24 marca 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Stanisław Bromboszcz

postać

dnia

Stanisław

Bromboszcz

Stanisław Bromboszcz Muzyka kameralna

płyta

dnia

Stanisław Bromboszcz

Muzyka kameralna

Długosz Magdalena  Zakopane Liryki

kompozycja

dnia

Długosz Magdalena

Zakopane Liryki

WITAMY

Portal Polmic.pl jest pierwszym i jak dotąd jedynym w sieci serwisem internetowym, poświęconym w całości tylko i wyłącznie polskiej muzyce poważnej. Nadrzędnym jego celem jest informowanie o bieżącej aktywności środowiska muzycznego w Polsce oraz polskich muzyków za granicą, a także dostarczanie aktualnych, kompleksowych wiadomości o polskich artystach, instytucjach muzycznych i publikacjach o muzyce. Służy temu zarówno sam portal internetowy, jak i dołączona do niego osobna aplikacja bazy danych o utworach i kompozytorach oraz Newsletter, rozsyłany do zarejestrowanych użytkowników serwisu.

Zapraszamy do częstego odwiedzania naszego portalu - bądź na bieżąco z muzyką polską!

logotyp

p

Znajdź nas na FB

 

 

NOWA MUZYKA POLSKA

Logowanie



JSTOR online

JSTOR
Chcesz wejść?
Skontaktuj się z nami!

 

Nowości książkowe

s

W 2016 roku ukazała się monografia, poświęcona życiu i twórczości Augustyna Blocha, czołowej postaci powojennego życzia muzycznego w Polsce.

Więcej...

Nowości płytowe

Muzyka Polska Dzisiaj - kolekcja płyt

   

Warszawska Jesień 2014 na płytach

Warner2016

 MundusCantat2016
VI Muzyka Klawesynowa
12. Mózg Festival
aktualności
The Metropolitan Opera – live in HD: „Idomeneo, rè di Creta” Wolfganga Amadeusa Mozarta PDF Drukuj Email

i25 marca 2017 roku w ponad 35 kinach w całej Polsce zobaczyć będzie można bezpośrednią transmisję z nowojorskiej The Metropolitan Opera spektaklu Idomeneusz, król Krety Wolfganga Amadeusa Mozarta.

4. sezon transmisji i retransmisji przedstawień operowych wprost z Nowego Jorku rozpoczął się 8 października 2016 roku nową inscenizacją Tristana i Izoldy Richarda Wagnera w reżyserii Mariusza Trelińskiego. Podczas kolejnej transmisji można będzie obejrzeć operę Idomeneo, rè di Creta Wolfganga Amadeusa Mozarta pod dyrekcją Jamesa Levine’a.

Sam Mozart właśnie Idomenea uważał za jedną ze swoich najlepszych oper. Ze względu na karkołomność partii męskich – Idomenea i Idamanta – dzieło to nie jest wykonywane tak często, jak na to zasługuje. Zaczerpnięta z mitologii greckiej historia króla Krety obfituje w dramatyczne zwroty akcji i typową dla swoich czasów baśniową ornamentykę. Idomeneo wracający z wyprawy wojennej trafia na burzę morską. Bóg Neptun ocala jego życie pod warunkiem, że król złoży mu w ofierze pierwszą napotkaną istotę. Los sprawia, że to Idamante, jego syn… W tle walka dwóch księżniczek, Ilii i Elektry o względy nieszczęsnego Idamanta. Arcydzieło Wolfganga Amadeusa zobaczymy w liczącej ćwierć wieku inscenizacji wielkiego francuskiego reżysera Jean-Pierre Ponelle’a.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Dodatkowe informacje – na stronie: www.kinopraha.pl

Share on Facebook
Więcej…
 
XXI Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena PDF Drukuj Email

bJeden z najbardziej oczekiwanych projektów kulturalnych, realizowanych w Warszawie w 2017 roku, XXI Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena potrwa od 2 do 14 kwietnia.

Tegoroczna edycja odbędzie się pod hasłem „Beethoven i sztuki piękne” i prezentować będzie kompozycje, napisane pod wpływem wielkiego malarstwa. Planowanych jest ponad 15 koncertów w samej Warszawie, do tego koncerty w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Radomiu, Szczecinie i Zabrzu z udziałem m.in. Chóru i Orkiestry Filharmonii Narodowej, NOSPROrkiestry Sinfonia Varsovia, a także zagranicznych artystów m.in. Deutsche Radio Philharmonie Saarbrücken, State Youth Orchestra of Armenia i innych. Publiczność festiwalowa wysłucha koncertowego wykonania opery Igora Strawińskiego Żywot rozpustnika z udziałem NOSPR pod dyrekcją Maestro Alexandra Liebreicha oraz, w ramach cyklu „Opery nieznane”, dzieł Julesa Masseneta Dziewczyna z Nawarry i Georga Bizeta Djamileh z udziałem Orkiestry Filharmonii Poznańskiej pod batutą Maestro Łukasza Borowicza.

W salach koncertowych zabrzmią także kompozycje polskich twórców. Pierwszego dnia tegorocznej odsłony festiwalu 2 kwietnia w sali koncertowej Filharmonii Narodowej w Warszawie zostanie wykonana Etiuda b-moll Karola Szymanowskiego w instrumentacji Grzegorza Fitelberga. Do innych atrakcji Festiwalu należą również występy skrzypaczki Veriko Tchumburidze oraz pianistki Aleksandry Świgut, które 7 kwietnia w Sali Wielkiej Zamku Królewskiego w Warszawie wykonają Mity Szymanowskiego. 9 kwietnia wystąpi skrzypaczka Patrycja Piekutowska wraz z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej, którą poprowadzi Piotr Sułkowski. W ich interpretacji usłyszymy utwory Feliksa Nowowiejskiego i Andrzeja Panufnika. W programie koncertu 10 kwietnia znalazł się poemat symfoniczny Stanisław i Anna Oświecimowie Mieczysława Karłowicza.

Poza koncertami program tegorocznej imprezy wypełnią wydarzenia towarzyszące, wykłady – m.in. Gabrielli Ravenni (Uniwersytet w Pizie) i Virgilii Barnardoni (Uniwersytet w Bergamo) – kursy mistrzowskie, wystawa manuskryptów muzycznych. 3-4 kwietnia w galerii Zachęta będzie miało miejsce 21. Międzynarodowe Sympozjum „Beethoven i sztuki piękne”, zorganizowane przez Katedrę Teorii i Interpretacji Dzieła Muzycznego krakowskiej Akademii Muzycznej. Wezmą w nim udział m.in. członkowie Związku Kompozytorów Polskich: Mieczysław Tomaszewski, Teresa Malecka, Marcin Trzęsiok, Krzysztof Bilica i Ewa Siemdaj. Siglind Bruhn z University of Michigan przedstawi referat pt. Marta Ptaszyńska’s Concerto for Marimba and Orchestra of 1985: an ekphrastic triptych.

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie: www.beethoven.org.pl 

ZOBACZ: Program sympozjum.

Share on Facebook
 
Ogólnopolski Konkurs Kompozytorski „Musica Caelestis” 2017 PDF Drukuj Email

mInstytut „Musica Sacra” zaprasza do udziału w Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim „Musica Caelestis” 2017, organizowanym z okazji 25-lecia Diecezji Warszawsko-Praskiej pod patronatem honorowym Jego Ekscelencji Ks. Abpa Henryka Hosera.

Konkurs otwarty jest dla kompozytorów polskich bez ograniczenia wieku. Każdy kompozytor może nadesłać więcej niż jeden utwór. Nadesłane utwory nie mogą być publikowane, wykonywane publicznie i nagradzane jakąkolwiek nagrodą lub wyróżnieniem na innych konkursach.

Przedmiotem konkursu jest utwór na chór żeński (do 4 głosów) – a cappella lub z towarzyszeniem organów – do tekstu w języku łacińskim, z przeznaczeniem do wykonywania podczas liturgii. Czas trwania utworu: 5-7 minut.

W Jury konkursu zasiądą: Paweł Łukaszewski, Miłosz Bembinow, Bartosz Kowalski oraz Łukasz Farcinkiewicz. Współorganizatorami Konkursu są: Kuria Biskupia Diecezji Warszawsko-Praskiej oraz Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina. Organizatorzy rezerwują sobie prawo do prawykonania nagrodzonych utworów.

Przewiduje się przyznanie następujących nagród: I nagroda: 3.000 zł – Nagroda Arcybiskupa Warszawsko-Praskiego, prawykonanie i nagranie w wykonaniu Chóru Katedry Warszawsko-Praskiej „Musica Sacra" pod dyrekcją Pawła Łukaszewskiego.

II nagroda: 2.000 zł – Nagroda Rektora Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, prawykonanie i nagranie w wykonaniu Chóru Katedry Warszawsko-Praskiej „Musica Sacra" pod dyrekcją Pawła Łukaszewskiego.

III nagroda: 1.000 zł – Nagroda Instytutu Musica Sacra, prawykonanie i nagranie w wykonaniu Chóru Katedry Warszawsko-Praskiej „Musica Sacra" pod dyrekcją Pawła Łukaszewskiego.

W przypadku przyznania nagród ex-aequo, kwota nagrody zostanie podzielona. Jury może zadecydować o nie przyznaniu nagród.

Termin nadsyłania partytur upływa 15 maja 2017 roku. Decyduje data stempla pocztowego.

Wyniki zostaną ogłoszone do połowy czerwca 2017.

Koncert laureatów i wręczenie nagród odbędzie się 12 listopada 2017 roku w Katedrze Warszawsko-Praskiej św. Floriana i św. Michała Archanioła.

Patronat medialny nad Konkursem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

REGULAMIN dostępny jest na stronie: www.musicacaelestis.pl 

Share on Facebook
 
Moderna po raz siedemdziesiąty! PDF Drukuj Email

mJubileuszowa 70. Sesja Musica Moderna rozpocznie się 27 marca 2017 roku w Sali Kameralnej Akademii Muzycznej w Łodzi. Sesja, przyjmująca formę festiwalu, potrwa do 5 kwietnia, wstęp wolny. Partnerem Sesji jest Związek Kompozytorów Polskich.

W kwietniu 1982 roku profesor Bronisław Przybylski, ówczesny kierownik Katedry Kompozycji, zainicjował w Akademii cykl koncertów poświęconych muzyce współczesnej pod nazwą „Musica Moderna”. Po 35 latach idea nie uległa zmianie, „Musica Moderna” rozrosła się w festiwal, wzbogaciła się o duże symfoniczne projekty prezentowane w Sali Koncertowej Uczelni, koncerty w Filharmonii Łódzkiej, w wielu łódzkich świątyniach, a także poza Łodzią, i współpracę z wieloma muzycznymi instytucjami w Polsce i za granicą. Ważnym elementem programów sesji „Musica Moderna” jest muzyka łódzkich kompozytorów w wykonaniu pedagogów i studentów łódzkiej Akademii, aczkolwiek nie można zapominać o udziale cenionych artystów z kraju i zagranicy oraz o uwzględnianiu największych nazwisk muzyki współczesnej w doborze programu koncertów.

Siedemdziesiąta edycja sesji jest dla organizatorów okazją do wspomnień i refleksji, dlatego program poniedziałkowego „Wieczoru muzycznego” (27 marca) wypełnią przede wszystkim kompozycje Przybylskiego. W koncertach sesji zaprezentowane zostaną także utwory jego absolwentów: Sławomira Kaczorowskiego, Jacka Partyki, Artura Zagajewskiego oraz Marty Śniady. Ponadto podczas Moderny zostanie rozstrzygnięty IV Konkurs Kompozytorski dla Młodzieży „Moja (mi)nuta”. Dodajmy, że pomysłodawcą tego przedsięwzięcia był także Bronisław Kazimierz Przybylski. Poza atrakcjami stricte muzycznymi, organizatorzy wydarzenia zapraszają na wystawę jubileuszową w foyer Sali Kameralnej (al. 1 Maja 4), przedstawiającą fotografie, programy i plakaty z poprzednich sesji.

Gościem specjalnym sesji będzie polsko-szkocki zespół Duo Van Vliet, który wystąpi 30 marca. Ciekawymi propozycjami będą również Koncert polskich kompozytorek (28 marca) z utworami Alicji Gronau, Olgi Hans, Moniki Kędziory i Aleksandry Garbal, oraz prezentacje Studia Komputerowego Muzyki Elektronicznej (29 marca), w tym ambient w zabytkowym ogrodzie zimowym (Pałac, ul. Gdańska 32). Ostatni koncert 30 kwietnia odbędzie się w Kościele OO. Bernardynów w Łęczycy.

Szczegółowy plan sesji dostępny jest na stronie: http://www.amuz.lodz.pl

Share on Facebook
 
Jubileusz 80-lecia urodzin Zbigniewa Bargielskiego oraz 70-lecia urodzin Wojciecha Michniewskiego PDF Drukuj Email

k26 marca 2017 roku o godz. 18.00 w Sali Koncertowej Filharmonii Pomorskiej będzie miał miejsce koncert, poświęcony jubileuszom 80-lecia urodzin Zbigniewa Bargielskiego oraz 70-lecia urodzin Wojciecha Michniewskiego.

Kompozytor Zbigniew Bargielski jest uczniem Tadeusza Szeligowskiego i Bolesława Szabelskiego. Odbył również studia uzupełniające u Nadii Boulanger w Paryżu oraz w Hochschule für Musik w Grazu. Jego utwory były wykonywane w wielu krajach Europy, w Stanach Zjednoczonych, Australii i Ameryce Południowej. Jest laureatem wielu konkursów kompozytorskich. Obok kompozycji zajmuje się publicystyką muzyczną i pedagogiką. Od 2002 wykłada kompozycję w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego, a od 2003 – w krakowskiej Akademii Muzycznej. Jest członkiem Związku Kompozytorów Polskich od 1965 roku. Drugi jubilat, dyrygent i kompozytor, profesor bydgoskiej Akademii Muzycznej Wojciech Michniewski związany był z Filharmonią Narodową, pełnił funkcję dyrektora artystycznego Teatru Wielkiego w Łodzi, kierownika muzycznego sceny współczesnej w Warszawskiej Operze Kameralnej. Będąc dyrygentem Polskiej Orkiestry Kameralnej, pełnił ważną rolę w jej transformacji w znaną dziś Sinfonię Varsovię. Stał na czele Filharmonii Poznańskiej jako jej dyrektor naczelny i artystyczny. Jest dyrygentem bardzo wszechstronnym, prowadzi zarówno koncerty symfoniczne, jak i spektakle operowe, a obok repertuaru klasycznego jest szczególnie ceniony za interpretacje muzyki współczesnej.

Podczas koncertu jubileuszowego Chór Akademicki i Orkiestra Symfoniczna bydgoskiej Akademii Muzycznej pod batutą Maestro Wojciecha Michniewskiego wykonają Te Deum A. Brucknera, VII Symfonię L. van Beethovena oraz Koncert na fortepian, perkusję i orkiestrę symfoniczną Z. Bargielskiego. W roli solistów wystąpią Magdalena Mórawska (sopran), Karolina Makuła (alt), Krzysztof Zimny (tenor), Łukasz Jakubczak (bas), Krzysztof Książek (fortepian) i Agata Kruszewska (perkusja).

ZOBACZ: wydarzenie na FB.

Share on Facebook
 
Inauguracja 46. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Poznańska Wiosna Muzyczna” PDF Drukuj Email

p46. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Poznańska Wiosna Muzyczna”, organizowany przez Związek Kompozytorów Polskich – Oddział w Poznaniu, odbędzie się w dniach 27 marca – 4 kwietnia 2017 roku.

27 marca 2017 roku o godz. 19.00 w Auli Nova Akademii Muzycznej w Poznaniu, która jest współorganizatorem wydarzenia, będzie miał miejsce Koncert inauguracyjny Festiwalu. Orkiestrę Symfoniczną poznańskiej Akademii Muzycznej poprowadzi Jakub Chrenowicz. Słowo o muzyce wygłosi Małgorzata Pawłowska.

Program koncertu, łączący prawykonania dzieł poznańskich kompozytorów z arcydziełami klasyki XX, w sposób syntetyczny streszcza ideę towarzyszącą festiwalowi od ponad pięćdziesięciu lat – dialog tradycji z nowoczesnością. W programie koncertu usłyszymy premierę dwóch utworów: Ewy Fabiańskiej-Jelińskiej – kompozytorki młodego pokolenia, laureatki konkursów kompozytorskich (pierwsze wykonanie nowej kompozycji na orkiestrę) oraz Zbigniewa Kozuba – dojrzałego twórcy o bardzo indywidualnym języku muzycznym (prawykonanie najnowszego utworu na saksofon i orkiestrę symfoniczną). W roli solistki wystąpi saksofonistka Alina Mleczko. Kolejne dwa dzieła należą do polskiej klasyki drugiej połowy XX wieku. Łańcuch I na orkiestrę kameralną (1983) Witolda Lutosławskiego jest pierwszym z trzech dzieł z lat 80. noszących tytuł „łańcuch”. Dedykowana orkiestrze London Sinfonietta kompozycja traktuje orkiestrę solistycznie, a kolejne odcinki utworu zachodzą na siebie jak ogniwa łańcucha. Usłyszymy także kompozycję Tadeusza Bairda Elegeia na orkiestrę symfoniczną (1973), utrzymaną w nastroju refleksyjnym, o wyszukanej barwie i niezwykłej ekspresji.

Wstęp na koncert jest bezpłatny.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

ZOBACZ: wydarzenie na FB.

Share on Facebook
 
XXV Świętokrzyskie Dni Muzyki PDF Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 1
SłabyŚwietny 

sJubileuszowa edycja festiwalu Świętokrzyskie Dni Muzyki odbędzie się w dniach 24 marca – 7 kwietnia 2017 roku. Podczas festiwalu zostaną zaprezentowane różnorodne osiągnięcia muzyki polskiej.

Główną ideą festiwalu jest szeroka prezentacja muzyki polskiej – oprócz utworów nowych, w tym premierowych, do programu włączane są kompozycje starsze, należące już do repertuarowej klasyki. Na wydarzenie złożą się: cztery koncerty symfoniczne, cztery koncerty kameralne, dwa spotkania z artystami połączone z projekcjami filmowymi oraz trzy wystawy plastyczne.

Tegoroczna edycja będzie poświęcona prezesowi honorowemu Związku Kompozytorów Polskich Krzysztofowi Pendereckiemu, który wystąpi w roli kompozytora i dyrygenta podczas koncertu inauguracyjnego. W koncercie wezmą udział Chór Polskiego Radia w Krakowie przygotowany przez Szymona Wyrzykowskiego oraz Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Świętokrzyskiej. Podczas uroczystego wieczoru Mistrz swymi dziełami wprowadzi słuchaczy w przestrzeń głównie sakralną. W programie koncertu umieszczono dwa hymny na chór mieszany i orkiestrę – do św. Wojciecha i do św. Daniela – Agnus Dei i Stabat Mater. Uroczysty wieczór zamknie II Symfonia.

Koncert „Polski kaprys” 28 marca poświęcony będzie w całości polskiej muzyce kameralnej. Utwory K. Pendereckiego, G. Bacewicz, M. Góreckiego, W. Lutosławskiego, K. Szymanowskiego, R. Panufnik oraz I.J. Paderewskiego wykona zespół Multitrio (Ewa Pobłocka, Maria i Ewa Leszczyńskie).

Utwór E for E H. Kulenty zostanie zaprezentowany podczas koncertu laureatów ostatniego Konkursu Muzyki XX i XXI wieku dla Młodych Wykonawców organizowanego przez Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej w Radziejowicach (30 marca). Podczas koncertów „Melodie polskie” (31 marca) oraz „Chanson modernę” (6 kwietnia) po raz pierwszy w Kielcach zabrzmią utwory kompozytora-rezydenta Filharmonii Świętokrzyskiej Ignacego Zalewskiego. 2 kwietnia będzie miał miejsce koncert rodzinny „Pieśni dziecięce” z udziałem Orkiestry Muzyki Nowej i sopranistki Joanny Freszel, którzy prawykonają dzieła J. Szymali, A. M. Huszczy, J. Siwińskiego oraz A. Robaka, powstałe w ramach programu „Kolekcje”– priorytet „Zamówienia kompozytorskie” realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca. 4 kwietnia odbędzie się premiera sekstetu obchodzącego jubileusz 80-lecia Z. Bargielskiego Fonoplasticon, który został zamówiony przez Filharmonię Świętokrzyską w ramach programu „Zamówienia Kompozytorskie”. Koncert finałowy festiwalu (7 kwietnia) jest odzwierciedleniem głównej idei tego wydarzenia – prezentuje różnorodność stylistyczną polskiej muzyki poważnej.

Koncertom, spotkaniom i projekcjom filmowym towarzyszyć będzie także sztuka plastyczna. W foyer Filharmonii Świętokrzyskiej oglądać będzie można wystawę „Fortepiany z przeszłością", przygotowana na potrzeby portalu Instytutu Muzyki i Tańca „Fortepian w zbiorach polskich”.

Szczegółowy program dostępny jest na stronie: http://filharmonia.kielce.com.pl

Share on Facebook
 
7. Festiwal Prawykonań: Polska Muzyka Najnowsza PDF Drukuj Email

kW dniach 24-26 marca 2017 roku NOSPR zaprasza na wyjątkowe wydarzenie – 7. Festiwal Prawykonań: Polska Muzyka Najnowsza. W ostatni weekend marca Katowice po raz kolejny zamienią się w stolicę muzyki nowej.

Festiwal Prawykonań – biennale polskiej muzyki współczesnej – odbywa się w Katowicach od 2005 roku. Pomysłodawczynią imprezy jest dyrektor naczelny NOSPR kompozytorka Joanna Wnuk-Nazarowa. O wyjątkowości wydarzenia decyduje przede wszystkim jego koncepcja programowa: podczas festiwalowych koncertów prezentowane mogą być wyłącznie dzieła, które nie zostały wcześniej wykonane, bądź nie miały jeszcze swojej polskiej premiery.

Podczas tegorocznej, siódmej edycji festiwalu, zostanie prawykonanych blisko 30 dzieł polskich twórców różnych generacji – od młodych debiutantów, aż po nestorów polskiej sceny kompozytorskiej.

Obok organizatora – Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia - w Festiwalu wezmą udział czołowe polskie zespoły: Orkiestra Kameralna Miasta Tychy Aukso, Zespół Śpiewaków Miasta Katowice Camerata Silesia, Kwartet Śląski, Orkiestra Muzyki Nowej oraz soliści, m.in. Daniel Costello, Barbara Kinga Majewska, Alina Mleczko, Piotr Orzechowski, Geneviève Strosser, Hannah Weisbach.

Podczas siedmiu koncertów tegorocznej edycji zabrzmią dzieła czołowych polskich kompozytorów, m.in. Rafała Augustyna, Zbigniewa Bargielskiego, Ryszarda Gabrysia, Zygmunta Krauzego, Hanny Kulenty-Majoor, Krzysztofa Meyera, Piotra Mossa.

Szczegółowe informacje na stronie: http://festiwalprawykonan.pl

Share on Facebook
 
Zdzisław Piernik & HATI | Awangarda na ucho PDF Drukuj Email

p23 marca 2017 roku o godz. 20.00 w Narodowym Instytucie Audiowizualnym będzie miało miejsce kolejne wydarzenie z cyklu „Awangarda na ucho”.

Bohaterem wieczoru będzie wybitny tubista i nestor polskiej awangardy – Zdzisław Piernik. W NInA wystąpi w towarzystwie Tadeusza Sudnika oraz duetu HATI. W swoim repertuarze Zdzisław Piernik ma dzieła mistrzów baroku, wielkich klasyków i twórców współczesnych. Dla osiemdziesięcioletniego tubisty pisali najwięksi polscy kompozytorzy. Sam mówi o sobie: „Drugi najstarszy awangardzista w kraju (po Bogusławie Schaefferze)”. Jego muzyka jest jednak niezwykle żywotna, a odwagi, z jaką sięga po radykalne rozwiązania wykonawcze, mogą mu zazdrościć najmłodsi instrumentaliści. Nic więc dziwnego, że o współpracę z Piernikiem zabiegali Jerzy Mazzoll, Michał Górczyński czy Piotr Zabrodzki. Wyobraźnia, skłonności do performansu i radykalne preparowanie instrumentu sprawiają bowiem, że jest on artystą prawdziwie inspirującym.

Podczas pierwszej części koncertu Zdzisław Piernik wystąpi ze swoim wieloletnim współpracownikiem – Tadeuszem Sudnikiem, artystą dźwiękowym, związanym niegdyś ze Studiem Eksperymentalnym Polskiego Radia, a także nagrywającym z Tomaszem Stańką, Apostolisem Anthimosem czy Andrzejem Bieżanem. Podczas występu Sudnik będzie preparował elektronicznie brzmienie tuby Zdzisława Piernika.

Następnie wystąpi duet muzyczny HATI z Torunia, bazujący na brzmieniu instrumentów akustycznych, etnicznych i obiektów z recyklingu. W improwizowanym finale wieczoru tubista wystąpi po raz pierwszy z toruńskim duetem. Będzie to transowy set pokazujący, jak niezwykle szerokie spektrum dźwięków można uzyskać, posługując się wyłącznie akustycznymi instrumentami.

Do wstępu upoważniają bezpłatne wejściówki.

Szczegółowe informacje – na stronie: www.nina.gov.pl

Share on Facebook
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 115

ZKP

 Archiwum Cyfrowe Muzyki Polskiej

 

POLMIC poleca

www.sikorski.polmic.pl
www.panufnik.polmic.pl
www.serocki.polmic.pl
www.baird.polmic.pl
www.palester.polmic.pl
7+7

Rynek fonograficzny w Polsce 2011/2012

kliknij i posłuchaj muzyki!

włącz radio RMF Classic

W dniach 31 marca – 8 kwietnia 2017 roku odbędzie się kolejna edycja Gdańskiego Festiwalu Muzycznego, który uświetnią swoim udziałem Mischa Maisky i Maxim Vengerov

Więcej...

„Dni klarnetu 2017” – Katowice, 18–19 marca 2017

W dniach 18 – 19 marca 2017 roku w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach odbędą się „Dni klarnetu”, obejmujące warsztaty, wykłady, czynny udział w chórze klarnetowym, koncerty, recitale mistrzowskie oraz zwiedzanie Serwisu Instrumentów Dętych Piotra Śmietany

Więcej...

Ogólnopolski Konkurs Kompozytorski „...kiedy myślę Ryszard Bukowski..." - Wrocław, 31.03.2017

Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu zaprasza do udziału w Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim „... kiedy myślę Ryszard Bukowski...”.

Celem Konkursu jest upamiętnienie setnej rocznicy urodzin nestora wrocławskiej kompozycji

Więcej...
Zaprenumeruj nasz Newsletter!

Partnerzy POLMIC

IAMIC

Projekty POLMIC

IAMIC 2011

ArtMusFair - Warsaw 2010

DMET
 

Raport 2008

Mecenasi POLMIC

MKIDN
IMIT
ZAiKS
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
 
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information