27 July 2016
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Tadeusz Baird

artist

of the day

Tadeusz

Baird

Tadeusz Baird -

CD

of the day

Tadeusz Baird

-

Baird Tadeusz 4 Sonety miłosne

compositions

of the day

Baird Tadeusz

4 Sonety miłosne

Tarnawska-Kaczorowska Krystyna Tadeusz Baird. Glosy do biografii

book

of the day

Tarnawska-Kaczorowska Krystyna

Tadeusz Baird. Glosy do biografii

WELCOME!

Polmic.pl is the first – and thus far the only – website dedicated exclusively to Polish music. Its principal objective is to keep the public up to date on the current activity of the musical environment in Poland and of Polish musicians abroad, as well as providing up-to-date, comprehensive information about Polish artists, music institutions and publications related to music. The separate database of works and composers accessible from the website, as well as the newsletter sent to registered website users, supplement our Internet service in this function.

We encourage you to visit our website regularly and keep up to date on developments in Polish music.

Composers database

Login Form

Grove online

Grove online To use the dictionary, contact us.

RILM online

RILMTo use this database, contact us.

 

JSTOR online

JSTOR
To use this database,
contact us!

 

new books

Andrzej Wendland „Górecki. IV Symfonia Tansman Epizody”

Próba ujęcia twórczości Henryka Mikołaja Góreckiego poprzez pryzmat ostatniego wielkiego dzieła podsumowującego dorobek twórcy IV Symfonii „Tansman Epizody”.
Więcej...

new releases

Muzyka Polska Dzisiaj - kolekcja płyt
The CD series Polish Music Today - Portraits of Contemporary Polish Composers was inaugurated in 2013 by Polish Music Information Centre POLMIC in co-operation with Polish Radio SA, thanks to the generous support of the Ministry of Culture and National Heritage. Ten audio CDs have been released, each dedicated to one contemporary Polish composer. Different generations of composers, living in both Poland and abroad, are represented in this series. They are:
 

Warszawska Jesień 2014 na płytach

2014 IAMIC Concert “Tradition and New Music” - na płycie POLMIC

Historyczny koncert Warszawskiej Filharmonii z 21 lutego 1955 na płycie Warner Classics  
39. Dni Szymanowskiego
Energa Varmia Musica
Energa Sopot Classic 2016
news
Cracow Guitar Quartet w cyklu „Music +” PDF Print E-mail
There are no translations available.

Cracow Guitar QuartetPodczas koncertu Muzyczne krajobrazy w cyklu „Music +” wystąpi zespół Cracow Guitar Quartet, który od 2006 roku współtworzą artyści związani z Krakowem: Miłosz Mączyński, Joanna Baran, Łukasz Dobrowolski i Oskar Kozłowski. Gitarzyści wystąpią 15 czerwca 2016 roku o godz. 19.00 w Młodzieżowym Domu Kultury „Dom Harcerza” w Krakowie.

Zespół bierze udział w wielu projektach muzycznych w Polsce i za granicą, występuje na najbardziej prestiżowych festiwalach muzyki gitarowej, prowadzi lekcje mistrzowskie dla młodych wirtuozów tego instrumentów, ma na swoim koncie nagrania dla Polskiego Radia i Telewizji (w tym rejestrowany koncert w studiu Polskiego Radia). W 2009 roku otrzymał I nagrodę na XII Międzynarodowym Konkursie Gitarowym w Ile De Ré we Francji.

W 2010 roku nakładem CM Records ukazała się płyta zespołu From Ballet to Tango, ukazującą piękno i bogactwo muzyki tanecznej od renesansu do współczesności, od Europy po Amerykę Południową, od arcydzieł mistrzów po pełne uroku formy oparte na muzycznym folklorze, a wszystko to, w nowym intrygującym brzmieniu czterech gitar klasycznych. Płyta zyskała znakomite recenzje w polskiej i zagranicznej prasie muzycznej, a obecnie Cracow Guitar Quartet uważany jest za czołowy polski zespół muzyki gitarowej.

W programie koncertu znajdą się następujące utwory: Michael Praetorius – Terpsychora (4 tańce: Bransle de la Royne, Ballet, Courante, Rosette – Courante da capo), Luigi Boccherini – Introdukcja i Fandango, Leo Brouwer – Krajobraz kubański w deszczu, Modest Musorgski – Noc na Łysej Górze, Paulo Belinatti – Baiao de Gude, Celso Machado – Tańce brazylijskie.

Patronat medialny nad cyklem koncertów „Music +” objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
 
33/Konfrontacje Chopinowskie PDF Print E-mail
There are no translations available.

Konfrontacje ChopinowskieStowarzyszenie „Wielkopolskie Centrum Chopinowskie – Antonin” w Ostrowie Wielkopolskim zaprasza na XXXIII Konfrontacje Chopinowskie 2016 – cykl koncertów w Pałacu Myśliwskim Książąt Radziwiłłów w Antoninie, które odbywać się będą w lipcowe niedziele (3, 10, 17, 24) o godz. 19.00.

Całość zainauguruje koncert muzyki współczesnej Słowo i dźwięk z udziałem: Lilianny Zalesińskiej – mezzosopran, Piotra Szymanowicza – fortepian oraz kompozytorek: Aleksandry Garbal, Alicji Gronau, Olgi Hans i Moniki Kędziory. W programie znajdą się następujące kompozycje: Alicja GronauZe Szwecji do Polski, sześć miniatur na fortepian solo (2016) – prawykonanie, Dwie pieśni do słów własnych na mezzosopran i fortepian (2013); Olga HansNie pójdę tą ścieżką do słów Leopolda Staffa (2016) – prawykonanie; Monika Kędzioramicro-nano- mos, siedem miniatur na fortepian solo (2015), E.D. na mezzosopran i fortepian, monodram do słów Emily Dickinson (2011); Aleksandra Garbal 3 pieśni na mezzosopran i fortepian do słów Michelangelo Buonarrotiego (2016) – prawykonanie.

Więcej informacji na temat kolejnych koncertów – na stronie: www.chopin-antonin.pl

Share on Facebook
 
Słowiańska dusza PDF Print E-mail
There are no translations available.

Słowiańska duszaPolska Orkiestra Sinfonia Iuventus zaprasza na koncert symfoniczny, który odbędzie się 10 czerwca 2016 roku w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie. W programie dzieła Antonína Dvořáka i Feliksa Nowowiejskiego, którymi zadyryguje Piotr Sułkowski. Artysta jest dyrektorem naczelnym i artystycznym Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej im. Feliksa Nowowiejskiego w Olsztynie.

W tym roku przypada 70. rocznica śmierci kompozytora, dyrygenta i organisty Feliksa Nowowiejskiego (1877-1946). Uchwałą Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej autor muzyki do słynnej Roty został ogłoszony patronem roku 2016. Z tej okazji Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus przypomni dzieła tego wybitnego twórcy. Na początek zaprezentowana zostanie Uwertura do opery „Legenda Bałtyku” op. 28. Prawykonanie opery, opartej na prasłowiańskim micie, odbyło się w Poznaniu 28 listopada 1924 roku. W swym dziele Nowowiejski nawiązał do tradycji romantycznej opery włoskiej i niemieckiej, wprowadzając elementy folkloru polskiego, prasłowiańskich legend i stosując z powodzeniem zabiegi archaizujące. Drugim dziełem Nowowiejskiego, które zabrzmi tego wieczoru, będzie Marsz Pretorianów z oratorium „Quo vadis” op. 30. Do napisania utworu zainspirował kompozytora pobyt w Rzymie i lektura niezwykle popularnej wówczas książki Henryka Sienkiewicza. Wykonane po raz pierwszy w 1907 roku oratorium z miejsca stało się przebojem – w 20 lat po napisaniu wykonano je około 200 razy.

Utwory Feliksa Nowowiejskiego usłyszymy w zestawieniu z dziełami najwybitniejszego kompozytora czeskiej szkoły narodowej – Antonína Dvořáka (1841-1904). Orkiestra wykona najpierw Uwerturę koncertową „Karnawał” op. 92. Ujęta w swobodną formę sonatową uwertura opisuje samotnego wędrowca przyglądającego się o zmierzchu rozbawionemu miastu. Zwieńczeniem wieczoru będzie słynne arcydzieło Dvořáka, czyli IX Symfonia e-moll „Z Nowego Świata” op. 95. Jak sugeruje sam tytuł, symfonia została skomponowana podczas pobytu kompozytora w Stanach Zjednoczonych. Słychać w niej nie tylko ducha muzyki słowiańskiej, ale także inspiracje muzyką indiańską i afro-amerykańską. Wykonanie odbyło się w 1893 roku w nowojorskiej Carnegie Hall i zakończyło się ogromnym sukcesem. Od tego czasu dzieło czeskiego twórcy nie schodzi z afiszów największych sal filharmonicznych na całym świecie.

Bilety dostępne na stronach: www.bilety24.pl oraz www.sklep.polskieradio.pl, a także w kasie Studia Koncertowego Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego na godzinę przed koncertem.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
Read more...
 
Festiwal Organy Archikatedry Warszawskiej PDF Print E-mail
There are no translations available.

Organy Archikatedry WarszawskiejOrganizatorzy Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej „Organy Archikatedry”, zaliczanego do najpoważniejszych festiwali organowych w Europie, zapraszają na koncerty, których można będzie wysłuchać w ciągu trzech letnich miesięcy (lipiec, sierpień, wrzesień) w kolejne niedziele o godz. 16.00 w Archikatedrze św. Jana (ul. Świętojańska 8). Podczas pierwszego koncertu, 3 lipca 2016 roku, wystąpi Niemiec Heinz-Peter Kortmann.

Festiwal „Organy Archikatedry” powstał w 1994 roku z inicjatywy polskiego organisty Przemysława Kapituły, który jest jego kierownikiem artystycznym. Każdego roku gości doskonałych organistów-wirtuozów z całego niemal świata, którzy zapewniają bardzo wysoki poziom artystyczny przedsięwzięcia. Występowali w warszawskiej świątyni organiści najważniejszych katedr europejskich, znakomici profesorowie uczelni europejskich, laureaci międzynarodowych konkursów organowych, wielkie indywidualności, wspaniali improwizatorzy, prezentując repertuar przez siebie zaproponowany. Polscy organiści, Przemysław Kapituła i Jerzy Erdman, eksponowali twórczość polskich kompozytorów: Mieczysława Surzyńskiego i Feliksa Nowowiejskiego.

Archikatedra warszawska jest jednym z najważniejszych miejsc kultury i tradycji narodowej Polski. Jest również znakomitym miejscem prezentacji muzyki organowej. W 1987 roku jedna z najznakomitszych firm niemieckich – Eule, zbudowała na chórze kościoła mechaniczne organy. Ten wielki 60-głosowy instrument jest przykładem znakomitego kunsztu organmistrzowskiego. Wyjątkowo trafny projekt instrumentu, jakość wykonania, walory artystyczne i uniwersalność pozwalająca na prezentacje muzyki wszystkich epok, uzasadniają zaliczenie organów do najlepiej rozumianej „ekstraklasy koncertowej”.

Archikatedra św. Jana jest znaczącym centrum muzyki sakralnej o zasięgu międzynarodowym. Festiwal cieszy się bardzo wysoką frekwencją, w każdym koncercie uczestniczy średnio ok. 500 osób. Jest ważnym elementem warszawskiego życia kulturalnego i jedną z głównych letnich wizytówek stolicy. Wydarzenie organizuje Fundacja „Festiwal Muzyki Sakralnej” w Warszawie, a wspiera finansowo Miasto Stołeczne Warszawa.

ZOBACZ: Program Festiwalu

Więcej informacji – na stronie: www.kapitula.org

Share on Facebook
 
Beethoven i skrzypce PDF Print E-mail
There are no translations available.

Beethoven i skrzypce28 maja 2016 roku w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie odbędzie się kolejny koncert symfoniczny Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus. Zespoł poprowadzi jego kierownik artystycznyPrzemysław Fiugajski. Solistką będzie znakomita polska skrzypaczka młodego pokolenia Anna Maria Staśkiewicz.

Artystka jest laureatką wielu konkursów skrzypcowych, m.in. III nagrody na XIII Międzynarodowym Konkursie im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu w 2006 roku. Podczas zapowiadanego wieczoru wykona Koncert skrzypcowy D-dur op. 61 Ludwiga van Beethovena. Utwór ten, obok Koncertu skrzypcowego D-dur Johannesa Brahmsa, Koncertu skrzypcowego D-dur Piotra Czajkowskiego oraz Koncertu skrzypcowego e-moll Feliksa Mendelssohna, należy do klasyki gatunku, będąc jednym z najczęściej wykonywanych koncertów skrzypcowych w historii muzyki.

Program koncertu Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus dopełni inne wielkie dzieło Ludwiga van Beethovena – VIII Symfonia F-dur op. 93. Ten skomponowany w 1812 roku utwór Beethoven nazwał „moją małą symfonią w F-dur”, dla odróżnienia od rozbudowanej VI Symfonii. Spytany przez swego ucznia Carla Czernego o powody, dla których Ósma cieszy się mniejszą popularnością od Siódmej, Beethoven miał odpowiedzieć: „ponieważ Ósma jest o wiele lepsza”.

Bilety dostępne na stronie www.bilety24.pl oraz www.sklep.polskieradio.pl, a także w kasie Studia Koncertowego Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego na godzinę przed koncertem.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
 
12. Festiwal Muzyki Polskiej PDF Print E-mail
There are no translations available.

12. Festiwal Muzyki PolskiejW dniach 8-17 lipca 2016 roku w Krakowie odbędzie się 12. Festiwal Muzyki Polskiej. Wydarzenie zainauguruje koncert Sinfonietty Cracovii z gwiazdą ubiegłorocznego Konkursu Chopinowskiego – laureatem IV nagrody, Ericiem Lu. Zabrzmi I koncert fortepianowy e-moll op. 11 F. Chopina, Serenada op.  2 M. Karłowicza oraz Koncert na orkiestrę smyczkową T. Kasserna

Osią Festiwalu będą utwory wokalno-intrumentalne Józefa Michała Poniatowskiego – wybitnego kompozytora operowego, którego dwusetną rocznicę urodzin wyznacza rok 2016. Stowarzyszenie Muzyki Polskiej – organizator Festiwalu – od lat silnie angażuje się w promocję i popularyzację twórczości niesłusznie zapomnianego artysty. Do muzycznych łask zostanie przywrócona jego opera Don Desiderio, ostatni raz wykonana w Polsce w 1878 roku! (Lwów, Teatr Miejski). Zaprezentowana zostanie również Msza F-dur oraz przegląd najważniejszych arii kompozytora podczas Gali Operowej w gmachu Teatru im. Juliusza Słowackiego.

Organizatorzy przygotowali w tym roku szeroki repertuar koncertowy, który obejmować będzie muzykę od renesansu do współczesności. Gratką, nie tylko dla fanów muzyki dawnej, będzie recital Sławomira Zubrzyckiego, krakowskiego kompozytora i budowniczego violi organisty – instrumentu, którego pomysłodawcą był Leonadro da Vinci. Nie zabraknie również utworów z kanonu literatury muzycznej: kompozycji J. Zarębskiego , M. Karłowicza, K. Szymanowskiego, G. Bacewicz, W. Kilara oraz utworów kompozytorów kształtujących współczesne nurty w muzyce, m.in. M. Góreckiego i P. Łukaszewskiego, wielokrotnego laureata nagrody Frederyk.

Krakowskie sale koncertowe wypełni muzyka w doborowych wykonaniach. Powrócą oczekiwani: Anna Lubańska, Lukaš Zeman, Joanna Woś, Łukasz Długosz, Bassem Akiki, NOSPR, Sinfonietta Cracovia, Chór Polskiego Radia, Brno Contemporary Orchestra i wielu innych. Na finał festiwalu zaplanowano wykonanie uwielbianej i znanej krakowskiej publiczności III Symfonii „Symfonii Pieśni Żałosnych” Henryk Mikołaja Góreckiego. Wystąpi sopranistka Aleksandra Zamojska wraz z Polską Orkiestrą Sinfonią Iuventus pod dyrekcją wybitnego interperetatora muzyki współczesnej – Macieja Tworka.

Szczegółowy program – na stronie: www.fmp.org.pl

Share on Facebook
 
XX versus XXI wiek PDF Print E-mail
There are no translations available.

XX versus XXI wiekW sobotę 21 maja 2016 roku w ramach Trójmiejskiej edycji Europejskiej Nocy Muzeów 2016 odbędzie się koncert współczesnej muzyki perkusyjnej – XX versus XXI wiek. Wydarzenie będzie miało miejsce w Sali Koncertowej Akademii Muzycznej w Gdańsku w godz. 22.22-23.23.

W ramach koncertu zaprezentowane zostaną kompozycje elektro-akustyczno-graficzne — modernistyczne i awangardowe — wykorzystujące bogate spektrum instrumentów perkusyjnych i nowe sposoby wydobycia z nich brzmienia, a ponadto środki multimedialne i projekcje dźwięku w systemie wielokanałowym. Będzie to swoista twórcza konfrontacja, prezentująca dzieła powstałe jeszcze w XX wieku oraz aktualne, XXI-wieczne osiągnięcia w dziedzinie kompozycji.

Utwory składające się na program wieczoru zostały napisane przez zastosowanie odmiennych technik kompozytorskich, z wykorzystaniem bogatego spektrum instrumentarium akustycznego. Nieidiomatyczne eksplorowanie właściwości brzmieniowych oraz korzystanie z środków multimedialnych (m.in. kwadrofoniczna projekcja dźwięku i live electronics) wpływają na atrakcyjność koncertu, który z pewnością będzie ciekawą i merytorycznie wartościową propozycją również dla tych odbiorców, którzy nie są związani z muzyką współczesną. Udział w koncercie wymaga od odbiorców przede wszystkim otwartości umysłu oraz gotowość na nowe doznania słuchowe, które można wręcz poczuć!

W programie: Marian BorkowskiSpektra (1980) na perkusje solo, Marta Ptaszyńska Mobile (1976) na dwóch perkusistów, Krystyna Moszumańska-NazarFantazja (1987) na marimbę, Jarosław DrozdX=Y (2014) na trzy zestawy multipercussion i projekcje graficzną oraz Fonolog (2016) na dwa zestawy multipercussion, projekcje czterokanałową, taśmę i live electronics (wer. II), Mikołaj Laskowski 1 na 1 (2011) na wibrafon. Kompozycje wykonają: Jarosław Drozd, Maciej Lange oraz Łukasz Świerkosz.

Główną ideą przedsięwzięcia jest promocja na obszarze Trójmiasta muzyki modernistycznej, nowych zjawisk w estetyce współczesnej kultury dźwięku oraz eksperymentowanie w zakresie sposobów prezentacji dzieła muzycznego, które to prezentacje jednocześnie uwzględniają obecnie obowiązujący model intermedialnej komunikacji z odbiorcą dóbr sztuki. Ponadto organizatorzy pragną również efektywnie rozszerzać dotychczasowe kanony repertuaru wykonywanego przez perkusjonalistów na recitalach o dzieła polskich twórców.

Organizatorzy: Katedra Instrumentów Dętych i Perkusyjnych Akademii Muzycznej w Gdańsku, Oddział Gdański Związku Kompozytorów Polskich.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
 
Park-Opera Wojtka Blecharza w Parku Skaryszewskim PDF Print E-mail
There are no translations available.

Park-OperaNowoczesne przedstawienie operowe autorstwa Wojtka Blecharza odbędzie się 16 i 17 lipca 2016 roku w warszawskim Parku Skaryszewskim. Wraz ze znanymi artystami, takimi jak Barbara Kinga Majewska, Dorota Kozińska, Monika Pasiecznik, Anna Radziejewska, Bartłomiej Wąsik, Krystyna Czubówna, Paulina Holtz, Grzegorz Falkowski, i orkiestrą Sinfonia Varsovia mogą wystąpić wszyscy chętni!

Opera od zarania dziejów była formą eksperymentalną, łączącą w sobie rożne gatunki i dziedziny sztuki. Słowo opera w języku włoskim oznacza „praca”. Park-Opera to praca nad dźwiękiem, praca o dźwięku i poprzez dźwięk, opera o słuchaniu, wsłuchiwaniu się w środowisko, muzykę parku i miasta. Librettem opery staje się Park Skaryszewski, znajdujący się w pobliżu Teatru Powszechnego, i jego naturalne brzmienie.

Park-Opera chociaż nie jest wystawiana w teatrze operowym, zawiera wszystkie elementy typowe dla swojego gatunku: śpiewaczkę, chór, balet, orkiestrę, scenografię, arię, recytatyw, lornetkę do podglądania, żywe zwierzęta na scenie, a nawet koncert fortepianowy. Każde przedstawienie potrwa około 1,5 h. Widzowie będą mogli poruszać się po przestrzeni Park-Opery swobodnie, podążając za wskazówkami umieszczonymi na mapie, którą można będzie otrzymać w trzech różnych punktach Parku Skaryszewskiego.

Wszyscy zainteresowani udziałem w przedsięwzięciu mogą wysyłać zgłoszenia na adres: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

PRZECZYTAJ: libretto Park-Opery

ZOBACZ: Wydarzenie na FB

 

Share on Facebook
 
Festiwal „Hajnówka 2016” w Białymstoku PDF Print E-mail
There are no translations available.

Festiwal Hajnówka 2016Jubileuszowy XXXV Międzynarodowy Festiwal Muzyki Cerkiewnej „Hajnówka 2016” rozpocznie się 17 maja 2016 roku w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku. Po raz 35-ty spotkają się Ci, dla których śpiew jest nie tylko muzyką, ale także duchowym doświadczeniem, modlitwą i kontemplacją.

Festiwal potrwa od 17 do 22 maja. Inauguracji dokona Chór Narodowego Radia Ukrainy im. P. Majborody, dyrygować będzie znakomita Julia Tkacz. Od czwartku do soboty, w dniach 19-21 maja, publiczność będzie miała okazję wziąć udział w przesłuchaniach koncertowych. W tym roku – ze względu na to, że jest to jubileuszowa edycja Festiwalu – w konkursie wezmą udział najlepsi z najlepszych. Zmierzą się ze sobą między innymi laureaci z poprzednich lat. Chóry uczestniczące w konkursie będą reprezentowały kilkanaście krajów, w tym tak odległe od kultury Wschodu jak Australia czy Zjednoczone Emiraty Arabskie.

W Festiwalu bowiem biorą udział artyści bez względu na narodowość i wyznanie – nie tylko wyznawcy prawosławia, ale też katolicy, grekokatolicy, protestanci, muzułmanie, buddyści, wyznawcy judaizmu. Wszyscy reprezentują najwyższy poziom wykonawstwa, o czym świadczy fakt, że w roku 1995 Ministerstwo Kultury nadało festiwalowi kategorię zerową, stawiając go na równi z Konkursem Chopinowskim i Międzynarodowym Festiwalem Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Dziś jest to jedyny o takim znaczeniu festiwal muzyki cerkiewnej na świecie.

Konkursowemu jury od wielu lat przewodniczy Romuald Twardowski, wybitny polski kompozytor i pedagog. Profesjonalni muzycy i muzykolodzy pod jego kierunkiem zdecydują, który chór zyska miano najlepszego z najlepszych – rywalizacja będzie więc intensywna. Wielki finał odbędzie się w Operze i Filharmonii Podlaskiej w niedzielę 22 maja 2016 roku.

Oprócz koncertów w białostockiej Filharmonii podczas Festiwalu będą odbywać się również imprezy towarzyszące – chórów można będzie posłuchać m.in. w Warszawie, Krakowie oraz w niedawno zbudowanym Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach. Sam kompozytor zaś od lat sprawuje honorowy patronat artystyczny nad białostockim festiwalem.

Od 1982 roku jednym ze znaczących współtwórców Festiwalu jest ks. Jerzy Szurbak, wieloletni dyrektor i dyrygent znanego w świecie Zespołu Muzyki Cerkiewnej w Warszawie. – Najdoskonalszym instrumentem – nie ręką ludzką uczynionym, ale będącym darem bożym – jest głos ludzki – mówił ks. Szubrak dla „Rzeczypospolitej”. – I nim wierni mają Boga wielbić. Prawosławni uważają, że żaden instrument, nawet najdoskonalszy stradivarius czy fortepian Steinwaya, nie jest w stanie oddać chwały bożej na równi z głosem człowieka.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

ZOBACZ: Program Festiwalu

Szczegółowe informacje – na stronie: www.festiwal-hajnowka.pl

 

Share on Facebook
 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next > End >>

Page 4 of 77

ZKP

 Archiwum Cyfrowe Muzyki Polskiej

 

POLMIC recommends

www.sikorski.polmic.pl
www.panufnik.polmic.pl
www.serocki.polmic.pl
www.baird.polmic.pl

Rynek fonograficzny w Polsce 2011/2012

kliknij i posłuchaj muzyki!

włącz radio RMF Classic

W trakcie 26. edycji Festiwalu Mozartowskiego, która odbędzie się w dniach 23 czerwca – 31 lipca 2016 roku, odbędzie się łącznie kilkadziesiąt spektakli i koncertów w najbardziej prestiżowych miejscach w Warszawie: w Zamku Królewskim, Pałacu na Wyspie oraz Teatrze Królewskim w Łazienkach Królewskich, Kościele Seminaryjnym oraz w Teatrze Warszawskiej Opery Kameralnej

Więcej...

Międzynarodowy Kurs Kompozytorski SYNTHETIS 2016 – Radziejowice, 18-30 lipca 2016

Fundacja „Ogrody Muzyczne” serdecznie zaprasza i zachęca studentów kompozycji oraz młodych kompozytorów, którzy nie ukończyli jeszcze 35 lat, do udziału w Międzynarodowym Kursie Kompozytorskim SYNTHETIS 2016, który odbędzie się w Radziejowicach w terminie 18–30 lipca 2016 roku

Więcej...

IV Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski / 4th International Composers Competition – Gorzów Wielkopolski 2016

Centrum Edukacji Artystycznej – Filharmonia Gorzowska ogłasza IV Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski. Jego ideą jest promocja działalności artystycznej samych twórców, promowanie indywidualnego podejścia do materii muzyki współczesnej oraz popularyzacja tego fascynującego, bogatego świata dźwięków

Więcej...
Zaprenumeruj nasz Newsletter!
    linki

POLMIC partners

IAMIC

POLMIC projects

IAMIC 2011

ArtMusFair - Warsaw 2010

DMET
 
Report on the Music Market in Poland 2008

POLMIC sponsors

MKIDN
IMIT
ZAiKS
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
 Narodowe Centrum Kultury
 
about uscontactour sponsors

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information