21 lipca 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Witold Maliszewski

postać

dnia

Witold

Maliszewski

- Zofia Adamska. Solo i Kameralnie

płyta

dnia

-

Zofia Adamska. Solo i Kameralnie

Gwizdalanka  Danuta, Meyer  Krzysztof Lutosławski. Tom I. Droga do dojrzałości

książka

dnia

Gwizdalanka Danuta, Meyer Krzysztof

Lutosławski. Tom I. Droga do dojrzałości

WITAMY

Portal Polmic.pl jest pierwszym i jak dotąd jedynym w sieci serwisem internetowym, poświęconym w całości tylko i wyłącznie polskiej muzyce poważnej. Nadrzędnym jego celem jest informowanie o bieżącej aktywności środowiska muzycznego w Polsce oraz polskich muzyków za granicą, a także dostarczanie aktualnych, kompleksowych wiadomości o polskich artystach, instytucjach muzycznych i publikacjach o muzyce. Służy temu zarówno sam portal internetowy, jak i dołączona do niego osobna aplikacja bazy danych o utworach i kompozytorach oraz Newsletter, rozsyłany do zarejestrowanych użytkowników serwisu.

Zapraszamy do częstego odwiedzania naszego portalu - bądź na bieżąco z muzyką polską!

logotyp

p

Znajdź nas na FB

 

 

NOWA MUZYKA POLSKA

Logowanie



JSTOR online

JSTOR
Chcesz wejść?
Skontaktuj się z nami!

 

Nowości książkowe

s

Musica Intellectualis to seria publikacji zbiorowych UMFC, zapoczątkowana tomem zatytułowanym Droga Artysty.

Więcej...

Nowości płytowe

Media Vita

 

Warszawska Jesień 2014 na płytach

Warner2016

  

pfb

 

u

w
 MundusCantat2016
Opowiedz Mi Bajkę 2016
aktualności
Jubilat i laureatka – podwójnie uroczysta okoliczność koncertowa PDF Drukuj Email

fkW ramach obchodów jubileuszu 70. urodzin Jerzy Salwarowski poprowadzi w Filharmonii Krakowskiej dwa koncerty – 2 czerwca o godz. 19.30 i 3 czerwca 2017 o godz. 18.00. W zaproponowanym przez samego jubilata programie znalazła się Etiuda b-moll na orkiestrę Karola Szymanowskiego.

Orkiestra Filharmonii Krakowskiej wykona także słynny utwór Paula Dukasa Uczeń Czarnoksiężnika oraz Uwerturę-fantazję „Romeo i Julia" Piotra Czajkowskiego. Kulminacją koncertów będzie natomiast występ zwyciężczyni XV Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu w 2016 roku – wspaniałej skrzypaczki Veriko Tchumburidze.

Urodzona w Turcji w rodzinie gruzińskiej, w zakresie gry na skrzypcach kształciła się od czwartego roku życia, początkowo w Turcji, a następnie pod kierunkiem Dory Schwarzberg w wiedeńskiej Hochschule für Musik. Obecnie kontynuuje naukę w klasie wybitnej skrzypaczki i pedagog Any Chumachenco w Musik Hochschule w Monachium, a dzięki wsparciu Deutsche Stifung Musikleben gra na instrumencie skonstruowanym przez Giambattistę Guadagniniego w 1756 roku. Veriko Tchumburidze z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Krakowskiej wykona II Koncert skrzypcowy d-moll op. 22 Henryka Wieniawskiego. Będzie to pierwszy występ skrzypaczki w Krakowie – mieście skądinąd bliskim, choćby przez historię Oskara Schindlera. Veriko w styczniu ubiegłego roku nagrała dla Sony Classics muzykę Johna Williamsa do filmu Lista Schindlera.

Więcej: www.filharmonia.krakow.pl

Share on Facebook
 
III Konwencja Muzyki Polskiej PDF Drukuj Email

kW dniach 15-17 maja 2017 roku w Bibliotece Narodowej odbędzie się III Konwencja Muzyki Polskiej – ogólnopolskie spotkanie przedstawicieli środowiska muzycznego.

Celem III Konwencji Muzyki Polskiej jest dyskusja na temat różnych dziedzin muzyki i infrastruktury polskiej kultury muzycznej, postawienie diagnozy i formułowanie strategii zmian. Ważnym punktem odniesienia będą wnioski i postulaty sformułowane trzy lata temu, które dostępne są w archiwum II Konwencji Muzyki Polskiej z 2014 roku.

Konwencja skierowana jest do przedstawicieli środowiska muzycznego: kompozytorów, artystów wykonawców, muzykologów i teoretyków muzyki, dziennikarzy i krytyków, przedstawicieli instytucji muzycznych i organizacji pozarządowych, a także studentów i melomanów. Uczestnictwo w Konwencji jest bezpłatne. Rejestracja odbywa się poprzez stronę http://www.konwencjamuzyki.pl/pl/2017/rejestracja do 9 maja 2017 roku.

Konwencja zajmie się całokształtem spraw polskiej muzyki od dzieł historycznych do szerokiego spektrum współczesności: od muzyki poważnej, poprzez jazz, alternatywę, muzykę tradycyjną do muzyki popularnej. Przygotowywane analizy będą zawierały dane o uczestnictwie w kulturze, dostępie do muzyki, aktywności artystycznej i kulturoznawczej, wydawnictwach, mediach, instrumentarium kulturowym i infrastrukturze prawnej w tym prawie autorskim.

Cztery panele odbywają się w ramach przygotowań do Ogólnopolskiej Konferencji Kultury (Wrocław, 5 czerwca 2017). Pierwszego dnia wygłoszone zostaną referaty otwierające, a także będą zaprezentowane wybrane projekty muzyczne narodowych instytucji kultury (IMiT, NIFC, IAM, PWM) oraz Polskiej Rady Muzycznej i Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego. Odbędzie się także prezentacja wyników badań dotyczących powszechnej edukacji muzycznej w Polsce oraz przedstawione zostaną propozycje działań animacyjnych w tym obszarze. Drugiego dnia odbędą się równoległe, otwarte dla publiczności panele dyskusyjne, prowadzone przez zaproszonych moderatorów. Trzeciego dnia nastąpi podsumowanie dyskusji panelowych, po którym odbędzie się dyskusja plenarna.

Organizatorem Konwencji jest Instytut Muzyki i Tańca we współpracy ze Związkiem Kompozytorów Polskich, Polską Radą MuzycznąZwiązkiem Artystów Wykonawców STOART, Otwartym Forum Muzyki, Stowarzyszeniem Polskich Artystów Muzyków oraz Forum Muzyki Tradycyjnej.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej informacji – na stronie: www.konwencjamuzyki.pl 

Share on Facebook
 
„Legenda Amadeusa” PDF Drukuj Email

a28 maja 2017 roku rozpocznie się cykl koncertów Orkiestry Kameralnej Polskiego Radia Amadeus „Legenda Amadeusa”, zapowiadających jubileuszowy, 50. sezon działalności Zespołu.

Koncerty odbywać się będą w filharmoniach oraz salach koncertowych całego kraju. Orkiestra Amadeus przypomni słuchaczom najbardziej znane utwory ze swojego bogatego dorobku, a także zupełnie nowe, niejednokrotnie dedykowane jej kompozycje – zabrzmią utwory Mozarta, Beethovena, Czajkowskiego, Dvořáka, Saint-Saënsa, Mikołaja Góreckiego, Roxanny Panufnik i in. Zespół koncertować będzie pod batutą swojej legendarnej założycielki i kierownika artystycznego – Agnieszki Duczmal, a także pracującej z Amadeusem od kilkunastu lat dyrygentki Anny Duczmal-Mróz.

Koncert 28 maja o godz. 17:00 pod batutą Agnieszki Duczmal będzie miał miejsce w wyjątkowej scenerii w Jarocinie – w dawnych ruinach gotyckiego kościoła św. Ducha zaadaptowanych na salę koncertową. Niezwykłości koncertowi dodaje nie tylko lokalizacja, ale również fakt, że w repertuarze znajdą się zarówno utwory polskich (Górecki czy Szymanowski) jak i zachodnioeuropejskich kompozytorów (Beethoven i Saint-Saens), dawnych i współczesnych.

Kolejne spotkania z „Legendą Amadeusa” odbędą się we Wrześni (26.06. 2017), Krakowie (27.08. 2017), Białymstoku 20.10. 2017), Słupsku (22.10. 2017) i Starachowicach (28.10.2017).

Dodatkowe informacje – na stronie: http://bibliotekajarocin.pl

Share on Facebook
 
Wiedeńczycy zainaugurują Theatrum Musicum PDF Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 1
SłabyŚwietny 

s4 czerwca 2017 roku na scenie Filharmonii Krakowskiej w ramach cyklu „Wiedeńczycy z Sinfoniettą” pojawi się trzech Filharmoników Wiedeńskich (harfistka Anneleen Lenaerts, flecista Dieter Flury i klarnecista Johann Hindler), którzy wykonają dzieła polskich kompozytorów.

Dzięki Sinfonietcie Cracovii już od trzech lat mamy szansę podziwiać kunszt zaprzyjaźnionych z zespołem wiedeńskich instrumentalistów. Czerwcowy koncert będzie jednak wydarzeniem wyjątkowym nie tylko ze względu na plejadę znakomitych, zaproszonych przez Sinfoniettę do współpracy gości, ale również — za sprawą niecodziennego repertuaru, w którym znalazły się nieodkryte dzieła muzyki polskiej. Na szczególną uwagę zasługuje tu Pożegnanie Ellenai — poemat symfoniczny na klarnet, orkiestrę smyczkową i głos recytujący Feliksa Nowowiejskiego, inspirowany osławionym — m.in. za sprawą serii płócien Jacka Malczewskiego — epizodem z dzieła Juliusza Słowackiego. W roli recytatora, który dokona mistrzowskiej interpretacji poematu jednego z trzech wieszczów, wystąpi Wojciech Pszoniak, zaś solowe partie klarnetu wykona Johann „Hans” Hindler — wiedeński instrumentalista od lat współpracujący z Sinfoniettą. W programie wieczoru znajdzie się ponadto mało znana, młodzieńcza Suita G-dur na orkiestrę smyczkową Ignacego Jana Paderewskiego oraz równie rzadko wykonywany Koncert na flet, harfę i orkiestrę smyczkową Stefana Bolesława Poradowskiego — ujmujący utwór nawiązujący do najlepszych wzorców muzyki francuskiej i wykorzystujący uwielbiane przez melomanów zestawienie harfy i fletu. Poetycką aurę wieczoru dopełnią prawdziwy przebój „muzycznego poety” Claude’a Debussy’ego Danse sacrée et danse profane oraz cieszący się nieustającą popularnością „evergreen” Antonína Dvořáka: Serenada E-dur na orkiestrę smyczkową.

Koncert zainauguruje Theatrum Musicum 2017 – wspólną inicjatywę krakowskich instytucji, które pod jednym szyldem prezentują letnie wydarzenia muzyczne Krakowa. 

Szczegółowe informacje – na stronie: www.sinfonietta.pl 

Share on Facebook
 
Generacje. „Kompozytor – rezydent” PDF Drukuj Email

g31 maja 2017 roku Chór Polskiego Radia zaprasza na koncert pt. „Generacje. „Kompozytor – rezydent”, podczas którego wykona utwór uczestnika programu Instytutu Muzyki i Tańca „Kompozytor – rezydent” Szymona Godziemba-Trytka.

Pod dyrekcją Szymona Wyrzykowskiego i z udziałem Malwiny Paszek (głos biały), Michała Szymanowskiego (fortepian), Tomasza Drozdka (instrumenty etniczne) oraz zespołu perkusyjnego Chór Polskiego Radia wykona utwory chóralne polskich kompozytorów współczesnych. W ich interpretacji usłyszymy Suitę pieśni góralskich z Podhala na chór mieszany Bolesława Wallek-Walewskiego, Suitę weselną na sopran, tenor, chór żeński, chór mieszany i fortepian Tadeusza Szeligowskiego, Suitę lubuską na chór żeński Andrzeja Koszewskiego, Scherzo na chór a cappella Marka Jasińskiego oraz Etnos na chór, głos biały, fortepian, instrumenty etniczne i perkusję Szymona Godziemba-Trytka, który w sezonie artystycznym 2016/ 2017 pełni funkcję kompozytora-rezydenta Chóru Polskiego Radia.

Program koncertu, który będzie miał miejsce o godz. 19.00 w Centrum Sztuki Mościce (Tarnów, ul. Traugutta 1), uzupełnią Ballada nr 4 Fryderyka Chopina i pieśni z cykli na głos i fortepian Stanisława Niewiadomskiego Z wiosennych tchnień oraz Karola Mikulego Sieben Lider.

Dodatkowe informacje – na stronie: www.csm.tarnow.pl

Share on Facebook
 
Super Sam + 1 - Steve Buchanan / Qba Janicki PDF Drukuj Email

s„Super Sam Plus 1” to cykl wystąpień solowych oraz duetów odbywający się od września do końca 2016 roku, podczas którego swoją twórczość prezentują uznani artyści polscy i zagraniczni nastawieni na działania autorskie, eksperymentalne i innowacyjne. 1 grudnia 2016 roku na jednej scenie wystąpią Steve Buchanan oraz Qba Janicki.

Artyści są zaproszeni do przedstawienia dzieł premierowych, nigdy wcześniej nie wykonywanych. Podczas koncertu prezentowane będą dwa akty solowe. Wieczór wieńczyć będzie wspólny występ w duecie.

Steve Buchanan wyróżnia się tym, że jego nazwisko znane jest w dwóch dziedzinach sztuki, a mianowicie muzyki oraz tańca. Można powiedzieć, iż jest artystą trans- lub multi- dyscyplinarnym już od lat 70-ych ubiegłego wieku. Od tego czasu również jest twórcą muzyki, która potocznie nazywana jest „noise and improv music”. Poza graniem na saksofonie altowym oraz gitarze, Buchanan wymyślił i stworzył 2nd Line Tranz Danz Floor czyli instrument z cyfrowym interfejsem, na którym tworzy muzykę tańcząc. Z instrumentem swojego autorstwa wystąpił na całym świecie dla wielu, zarówno młodych, jak i starszych publiczności.

Qba Janicki jest absolwentem Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie perkusji Łukasza Żyty. Aktualnie funkcjonuje w zespołach Wojtek Mazolewski Quintet, Mazzoll/Janicki/Janicki, Bambuko, Hania Piosik/Qba Janicki, Kondensator Przepływu. Jest także producentem, tworzącym muzykę do spektakli oraz słuchowisk w teatrach Starym, Powszechnym i Polskim. Współprowadzi wraz ze swoim ojcem klub Mózg w Bydgoszczy i w Warszawie, a będąc założycielem Mózg Foundation oraz członkiem Stowarzyszenia Artystycznego Mózg współorganizuje dziesiątki wydarzeń artystycznych każdego roku oraz flagowe projekty Mózg Festival i Letnie Pranie Mózgu.

Patronat medialny nad cyklem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej informacji – na stronie: http://mozg.pl

Share on Facebook
 
Nowe Władze Związku Kompozytorów Polskich: kadencja 2017-2019 PDF Drukuj Email

zW dniach 26-27 maja 2017 roku obradowało w Warszawie 38. Walne Zebranie Członków Związku Kompozytorów Polskich, podczas którego dokonano wyboru nowych władz.

Prezesem ZKP został wybrany ponownie dr Mieczysław Kominek, muzykolog i dyrektor Polskiego Centrum Informacji Muzycznej.

Wybrany Zarząd Główny ukonstytuował się w sposób następujący:

Wiceprezesi – Anna Zawadzka-Gołosz i Krzysztof Baculewski

Sekretarz Generalny – Alicja Matracka-Kościelny

Skarbnik – Jarosław Siwiński

Członkowie Prezydium – Beata Bolesławska-Lewandowska i Alicja Gronau

Członkowie Zarządu Głównego – Marcel Chyrzyński, Wiesław Cienciała, Anna Ignatowicz-Glińska, Iwona Lindstedt, Tadeusz Wielecki i Maciej Zieliński.

W dniu 28 maja dokonano także wyboru Zarządu Sekcji Muzykologów ZKP. Przewodniczącą Sekcji została ponownie Beata Bolesławska-Lewandowska. Członkowie Zarządu:

Iwona Lindstedt – zastępca przewodniczącej

Rafal Ciesielski – skarbnik

Agnieszka Draus – sekretarz

Marcin Trzęsiok – zastępca sekretarza

Krzysztof Bilica i Violetta Przech – członkowie

Share on Facebook
 
Koncert z okazji Roku Feliksa Nowowiejskiego „Mistrzowi – Poznań” PDF Drukuj Email

n18 grudnia 2016 roku o godz. 17.00 w Poznaniu (aula UAM) odbędzie się Koncert z okazji Roku Feliksa Nowowiejskiego „Mistrzowi – Poznań” .

Na koncercie zaprezentowane zostaną utwory F. Nowowiejskiego inspirowane wątkami literackimi (w tym narodowymi i patriotycznymi), ukazujące niezwykłą różnorodność składu wykonawczego: od pieśni solowej poprzez zespół kameralny, niewielką orkiestrę aż do zespołu chóralnego.

Proponowany program jest też bardzo zróżnicowany stylistycznie, obejmuje takie dzieła kompozytora, jak Śmierć Ellenai op. 32, Don Juan Tenorio, Róże dla Safo op. 51 nr 1, kantata Testament Bolesława Chrobrego op. 48. Utwory zabrzmią w wykonaniu Chóru Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego pod dyrekcją Przemysława Pałki, zespołu kameralnego pod kierunkiem Piotra Kostrzewskiego, CoOperate Orchestra pod batutą Adama Domurata. W roli solistów wystąpią: Katarzyna Hołysz – sopran, Paweł Łuczak – tenor, Aleksander Machalica – recytacja, Jakub Koterba – fortepian, Elżbieta Karolak – fortepian.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

ZOBACZ: program Koncertu.

Share on Facebook
 
Wyniki 58. Konkursu Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda PDF Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 1
SłabyŚwietny 

k26 maja 2017 roku podczas koncertu finałowego 58. Konkursu Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda został ogłoszony ostateczny werdykt.

Koncert, zorganizowany przez ZKP przy współpracy PWM i Stowarzyszenia Autorów ZAiKS ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Muzyka”, w tym roku odbył się po raz czternasty.

Do II etapu Konkursu zakwalifikowano kompozycje: utwór bez tytułu (godło L3L3K), …über BWV 971 (godło Alfons van Worden), Dialogi (godło 55555), Pulsar (godło Riot), Suite pour le souper du… (godło tuise) oraz cum structura (godło REVIECEDTAERG).

Jury w składzie: Paweł Szymański (przewodniczący), Tomasz Opałka (sekretarz), Marcel Chyrzyński, Tadeusz Gadzina i Hanna Kulenty, po wysłuchaniu utworów postanowiło:

• Nagrodę Główną im. Tadeusz Bairda w wysokości 2.500 $ otrzymał utwór: …über BWV 971 (godło Alfons van Worden)

• wyróżnienia otrzymały utwory: Suite pour le souper du… (godło tuise) i cum structura godło REVIECEDTAERG

Po otwarciu kopert okazało się, że autorami nagrodzonych utworów są: Paweł Malinowski (…über BWV 971), Michał Gronowicz (Suite pour le souper du…) i Franciszek Araszkiewicz (cum structura).

Paweł Malinowski (*1994) jest studentem III roku studiów licencjackich z kompozycji w klasie prof. Wojciecha Widłaka, a także teorii muzyki w krakowskiej Akademii Muzycznej. Michał Gronowicz (*1986) jest absolwentem krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie klawesynu u prof. E. Stefańskiej i w klasie kompozycji prof. Zb. Bargielskiego. Jego utwory były wykonywane w kraju i za granicą (Niemcy, Czechy, Węgry). Obecnie jest wykładowcą na macierzystej uczelni. Franciszek Araszkiewicz (*1986) studiował kompozycję w krakowskiej Akademii Muzycznej (w latach 2010-2013 pod kierunkiem prof. Krzysztofa Knittla, a studia II stopnia w latach 2013-2015 w klasie dr. hab. Marcela Chyrzyńskiego). Obecnie kontynuuje naukę w tej samej uczelni w ramach studiów doktoranckich. Jest twórcą kompozycji instrumentalnych, wokalno-instrumentalnych, elektroakustycznych, audiowizualnych, instalacji interaktywnych oraz sztuki konceptualnej, a także muzyki rozrywkowej.

Uroczystość wręczenia nagród odbędzie się podczas tegorocznej „Warszawskiej Jesieni” we wrześniu 2017.

Share on Facebook
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 9 z 131

ZKP

 Archiwum Cyfrowe Muzyki Polskiej

 

POLMIC poleca

www.sikorski.polmic.pl
www.panufnik.polmic.pl
www.serocki.polmic.pl
www.baird.polmic.pl
www.palester.polmic.pl
7+7

Rynek fonograficzny w Polsce 2011/2012

kliknij i posłuchaj muzyki!

włącz radio RMF Classic

Od 5 lipca do 30 sierpnia 2017 roku potrwa XVII Festiwal Letnie Wieczory Muzyczne „Dziekanka”, którego dyrektorem artystycznym jest prof. Ryszard Zimak. Koncerty odbywać się będą we środy o godz. 18.00 na zabytkowym dziedzińcu Domu Studenckiego „Dziekanka” (ul. Krakowskie Przedmieście 56/60

Więcej...

Międzynarodowa Konferencja naukowo-artystyczna „Pierre Boulez – Demiurg Nowej Muzyki” – Warszawa, 23–24 IX 2017

Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie zaprasza w dniach 23–24 września 2017 roku do udziału w Konferencji naukowo-artystycznej „Pierre Boulez – Demiurg Nowej Muzyki

Więcej...

XXV Ogólnopolski Otwarty Konkurs Kompozytorski im. Adama Didura – Sanok, 24 VIII 2017

Biuro organizacyjne XXVII Festiwalu im. Adama Didura ogłasza XXV Ogólnopolski Otwarty Konkurs Kompozytorski im. Adama Didura dla twórców, którzy do dnia 31 XII 2017 r. nie ukończą 30. roku życia.

Tematem Konkursu jest pieśń, aria na głos solowy z towarzyszeniem fortepianu lub kwartetu smyczkowego

Więcej...
Zaprenumeruj nasz Newsletter!

Partnerzy POLMIC

IAMIC

Projekty POLMIC

IAMIC 2011

ArtMusFair - Warsaw 2010

DMET
 

Raport 2008

Mecenasi POLMIC

MKIDN
IMIT
ZAiKS
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
 
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information