24 kwietnia 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Roxanna Panufnik

postać

dnia

Roxanna

Panufnik

Bolesławska Beata Panufnik

książka

dnia

Bolesławska Beata

Panufnik

WITAMY

Portal Polmic.pl jest pierwszym i jak dotąd jedynym w sieci serwisem internetowym, poświęconym w całości tylko i wyłącznie polskiej muzyce poważnej. Nadrzędnym jego celem jest informowanie o bieżącej aktywności środowiska muzycznego w Polsce oraz polskich muzyków za granicą, a także dostarczanie aktualnych, kompleksowych wiadomości o polskich artystach, instytucjach muzycznych i publikacjach o muzyce. Służy temu zarówno sam portal internetowy, jak i dołączona do niego osobna aplikacja bazy danych o utworach i kompozytorach oraz Newsletter, rozsyłany do zarejestrowanych użytkowników serwisu.

Zapraszamy do częstego odwiedzania naszego portalu - bądź na bieżąco z muzyką polską!

logotyp

p

Znajdź nas na FB

 

 

NOWA MUZYKA POLSKA

Logowanie



JSTOR online

JSTOR
Chcesz wejść?
Skontaktuj się z nami!

 

Nowości książkowe

s

W 2016 roku ukazała się monografia, poświęcona życiu i twórczości Augustyna Blocha, czołowej postaci powojennego życzia muzycznego w Polsce.

Więcej...

Nowości płytowe

Muzyka Polska Dzisiaj - kolekcja płyt

   

Warszawska Jesień 2014 na płytach

Warner2016

12. Mózg Festival
VI Muzyka Klawesynowa
 MundusCantat2016
aktualności
100-lecie Andrzeja Panufnika 2014 PDF Drukuj Email

Andrzej Panufnik Centenary 2014100. rocznica urodzin Andrzeja Panufnika (1914-1991) obchodzona będzie w 2014 roku pod auspicjami UNESCO.

W uzasadnieniu wniosku o objęcie patronatem UNESCO obchodów jubileuszu podkreślono wybitne zasługi kompozytora, zarówno dla muzyki polskiej, jak i brytyjskiej XX wieku. Podobnie, jak w przypadku dzieł Witolda Lutosławskiego, Krzysztofa Pendereckiego i Henryka Mikołaja Góreckiego, kompozycje Andrzeja Panufnika odegrały ogromną rolę w kształtowaniu muzycznego krajobrazu ubiegłego stulecia. Po latach spędzonych w Polsce, w wyniku nacisków na sztukę nałożonych przez reżim komunistyczny, Andrzej Panufnik opuścił ojczyznę i przeniósł się do Wielkiej Brytanii, gdzie kontynuował swoją karierę jako kompozytor i przez wiele lat był głównym dyrygentem City of Birmingham Symphony Orchestra. Jego kompozycje były i są wykonywane w całej Europie, Ameryce (m. in. pod dyrekcję Leopolda Stokowskiego) i innych częściach globu. W 1950 roku Panufnik został mianowany vice-prezydentem Międzynarodowej Rady Muzyki przy UNESCO. Jego muzyka, zakorzeniona głęboko w historii XX wieku, niesie głębokie wartości humanistyczne oraz przesłanie pokoju (Uwertura heroiczna – zwyciężczyni w przedolimpijskim konkursie muzycznym w Helsinkach, Sinfonia di Speranza, Epitafium katyńskie, Symfonia pokoju, Universal Prayer, Invocation of Peace, Procesja dla pokoju).

Różnorodny program działań koncertowych, nagraniowych, edukacyjnych, promocyjnych i wydawniczych związanych z obchodami jubileuszu Andrzeja Panufnika w 2014 roku w Polsce zrealizowany zostanie przez Instytut Muzyki i Tańca we współpracy ze Związkiem Kompozytorów Polskich, Towarzystwem im. W. Lutosławskiego, Instytutem Adama Mickiewicza, Narodowym Instytutem Audiowizualnym i Polskim Radiem. Znajdzie się w nim m.in. wykonanie utworów Panufnika podczas festiwalu „Łańcuch XI” na zamknięcie Roku Lutosławskiego, stworzenie strony internetowej poświeconej kompozytorowi, powstanie Raportu o obecności muzyki i postaci Andrzeja Panufnika w latach 1991-2013 oraz zorganizowanie konferencji muzykologicznych poświęconych kompozytorowi i innym twórcom żyjącym na emigracji.

Międzynarodowe obchody setnej rocznicy urodzin Andrzeja Panufnika oficjalnie rozpoczną się 5 lutego 2014 roku koncertem w londyńskim Barbican Hall. London Symphony Orchestra pod dyrekcją Michaela Francisa wykona dwa utwory polskiego kompozytora – III Symfonię „Sinfonia Sacra” (1963) oraz Kołysankę na 29 instrumentów smyczkowych i dwie harfy (1947). Na koncercie zabrzmią także dzieła Antonina Dvoraka – IX Symfonia e-moll „Z Nowego Świata” oraz Koncert skrzypcowy a-moll. Partię solową koncertu wykona Anne-Sophie Mutter.

Kalendarz wydarzeń związanych z obchodami jubileuszu Andrzeja Panufnika dostępny jest na stronie www.panufnik.com/100-2
Share on Facebook
 
Konferencja „Young Musicology Today" PDF Drukuj Email

ImuzW dniach 7-9 listopada 2016 roku w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego odbędzie się międzynarodowa konferencja pt. „Young Musicology Today: tendencies, challenges and perspectives".

Celem konferencji jest integracja międzynarodowego środowiska młodych muzykologów (doktorantów, młodych pracowników naukowych, studentów kończących studia II stopnia), jak i umożliwienie wymiany doświadczeń oraz poznania tematów badawczych podejmowanych przez młodych muzykologów z całego świata (m.in. z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Finlandii, Włoch, Słowacji, Czech, Holandii, Słowenii, Niemiec, Austrii). Ważną jej częścią będzie dyskusja na tematy zawodowe, a także te, które dotyczą miejsca muzykologii w przyszłej strukturze nauk humanistycznych oraz wyzwań społecznych, jakie aktualnie stoją przed młodymi adeptami tej dyscypliny. W tym celu w programie konferencji zaplanowaliśmy panel dyskusyjny "Muzykolog na rynku pracy".

Podczas konferencji wystąpi dziewięcioro prelegentów, reprezentujących Instytuty Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego i Uniwersytetu Jagiellońskiego, krakowską Akademię Muzyczną i Katedrę Muzykologii Uniwersytetu Adama Mickiewicza.

Partnerami konferencji są: Muzeum Narodowe w Krakowie, Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, Instytut Muzyki i Tańca, Ośrodek Dokumentacji Muzyki Polskiej XIX i XX wieku im. I. J. Paderewskiego, Agencja Artystyczna GAP.

Konferencja została objęta Honorowym Patronatem Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego prof. dr hab. med. Wojciecha Nowaka.

Patronat medialny nad konferencją objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

ZOBACZ: program PDF

Share on Facebook
 
Muzyka Naszych Czasów – Koncert Otwarcia PDF Drukuj Email

m11 marca 2017 roku w Lusławicach odbędzie się Koncert Otwarcia Sceny Prezentacji Programu „Muzyka naszych czasów”.

„Muzyka naszych czasów” to 4-letni Program Promocji twórczości młodych kompozytorów XXI wieku. Realizatorami tego przedsięwzięcia są: Stowarzyszenie Akademia Imienia Krzysztofa Pendereckiego – Międzynarodowe Centrum Muzyki; Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego; 6 Uczelni Muzycznych (Gdańsk, Katowice, Kraków, Łódź, Poznań, Warszawa), 6 Średnich Szkół Muzycznych (Białystok, Bydgoszcz, Konin, Kraków, Radom, Warszawa).

Dzięki projektowi do programów szkolnictwa muzycznego wprowadzona zostanie muzyka młodych kompozytorów, która będzie wykonywana przez młodych instrumentalistów oraz wokalistów i prezentowana pozyskiwanemu młodemu odbiorcy wśród szerokiej rzeszy publiczności. Więź pokoleniowa ma stanowić łącznik dla tej formy promocji muzyki.

Każdego roku utwór kompozytora wykonywany na Scenie Prezentacji w Lusławicach zostanie zaprezentowany w wykonaniu studentów i uczniów danej społeczności każdej z 6 Uczelni i 6 Szkół (łącznie 12 koncertów). Powołany Klub Recenzentów w ramach tego przedsięwzięcia oraz nagrania dokonywane przez firmę fonograficzną DUX i płyty CD wydawane przez Agencję Muzyczną Polskiego Radia stanowić będą istotną dokumentację działań w trakcie realizacji Programu.

Podczas pierwszej edycji Programu zabrzmią utwory Michała Dobrzyńskiego, Ewy Fabiańskiej-Jelińskiej, Szymona Godziemby-Trytka, Aleksandry Kacy, Kamila Kruka, Dariusza Przybylskiego, Mateusza Śmigasiewicza i Ignacego Zalewskiego.

Dodatkowe informacje - na stronie: http://penderecki-center.pl

Share on Facebook
 
Jubileusz profesora Szymona Kawalli PDF Drukuj Email

u30 listopada 2016 roku o godz. 19.00 w Sali Koncertowej UMFC odbędzie się koncert, poświęcony jubileuszowi 60-lecia pracy artystycznej oraz 50-lecia działalności pedagogicznej prof. zw. dr hab. Szymona Kawalli – czołowego polskiego dyrygenta i kompozytora.

Szymon Kawalla pochodzi z rodziny mającej kilkupokoleniowe tradycje muzyczne. W maju 1956 miał pierwszy koncert publiczny jako skrzypek, a przy fortepianie była jego siostra Bronisława. W 1966 roku – jeszcze jako uczeń Liceum Muzycznego w Krakowie – został nauczycielem wychowania muzycznego w Zasadniczej Szkole Zawodowej nr 1 w Krakowie. Jego córka Joanna, skrzypaczka i pedagog UMFC, kontynuuje wspaniałe rodzinne tradycje muzyczne. Szymon Kawalla kierował czołowymi polskimi orkiestrami symfonicznymi, chórami i scenami operowymi. Występował we wszystkich krajach europejskich, amerykańskich i azjatyckich. Dokonał nagrań płytowych dla wielu wytwórni płytowych w Polsce, Wielkiej Brytanii, Korei Płd.i USA, otrzymując wielokrotnie Grand Prix du Disc.

Koncert Jubileuszowy w UMFC gościć będzie wybitnych artystów, przyjaciół jubilata, wystąpią: Joanna Kawalla, Roman Lasocki - skrzypce, Leszek Lorent - perkusja, Ewa Iżykowska-Lipińska, Ae Ran Kim, Justyna Reczeniedi - soprany. Za pulpitem dyrygenckim stanie Maestro oraz studenci i doktoranci z klasy prof. Szymona Kawalli. Koncertowi będzie towarzyszyła wystawa plakatów koncertowych Maestra oraz promocja płyty jego twórczości kameralnej, zorganizowana przez Requiem - CD.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Share on Facebook
 
Recital Piotra Beczały PDF Drukuj Email

b10 marca 2017 o godz. 19:00 w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej (Sala Moniuszki) będzie miał miejsce długo oczekiwany recital Piotra Beczały, który wykona między innymi utwory Mieczysława Karłowicza.

Zaliczany do ścisłej czołówki najlepszych światowych tenorów, Piotr Beczała wykonuje główne partie na najważniejszych scenach Europy i Stanów Zjednoczonych. Od lat jest na szczycie, choć sam uważa, że taki nie istnieje, a swoją karierę przyrównuje do pasma górskiego – wędrówki z niekończącymi się wyzwaniami. Jego liryczny głos świetnie sprawdza się w każdym repertuarze.

Po latach powraca do Warszawy, na scenę Teatru Wielkiego – Opery Narodowej. Podczas recitalu z akompaniamentem fortepianu wykona utwory Roberta Schumanna, Richarda Straussa, Siergieja Rachmaninowa i Mieczysława Karłowicza.

Z Piotrem Beczałą wystąpi pianista Helmut Deutsch, który należy do najbardziej uznanych pianistów, wykonujących kameralną muzykę wokalną. Urodził się w Wiedniu, tam studiował grę na fortepianie, kompozycję i muzykologię. W 1965 roku otrzymał Wiedeńską Nagrodę Kompozytorską. W wieku 24 lat został profesorem: był wykładowcą w Wyższej Szkole Muzyki i Teatru w Monachium. Jako profesor wizytujący współpracuje także z innymi uczelniami i prowadzi popularne kursy mistrzowskie w Europie i na Bliskim Wschodzie. Koncertował z czołowymi kameralistami na świecie: Irmgard Seefried, Hermannem Prey’em, Jonasem Kaufmannem, Dianą Damrau i Michaelem Volle.

Szczegółowe informacje – na stronie: http://teatrwielki.pl

Share on Facebook
 
Jubileuszowa edycja Międzynarodowego Festiwalu „Odkrywamy Paderewskiego” PDF Drukuj Email

opW dniach 11-14 listopada 2016 roku we Lwowie odbędzie się V Międzynarodowy Festiwal „Odkrywamy Paderewskiego”. To największe i najważniejsze polsko-ukraińskie wydarzenie muzyczne.

Rok ten jest wyjątkowy nie tylko ze względu na okrągłą edycję Festiwalu, ale także z powodu innych ważnych rocznic: 75-tą rocznicę śmierci Ignacego Jana Paderewskiego oraz setną rocznicę niezmiernie ważnego koncertu Patrona Festiwalu. 22 lutego 1916 Paderewski zagrał w Waszyngtonie na przyjęciu w Białym Domu w obecności prezydenta USA Woodrowa Thomasa Wilsona, co miało swoje dalsze konsekwencje w zmianie stanowiska Prezydenta USA w kwestii Niepodległości Polski.

Głównym przesłaniem piątej, jubileuszowej edycji festiwalu jest promowanie kultury polskiej i przekazanie naszym wschodnim sąsiadom polskiego repertuaru muzycznego na najwyższym, światowym poziomie.

Festiwal zgromadzi największych polskich twórców o światowej renomie: zarówno wyjątkowych przyjaciół przedsięwzięcia, jak i wybitnych Artystów, którzy nie występowali dotąd we Lwowie. W programie festiwalu wydarzenie specjalne – premiera koncertowej wersji Manru Paderewskiego w aranżacji maestro Jerzego Maksymiuka. Do tego utwory Chopina i Paderewskiego na jazzowo w wykonaniu Leszka Możdżera. W kolejnych dniach zostaną wykonane utwory Karola Szymanowskiego i Borysa Lyatoszynskiego, odbędzie się także koncert Krzesimira Dębskiego, Anety Łukaszewicz i Orkiestry INSO-Lwów pod batutą Wolodymira Sywokchipa.

Organizując V edycję Festiwalu, Polsko-Ukraińska Fundacja im. I.J.Paderewskiego pragnie po raz kolejny promować kulturę polską oraz dobre relacje pomiędzy obydwoma krajami. Idea stworzenia wydarzenia artystycznego, związanego z postacią Paderewskiego – wielkiego pianisty, kompozytora, męża stanu i filantropa – służy jako pretekst do owocnego wzbogacenia kulturowego i wzmocnienia współpracy pomiędzy Polską a Ukrainą.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

ZOBACZ: program PDF.

Share on Facebook
 
„Święto Wiosny / Krzesany” w Teatrze Wielkim PDF Drukuj Email

sW dniach 10 – 12 marca 2017 w łódzkim Teatrze Wielkim odbędą się spektakle baletowe „Święto Wiosny / Krzesany”, podczas których zostanie wykonany utwór Wojciecha Kilara.

Zestawienie Święta wiosny Igora Strawińskiego z Krzesanym Wojciecha Kilara wbrew pozorom jest trafne i wyjątkowe. Przede wszystkim prezentuje najwybitniejsze osiągnięcia kompozytorskie, zarówno z repertuaru światowego, jak i polskiego, spójne w swym wyrazie i emocjonalnie zrównoważone, które ze sobą korespondują, a nie konkurują. Bez wątpienia taki właśnie dialog wywiązuje się pomiędzy utworami dwóch znakomitych kompozytorów, którzy zainspirowani wierzeniami i obrzędami pogańskiej Rusi (Święto wiosny) i niepowtarzalnością polskiego folkloru góralskiego (Krzesany, poprzedzony Siwą mgłą), stworzyli dwa jakże różne stylistycznie, a zarazem spójne klimatycznie dzieła muzyczne. To właśnie dlatego w naszej mentalności kompozycja Kilara określana jest jako polski odpowiednik dzieła Strawińskiego.

Nie mniej ważne w tym spektaklu jest zestawienie choreografów. Martha Graham – jedna z najważniejszych postaci światowego baletu, której nazwisko po raz pierwszy pojawia się w repertuarze zespołu baletowego w tej części Europy – i Henryk Konwiński – kontynuator baletowych tradycji polskiego tańca – kreują uniwersalne, niezależne od siebie dwie wizje choreograficzne, których połączenie wyzwala u widzów eksplozję emocji. Zderzenie tak silnych osobowości obojga choreografów jest istotne także ze względu na dopełnianie się obu realizacji, bez dominacji żadnej ze stron.

W sezonie 2015/2016 Teatr Wielki w Łodzi otrzymał Nadzwyczajną „Złotą maskę” za śmiałe i udane wprowadzenie do repertuaru polskiego baletu choreografii Marthy Graham w połączeniu z choreografią Henryka Konwińskiego w spektaklu „Święto Wiosny / Krzesany”.

Szczegółowe informacje – na stronie: www.operalodz.com

Share on Facebook
 
II Festiwal Muzyki Współczesnej Nowe Fale PDF Drukuj Email

NII edycja Festiwalu Muzyki Współczesnej Nowe Fale, odbywająca się w Gdańsku w dniach 6-17 listopada 2016 roku, ma na celu ukazanie bieżących prac polskich kompozytorów, reprezentujących różne pokolenia i środowiska.

Program festiwalu obejmuje premierowe wykonania utworów rodzimych twórców, jak również dzieł znanych już publiczności innych ośrodków, lecz jeszcze nie granych w Gdańsku. Z muzyki zagranicznej zostaną zaprezentowane dzieła twórców z Niemiec, Skandynawii i Ukrainy. Z wyjątkiem koncertu ukraińskiego, który stanowi przekrój dorobku tamtejszej muzyki XX i XXI wieku, uwzględniający w dużej mierze dzieła twórców narodowej szkoły ukraińskiej (Barwinski, Latoszynski, Łysenko i in.), propozycje te pochodzą głównie z XXI wieku, lecz reprezentują panoramę zjawisk, którym przypisuje się pierwszorzędne znaczenie w twórczości muzycznej ostatnich kilku dekad. Są to przede wszystkim rozmaite postacie dialogu z tradycją: odkrywanie na nowo dawnych (albo dopiero co przebrzmiałych) gatunków i stylistyk, a także rozszerzanie granic twórczości poprzez sięganie po inspiracje jazzowe, etniczne czy płynące z pop-kultury.

Na określenie tych zjawisk – typowych zresztą nie tylko dla nowej muzyki, ale także literatury i sztuk plastycznych – stosuje się pojemny termin „intertekstualizm”. Jak go rozumieć? I czy słuszne jest utożsamianie technik intertekstualnych stosowanych w literaturze i muzyce? Tej problematyce będzie poświęcona towarzysząca festiwalowi konferencja naukowa przygotowana przez Instytut Teorii Muzyki Akademii Muzycznej w Gdańsku, na którą zostali zaproszeni czołowi polscy muzykolodzy i kulturoznawcy.

Na wszystkie koncerty wstęp jest wolny.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

ZOBACZ: program PDF

Share on Facebook
 
Zacznijmy od tanga... Koncert w Gorzowie z okazji Dnia Kobiet PDF Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 1
SłabyŚwietny 

g10 marca 2017 roku o godz. 19.00 w Filharmonii Gorzowskiej będzie miał miejsce koncert z okazji Dnia Kobiet, podczas którego zabrzmi Koncert Bronisława Kazimierza Przybylskiego.

Filharmonia Gorzowska tradycyjnie już zaprasza na muzyczny wieczór przygotowany specjalnie z myślą o kobietach, które 8 marca świętują swój dzień. W koncercie weźmie udział wyjątkowy solista, wirtuoz bandoneonu i akordeonu, rektor UMFC Klaudiusz Baran.

Podczas tego szczególnego wieczoru artysta z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Gorzowskiej pod batutą Moniki Wolińskiej przypomni najsłynniejsze tanga Astora Piazzolli – twórcy, który porzucając ortodoksyjne reguły i eksperymentując z muzyką poważną czy jazzem, stał się ojcem muzycznego nurtu zwanego tango nuevo; następnie muzycy wykonają inspirowany naszym rodzimym folklorem pierwszy polski koncert na akordeon i orkiestrę Concerto polacco (1973), skomponowany przez Bronisława K. Przybylskiego. Wątkiem, który tego wieczoru spełni rolę muzycznej klamry będzie wiosna. Koncert rozpocznie bowiem utwór Piazzoli Primavera Porteña (Wiosna), pochodzący z napisanego w hołdzie Antonio Vivaldiemu cyklu tang Cztery pory roku (1964-70), a zakończy niezwykle jasna i pogodna I Symfonia B-dur (1841) Roberta Schumanna, której kompozytor nadał miano „Wiosennej” pod wpływem przeżyć osobistych – wielkiej miłości do Klary oraz analogii między muzyką i naturą, jakie dostrzegał w poszczególnych fragmentach utworu.

Dodatkowe informacje dostępne są na stronie: www.filharmoniagorzowska.pl

Share on Facebook
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 10 z 119

ZKP

 Archiwum Cyfrowe Muzyki Polskiej

 

POLMIC poleca

www.sikorski.polmic.pl
www.panufnik.polmic.pl
www.serocki.polmic.pl
www.baird.polmic.pl
www.palester.polmic.pl
7+7

Rynek fonograficzny w Polsce 2011/2012

kliknij i posłuchaj muzyki!

włącz radio RMF Classic

Stowarzyszenie Artystów „Zdolni do Wszystkiego” zaprasza na jubileuszowy V Lubuski Festiwal Muzyczny, odbywający się w dniach 6–30 kwietnia 2017 roku w Zielonej Górze, Łagowie oraz na terenie całego województwa lubuskiego

Więcej...

Iluminacje: Contemporaneo 2017 – konferencja, koncert, instalacja

Koło Naukowe Studentów Psychologii Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie „Sensorium” zaprasza na wydarzenia z cyklu „Iluminacje”, które odbędą się w dniach 18 – 20 kwietnia 2017 roku.

Tegoroczna II edycja „Iluminacje: Contemporaneo 2017" będzie przedsięwzięciem szczególnym, ponieważ oprócz ogólnopolskiej konferencji naukowej, poświęconej zagadnieniu, jakim jest percepcja dźwięku w utworach muzyki współczesnej, odbędą się także dwa wydarzenia towarzyszące

Więcej...

VIII Konkurs Kompozytorski im. Zygmunta Mycielskiego – Warszawa, 19.05.2017

Celem Konkursu Kompozytorskiego, organizowanego przez Koło Młodych Związku Kompozytorów Polskich, jest promocja twórczości młodych kompozytorów – członków KM ZKP – poprzez wykonanie ich utworów w ramach dorocznego koncertu KM ZKP towarzyszącego Międzynarodowemu Festiwalowi Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień

Więcej...
Zaprenumeruj nasz Newsletter!

Partnerzy POLMIC

IAMIC

Projekty POLMIC

IAMIC 2011

ArtMusFair - Warsaw 2010

DMET
 

Raport 2008

Mecenasi POLMIC

MKIDN
IMIT
ZAiKS
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
 
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information