23 września 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Edward Bogusławski

postać

dnia

Edward

Bogusławski

Edward Bogusławski Utwory wybrane

płyta

dnia

Edward Bogusławski

Utwory wybrane

Bogusławski Edward Intonazioni I

kompozycja

dnia

Bogusławski Edward

Intonazioni I

WITAMY

Portal Polmic.pl jest pierwszym i jak dotąd jedynym w sieci serwisem internetowym, poświęconym polskiej muzyce poważnej, przede wszystkim XX-XXI wieku. Nadrzędnym jego celem jest informowanie o bieżącej aktywności środowiska muzycznego w Polsce oraz polskich muzyków za granicą, a także dostarczanie aktualnych, kompleksowych wiadomości o polskich artystach, instytucjach muzycznych i publikacjach o muzyce. Służy temu zarówno sam portal internetowy, jak i dołączona do niego osobna aplikacja bazy danych o utworach i kompozytorach oraz Newsletter, rozsyłany do zarejestrowanych użytkowników serwisu.

Zapraszamy do częstego odwiedzania naszego portalu - bądź na bieżąco z muzyką polską!

logotyp

p

Znajdź nas na FB

 

 

NOWA MUZYKA POLSKA

Logowanie



JSTOR online

JSTOR
Chcesz wejść?
Skontaktuj się z nami!

 

Nowości książkowe

s

Musica Intellectualis to seria publikacji zbiorowych UMFC, zapoczątkowana tomem zatytułowanym Droga Artysty.

Więcej...

Nowości płytowe

Media Vita

 

Warszawska Jesień 2014 na płytach

Warner2016

  

pfb

 

u

o
VI Muzyka Klawesynowa
aktualności
Prawykonanie utworu Pawła Łukaszewskiego w Krakowie PDF Drukuj Email

Prawykonanie dzieła Pawła ŁukaszewskiegoŚwiatowe prawykonanie Veni sancte spiritus Pawła Łukaszewskiego – kompozycji na chór a cappella opartej na łacińskiej sekwencji o Duchu Świętym, odbędzie się w piątek, 2 października 2015 roku o godz. 19.30 w Filharmonii Krakowskiej.

 W wykonaniu Orkiestry i Chóru Filharmonii Krakowskiej pod batutą Martyna Brabbinsa usłyszymy także utwory: Przybądź Duchu Święty Henryka Mikołaja Góreckiego, Toward the Unknown Region Ralpha Vaughana Williamsa oraz VII Symfonię A-dur Ludwiga van Beethovena.

Koncert zostanie powtórzony w sobotę 3 października 2015 roku o godz. 18.00.

Share on Facebook
 
Koncert jubileuszowy prof. Romualda Twardowskiego PDF Drukuj Email

Romuald Twardowski Polski Chór Kameralny zaprasza do kościoła św. Katarzyny w Gdańsku 26 września 2015 roku o godzinie 19:30 na koncert monograficzny jednego z najważniejszych polskich kompozytorów współczesnych – Profesora Romualda Twardowskiego z okazji jubileuszu 85. urodzin kompozytora.

Chcąc uhonorować wybitnego artystę, zespół przygotował program prezentujący jego utwory na chór a cappella, z tekstami związanymi z tradycją chrześcijańskiego Kościoła wschodniego i zachodniego. Polskim Chórem Kameralnym tego wieczoru dyrygować będzie Włodzimierz Siedlik, ceniony chórmistrz, znakomity wykonawca muzyki współczesnej, wieloletni kierownik artystyczny Chóru Polskiego Radia w Krakowie. Kompozytor zgodził się przybyć na koncert. Będzie to wyjątkowa okazja osobistego spotkania z artystą.

W programie kompozycje Romualda Twardowskiego: Alleluja (1990), Vokalise (2007), Regina caeli (1996), Lux aeterna (2007), O crux ave (2008), Hosanna II (1997), Magnificat (2013), Pater noster (2005), Otcze nasz (2005), Chwali dusze moja (2000), Swiatyj Boże (2000), O Tiebie radujetsia – Mały koncert na chór mieszany (2011), Wo carstwii Twojem (2000), Nynie otpuszczajeszi (2011), Wospojtie Gospodiewi pieśń nowu (2011-2012).

Share on Facebook
Więcej…
 
Prawykonanie utworu Szymona Brzóski zainauguruje sezon BNO w Szczecinie PDF Drukuj Email

Energia WschoduEnergia Wschodu to tytuł pierwszego koncertu Baltic Neopolis Orchestra w nowym sezonie artystycznym. Orkiestra zagra w sobotę, 26 września 2015 roku z ukraińskim altowiolistą Maximem Rysanowem w kościele p.w. św. Jana Ewangelisty w Szczecinie (przy ul. św. Ducha 9). W programie koncertu znajdzie się m.in. prawykonanie Vae soli Szymona Brzóski.

W nowy sezon artystyczny Baltic Neopolis Orchestra wejdzie z niesamowitą energią. Podczas inaugurującego koncertu usłyszymy utwory młodej bułgarskiej kompozytorki Dobrinki Tabakovej zestawione z kompozycją najwybitniejszego symfonika XX wieku Dymitra Szostakowicza i nowym utworem poznańskiego kompozytora Szymona Brzóski. W roli solisty i dyrygenta wystąpi wybitny altowiolista Maxim Rysanov, jeden z najbardziej dynamicznych i charyzmatycznych muzyków swojego pokolenia, który dzięki swoim wykonaniom zarazi publiczność niesamowicie żywą energią Wschodu.

Maxim Rysanov to skrzypek i altowiolista o ukraińsko-brytyjskich korzeniach. Zasłynął przede wszystkim z występów w ramach najbardziej prestiżowych międzynarodowych festiwali muzycznych, takich jak BBC Last Night of the Proms, Festiwal Edynburski czy Festiwal w Salzburgu. Ostatnie angaże Maxima Rysanowa obejmują występy m.in. z Basel Symphony Orchestra, Lithuanian Chamber Orchestra, Valladolid Symphony Orchestra, Frankfurt Radio Symphony Orchestra, Danish National Symphony Orchestra, Shanghai Symphony. Jako dyrygent prowadził zespoły na festiwalach w Dubrowniku, Utrecht i Boswil. W 2008 roku został wyróżniony Classic FM Gramophone Award w kategorii Młody Artysta Roku, w latach 2007/2009 był zdobywcą nagrody BBC Radio 3 New Generation Award. Jest laureatem konkursów w Genewie (2005), Lionela Tertisa (2003) oraz Valentino Bucchi (1995).

Podczas koncertu w Szczecinie będzie można usłyszeć Rysanowa z towarzyszeniem Baltic Neopolis Orchestry m.in. w prawykonaniu utworu Szymona Brzóski Vae soli.

Share on Facebook
 
Pasje serca i duszy czyli Szalone Dni Muzyki PDF Drukuj Email

Szalone Dni Muzyki 2015Idea przybliżenia szerokiej publiczności pozornie trudnej w odbiorze muzyki klasycznej przyświecała René Martin, gdy ponad 20 lat temu organizował po raz pierwszy La Folle Journée. Dziś ten międzynarodowy festiwal zaraża pasją do muzyki i przyciąga do sal koncertowych rzesze słuchaczy we Francji, Japonii, Hiszpanii oraz w Polsce. W dniach 25-27 września 2015 roku w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie już po raz szósty zagości polska edycja La Folle Journée – Szalone Dni Muzyki.

Po edycjach poświęconych twórczości Chopina oraz Tytanów kompozycji, a także muzyce różnych zakątków świata: Francji i Hiszpanii, Rosji, Ameryki, szósta odsłona festiwalu zapowiada się równie pasjonująco. Tegorocznym tematem Szalonych Dni są Pasje serca i duszy, a bogaty program, obejmujący blisko 60 wydarzeń udowodni, w jak odmienny sposób muzyka różnych epok i regionów może wyrażać emocje – zarówno ludzkie namiętności, jak i wzniosłe uczucia religijne.

Podczas festiwalu, na który zapraszają Orkiestra Sinfonia Varsovia i Fundacja Ogrody Muzyczne, będzie można wsłuchać się m.in. w romantyczne frazy Koncertu fortepianowego Beethovena, który zabrzmi pod palcami laureata II nagrody ostatniego Konkursu Chopinowskiego, Lucasa Geniušasa. Taneczny klimat wprowadzą gorące rytmy tanga w aranżacji sekstetu Richarda Galliano, znakomitego francuskiego wirtuoza akordeonu i kompozytora. Po muzykę Astora Piazzolli sięgnie również gitarzysta Krzysztof Meisinger, który kompozycje argentyńskiego twórcy zagra z towarzyszeniem Orkiestry Sinfonia Varsovia. Nie zabraknie też barokowej teorii afektów, czyli swoistego kodu przekazywania uczuć w muzyce, a to za sprawą Arte dei Suonatori, zespołu specjalizującego się w muzyce dawnej. W jego wykonaniu zabrzmią fragmenty z oper Henry’ego Purcella. Recital arii operowych zaprezentuje także norweska sopranistka, MaritaSølberg. Organizatorzy włączyli do programu również dwie monumentalne kompozycje, należące już do klasyki muzyki XX wieku – „kultową” Symfonię pieśni żałosnych Henryka Mikołaja Góreckiego oraz świętującego we wrześniu 80. urodziny, ArvoPärta, Pasję wg Św. Jana. Tę ostatnią kompozycję usłyszymy w wykonaniu estońskiego zespołu Vox Clamantis pod dyrekcją Jaana - EikaTulve.

Share on Facebook
Więcej…
 
Dynamistatyczna "Warszawska Jesień" 2015 PDF Drukuj Email

Warszawska Jesień 2015Słowem określającym program 58. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, który odbędzie się w dniach 18-26 września 2015 roku, jest DYNAMISTATYKA.

- Ten neologizm wskazuje na niejednoznaczność tak istotnego dla muzyki pojęcia, jakim jest dynamika. Nie da się z muzyki wypreparować czystej dynamiczności bądź statyczności: jedno płynnie może przechodzić w drugie i odwrotnie, muzyka może być statyczna i dynamiczna zarazem. – podkreślaTadeusz Wielecki, Dyrektor Festiwalu. - Dobrym przykładem będzie tu górski strumień z jego nieustającą zmiennością akustycznych zdarzeń. Można patrzeć i słuchać, i oto za chwilę – jest się zapatrzonym i zasłuchanym. Dźwięki i rytmy nurtu wody, w ciągłym ruchu – są wciąż inne, a jednocześnie te same. Zmieniają się nieustająco, niezmiennie. Zmieniają się niezmiennie?! Właśnie tak – niezmienna zmiana. A więc – DYNAMISTATYKA! Pozostaje się lekko oszołomionym, w niezdefiniowanym stanie, w niewiedzy, czego właściwie doświadczamy: ruchu czy spoczynku? Ta dziwna i tajemnicza sytuacja jest zjawiskiem dla muzyki immanentnym, ale szczególnie w muzyce współczesnej dochodzi do głosu jako przedmiot zabiegów kompozytora, jego świadomej gry z czasem i percepcją słuchacza.

Paradoks dynamistatyki ilustrują utwory składające się na program 58. Festiwalu. W skrajnych przejawach jest to z jednej strony muzyka „czasu zatrzymanego”, z drugiej – muzyka „akcji”: pełna różnorodnych form ruchu, błyskawicznych zmian, gęsta od zdarzeń dźwiękowych. Do pierwszej kategorii należy przeznaczona na 8 trąbek, trwająca 70 minut, kompozycja The Second Dream of the High-Tension Line Stepdown Transformer słynnego przedstawiciela awangardy lat powojennych, La Monte Younga – prekursora amerykańskiej minimal music. Ta klasyczna już, pochodząca z 1962 roku (wersja harmoniczna) kompozycja, nigdy dotąd w Polsce nie była grana. Usłyszymy ją w przestronnej hali Praskiej Drukarni, w wykonaniu The Theatre of Eternal Music Brass Ensemble pod artystycznym kierownictwem i z udziałem Marco Blaauwa (20 września). Inne spektakularne kompozycje „czasu zatrzymanego” to Slices na wiolonczelę i orkiestrę Alvina Luciera (18 września) oraz Baobab na samą orkiestrę Philla Niblocka (20 września).

Share on Facebook
Więcej…
 
Orchesterstück Dariusza Przybylskiego na otwarcie sezonu w Filharmonii Gorzowskiej PDF Drukuj Email

Dariusz PrzybylskiWykonanie Orchesterstück nr 2 Dariusza Przybylskiego otworzy sezon artystyczny 2015/2016 w Filharmonii Gorzowskiej. Koncert 25 września 2015 roku zainauguruje również cykl prezentacji utworów kompozytora, realizowany w ramach programu Kompozytor-Rezydent, z inicjatywy Instytutu Muzyki i Tańca.

Orchesterstück nr 2 to jedna z ważniejszych kompozycji symfonicznych Przybylskiego (na zdjęciu) – niezwykle ekspresyjna i efektowna, m.in. przez homogeniczne brzmienia instrumentów oraz klarowną, pełną prostoty rytmikę.

Do kolejnych pozycji koncertu znakomicie pasuje hasło „muzyka i geografia”. Pierwszą z nich będzie kompozycja inspirowana twórczością Fryderyka Chopina. Chopin na pięciu kontynentach to muzyczna podróż ku dźwiękom, skalom i rytmom całego świata − przez Bałkany, Grecję, Persję, Indie, Chiny, Afrykę i dalej. Artyści opowiadają o pięknie innych, często dalekich od naszych, tradycjach muzycznych i ich cechach uniwersalnych pozwalających na łączenie się z muzyką Fryderyka Chopina. Twórczynią koncepcji artystycznej oraz etnicznych opracowań muzyki Chopina jest polska artystka, multiinstrumentalistka, kompozytorka i badaczka tradycyjnej muzyki świata – Maria Pomianowska, która będzie gościem specjalnym koncertu.

Program wieczoru dopełni Symfonia „Z Nowego Świata” Antonina Dvořáka, inspirowana muzyką i kulturą amerykańską. Utwór zajął II miejsce w plebiscycie zorganizowanym w ramach ogólnopolskiego programu „filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!”, realizowanego przez IMIT w sezonie 2014/15. Spośród dziesięciu propozycji, gorzowscy maturzyści wytypowali trzy, które znajdą się w programach koncertowych Filharmonii Gorzowskiej w bieżącym sezonie artystycznym.

Share on Facebook
 
Prawykonanie utworu Piotra Mossa w Katowicach PDF Drukuj Email

Prawykonanie utworu Piotra Mossa w KatowicachW piątek, 25 września 2015 roku symfonicy Filharmonii Śląskiej pod batutą Wojciecha Michniewskiego, z Łukaszem Długoszem w roli solisty wykonają dwa przeboje klasyki i po raz pierwszy nową kompozycję Piotra MossaTenebroso – koncert na flet i orkiestrę (prawykonanie w ramach priorytetu „Zamówienia kompozytorskie”).

Wieczór otworzy Popołudnie fauna Claude’a Debussy’ego – dzieło, które przyniosło kompozytorowi pierwszy wielki sukces i stało się zwiastunem nowego prądu w muzyce – impresjonizmu, zakończy zaś Symfonia fantastyczna Hectora Berlioza, która była z kolei zapowiedzią nowej epoki w muzyce – romantyzmu. Pomiędzy nimi zabrzmi nowy utwór Piotra Mossa – Tenebroso, koncert na flet i orkiestrę, zamówiony przez Filharmonię Śląską, a dofinansowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca programu Kolekcje (priorytet: Zamówienia kompozytorskie). To zamówienie to kontynuacja dotychczasowych owocnych związków FŚl z Piotrem Mossem, urodzonym (1949) w Bydgoszczy, dziś dzielącym czas pomiędzy Polskę i Francję, wychowankiem Piotra Perkowskiego i warszawskiej PWSM oraz legendarnej Nadii Boulanger w Paryżu, gdzie zdobył nagrodę Stowarzyszenia Przyjaciół Lili Boulanger za całokształt twórczości. Dzieła laureata wielu krajowych i międzynarodowych konkursów kompozytorskich, charakteryzujące się wyrazistym i różnorodnym językiem dźwiękowym, spotykają się z dużym uznaniem publiczności. Skład instrumentalny zamówionego utworu gwarantuje oryginalne zestawienie instrumentacyjne oraz kolorystyczne, bowiem uwzględnia obecność fortepianu, harfy, a nawet saksofonu. Planowany utwór ma mieć również dodatkowo walory edukacyjne, ukazując m.in. wielopłaszczyznowość muzyki najnowszej.

Share on Facebook
 
Muzyczne Pory Roku - Jesień PDF Drukuj Email

Koncert z cyklu Muzyczne Pory Roku - Jesień 2015, zorganizowany przez Związek Kompozytorów Polskich – Oddział Warszawski we współpracy z Polskim Wydawnictwem Muzycznym, odbędzie się we wtorek, 22 września 2015 roku o godz. 16.00 w Sali koncertowej PWM przy ul. Fredry 8 w Warszawie.

W programie kompozycje Alicji Gronau - Lapidaria I na saksofon sopranowy i altowy oraz skrzypce (2007) [wybór], Miłosza Bembinowa - Cantus Harmonicus na akordeon solo (2014), Benedykta Konowalskiego - Zaginiona Atlantyda - Ballada na saksofon altowy solo (2015) – prawykonanie, Dariusza Przybylskiego - Elleipsis na saksofon i akordeon (2011), Bartosza Kowalskiego - In affecto na skrzypce solo (2015), Krzysztofa Baculewskiego - Suite de cheminée na 2 akordeony (1984), Rafała Stradomskiego - Capriccio na skrzypce solo (1993), Jerzego Bauera - Trzy stylizacje na 2 akordeony (2008), Zbigniewa Bagińskiego - Accor-dance na saksofon i akordeon (2009) i Edwarda Sielickiego - Rapido na skrzypce i akordeon (2011). Wystąpią: Paweł Janas – akordeon, Iwo Jedynecki – akordeon, Karolina Mikołajczyk – skrzypce i Wojciech Psiuk – saksofon. Koncepcja artystyczna koncertu - Anna Ignatowicz-Glińska i Edward Sielicki, organizacja - Marta Skotnicka-Karska.

Wstęp wolny.

Koncert dofinansowany ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Wydarzenia artystyczne” oraz Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.

Share on Facebook
 
Lutosławski w zapiskach PDF Drukuj Email

Lutosławski w zapiskachDom Spotkań z Historią zaprasza na spotkanie poświęcone Witoldowi Lutosławskiemu organizowane w ramach festiwalu „Warszawska Jesień”, które odbędzie się 23 września 2015 roku o godz. 18 w Austriackim Forum Kultury w Warszawie (ul. Próżna 7/9).

Gośćmi spotkania będą: Zbigniew Skowron (Instytut Muzykologii UW) - autor zbioru Witold Lutosławski. Zapiski (wyd. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego) i Marcin Bogusławski - architekt, pasierb Witolda Lutosławskiego. Prowadzący: Jerzy Kisielewski.

Rozmówcy pochylą się nad pytaniami dotyczącymi życia i twórczości kompozytora. Jak wyglądała codzienność Witolda Lutosławskiego? Jak planował swój czas? Skąd czerpał inspiracje? Czy jego muzyka powinna być traktowana przez wykonawców czysto intelektualnie, czy wymaga dużej ekspresji?

Spotkaniu będzie towarzyszyć pokaz materiałów filmowych o życiu i twórczości Witolda Lutosławskiego oraz animacji, które powstały w czasie zajęć dla dzieci "Słucham i animuję”, prowadzonych przez fundację Osiem Życzeń w ramach organizowanego wówczas przez Dom Spotkań z Historią projektu „POSZUKIWANIE. Lutosławski 2013” związanego z 100. urodzinami kompozytora.

Organizatorzy: Dom Spotkań z Historią i Austriackie Forum Kultury
Partnerzy: Towarzystwo im. Witolda Lutosławskiego, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Share on Facebook
 
<< pierwsza < poprzednia 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 następna > ostatnia >>

Strona 111 z 137

ZKP

 Archiwum Cyfrowe Muzyki Polskiej

 

POLMIC poleca

www.sikorski.polmic.pl
www.panufnik.polmic.pl
www.serocki.polmic.pl
www.baird.polmic.pl
www.palester.polmic.pl
7+7

Rynek fonograficzny w Polsce 2011/2012

kliknij i posłuchaj muzyki!

włącz radio RMF Classic

V Dolnośląski Festiwal Muzyczny to wydarzenie cykliczne, trwające od września do grudnia 2017 roku.

Koncerty festiwalowe odbędą się w historycznych obiektach, pałacach, kościołach Dolnego Śląska. Podczas przedsięwzięcia swój repertuar zaprezentują uznani artyści

Więcej...

Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski im. Andrzeja Koszewskiego – Poznań, 30 IX 2017

Katedra Kompozycji i Katedra Chóralistyki Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu ogłaszają Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski im. Andrzeja Koszewskiego

Więcej...
Zaprenumeruj nasz Newsletter!

Partnerzy POLMIC

IAMIC

Projekty POLMIC

IAMIC 2011

ArtMusFair - Warsaw 2010

DMET
 

Raport 2008

Mecenasi POLMIC

MKIDN
IMIT
ZAiKS
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
 
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information