Polmic - FB

archiwum

MUZYKA WSPÓŁCZESNA NIE GRYZIE [seria 3]: Spotkanie z Katarzyną Brochocką

MUZYKA WSPÓŁCZESNA NIE GRYZIE [seria 3]: Spotkanie z Katarzyną BrochockąOpera–cja. Komu? komu... komunikacja. Sztuka dysonansu. Nie zawsze „ładne” jest właściwe. Złoty środek. Miedzy przesytem a banałem. Pytania i czy gotowe odpowiedzi? - czyli spotkanie z kompozytorką Katarzyna Brochocką w ramach trzeciej serii cyklu „Muzyka współczesna nie gryzie” - w niedzielę, 6 kwietnia 2014 roku o godz. 18:00 w Muzeum Historii m.st. Warszawy.

Katarzyna Brochocka studiowała u Jana Antoniego Wichrowskiego w Akademii Muzycznej we Wrocławiu, u Edwarda Knighta (Oklahoma City University) oraz u Doiny Rotaru (Universitatea Nationala de Muzica din Bucuresti). Odnosi liczne sukcesy szczególnie w dziedzinie opery kameralnej, docenianej w konkursach kompozytorskich i na festiwalach m.in. w Wiedniu, Houston, Londynie, Waszyngtonie i Nowym Jorku. Komponuje i wykonuje także muzykę ilustracyjną do spektakli w teatrach dramatycznych i lalkowych.

Opera współczesna obecnie jest być może najmniej znanym gatunkiem muzycznym, a dzieła powstające w naszych czasach dość rzadko pojawiają się na scenach operowych. Spotkanie z Katarzyna Brochocką będzie więc podróżą przez operowe tematy znane i nieznane. Niektóre z nich to: opera jako platforma porozumienia ze odbiorcą, jaki procent komunikatu trzeba zrozumieć, żeby całość dzieła zachęciła do dalszego w nie zagłębiania się, a także jak sprowokować słuchacza do porzucenia postawy roszczeniowej na rzecz aktywnego zaangażowania się w odbiór utworu i czy w ogóle jest to dzisiaj możliwe?

Wszystkie spotkania cyklu „Muzyka współczesna nie gryzie”, dalekie od formy akademickich wykładów, bogato ilustrowane muzyką, fotografiami i wideo, odbywają się w niedzielne popołudnia od 16 marca do 27 kwietnia o godz. 18:00 w odrestaurowanych piwnicach Muzeum Historycznym m.st. Warszawy (Rynek Starego Miasta 28-42). Moderatorem rozmów jest Małgorzata Kołcz – kontrabasistka i organizator wydarzeń kulturalnych.

Wstęp wolny.

Patronat medialny nad cyklem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

więcej…