polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
XXVII Międzynarodowy Festiwal Młodych Laureatów Konkursów Muzycznych
8–25 października 2017 roku, Katowice
„Mózg Festival”
XIII Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej i Sztuk Wizualnych
Recital wokalny w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina
25 października 2017 roku, Warszawa

archiwum

Włosi zaprojektują Muzeum Chopina w Warszawie

Muzeum Chopina w WarszawieW czwartek, 31 lipca 2008 roku w Salonie Saskim Hotelu Sofitel Victoria w Warszawie ogłoszone zostały wyniki międzynarodowego Konkursu na koncepcję ekspozycji Muzeum Fryderyka Chopina, ogłoszonego przez Narodowy Instytut Fryderyka Chopina. Zespół Rozstrzygający Sądu Konkursowego pod przewodnictwem prof. Ireny Poniatowskiej, w składzie którego znalazły się również takie osobistości, jak reżyser Andrzej Wajda, scenograf Boris Kudlička i Simon K. Posch - dyrektor Haus der Musik w Wiedniu, pierwszą nagrodę w wysokości 50 000 euro przyznał włoskiemu biuru projektowemu Migliore + Servetto Architetti Associati z Mediolanu. Drugą nagrodę otrzymała polska firma Govenlock Studio Projektowe z Warszawy. Przyznano także dwa wyróżnienia: dla włoskiej firmy Progetto Media SRL z Mediolanu oraz dla szwajcarskiego zespołu architektów Holzer Kobler Architekturen GmbH z Zurychu. Na konkurs zgłoszono 32 projekty, w tym 21 z zagranicy i 11 z Polski. Wśród nich znaleźli się reprezentanci Austrii, Danii, Grecji, Szwajcarii, Holandii, Włoch, Wielkiej Brytanii (4 zgłoszenia) oraz Niemiec (aż 7 prac).
W uzasadnieniu wyboru projektu autorstwa zwycięskiego biura Migliore + Servetto Architetti Associati jury podkreśliło jasną i przejrzystą wizję ekspozycji, krystaliczną i współczesną koegzystencję formy i treści, optymalne wpisanie elementów ekspozycji w strukturę obiektu Zamku Ostrogskich w Warszawie, z wykorzystaniem walorów architektonicznych pomieszczeń, a także otwartość założeń, umożliwiającą kreatywny, merytoryczny rozwój wystawy. Atutem zaproponowanej wizji ekspozycji było również uwzględnienie w niej obecności wielopoziomowych środków przekazu, umożliwiających indywidualne obcowanie z obiektami muzealnymi, kompozytorem i jego muzyką. Dzięki nim w przestrzeni muzealnej dokona się pełna integracja muzyki i obiektu.