polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
„Tak idzie się do Boga” – dramat muzyczny o św. Wojciechu
4 listopada 2017, Gdańsk
XXVII Międzynarodowy Festiwal Młodych Laureatów Konkursów Muzycznych
8–25 października 2017 roku, Katowice
„Mózg Festival”
XIII Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej i Sztuk Wizualnych
Recital wokalny w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina
25 października 2017 roku, Warszawa
XXV Festiwal Muzyki Kameralnej „Kwartet Śląski i jego goście”
15–26 listopada 2017 roku

newsy ze świata

Sukces premiery w Bröllin

Opernale26 sierpnia 2016 roku w Bröllin niedaleko Pasewalku odbył się sceniczny debiut młodych śpiewaków, w tym studentek i absolwentek Akademii Sztuki w Szczecinie.

Utrzymany w niezmienionym stanie od 1233 roku majątek dworski w Bröllin stał się niedawno na kilka tygodni przed premierą domem dla międzynarodowego grona młodych muzyków, którzy, w tym od 25 lat użytkowanym dla celów kultury miejscu, wystawili mozartowską operę Czarodziejski flet. Organizatorem wydarzenia był Festiwal Opernale.

Zgodnie z ideą Festiwalu Opernale spektakl miał na celu wyjście do odbiorców zamieszkałych w miejscach oddalonych od wielkich centrów kultury oraz promocję młodych talentów. Zamysł reżyserski (Henriette Sehmsdorf) zakładał także pozyskanie słuchaczy dzięki zabiegowi wprowadzenia na scenę w roli komentatora aktorki operującej niemiecką gwarą (Petra Schwaan-Nandke). Spotkało się to z bardzo ciepłym odbiorem publiczności, podobnie jak sceny śpiewane, wykonane w oryginalnej formie. Na największe uznanie zasługują odtwórcy głównych ról: Pamina (Claudia Roick, absolwentka Akademii Muzycznej w Rostoku), Tamino (Ferdinand Keller, student Akademii Berlińskiej), Królowa Nocy Su Jin Bae (zwyciężczyni Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Giulio Perottiego w Ueckermünde 2015, absolwentka Akademii Sztuki w Berlinie), młodziutki, bo zaledwie 22-letni, ale znakomicie zapowiadający się polski bas Michał Rudziński (Akademia Muzyczna w Łodzi) oraz Papageno (bardziej doświadczony scenicznie Lars Grünwoldt). Świetnie spisały się także szczecińskie debiutantki w rolach trzech Chłopców: Agata Porczak, Aleksandra Wojtachnia i Wanda Wojciechowska z Akademii Sztuki w Szczecinie.

Wrażenie wywarł i chór opery złożony ze szczecińskich studentów Akademii Sztuki, przygotowany przez prof. Barbarę Halec i pianistkę Karolinę Stańczyk. O konsultacje wokalne solistów w operze poproszono dr Sylwię Burnicką-Kalischewską, która pełniła także funkcję koordynatora projektu pomiędzy Opernale i Akademią Sztuki. Przedstawienie sprawnie poprowadził za pulpitem dyrygenckim Georg Christoph Sandmann. Zachwycona publiczność powstała z miejsc gorącymi oklaskami nagrodziła artystów za udaną premierę.

Kolejne wystawienia odbędą się w Pałacu Griebenow od 9 do 11 września. Bilety w cenie 10 – 35 euro. Dla publiczności z Polski oferowane są zniżki.

Szczegółowe informacje - na stronie: www.opernale.de