polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
XXV Festiwal Muzyki Kameralnej „Kwartet Śląski i jego goście”
15–26 listopada 2017, Katowice
XII Międzynarodowy Festiwal im. Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego
17 listopada - 3 grudnia 2017
Konferencja Naukowa „(Od)głosy współczesności. Muzyka wokalno-instrumentalna początku XXI wieku”
17 listopada 2017, Szczecin
Jubileuszowy AŻ Festiwal
24 listopada – 10 grudnia 2017, Łódź
Warszawska premiera oratorium „Znalezienie Świętego Krzyża” Feliksa Nowowiejskiego
24 listopada 2017, Warszawa
I Międzynarodowy Konkurs Duetów Organowych „Per organo a quattro mani”
15–20 kwietnia 2018, Nowy Sącz

Artykuły

„Flet czarodziejski”

k11 marca 2017 roku Radomska Orkiestra Kameralna zaprasza na koncert pt. „Flet czarodziejski”, podczas którego odbędzie się prawykonanie Koncertu „Epigramy” na dwa flety i orkiestrę kameralną autorstwa Jerzego Kornowicza.

Muzyka niezwykła, ulotna, a zarazem wytworna w wykonaniu znanego flecisty Łukasza Długosza, który zagra razem z żoną Agatą Kielar. Wraz z Radomską Orkiestrą Kameralną pod dyrekcją Macieja Żółtowskiego wykonają m.in. utwór specjalnie napisany dla nich przez Jerzego Kornowicza. Będzie to światowe prawykonanie. Kompozycja powstała w ramach programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie” realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

Jerzy Kornowicz – kompozytor, pianista-improwizator, wieloletni prezes Związku Kompozytorów Polskich – pełni obecnie funkcję dyrektora artystycznego festiwalu „Warszawska Jesień”. Uprawia różne gatunki muzyczne nie ograniczając się do muzyki określanej jako „poważna”. Pisze muzykę teatralną i filmową, piosenki oraz ilustracje do radiowych audycji literacko-muzycznych. Muzyka Jerzego Kornowicza to swobodna gra wyobraźni i dźwięków.

Podczas koncertu zabrzmi także Concerto Grosso nr 1 Ernesta Blocha. Amerykański kompozytor o szwajcarskich korzeniach, niezwykły twórca, którego wyróżniał bardzo bogaty i różnorodny język muzyczny, a natchnieniem była filozofia, religia i poezja. Ta różnorodność jest doskonale widoczna właśnie w Concerto Grosso nr 1, gdzie wpływy kultury szwajcarskiej, amerykańskiej i żydowskiej przeplatają się ze sobą.

ZOBACZ: wydarzenie na FB.