Polmic - FB

official patronage

Uroczysty koncert dyplomantów UMFC

u12 kwietnia 2017 roku o godz. 19.00 odbędzie się koncert tegorocznych dyplomantów Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Orkiestrą Symfoniczną UMFC pokieruje prof. zw. dr hab. Jan Miłosz Zarzycki, dyrektor naczelny i artystyczny Filharmonii Kameralnej im. Witolda Lutosławskiego w Łomży.

W roli solistów wystąpią skrzypaczki Karolina Mikołajczyk (klasa prof. Andrzeja Gębskiego i as. Agaty Szymczewskiej), Magdalena Lech (klasa dr. hab. Jana Staniendy), wiolonczelistka Alicja Kozak (klasa prof. dr. hab. Tomasza Strahla i wykł. Rafała Kwiatkowskiego), fagocista Wojciech Motyl (klasa prof. dr. hab. Zbigniewa Płużka), organistka Anna Przybysz (klasa prof. Józefa Serafina i ad. dr. hab. Bartosza Jakubczaka). Arie z oper G. Verdiego, J. Offenbacha i W. A. Mozarta wykonają Anna Farysej (klasa ad. dr hab. Eugenii Rozlach), Chanmi Hwang (klasa ad. dr hab. Jolanty Janucik), Anna Dubicka (klasa ad. prof. dr hab. Jadwigi Rappé) i Łukasz Skrobek (klasa ad. dr. Roberta Gierlacha).

W finale pierwszej części koncertu odbędzie się prawykonanie utworu jednej z dyplomantek kompozytorki Aleksandry Chmielewskiej (klasa prof. zw. dr. hab. Pawła Łukaszewskiego). Jej kompozycja Fantastic scenes jest wynikiem fascynacji światem nierzeczywistym, próbą przeniesienia wyobrażonych sytuacji wizualnych na język muzyki. Utwór składa się z czterech części – scen opatrzonych programowymi tytułami. Wybrane sceny „Butterflies valley” oraz „The city of giants” są najsilniej skontrastowanymi pod względem charakteru ogniwami cyklu. Pierwsza z nich zbudowana jest misternie z lekkich, ulotnych melodii, instrumenty często traktowane są solistycznie, a kluczową rolę odgrywają niuanse barwowe, powstałe w wyniku interakcji pomiędzy poszczególnymi instrumentami. Brzmienie drugiej, co sugeruje tytuł, jest znacznie cięższe. Uprzywilejowane w pierwszej części instrumenty dęte drewniane schodzą na drugi plan na rzecz instrumentów dętych blaszanych, ażurowe melodie ustępują blokowej, zwartej tkance, a często powracająca faktura nota contra notam wprowadza monumentalne, niemal organowe brzmienie. Ponieważ cały cykl potraktowany jest dość luźno, poszczególne sceny mogą być wykonywane w jego ramach, w dowolnych kombinacjach, ale także jako niezależne utwory.

Na koncerty z cyklu „Środa na Okólniku” obowiązują bilety w cenie 15 zł, które można zakupić najwcześniej na tydzień przed koncertem w holu głównym uczelni.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

ZOBACZ: program koncertu.