30 marca 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
nasze projekty
Koncert jubileuszowy na 50-lecie Sekcji Bibliotek Muzycznych SBP PDF Drukuj Email

Uroczyste obchody Jubileuszu 50-lecia Sekcji Bibliotek Muzycznych Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC i Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie zapraszają na koncert z okazji 50-lecia Sekcji Bibliotek Muzycznych Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, który odbędzie się we wtorek, 23 września 2014 roku o godz. 16:00 w Sali im. Bogumiła Lindego Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie. Wydarzenie organizowane jest jako impreza towarzysząca 57. Międzynarodowemu Festiwalowi Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”.

W programie jubileuszowego koncertu znajdą się cztery kompozycje: Andrzeja Panufnika Dreamscape, wokaliza na mezzosopran i fortepian (1976-77) w transkrypcji na klarnet i fortepian, Pawła Mykietyna Choć doleciał Dedal..., trio na klarnet, wiolonczelę i fortepian (1990), Józefa Kofflera Trio smyczkowe op. 10 (1928) i Krzysztofa Pendereckiego Sekstet na klarnet, róg, trio smyczkowe i fortepian (2000). Wystąpi Sekstet „Penderecki Squad” w składzie: Piotr Zawadzki – klarnet, Rafał Kowalczyk – waltornia, Małgorzata Wasiucionek – skrzypce, Paweł Czarny – altówka, Dobrawa Czocher – wiolonczela i Elena Brunello – fortepian. Wstęp wolny.

12 czerwca 2014 roku minęła 50. rocznica powstania Sekcji Bibliotek Muzycznych Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich. Jest to wielkie święto bibliotekarstwa muzycznego w Polsce. Patrząc wstecz na 50 lat historii, mamy w pamięci zasłużonych bibliotekarzy, założycieli Sekcji, członków kolejnych Zarządów oraz wszystkich bibliotekarzy muzycznych, którzy przez 50 lat tworzyli to wielkie dzieło. Złoty Jubileusz uroczyście świętowany będzie w dniach 23-24 września 2014 roku w Warszawie. Będzie to czas oficjalnych obchodów, koncertów oraz towarzyskich spotkań. W środę, 24 września 2014 roku w Narodowym Instytucie Fryderyka Chopina w Warszawie odbędzie się też okolicznościowa Konferencja pt. Muzyczna informacja jutra, w czasie której, dzięki zaproszonym prelegentom, podjęta zostanie dyskusja nad przyszłością informacji muzycznej.

Szczegółowy program obchodów jubileuszu i konferencji – na stronie: www.iaml.pl/jubileusz/program.html

Share on Facebook
 
Premiera nowego portalu internetowego o Andrzeju Panufniku PDF Drukuj Email

Premiera nowego portalu internetowego o Andrzeju Panufniku Prezentacja nowego portalu internetowego www.panufnik.polmic.pl, przygotowanego przez Polskie Centrum Informacji Muzycznej, miała miejsce 16 maja 2014 roku o godzinie 16:30 w Sali Kameralnej warszawskiej siedziby PWM.

To kolejny, po www.serocki.polmic.pl i www.baird.polmic.pl, serwis poświęcony kompozytorowi XX wieku. Gościem specjalnym prezentacji zatytułowanej Andrzej Panufnik - tradycja i nowoczesność była Lady Camilla Panufnik, a portal internetowy przedstawiła jedna z jego autorek – Beata Bolesławska-Lewandowska.

Drugą część spotkania wypełnił koncert kameralny, podczas którego wystąpili: Janusz Wawrowski – skrzypce, Magdalena Bojanowicz – wiolonczela i Bartłomiej Kominek – fortepian. Artyści wykonali Trio fortepianowe op. 1 Andrzeja Panufnika z roku 1934.

Wydarzenie towarzyszyło XXVIII Warszawskim Spotkaniom Muzycznym.

Realizacja portalu została dofinansowana przez Instytut Muzyki i Tańca oraz z funduszy europejskich w ramach programu "Minstrel".
 

Share on Facebook
Więcej…
 
Warszawska Jesień 2013 na płytach PDF Drukuj Email

Warszawska Jesień 2013 na płytach Kronika Dźwiękowa „Warszawskiej Jesieni” publikowana jest od 1999 roku na płytach kompaktowych audio regularnie, co roku. Wyjątkową cechą edycji 2013 było wydanie pierwszej płyty, z Libro de las estancias José Maríi Sáncheza-Verdú, jeszcze w trakcie trwania Festiwalu.

Pod koniec roku 2013 wyprodukowane zostały kolejne płyty, z wybranymi utworami kompozytorów polskich i zagranicznych z programu „Warszawskiej Jesieni”. Album nr 6 to zamówiona przez Festiwal opera Miguela Azguime A Laugh to Cry, a płyta ostatnia, nr 7, tradycyjnie poświęcona jest najmłodszym kompozytorom i zawiera utwory wykonane na koncertach towarzyszących „Warszawskiej Jesieni”, zorganizowanych przez Koło Młodych działające przy Związku Kompozytorów Polskich.

Płyty mają charakter promocyjny, są przekazywane zainteresowanym instytucjom i osobom nieodpłatnie przez wydawcę – Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Share on Facebook
ZOBACZ: spis zawartości płyt
 
POLMIC zaprasza: TWOgether Duo z koncertem w Rydze PDF Drukuj Email

TWOgether Duo26 marca 2014 o godzinie 19.00, podczas festiwalu Latvian New Music Days, w sali koncertowej Spīķeri w Rydze wystąpi TWOgether Duo. Koncert jest współfinansowany ze środków europejskiego projektu Minstrel i jest współorganizowany przez Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

TWOgether Duo, które tworzą Magdalena Bojanowicz (wiolonczela) i Maciej Frąckiewicz (akordeon), istnieje na polskiej scenie muzycznej od 2007 roku, odnosząc liczne sukcesy w kraju i za granicą. Do największych osiągnieć zespołu należy I Nagroda na VIII Międzynarodowych Spotkaniach Akordeonowych w Sanoku (2008), II Nagroda w XLV Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Klingenthal (2008) oraz Nagroda Specjalna dla najlepiej zapowiadającego się polskiego artysty na XIV Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie (2010). W 2012 roku Duet otrzymał Paszport Polityki w kategorii muzyka klasyczna „za bardzo dojrzałe i wyraziste interpretacje muzyki współczesnej i nie tylko. Za odwagę, ryzyko i konsekwencję. Za budowanie repertuaru. Za koncertowe kreacje, pobudzanie naszej wyobraźni i siłę przekonywania”. TWOgether Duo wystąpił z recitalami podczas festiwalu "Musica Polonica Nova" we Wrocławiu (2010), Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie (2011), w cyklu contem.ucha w Filharmonii Łódzkiej (2010), w Thonon-les-Bains we Francji (2010), Filharmonii w Wilnie (2010), w Instytucie Polskim w Pradze (2011) oraz dwukrotnie – w roku 2012 i 2013 – podczas festiwalu „Warszawska Jesień”.

W programie ryskiego koncertu duetu znajdą się utwory polskich i zagranicznych kompozytorów współczesnych – Hanny Kulenty, Piotra Tabakiernika, Mikołaja Majkusiaka i Aleksandra Nowaka, a także Jukki Tiensuu (Finladia) i Anny Veismane (Łotwa). Gościnnie wystąpi wiolonczelista Ēriks Kiršfelds, który wraz z pianistką Hertą Hansena po raz pierwszy wykona Sonatę na wiolonczelę i fortepian znanej łotewskiej kompozytorki Maiji Einfelde.
Share on Facebook
Więcej…
 
Piotr Roemer w Miso Music Portugal PDF Drukuj Email

Piotr Roemer w Miso Music PortugalMłody polski kompozytor, teoretyk muzyki, skrzypek i literat Piotr Roemer między 21 stycznia a 19 lutego 2014 roku przebywa jako kompozytor-rezydent Lab for Electroacoustic Creation przy Miso Music Portugal. W portugalskim studiu pracuje nad nową elektroakustyczną kompozycją. Rezydencja Piotr Roemera jest współfinansowana w ramach europejskiego projektu MINSTREL i współorganizowana przez Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

6 lutego polski kompozytor brał udział w spotkaniu z cyklu “Open Farm Thursday - Electroacoustic Agriculture”, podczas którego opowiadał o swojej twórczości, a także o muzyce Krzysztofa Knittla. Gościem spotkania był także Ambasador RP w Lizbonie – Bronisław Misztal.

W 2009 roku kompozycja Tango sonore Piotra Roemera została wyróżniona w konkursie Call for Sounds organizowanym przez Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” i nagrodzona wykonaniem utworu podczas koncertu festiwalowego oraz wydaniem przez POLMIC na promocyjnych płytach CD Kroniki Dźwiękowej Warszawskiej Jesieni. W 2012 roku utwór Re-Sublimacje na orkiestrę smyczkową i perkusję został zaprezentowany na jubileuszowym V Festiwalu „Wawel o zmierzchu”. Jego kompozycje prezentowane były także na festiwalach Audio Art w Krakowie i Sound Screen Festival w Bydgoszczy.

na zdjęciu - od lewej: Paula Azguime, Piotr Roemer, Bronisław Misztal, Miquel Azguime

Share on Facebook
 
Rynek fonograficzny w Polsce 2011/2012 - prezentacja raportu PDF Drukuj Email

Rynek fonograficzny w Polsce 2011/2012 - prezentacja raportuJak wygląda obecnie polski rynek fonograficzny? Na to pytanie starali się udzielić odpowiedzi autorzy raportu Rynek fonograficzny w Polsce 2011/2012, który został zaprezentowany 21 stycznia 2014 roku w Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie podczas konferencji, organizowanej przez Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC, Instytut Muzyki i Tańca oraz Związek Producentów Audio Video.

Raport powstał jako projekt Polskiego Centrum Informacji Muzycznej POLMIC i Instytutu Muzyki i Tańca. Pierwszą próbę sporządzenia takiego raportu Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC podjęło w roku 2009, przygotowując informację o polskim rynku muzycznym w roku 2008 dla Instytutu Adama Mickiewicza na targi MIDEM. W obecnym raporcie wykorzystano wcześniejsze doświadczenia, prezentując, z pewnością wciąż niewyczerpująco, stan polskiej fonografii w 2012 roku, widziany z perspektywy firm fonograficznych, z uwzględnieniem jako tła roku 2011. Raport przedstawia stan polskiej branży nagraniowej w bardzo ciekawym momencie – niedługo po wejściu do Polski światowych potentatów w dystrybucji nagrań w formatach cyfrowych (pliki – iTunes, serwisy odsłuchowe – WIMP, Spotify, Deezer). Przeprowadzone badania pokazują fascynującą i bardzo zróżnicowaną branżę. Jak duże są różnice pomiędzy wytwórniami muzycznymi można zrozumieć, porównując np. duże koncerny nagraniowe z mikrowytwórniami specjalizującymi się w muzyce elektronicznej. Te pierwsze to przedsiębiorstwa wydające bardzo różne gatunki muzyki i zatrudniające przynajmniej kilkanaście osób. Te drugie to jednoosobowe inicjatywy prowadzone przez pasjonatów, które nie liczą na zysk. Inna ciekawa obserwacja dotyczy dominacji płyty kompaktowej, która mimo rozwoju dystrybucji cyfrowej ciągle jest dominującym nośnikiem. Warto też podkreślić powrót płyt winylowych, a nawet kaset wydawanych przez małe wytwórnie. Wartość przychodów polskich producentów nagrań w latach 2011-2012 plasowała naszą fonografię odpowiednio na 22. i 23. miejscu na świecie. Sprzedaż nośników fizycznych dawała Polsce 18. miejsce i stanowiła w tym okresie 1% przychodów branży fonograficznej w skali globalnej.

Obraz polskiej fonografii widzianej z perspektywy producentów skonfrontowany został z opiniami przedstawicieli instytucji działających na rzecz polskiej kultury dźwiękowej. W panelu producenckim wzięli udział reprezentanci firm fonograficznych, m.in. Polskich Nagrań, DUX, Kayax i Wielkiego Joł, a w panelu instytucji wspomagających rynek fonograficzny – przedstawiciele Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, Związku Producentów Audio Video, Narodowego Instytutu Audiowizualnego, WiMP Music oraz e-Muzyki.

PRZECZYTAJ: Raport Rynek fonograficzny w Polsce 2011/2012

Share on Facebook
ZOBACZ: galerię fotografii
 
Jaka jest polska fonografia? PDF Drukuj Email

Rynek fonograficzny w Polsce 2011/2012 Instytut Muzyki i TańcaPolskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC oraz Związek Producentów Audio Video zapraszają na Konferencję Jaka jest polska fonografia?, która odbędzie się we wtorek, 21 stycznia 2014 roku w godz. 11-16 w Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie (ul. Anielewicza 6).

Jaka jest polska fonografia? Na to pytanie starali się odpowiedzieć autorzy raportu Rynek fonograficzny w Polsce 2011/2012, którego wyniki po raz pierwszy przedstawione zostaną podczas konferencji 21 stycznia 2014 roku. Badaniami, które prowadzone były pod koniec 2013 roku przez zespół ekspertów powołany przez Instytut Muzyki i Tańca oraz Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC, objętych zostało 50 najważniejszych producentów fonograficznych działających w Polsce na polu każdego rodzaju muzyki: poważnej – dawnej i współczesnej, filmowej, chillout, jazzu, rocka, punk, hip-hopu, rapu, reggae, world music, folk, disco polo, muzyki elektronicznej i eksperymentalnej, alternatywnej, niezależnej i improwizowanej, piosenki aktorskiej i poezji śpiewanej…

Oprócz prezentacji raportu podczas konferencji zaplanowano dwa panele dyskusyjne. W panelu producenckim wezmą udział reprezentanci firm fonograficznych, m.in. Polskich Nagrań, Universalu, DUX, Kayax, Wielkiego Joł i Monotype Records, a w panelu instytucji wspomagających rynek fonograficzny – przedstawiciele Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, Związku Producentów Audio Video, Narodowego Instytutu Audiowizualnego, e-muzyki i EMPIK-u.
Spodziewamy się ciekawej prezentacji, bulwersujących wystąpień i burzliwej dyskusji.

Każdy słuchacz konferencji otrzyma wydrukowany egzemplarz 158-stronicowego raportu z badania Rynek fonograficzny w Polsce 2011/2012.

Prosimy o potwierdzenie obecności do poniedziałku 20 stycznia 2014 telefonicznie - 22 88 77 871 lub e-mailowo - Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. . Udział w konferencji jest bezpłatny.

Share on Facebook
Więcej…
 
Muzyka Polska Dzisiaj – portrety współczesnych kompozytorów polskich PDF Drukuj Email

Muzyka Polska Dzisiaj – portrety współczesnych kompozytorów polskich
Dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, we współpracy z Polskim Radiem S. A., Polskie Centrum Informacji Muzycznej zainicjowało w 2013 roku serię płytową Muzyka Polska Dzisiaj. Wydanych zostało 10 monograficznych płyt kompaktowych audio, poświęconych twórczości współczesnych kompozytorów polskich różnych generacji, mieszkających i działających w Polsce i poza granicami kraju: Zbigniewa Penherskiego, Lidii Zielińskiej, Magdaleny Długosz, Tadeusza Wieleckiego, Anny Zawadzkiej-Gołosz, Jacka Grudnia, Jarosława Siwińskiego, Michała Talmy-Sutta, Ewy Trębacz oraz Aleksandra Kościowa.

Dzięki dużemu zaangażowaniu w projekt samych kompozytorów, płyty zawierają reprezentatywne dla twórców zestawy utworów w najbardziej cenionych przez nich samych wykonaniach, a w dołączonych książeczkach opublikowane zostały teksty autorów, rekomendowanych przez twórców. Wydane nagrania pochodzą głównie ze zbiorów Biblioteki Związku Kompozytorów Polskich (są to rejestracje koncertów festiwali „Warszawska Jesień” i „Warszawskie Spotkania Muzyczne”, cyklów „Generacje”, „Portrety Kompozytorów”, „Muzyka Teraz” i in.), z Archiwum Polskiego Radia (wśród nich – najwybitniejsze radiowe nagrania archiwalne) oraz z prywatnych archiwów kompozytorów (głównie ich własne realizacje muzyki elektroakustycznej). Ponadto, dzięki zaangażowaniu wielu innych osób i instytucji, udało się włączyć cenione przez kompozytorów nagrania studyjne i koncertowe, powstałe w innych ośrodkach (m. in. nagranie z koncertu zorganizowanego przez Polish Music Center w USA oraz nagranie studyjne DUX Recording Producers), a nawet – dokonać nowych nagrań: utworów fortepianowych Tadeusza Wieleckiego w wykonaniu Małgorzaty Walentynowicz (nagranie zrealizowane przez Annę Kasprzycką i firmę Musicon) oraz utworu na skrzypce z elektroniką Magdaleny Długosz (nagranie Ewy Guziołek-Tubelewicz z udziałem Dagny Sadkowskiej).

Płyty mają promować również wykonawców, którzy chętnie zgodzili się na udział w projekcie. Poza znakomitymi wykonaniami najlepszych orkiestr radiowych (NOSPR, POR i Amadeus), na płytach zostały wydane świetne nagrania wielu innych najwybitniejszych polskich i zagranicznych zespołów, dyrygentów oraz solistów.

POLMIC planuje kontynuować projekt, a także wzbogacić go o równoległą serię poświęconą wybitnym wykonawcom: Portrety Wykonawców Muzyki Współczesnej; zapotrzebowanie na takie płyty ujawniło się podczas prac nad właśnie wydanymi płytami, w trakcie rozmów z kompozytorami i wykonawcami.

Nakład 500 egzemplarzy podzielony jest na dwie części: 300 egzemplarzy przeznaczonych jest do rozdawania w celach promocyjnych przez POLMIC, 200 egzemplarzy będzie sprzedawanych przez Polskie Radio S. A. – współwydawcę płyt. Książeczki zawierają informacje o kompozytorach, utworach i wykonawcach w języku polskim i angielskim.

Promocja 10 płyt serii Muzyka Polska Dzisiaj odbędzie się w ramach konferencji Jaka jest polska fonografia? - we wtorek, 21 stycznia 2014 roku w godz. 11-16 w Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie.

Share on Facebook
 
Lutosławski i Nørgård w Kopenhadze PDF Drukuj Email

Per Nørgård i Jakob Kullberg29 listopada 2013 roku odbędzie się w Kopenhadze, w gmachu Biblioteki Królewskiej, wyjątkowy koncert organizowany przez Polskie Centrum Informcji Muzycznej POLMIC z okazji setnej rocznicy urodzin Witolda Lutosławskiego.

W programie znajdą się kompozycje Lutosławskiego oraz najsłynniejszego, żyjącego kompozytora duńskiego, Pera Nørgårda, w wykonaniu połączonych sił Athelas Sinfonietty i Aarhus Sinfonietty oraz wielokrotnie nagradzanego wiolonczelisty Jakoba Kullberga (Dania). Za pulpitem dyrygenckim stanie Pierre-André Valade (Francja).

Koncert uświetni światowa premiera Sonaty wiolonczelowej Pera Nørgårda, a także wykonanie jego koncertu altówkowego Remembering Child w nowej wersji na wiolonczelę.

Wydarzenie zaszczyci swoją obecnością Per Nørgård (na zdjęciu razem z Jakobem Kullbergiem), który dla uczczenia pamięci Witolda Lutosławskieo wykona utwór pt.: En blomst som rosen... na fortepian solo.

Wprowadzenie do koncertu poprowadzi Eva Maria Jensen.
Share on Facebook
Więcej…
 
Arditti String Quartet zagra Lutosławskiego w Pradze PDF Drukuj Email

Arditti String QuartetSłynny brytyjski Arditti Quartet wykona Kwartet smyczkowy Witolda Lutosławskiego na praskim festiwalu "Contemplus", podczas koncertu współorganizowanego przez Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC w ramach projektu „Lutosławski Accros Europe”.

W programie koncertu znajdą się także kompozycje Iannisa Xenakisa - Tetras, Rebecci Saunders - Fletch i Wolfganga Rihma - Kwartet smyczkowy nr 13.

Koncert odbędzie się 9 listopada 2013 roku o godzinie 21.00 w teatrze La Fabrika w Pradze.

Share on Facebook
Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 6

ZKP

 Archiwum Cyfrowe Muzyki Polskiej

 

ArtMusFair - Warsaw 2010

ArtMusFair - Elektronika wobec wyzwan XXI wieku

Rynek fonograficzny w Polsce 2011/2012

kliknij i posłuchaj muzyki!

włącz radio RMF Classic

W dniach 31 marca – 8 kwietnia 2017 roku odbędzie się kolejna edycja Gdańskiego Festiwalu Muzycznego, który uświetnią swoim udziałem Mischa Maisky i Maxim Vengerov

Więcej...

Iluminacje: Contemporaneo 2017 – konferencja, koncert, instalacja

Koło Naukowe Studentów Psychologii Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie „Sensorium” zaprasza na wydarzenia z cyklu „Iluminacje”, które odbędą się w dniach 18 – 20 kwietnia 2017 roku.

Tegoroczna II edycja „Iluminacje: Contemporaneo 2017" będzie przedsięwzięciem szczególnym, ponieważ oprócz ogólnopolskiej konferencji naukowej, poświęconej zagadnieniu, jakim jest percepcja dźwięku w utworach muzyki współczesnej, odbędą się także dwa wydarzenia towarzyszące

Więcej...

VIII Konkurs Kompozytorski im. Zygmunta Mycielskiego – Warszawa, 19.05.2017

Celem Konkursu Kompozytorskiego, organizowanego przez Koło Młodych Związku Kompozytorów Polskich, jest promocja twórczości młodych kompozytorów – członków KM ZKP – poprzez wykonanie ich utworów w ramach dorocznego koncertu KM ZKP towarzyszącego Międzynarodowemu Festiwalowi Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień

Więcej...
Zaprenumeruj nasz Newsletter!

Partnerzy POLMIC

IAMIC

Projekty POLMIC

IAMIC 2011

ArtMusFair - Warsaw 2010

DMET
 

Raport 2008

Mecenasi POLMIC

MKIDN
IMIT
ZAiKS
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
 
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information