25 czerwca 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
nasze projekty
Studio for New Music Ensemble zagra Lutosławskiego w Moskwie PDF Drukuj Email

SNMPolskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC wraz z moskiewskim Centre for Contemporary Music, w ramach projektu „Lutosławski Across Europe” organizuje koncert z okazji setnej rocznicy urodzin Witolda Lutosławskiego. Koncert odbędzie się 15 października 2013 roku w sali Rachmaninowa legendarnego Moskiewskiego Konserwatorium.

W programie znajdą się utwory Witolda Lutosławskiego i kompozycje jemu dedykowane: Lutosławski in memoriam Macieja Zielińskiego oraz - skomponowany specjalnie na tę okazję - Hommage a Witold Lutosławski Faradja Karaeva (prawykonanie).

Koncert poprzedzi krótki wykład o muzyce Lutosławskiego.

Share on Facebook
Więcej…
 
Nowa muzyka z Łotwy - w Warszawie PDF Drukuj Email

Łotwa - Amber Coast Artists Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC zaprasza na koncert nowej muzyki z Łotwy, który odbędzie się w sobotę, 28 września 2013 roku o godz. 12.00 w Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki w Warszawie (ul. Elektoralna 12) jako wydarzenie towarzyszące Międzynarodowemu Festiwalowi Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”.

W programie: Preludia taneczne na klarnet i fortepian (1954) Witolda Lutosławskiego, Varšavas triptihs / Tryptyk Warszawski na fortepian (1974) Imantsa Zemzarisa, Romantiskā mūzika / Muzyka romantyczna na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (1980) Pēterisa Plakidisa, Skumjās serenādes vai Trīs dziedājumi mirstošajai jūrai / Smutne serenady /Trzy pieśni dla umierającego morza na klarnet i kwartet smyczkowy (1988) Maiji Einfelde, Pēdējās vēstules / Ostatnie listy na wiolonczelę i elektronikę (2007) Ēriksa Ešenvaldsa, Ainava /Pejzaż na klarnet i elektronikę (2008) Mārīte Dombrovskiej, Alvéoles/ Plastrymiodu na kwartet smyczkowy (2005) Santy Ratniece i Balss / Głos na klarnet (1985) Imantsa Zemzarisa. Wystąpią: Egīls Šēfers – klarnet, Toms Ostrovskis – fortepian oraz Spīķeri String Quartet w składzie: Marta Spārniņa - skrzypce, Antti Kortelainen - skrzypce, Ineta Abakuka – altówka i Ēriks Kiršfelds – wiolonczela. Słowo o muzyce łotewskiej wygłosi Ināra Jakubone (Łotwa).

WSTĘP WOLNY

Koncert organizowany w ramach projektu „Minstrel”. Współorganizacja: Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki. Koncert dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Komisji Europejskiej, Program „Kultura”.

Share on Facebook
Więcej…
 
Pierwsza płyta z Kroniki "Warszawskiej Jesieni" 2013 już podczas festiwalu! PDF Drukuj Email

Nagraniem kompozycji José Maríi Sáncheza-Verdú - pierwsza płyta Kroniki Dźwiękowej „Warszawska Jesień 2013”Od czwartku 26 września 2013 roku wraz z książką programową „Warszawskiej Jesieni” sprzedawana będzie płyta z nagraniem utworu Libro de las estancias José Maríi Sáncheza-Verdú z sobotniego, festiwalowego koncertu (21 września 2013).

Libro de las estancias (Księga komnat) to jedna z najważniejszych propozycji tegorocznego festiwalu „Warszawska Jesień”. Jest rodzajem metaforycznej pielgrzymki (kompozycja, którą się zwiedza). To dzieło wokalne, instrumentalne, elektroniczne, świetlne i przestrzenne zarazem, przeznaczone na kontratenor, głos arabski, dwa bliźniacze chóry i takież grupy instrumentów, auraphon (gongi i tam-tamy z umieszczonymi tuż za nimi głośnikami pobudzającymi je do drgania) i live electronics. Głosy solowe zrealizują Carlos Mena i Marcel Pérès, zaś przestrzenną projekcję dźwięku elektronicznego – specjaliści ze Studia Eksperymentalnego we Fryburgu. Rozmieszczonymi w przeciwległych końcach wielkiej hali Soho Factory chórami (Camerata Silesia) i zespołami (Orkiestra Muzyki Nowej) zadyrygują Szymon Bywalec oraz sam kompozytor.

Płyta z nagraniem kompozycji José Maríi Sáncheza-Verdú wydana przez Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC będzie pierwszą w ramach Kroniki Dźwiękowej „Warszawskiej Jesieni 2013”. Publikacja dostępna będzie w sprzedaży w cenie książki programowej tegorocznego festiwalu (30 zł).

Share on Facebook
 
Miguel Azguime - warsztaty muzyki elektronicznej na "Warszawskiej Jesieni" PDF Drukuj Email

Warsztaty Miguela Azguime'a - Warszawska Jesień 2013Warsztaty kompozytorskie muzyki elektronicznej, prowadzone przez Miguela Azguime’a z Portugalii, odbędą się w poniedziałek, 23 września 2013 roku o godz. 18.00 w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych nr 1 w Warszawie (ul. Miodowa 22 c-d, Aula im. Ireny Kiriackiej). Wydarzenie organizowane jest przez Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC jako impreza towarzysząca Międzynarodowemu Festiwalowi Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”.

Wykład, pokazy i ćwiczenia tłumaczone będą na język polski. Wstęp wolny. Współorganizacja: Zespół Państwowych Szkół Muzycznych nr 1 w Warszawie, współfinansowanie: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Komisja Europejska w ramach Programu "Kultura". Wydarzenie organizowane w ramach projektu „Minstrel”.

Jedną z najważniejszych propozycji tegorocznej „Warszawskiej Jesieni”, powstałą na zamówienie organizatorów festiwalu, będzie multimedialna opera A Laugh to Cry Miguela Azguime’a. Wystawiona zostanie 27 września 2013 roku o godz. 19.30 w Centrum Kultury Koneser. W A Laugh to Cry Miguel Azguime pragnie osiągnąć dynamiczne continuum łączące spektra brzmienia, harmonii, rytmu i głosu. Mowa staje się muzyką a muzyka mową. Opera przeznaczona na dwa soprany, bas, dwoje narratorów oraz zespół instrumentalny, live electronics i rozbudowaną wideoscenografię jest metafizycznym teatrem o archetypicznych problemach gnębiących ludzkość. Autorem libretta jest kompozytor, on też wystąpi – obok m. in. Frances M. Lynch i Nicholasa Isherwooda. Towarzyszyć im będzie szwedzki zespół Norbbotten Neo oraz wideo i elektronika w realizacji Miso Studio z Lisbony.

W ramach festiwalu „Warszawska Jesień” odbędzie się również spotkanie z kompozytorem – w sobotę, 28 września 2013 roku o godz. 10.00 w Austriackim Forum Kultury (ul. Próżna 7/9).

 

Share on Facebook
Więcej…
 
Tadeusz Baird - awangardowy romantyk? PDF Drukuj Email

Prezentacja portalu o Tadeuszu BairdziePrezentacja nowego portalu poświęconego Tadeuszowi Bairdowi - www.baird.polmic.pl, przygotowanego przez Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC, odbędzie się w piątek, 20 września 2013 roku o godz. 16.00 w Sali Kameralnej Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Warszawie (ul. Fredry 8) jako wydarzenie towarzyszące Międzynarodowemu Festiwalowi Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”.

W spotkaniu, zatytułowanym Tadeusz Baird – awangardowy romantyk?, udział wezmą: dr hab. Iwona Lindstedt, która zaprezentuje portal, oraz Mieczysław Kominek - Dyrektor Polskiego Centrum Informacji Muzycznej POLMIC. Gościem specjalnym będzie Pani Alina Sawicka-Baird. Kompozytora wspominać będą także Jerzy Artysz i Jerzy Kornowicz.

W części artystycznej prezentacji usłyszymy dwa utwory Tadeusza Baida: Cztery sonety miłosne do słów Williama Szekspira w przekładzie Macieja Słomczyńskiego (1956) w autorskiej wersji na baryton i fortepian oraz Dwa kaprysy na klarnet i fortepian (1953). Wystąpią: Jerzy Artysz – baryton, Artur Pachlewski – klarnet, Bartłomiej Kominek – fortepian.

Współpraca: Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Współfinansowanie: MKiDN, Projekt „Minstrel”.

Share on Facebook
Więcej…
 
Lutosławski Across Europe - Mińsk PDF Drukuj Email

Lutosławski Across Europe – Mińsk W sobotę, 2 lutego 2013 roku w Sali kameralnej Narodowej Filharmonii Białoruskiej w Mińsku odbędzie się pierwszy koncert projektu „Lutosławski Across Europe”, realizowanego w ramach obchodów Roku Lutosławskiego przez Związek Kompozytorów Polskich – Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Podczas koncertu wystąpi miński zespół Classik-Avantgarde, chór dziecięcy Punsovyja vietrasi oraz sopranistka Irina Łoj. Koncert poprowadzi Vladimir Baidov.

Zaprezentowany zostanie program złożony wyłącznie z kompozycji Witolda Lutosławskiego. Koncert rozpoczną utwory fortepianowe: Bukoliki, Inwencja, Melodia ze zbioru Trzy utwory na fortepian oraz Zasłyszana melodyjka na duet fortepianowy. Pierwszą część zakończy Mała suita w wersji na orkiestrę kameralną. Po przerwie mińska publiczności usłyszy 20 kolęd polskich na sopran, chór i orkiestrę kameralną.

Koncert jest dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Lutosławski 2013 – Promesa”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca”.

Share on Facebook
 
Polska muzyka współczesna w fotografii PDF Drukuj Email

The Freedom of Sound. John Cage behind the Iron CurtainProjekt dotyczy stworzenia bazy zdjęć dokumentujących najważniejsze wydarzenia w polskiej muzyce współczesnej drugiej połowy XX wieku. W ramach projektu część zbioru własnego zdjęć Polskiego Centrum Informacji Muzycznej POLMIC i Związku Kompozytorów Polskich została uporządkowana, skatalogowana i zdigitalizowana, stając się zalążkiem Archiwum Zdjęciowego POLMIC. Jest wśród nich dokumentacja fotograficzna festiwali „Warszawska Jesień” z unikatowymi zdjęciami kompoztorów, muzyków, orkiestr oraz zespołów polskich i z całego świata. Do zbioru zdjęć POLMIC została włączona unikatowa kolekcja zdjęć muzycznych wybitnego fotografika Andrzeja Zborskiego z lat 1960-77. Ten znany artysta przez 50 lat dokumentował najważniejsze wydarzenia muzyczne w Warszawie i w Polsce, dostarczając materiał fotograficzny redakcjom gazet i czasopism. Jego kolekcja ma bezcenną wartość dla dokumentacji polskiego życia muzycznego. Opracowane zdjęcia Witolda Lutosławskiego zostały wykorzystane do stworzenia bogatej galerii w ramach podstrony uruchomionej w grudniu 2012 z okazji Roku Witolda Lutosławskiego 2013.

broszura programowa koncertu orkiestry Leopoldinum podczas festiwalu Szinhaz (26.01.2013)Zdjęcia w postaci analogowej są obecnie wystawione przez muzeum sztuki współczesnej Ludwig Museum w Budapeszcie na wystawie The Freedom of Sound. John Cage behind the Iron Curtain (23 listopada 2012 - 17 lutego 2013). Zdjęcia w wersji cyfrowej zostały natomiast wykorzystane w 2012 roku przez Polskie Nagrania w książeczce do kolekcji płyt Witold Lutosławski. Gold Collection. Centenary Edition, a w 2013 zostaną wyeksponowane przez Towarzystwo im. Witolda Lutosławskiego na wystawie poświęconej kompozytorowi w Filharmonii Narodowej, a także przez węgierski Palace of Arts w Budapeszcie w broszurze programowej koncertu orkiestry Leopoldinum podczas festiwalu Szinhaz (26 stycznia 2013). Wybrane zdjęcia zostaną również wykorzystane przez Davida G. Tompkinsa w książce Composing the Party Line: Music and Politics in Early Cold War Poland and East Germanyst Germany, która zostanie wydana we wrześniu 2013.

Projekt został dofinansowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Wydarzenia artystyczne” / priorytet: „Muzyka”.
Share on Facebook
 
POLMIC w europejskim projekcie New Music: New Audiences PDF Drukuj Email

New Music: New AudiencesKonferencja inaugurująca projekt "New Music: New Audiences" odbędzie się w Brukseli w dniach 24-25 października 2012 roku. Partnerem w projekcie jest Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC, a uczestniczą w nim dwa polskie zespoły specjalizujące się w wykonywaniu muzyki współczesnej – Orkiestra Muzyki Nowej z Katowic pod kierunkiem Szymona Bywalca i Kwartludium w składzie: Dagna Sadkowska (skrzypce), Michał Górczyński (klarnet), Paweł Nowicki (perkusja), Piotr Nowicki (fortepian). 

New Music: New Audiences (New:Aud) to europejski projekt, promujący nowe formy docierania z nową muzyką do nowych słuchaczy. W ciągu dwóch lat trwania projektu trzydzieści jeden zespołów i szesnaście instytucji zajmujących się muzyką współczesną z siedemnastu krajów Europy będzie poszukiwać innowacyjnych sposobów przyciągnięcia publiczności do nowej muzyki. Repertuar koncertów pochodzić będzie z banku utworów, stworzonego wspólnie przez wszystkich uczestników projektu. Każdy zespół będzie grał w swoim kraju utwory zgłoszone przez zagranicznych partnerów. Pierwsze koncerty odbędą się na wiosnę 2013 roku. Koordynatorem projektu jest Związek Kompozytorów Duńskich, a jego kierownikiem - Thomas Demidoff.

 

Share on Facebook
Więcej…
 
Koncert muzyki Romana Bergera z wręczeniem nagród ZKP PDF Drukuj Email

Uroczystość wręczenia Nagród Związku Kompozytorów Polskich z koncertem muzyki Romana Bergera Uroczystość wręczenia Nagród Związku Kompozytorów Polskich połączona z koncertem muzyki Romana Bergera odbędzie się w środę, 26 września 2012 roku o godz. 13.00 w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Organizatorami wydarzenia są: Związek Kompozytorów Polskich, Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC, Hudobné Centrum Slovakia i Program 2 Polskiego Radia.

Laureatami Nagród Związku Kompozytorów Polskich zostali: Sławomira Żerańska-Kominek – za wybitną twórczość naukową poszerzającą zakres badawczy muzykologii, Roman Berger – za wybitną twórczość kompozytorską i inspirujące prace z dziedziny filozofii i teorii muzyki oraz Cezary Duchnowski – za wybitne osiągnięcia w dziedzinie muzyki elektronicznej i działalność dydaktyczną. Ponadto przyznane zostały Nagrody Honorowe ZKP, które w tym roku otrzymali: Ewa Michnik – za liczne, w tym premierowe, wykonania współczesnych oper polskich, Festiwale Opery Współczesnej organizowane przez Operę Wrocławską oraz wkład w odnowę muzycznych form scenicznych, Olga Pasiecznik – za wybitne kreacje wykonawcze muzyki polskich kompozytorów XX i XXI wieku oraz Jan Topolski i zespół redakcyjny magazynu o muzyce współczesnej „Glissando” – a niezłomność w prowadzeniu czasopisma, poszerzanie kręgu odbiorców nowej muzyki, promocję twórczości kompozytorskiej i pobudzanie ruchu intelektualnego w środowisku artystycznym.

Podczas uroczystości wręczone zostaną również nagrody dla laureatów 53. Konkursu Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda. Nagrodę Główną im. Tadeusza Bairda za utwór Paroles gelées odbierze Piotr Tabakiernik, a trzy wyróżnienia - Anny Maria Puszcza (za utwór SaHarBAD), Kamil Kruk (za utwór Strzępy sny) i Dominik Lewicki (za utwór Enigma A.D. 2011).

Część artystyczną spotkania wypełni muzyka Romana Bergera, w wykonaniu słowackiego zespołu Quasars Ensemble pod kierunkiem Ivana Buffy i solistów: słowackiego śpiewaka Sergeja Kopčáka oraz polskiej śpiewaczki Urszuli Kryger. W programie koncertu znajdą się dwa utwory Romana Bergera: Tenebrae na bas i zespół kameralny do tekstu Paula Celana (2011) oraz Korczak In memoriam per mezzosoprano, flauto/piccolo, organo, timpani e quartetto d'archi (2000).

Roman Berger - członek honorowy Związku Kompozytorów Polskich - jest wybitnym kompozytorem polskim mieszkającym na Słowacji. Zajmuje się również filozofią i etyką twórczości, a także estetyką muzyki, prezentując postawę twórcy o wysokiej świadomości odpowiedzialności moralnej wobec odbiorców swojej sztuki. Jego muzyka oraz pisarstwo promują w Europie i na świecie najlepsze tradycje polskiej kultury.

Wstęp na uroczystość wręczenia nagród i koncert jest wolny. Wydarzenie odbywa się pod patronatem Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”.

Share on Facebook
ZOBACZ: galeria zdjęć
 
Kto naprawdę stworzył „Warszawską Jesień”? PDF Drukuj Email

Kto naprawdę stworzył „Warszawską Jesień”?Spotkanie poświęcone Kazimierzowi Serockiemu pt. Kto naprawdę stworzył „Warszawską Jesień”? odbędzie się w piątek, 21 września 2012 roku o godz. 16.00 w Sali Kameralnej Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Warszawie (ul. Fredry 8).

W programie: prezentacja portalu www.serocki.polmic.pl, dyskusja i promocja płyty Polskich Nagrań, połączona z wykonaniem Suity preludiów na fortepian (1952) Kazimierza Serockiego w interpretacji Bartłomieja Kominka. W spotkaniu wezmą udział: prof. dr hab. Katarzyna Dadak-Kozicka, dr hab. Iwona Lindstedt, dr Beata Bolesławska-Lewandowska i dr Mieczysław Kominek.

Za twórców „Warszawskiej Jesieni” uważa się Tadeusza Bairda i Kazimierza Serockiego, którzy zgłosili swój pomysł na Walnym Zjeździe Związku Kompozytorów Polskich. Ale w realizacji tej idei musiało brać udział większe grono. 

„Warszawska Jesień” była głównie zasługą Związku Kompozytorów Polskich. Na wszystkie kolegia Ministerstwa Kultury, na zebrania w KC zawsze chodziliśmy we troje: Kazimierz Sikorski – prezes ZKP, Grażyna Bacewiczówna – członek prezydium i ja. To właśnie z Sikorskim i Bacewiczówną zastanawialiśmy się, w jaki sposób zacząć załatwiać naszą sprawę, jakimi argumentami operować. Wymyśliliśmy przede wszystkim, że międzynarodowy festiwal muzyki współczesnej byłby świetną okazją do skonfrontowania dorobku Wschodu i Zachodu. Oczywiście kryła się w tym sugestia, że z owej konfrontacji wyjdziemy zwycięsko. Wreszcie na początku 1956 roku decyzja zapadła. Kazimierz Sikorski powiedział mi kiedyś, że stało się to dopiero po jego osobistej rozmowie z Bierutem, gdzieś na jakimś przyjęciu. [z rozmowy Marty Ługowskiej z Jerzym Jasieńskim, w 1956 roku kierownikiem Departamentu Imprez Artystycznych i Obchodów Ministerstwa Kultury]
 

Wydarzenie towarzyszy Międzynarodowemu Festiwalowi Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”.

Organizatorzy: Związek Kompozytorów Polskich / Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC, Polskie Nagrania i Polskie Wydawnictwo Muzyczne.
 

Share on Facebook
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 następna > ostatnia >>

Strona 3 z 6

ZKP

 Archiwum Cyfrowe Muzyki Polskiej

 

ArtMusFair - Warsaw 2010

ArtMusFair - Elektronika wobec wyzwan XXI wieku

Rynek fonograficzny w Polsce 2011/2012

kliknij i posłuchaj muzyki!

włącz radio RMF Classic

Od 21 czerwca do 27 lipca 2017 roku potrwa VI edycja festiwalu muzyki kameralnej Euro Chamber Music Festival.

Euro Chamber Music Festival to międzynarodowe święto muzyki kameralnej, odbywające się nieprzerwanie od 2012 roku

Więcej...

I Ogólnopolska Konferencja Instrumentologiczna – 11-13 września 2017, Pałac Ostromecko

I Ogólnopolska Konferencja Instrumentologiczna to wydarzenie mające na celu uchwycenie współczesnego stanu wiedzy o instrumentach muzycznych w Polsce poprzez prezentację dorobku środowisk badawczych

Więcej...
Zaprenumeruj nasz Newsletter!

Partnerzy POLMIC

IAMIC

Projekty POLMIC

IAMIC 2011

ArtMusFair - Warsaw 2010

DMET
 

Raport 2008

Mecenasi POLMIC

MKIDN
IMIT
ZAiKS
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
 
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information