20 sierpnia 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Nasze patronaty
„Psalm” – spektakl Teatru Opera Modern PDF Drukuj Email

p31 sierpnia 2017 roku o godz. 19.00 w warszawskim Teatrze Studio (pl. Defilad 1) będzie miała miejsce premiera modernistycznego spektaklu operowego Psalm z muzyką Krzysztofa Kozłowskiego.

Psalm to modernistyczny spektakl operowy, oparty na oryginalnym scenariuszu i libretcie Jerzego Lacha, jak również w jego reżyserii, opracowany na podstawie powieści My, marzyciele Mbue Imbolo, z wykorzystaniem wybranych tekstów z Księgi Koheleta, Apokalipsy św. Jana, psalmów oraz współczesnych kompozycji muzycznych autorstwa Krzysztofa Kozłowskiego, wykonanych przez zespół Hashtag Ensemble z udziałem solistów operowych (Hasmik Sahakyan, Monika Łopuszyńska, Artur Janda, Jasin Rammal-Rykała) i aktorów z Warszawskiego Centrum Pantomimy Bartka Ostapczuka.

Psalm jest pierwszym spektaklem nowo powstałego Teatru Opera Modern – teatru pozainstytucjonalnego założonego przez Jerzego Lacha. Jest to kontynuacja projektów: „Opera Off” i „Scena młodych” realizowanych w Warszawskiej Operze Kameralnej.

Dziś, w sytuacji napływających emigrantów do Europy, spotykamy się z przejawami agresji wobec przedstawicieli innych kultur i religii. Chcemy wolności, ale tylko dla siebie, zapominamy o drugich, którzy niezależnie od koloru skóry i wyznawanej religii też mają prawo do wolności. Psalm ma zwrócić uwagę na pojawiający się problem ksenofobii i nietolerancji. W spektaklu została przywołana biblijna opowieść o wypędzonych z Raju Adamie i Ewie. Jest to historia wygnańców, dzisiaj można powiedzieć uchodźców, którzy próbują szukać zrozumienia i akceptacji w świecie zewnętrznym. Podstawową wartością dla nich jest miłość, dla świata zewnętrznego – wierność dogmatom.

Drugi spektakl odbędzie się 1 września o godz. 19.00. Bilety do nabycia na www.teatrstudio.pl oraz w kasie Teatru Studio przy Pl. Defilad 1.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

ZOBACZ: wydarzenie na FB.

Share on Facebook
 
III Wieczory Chopinowskie na Okólniku PDF Drukuj Email

wW dniach 4 lipca–29 sierpnia 2017 roku odbywać się będzie cykl koncertów „Wieczory Chopinowskie na Okólniku”, poświęcony Patronowi UMFC – Fryderykowi Chopinowi.

Zachęceni powodzeniem koncertów w zeszłym roku, władze Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina postanowiły ponownie zaprezentować warszawskiej publiczności arcydzieła Chopinowskie (niekiedy w otoczeniu utworów innych kompozytorów) na dziedzińcu uczelni przy ul. Okólnik 2. W programie Festiwalu znajdą się utwory takich polskich kompozytorów, jak Fryderyk Chopin, Stanisław Moniuszko i Tadeusz Majerski. Wykonawcami będą studenci i absolwenci wszystkich polskich Akademii Muzycznych.

Podczas koncertu 22 sierpnia wystąpi reprezentacja Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi: pianiści Jacek Wendler (student Akademii) i dr Michał Drewnowski (adiunkt w Katedrze Kameralistyki). W interpretacji Drewnowskiego usłyszymy utwór niesłusznie zapomnianego polskiego kompozytora Tadeusza Majerskiego (1888–1963), który jest uznawany za jednego z pierwszych polskich dodekafonistów. Suita na fortepian, która zostanie wykonana w ramach Wieczorów Chopinowskich na Okólniku, składa się z czterech części: Poloneza, Mazurka, Kołysanki i Krakowiaka. Poza elementami folkloru w Suicie kompozytor nawiązuje tematycznie do Mazurka H-dur op. 41 nr 3 Fryderyka Chopina.

Przedsięwzięcie odbywać się będzie na patio UMFC lub, przy niesprzyjających warunkach pogodowych, w Sali Koncertowej uczelni, we wtorki o godz. 18:00. Wstęp na koncerty jest wolny.

Patronat medialny nad cyklem koncertów objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Share on Facebook
 
XVII Festiwal Letnie Wieczory Muzyczne „Dziekanka” 2017 PDF Drukuj Email

dOd 5 lipca do 30 sierpnia 2017 roku potrwa XVII Festiwal Letnie Wieczory Muzyczne „Dziekanka”, którego dyrektorem artystycznym jest prof. Ryszard Zimak. Koncerty odbywać się będą we środy o godz. 18.00 na zabytkowym dziedzińcu Domu Studenckiego „Dziekanka” (ul. Krakowskie Przedmieście 56/60).

To już 17. spotkanie warszawskiej publiczności z młodymi artystami, głównie pedagogami i studentami Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Warszawska Alma Mater na przestrzeni 207 lat wykształciła wielu znakomitych Artystów. W tym roku wystąpią wykonawcy reprezentujący nieomal wszystkie specjalności: instrumenty dęte drewniane, dęte blaszane, akordeon, gitarę, instrumenty smyczkowe, fortepian, klawesyn, a także śpiew solowy. Prezentowany wachlarz postaci i instrumentów to swoista lekcja muzyki, a zarazem pogłębione źródło edukacji muzycznej. To także utwory kompozytorów o światowej renomie, w tym twórców reprezentujących Uczelnię.

Na szczególną uwagę zasługuje koncert 12 lipca „Muzyka i poezja – Paweł Łukaszewski”, podczas którego zabrzmią utwory wokalno-instrumentalne Pawła Łukaszewskiego – Profesora klasy kompozycji UMFC oraz Prorektora ds. Nauki. Haiku do japońskich tekstów opisujących pory roku, pieśni do słów Czesława Miłosza, Jarosława Iwaszkiewicza (Prawdy ukryte), Haliny Poświatowskiej (Mijanie), Stanisława Wyspiańskiego (Dwa sonety po śmierci) oraz Osiem piosenek dla dzieci do słów Ewy Szelburg-Zarembiny wykonają: Anna Mikołajczyk-Niewiedział (sopran), Robert Gierlach (baryton) i Ewa Guz-Seroka (fortepian).

Przedsięwzięcie poprowadzi redaktor Polskiego Radia Andrzej Krusiewicz, który swoim talentem oratorskim i wiedzą muzyczną opatruje wszystkie koncerty, wprowadzając Publiczność w mistyczną atmosferę sztuki muzycznej.

Wstęp wolny.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Share on Facebook
 
Festiwal „Obrazy z Conrada” PDF Drukuj Email

oNa Festiwal „Obrazy z Conrada”, który potrwa od 20 lipca do 26 listopada 2017 roku, złoży się pięć koncertów w Warszawie, Grodzisku Mazowieckim, Radomiu i Lesznie. Podczas czterech wieczorów muzycznych odbędą się prawykonania utworów powstałych na motywach czterech powieści Josepha Conrada, które skomponują: Krzesimir Dębski, Jarosław Siwiński, Adrian Williams i Adam Porębski.

We czwartek 20 lipca Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej zaprasza do Wilanowa na inaugurację ogólnopolskiego Festiwalu, organizowanego w ramach Roku Josepha Conrada Korzeniowskiego. Podczas pierwszego koncertu w Centrum Kultury Wilanów o godz. 19.00 odbędzie się prawykonanie Against Nothingness Krzesimira Dębskiego wraz z recytacjami fragmentów powieści kryminalnej Tajny agent Josepha Conrada. Wykonawcy: Waldemar Barwiński (recytacje) i Zespół Kameralny Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej w składzie: Karina Maria Kamizela (flet), Bogdan Kraski (klarnet), Henryk Kaliński (waltornia), Bartosz Kołsut (akordeon), Julia Monkiewicz (harfa), Karolina Mikołajczyk (skrzypce), Michał Styczyński (altówka) i Małgorzata Kołcz (kontrabas) pod dyrekcją Sławka A. Wróblewskiego.

Przed koncertem o godz. 18.00 w Bibliotece Wilanowskiej odbędzie się spotkanie z kompozytorem i dyrygentem Krzesimirem Dębskim oraz aktorem Waldemarem Barwińskim. Goście spotkania opowiedzą o najnowszej kompozycji Against Nothingness oraz o literaturze Josepha Conrada.

Finał Festiwalu z fragmentami wszystkich czterech kompozycji odbędzie się 26 listopada w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego.

Projekt powstał w ramach programu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Conrad 2017”.

Wstęp wolny.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

POBIERZ: Kalendarium Festiwalu

Więcej – na stronie www.ptmw.art.pl 

Share on Facebook
 
III Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski „Patri Patriae” – Katowice, 2018 PDF Drukuj Email

p Zespół Państwowych Szkół Muzycznych im. W. Kilara ogłasza III edycję Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego „Patri Patriae” na utwór poświęcony pamięci Ojca Świętego Jana Pawła II dla uczniów średnich szkół muzycznych, studentów oraz młodych kompozytorów.

Organizatorami Konkursu są: Zespół Państwowych Szkół Muzycznych im. Wojciecha Kilara, Państwowa Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna II st. im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, Centrum Edukacji Artystycznej i Związek Kompozytorów Polskich

Przedmiotem konkursu jest: utwór na dowolny instrument solowy, w tym także organy, lub utwór na chór żeński a cappella z możliwym zastosowaniem 1 lub 2 żeńskich głosów solowych, lub utwór na orkiestrę kameralną z możliwością zastosowania jednego instrumentu solowego, lub utwór na orkiestrę kameralną i chór żeński.

Konkurs odbywa się w dwóch grupach wiekowych: uczniowie średnich szkół muzycznych oraz studenci i kompozytorzy urodzeni po 1.01.1992 r.

Nadesłany utwór nie może być wcześniej opublikowany, publicznie wykonany i nagrodzony w innym konkursie. Konkurs jest anonimowy.

Za najlepsze utwory przyznane będą nagrody i wyróżnienia. Laureaci konkursu otrzymają statuetkę liry oraz zapis wykonania swojej kompozycji na płycie DVD. Utwory nagrodzone zostaną wykonane na Koncercie Laureatów w kwietniu 2018 roku.

Prace konkursowe należy przesyłać do 19 stycznia 2018 roku drogą pocztową.

Patronat medialny nad Konkursem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowe informacje oraz Regulamin dostępne są na stronie: http://2st.zpsm.edu.pl

Share on Facebook
 
III Festiwal ORGANy Plus+ 2017 w Gdańsku PDF Drukuj Email

oW dniach 9-11 czerwca oraz 11-15 października 2017 roku w kościele pw. Św. Trójcy na gdańskim Starym Przedmieściu odbędzie się trzecia edycja Festiwalu ORGANy Plus+.

We franciszkańskim kościele trwa realizacja projektu odbudowy wielkich historycznych organów Mertena Friese (www.organy.gda.pl). Tylko w tym miejscu możemy podziwiać piękno muzyki wybrzmiewającej z jedynego w Polsce muzycznego Lektorium w niezmienionej od 500 lat gotyckiej akustyce w sposób nieosiągalny gdzie indziej. W październiku zakończy się drugi etap odbudowy wielkich organów. Podczas jesiennej części Festiwalu słuchacze będą mogli podziwiać kolorowe brzmienia większości zrekonstruowanych sekcji organowych. Cały instrument będzie ukończony w czerwcu 2018 na 400-lecie jego powstania. Koncerty mają na celu jak najszerszą promocję możliwości wsparcia projektu przez każdego, komu bliski jest rozwój kultury naszego kraju, ale również prezentację niesamowitych możliwości brzmieniowych instrumentu w wykonaniu najwybitniejszych organistów europejskich z towarzyszeniem zaproszonych przez siebie gości w programach dedykowanych specjalnie dla festiwalu.

Tematem przewodnim będzie twórczość gdańskiego organisty i kompozytora Daniela Magnusa Gronau (1699? – 1747), którego 270. rocznicę śmierci obchodzimy w tym roku. Muzyk pozostawił po sobie największy zbiór fug i registracji organowych w osiemnastowiecznej muzyce europejskiej. W tym roku po raz pierwszy zabrzmią jego fugi partimento, przygotowane przez organistów na zamówienie festiwalu: będzie to współczesna sztuka muzyczna inspirowana epoką baroku.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowe informacje – na stronie: www.organyplus.com 

Share on Facebook
 
„Novo-Nowowiejski”: koncert Kajetana Galasa PDF Drukuj Email

n„Novo-Nowowiejski" to letni cykl koncertów z muzyką Feliksa Nowowiejskiego wykonywaną na organach Hammonda. W ramach cyklu 19 sierpnia 2017 roku na poznańskim Rynku Starego Miasta (Scena na Quadro) będzie miał miejsce koncert Kajetana Galasa.

Celem projektu „Novo-Nowowiejski" jest upamiętnienie 140. rocznicy urodzin związanego z Poznaniem kompozytora, dyrygenta i organisty oraz ukazanie jego twórczości w nowej odsłonie. W interpretacji zaproszonych gości – znakomitych hammondzistów – zabrzmią m.in. pieśni Kujawiak, Nie tobie smutne piosenki, Kołysanka, Królowa niebios, Pasterka, Nie odwracaj czoła, a także najsłynniejsze dzieło poznańskiego twórcy – Rota. Opracowania tych utworów podjęła się kompozytorka Iwona Witek. O tym, w jaki sposób połączyć klasyczne kompozycje Nowowiejskiego z jazzowym charakterem organów Hammonda, zadecydują już sami wykonawcy.

Kajetan Galas jest organistą, pianistą, liderem autorskiej formacji Organ Spot, członkiem wielu zespołów, m.in. Yarosh Organ Trio. Ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie dr. Piotra Wyleżoła oraz Krakowską Szkołę Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Studiował także w ArtEZ Enschede – jedynej szkole w Europie kształcącej w kierunku organów Hammonda. Jest oficjalnym endorserem firmy Hammond i jako jeden z nielicznych artystów w Polsce używa na scenie oryginalnego Hammonda B3 wraz z Leslie 122. Koncert 19 sierpnia, który odbędzie się o godz. 16:00, poprzedzi spotkanie z artystą o godz. 13:00. Podczas spotkania Kajetan Galas przybliży publiczności tajniki organów Hammonda, improwizacji i poprowadzi warsztaty muzyczne.

W razie niepogody koncert zostanie przeniesiony do Domu Tramwajarza przy ul. Słowackiego 19/21 w Poznaniu.

Wstęp na wszystkie koncerty oraz spotkania z muzykami jest wolny.

Patronat medialny nad cyklem koncertów objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

ZOBACZ: wydarzenie na FB.

Share on Facebook
 
„Bolshoi Ballet Live” – sezon 2017/2018 PDF Drukuj Email

BolshoiW nowym sezonie 2017/2018 Kino Praha jako jedyne w Warszawie będzie transmitować na żywo balet z najsłynniejszego moskiewskiego Teatru Bolszoj. Widzowie będą mogli obcować zarówno z baletem klasycznym, jak i choreografią współczesną. W obu przypadkach wirtuozeria zespołu stoi na najwyższym, czasem aż niewiarygodnym poziomie. Bilety są już w sprzedaży.

Sezon rozpocznie się 22 października osadzonym w orientalnej scenerii Korsarzem w choreografii Alexeia Ratmanskiego. W bogatym programie ponownie pojawi się popularny Dziadek do orzechów, taneczna wersja Szekspirowskiej komedii Poskromienie złośnicy, a także Dama kameliowa z muzyką Fryderyka Chopina.

Zespół baletowy moskiewskiego Teatru Bolszoj cieszy się ogromną i niesłabnącą sławą. Obecnie zespołowi szefuje Makhar Vaziev, wcześniej dyrektor zespołów baletowych Teatru Maryjskiego w Petersburgu i mediolańskiej La Scali. Coraz częściej na scenie Bolszoj można oglądać najsłynniejsze choreografie twórców zachodnich, od Balanchine'a po Kyliána oraz niezwykłe rekonstrukcje wielkich XIX-wiecznych baletów, olśniewające przepychem dawnej imperatorskiej sceny. Balet Teatru Bolszoj przygotowuje przedstawienia, które wciąż są niedoścignionym wzorem dla innych zespołów baletowych, nawet tych zaliczających się do najwybitniejszych na świecie. Kierownictwo tej czołowej sceny operowo-baletowej Rosji zdecydowało się, wzorem nowojorskiej The Metropolitan Opera, na organizację transmisji przedstawień baletowych w jakości obrazu HD i dźwięku Dolby Digital Surround.

Przed każdym spektaklem słowo wstępu wygłosi Katarzyna Gardzina-Kubała – krytyk muzyczny i baletowy, administrator baletowego internetowego forum dyskusyjnego balet.pl, stały współpracownik Instytutu Muzyki i Tańca.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej – na stronie: www.kinopraha.pl 

POBIERZ: program transmisji

Share on Facebook
 
„The Metropolitan Opera: Live in HD” – sezon 2017/2018 PDF Drukuj Email

mV sezon transmisji i retransmisji przedstawień operowych wprost z Nowego Jorku w kinie Praha rozpocznie się 7. października transmisją nowej inscenizacji Normy Vincenzo Belliniego z Sondrą Radvanovsky w roli tytułowej. Polski tenor Piotr Beczała zaśpiewa 14 kwietnia u boku Plácida Dominga w Luizie Miller Giuseppe Verdiego. Spektakl ten poprowadzi honorowy dyrektor muzyczny Met – James Levine. Bilety już są w sprzedaży.

Spośród 220 przedstawień, planowanych do zagrania w sezonie 2017–18, słynna The Metropolitan Opera wybrała dziesięć, które zamierza pokazać na żywo, za pośrednictwem satelity, w 71 krajach. W kolejnym sezonie transmisji znajdzie się pięć premierowych inscenizacji, powrócą także popularne tytuły, ale w nowych obsadach.

Peter Gelb, dyrektor generalny Met, tak mówi o nadchodzących atrakcjach: „W tym sezonie odświeżamy nasz żelazny repertuar zupełnie nowymi wystawieniami Così fan tutte, Normy i Toski, ale również, jak co roku, poszerzamy swoje własne horyzonty, bo przygotowujemy jedną operę współczesną, a będzie nią Anioł zagłady Thomasa Adèsa na podstawie słynnego filmu Luisa Buñuela. Zaprezentujemy też dzieło, które dotąd nie gościło ani razu na deskach Met, a będzie to Kopciuszek Jules’a Masseneta z Joyce DiDonato w roli tytułowej. Przypomnimy także uroczą inscenizację Czarodziejskiego fletu Wolfganga Amadeusa Mozarta autorstwa Julie Taymor, ale tym razem w pełnej wersji i w języku oryginału, czyli po niemiecku. Warto pamiętać, że skrócona wersja angielska, tzw. familijna, zainaugurowała w 2006 roku nasz cykl transmisji HD Live. Mamy przekonanie, że repertuar tego sezonu ułożyliśmy tak, by zarówno nastawieni na tradycję melomani, jak i widzowie oczekujący nowości znaleźli dla siebie coś interesującego”.

Podczas sezonu 2017–18 będziemy mogli podziwiać najgorętsze gwiazdy wokalistyki. W transmitowanych spektaklach wystąpią między innymi Plácido Domingo, Piotr Beczała, Sonya Yoncheva i René Pape.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej – na stronie: www.kinopraha.pl

POBIERZ: program transmisji

Share on Facebook
 
Koryfeusz Muzyki Polskiej 2017 – siódma edycja nagrody PDF Drukuj Email

kRozpoczyna się VII edycja nagrody polskiego środowiska muzycznego – Koryfeusz Muzyki Polskiej. Nagroda zostanie przyznana w kategoriach: Osobowość Roku, Wydarzenie Roku oraz Nagroda Honorowa, a także w przyznawanej od ubiegłego roku kategorii Debiut Roku. Do 10 września 2017 roku za pośrednictwem strony www.koryfeusz.org.pl można zgłaszać kandydatury do nagrody. Zgłoszenia mogą dokonywać osoby związane z polskim życiem muzycznym.

Nagrodę Koryfeusz Muzyki Polskiej środowisko muzyczne przyznaje od 2011 roku swoim najwybitniejszym przedstawicielom. Nagroda jest wyróżnieniem dla osób, grup artystów i instytucji, działających w obszarze różnorodnej – gatunkowo i chronologicznie – muzyki polskiej. Koryfeusz Muzyki Polskiej jest przyznawany twórcom, artystom wykonawcom, muzykologom, krytykom, dziennikarzom, humanistom, badaczom, animatorom, popularyzatorom i menedżerom kultury, grupom artystów, a także instytucjom, wydarzeniom artystycznym oraz różnorodnym projektom twórczym, animacyjnym i edukacyjnym. Organizatorem nagrody jest Instytut Muzyki i Tańca.

Nagrodę w kategoriach Osobowość Roku, Wydarzenie Roku i Nagroda Honorowa przyznaje Kolegium Elektorów, w skład którego wchodzą rektorzy akademii muzycznych, uniwersytetów, dyrektorzy instytutów muzykologii i instytutów muzyki, dziennikarze z mediów zajmujących się muzyką, przedstawiciele związków i organizacji branżowych, a także wszyscy laureaci dotychczas nagrodzeni we wszystkich kategoriach. Nagrodę w kategorii Debiut Roku przyznaje się na podstawie otwartego dla wszystkich głosowania, które odbędzie się między 15 a 19 września 2017 na stronie www.koryfeusz.org.pl.

Ogłoszenie laureatów nastąpi podczas uroczystej Gali 1 października, w siódmą rocznicę działalności IMiT, przypadającą w Międzynarodowym Dniu Muzyki. Laureaci otrzymają statuetki autorstwa profesora Adama Myjaka. Nagrody finansowe ufundowało Stowarzyszenie Autorów ZAiKS oraz Związek Artystów Wykonawców STOART.

Regulamin oraz wszelkie szczegóły dotyczące nagrody dostępne są na stronie www.koryfeusz.org.pl

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Share on Facebook
 
VIII Letni Festiwal „Pieniny-Kultura-Sacrum” PDF Drukuj Email

pW dniach 22 lipca–12 sierpnia 2017 roku odbędzie się VIII edycja Letniego Festiwalu „Pieniny-Kultura-Sacrum" w Krościenku nad Dunajcem.

Dominantę Festiwalu będzie stanowiła muzyka organowa, która jednak ani na chwilę nie pozostanie osamotniona. Podczas wszystkich pięciu festiwalowych koncertów dopełni ją brzmienie innych instrumentów, w tym tak niecodziennych, jak dudy szkockie, harfa oraz piękny śpiew. Zawitają artyści nie tylko z Polski, ale także z Włoch oraz Słowacji. Osobliwością pienińskich spotkań jest fakt, iż naturalną scenerię dla sztuki tworzą nie tylko wnętrza dwóch jakże odmiennych, ale pięknych krościeńskich świątyń, lecz w dalszej perspektywie wspaniałość pienińskiej przyrody. Wstęp na festiwalowe koncerty jest wolny i każdy, kto tylko zechce ubogacić się pięknem i harmonią muzyki, jest bardzo mile widziany.

W programie wydarzenia znajdzie się również muzyka polska. Podczas koncertu inauguracyjnego Marek Stefański wykona Improwizowaną Fantazję i fugę na temat Hymnu „God save the King” własnego autorstwa. Natomiast podczas koncertu 5 sierpnia w interpretacji słowackiego organisty Stanislava Šurina usłyszymy Offertorium z Mszy góralskiej Tadeusza Maklakiewicza.

Festiwal odbywa się dzięki pomocy finansowej udzielonej przez Starostwo Powiatowe w Nowym Targu oraz Gminę Krościenko n. Dunajcem. Partnerami festiwalu są: Pensjonat CrosnaSpa*** oraz Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II.

Patronat medialny nad festiwalowymi koncertami objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Dodatkowe informacje – na stronie: http://pieniny-kultura-sacrum.pl.tl

Share on Facebook
Więcej…
 
„Novo-Nowowiejski”: koncert Michała Wróblewskiego PDF Drukuj Email

n„Novo-Nowowiejski" to letni cykl koncertów z muzyką Feliksa Nowowiejskiego wykonywaną na organach Hammonda. W ramach cyklu 12 sierpnia 2017 roku w poznańskim Parku im. Henryka Wieniawskiego (kawiarnia „Nastawnia PoC”), będzie miał miejsce koncert Michała Wróblewskiego.

Celem projektu „Novo-Nowowiejski" jest upamiętnienie 140. rocznicy urodzin związanego z Poznaniem kompozytora, dyrygenta i organisty oraz ukazanie jego twórczości w nowej odsłonie. W interpretacji zaproszonych gości – znakomitych hammondzistów – zabrzmią m.in. pieśni Kujawiak, Nie tobie smutne piosenki, Kołysanka, Królowa niebios, Pasterka, Nie odwracaj czoła, a także najsłynniejsze dzieło poznańskiego twórcy – Rota. Opracowania tych utworów podjęła się kompozytorka Iwona Witek. O tym, w jaki sposób połączyć klasyczne kompozycje Nowowiejskiego z jazzowym charakterem organów Hammonda, zadecydują już sami wykonawcy.

Michał Wróblewski jest pianistą jazzowym, kompozytorem i aranżerem, absolwentem Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. Zdobył liczne nagrody, w tym II nagrodę Transatlantyk Instant Composition Contest 2014, został także finalistą Nottingham International Jazz Piano Competition 2012. Współpracował z wieloma orkiestrami, m.in. NOSPR, Orkiestrą Polskiego Radia „Amadeus”, Baltic Neopolis Orchestra. Występował na zagranicznych i krajowych festiwalach. Ma na swoim koncie nagrania, jako lider Michał Wróblewski Trio, a także album zrealizowany w studiu MSR na Manhattanie wraz z Terence’m Blanchardem. Koncert 12 sierpnia, który odbędzie się o godz. 16:00, poprzedzi spotkanie z artystą o godz. 13:00. Podczas spotkania Michał Wróblewski przybliży publiczności tajniki organów Hammonda, improwizacji i poprowadzi warsztaty muzyczne.

W razie niepogody koncert zostanie przeniesiony do Domu Tramwajarza przy ul. Słowackiego 19/21 w Poznaniu.

Wstęp na wszystkie koncerty oraz spotkania z muzykami jest wolny.

Patronat medialny nad cyklem koncertów objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

ZOBACZ: wydarzenie na FB.

Share on Facebook
 
X Letni Festiwal Nowego Miasta PDF Drukuj Email

lFinał jubileuszowej X edycji Letniego Festiwalu Nowego Miasta będzie miał miejsce 6 sierpnia 2017 roku w Kościele św. Jacka w Warszawie (ul. Freta 10) o godz. 13.00.

Letni Festiwal Nowego Miasta to wydarzenie poświęcone muzyce polskiej, odbywające się od 2008 roku na przełomie lipca i sierpnia na warszawskim Nowym Mieście. Dzięki zróżnicowaniu warstwy muzycznej i tematyki poszczególnych wydarzeń Festiwal co roku stwarza możliwość zaproszenia w rejon Nowego Miasta publiczności w różnym wieku i o różnych zainteresowaniach i doświadczeniach, poszukujących zarówno utworów znanych, jak i dzieł trudniejszych.

Festiwal zdecydowanie stawia na jakość i najwyższy możliwy poziom wykonawczy. Udział w jubileuszowej X edycji biorą uznani artyści, zespoły kameralne i orkiestrowe: dyrygenci Jerzy Maksymiuk i Paweł Kos-Nowicki, pianista Paweł Kowalski, skrzypek Zbigniew Pilch, Royal String Quartet, Warsaw Camerata, Zespół Muzyki Dawnej „Per il Basso" pod kierownictwem Jakuba Kościukiewicza, Harmonium Duo. Podczas koncertu finałowego Warsaw Camerata pod dyrekcją Jerzego Maksymiuka wykona Koncert na orkiestrę Grażyny Bacewicz, Orawę Wojciecha Kilara, Vers per Archi maestro Maksymiuka. Ponadto festiwalowej publiczności zaprezentowany zostanie nowy utwór Jerzego Wołochowicza, skomponowany specjalnie na jubileusz Letnich Festiwali Nowego Miasta Pezzo per cello solo e Archi. W roli solisty wystąpi sam kompozytor.

Na wszystkie wydarzenia festiwalowe wstęp jest wolny.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowe informacje – na stronie: www.lfnm.pl 

Share on Facebook
 
XVIII Letnia Filharmonia Aukso – Pieniny 2017 PDF Drukuj Email

aW dniach 12–14 sierpnia i 23 września 2017 roku w Pieninach odbędą się koncerty Aukso – Orkiestry Kameralnej Miasta Tychy – pod dyrekcją Marka Mosia z udziałem gości specjalnych. Gwiazdami organizowanej przez Orkiestrę XVIII Letniej Filharmonii Aukso będą kompozytor Zygmunt Konieczny, tenor Karol Kozłowski, wiolonczelista Dominik Połoński i Zakopower.

XVIII Letnia Filharmonia Aukso to projekt kulturalno-edukacyjny, który umożliwia kontakt ze sztuką o najwyższych walorach wykonawczych mieszkańcom małych miejscowości, którzy nie mają takich możliwości na co dzień. Program wydarzenia, które odbędzie się w Szczawnicy, Niedzicy i Jaworkach, obejmuje koncerty orkiestrowe, kameralne, warsztaty, spotkania i prezentacje artystów związanych z kulturą Polski południowej. W ramach wydarzeń towarzyszących będzie okazja do poznania tajników rzadkiego zawodu – lutnictwa, który przybliży Wojciech Topa, na co dzień występujący w góralskim kwartecie towarzyszącym grupie Zakopower. Odbędzie się także spotkanie z Burkhardem Dammannem – niemieckim specjalistą w dziedzinie technik relaksacyjnych i fizykoterapeutycznych dedykowanych muzykom.

W repertuarze tegorocznej Filharmonii znajdzie się polska muzyka współczesna (Sławomira Kaczorowskiego, Zbigniewa Bargielskiego), utwory Benjamina Brittena, Wolfganga Amadeusa Mozarta, Georga Filippa Telemanna, a także tegorocznego jubilata Zygmunta Koniecznego. Podczas Festiwalu wysłuchamy także autorskiego repertuaru grupy Zakopower wraz z orkiestrą Aukso.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Share on Facebook
 
VII Międzynarodowy Festiwal Muzyczny Sopot Classic PDF Drukuj Email

s6 sierpnia 2017 roku Polska Filharmonia Kameralna Sopot zaprasza miłośników muzyki najwyższej artystycznej próby na finałowy koncert Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego Sopot Classic.

Uroczystym zakończeniem Festiwalu 6 sierpnia będzie Koncert Muzyki Filmowej. O godz. 20:00 w Operze Leśnej Polska Filharmonia Kameralna Sopot pod batutą dyrektora artystycznego przedsięwzięcia Wojciecha Rajskiego wykona najpopularniejsze tematy filmowe, w tym Pieśń Heleny Krzesimira Dębskiego z filmu Ogniem i Mieczem, Los człowieka Andrzeja Korzyńskiego z filmu Człowiek z żelaza, Suitę Wojciecha Kilara z filmu Pan Tadeusz, Pogoń i Taniec Eleny Michała Lorenca z filmu Bandyta, a także Ave Maria na sopran i orkiestrę smyczkową z filmu Prowokator.

W roli solistki wystąpi Aleksandra Kubas-Kruk. Sopranistka jest jedną z wybitnych polskich śpiewaczek młodego pokolenia. Studiowała śpiew w Akademii Muzycznej we Wrocławiu pod kierunkiem Danuty Paziuk-Zipser oraz na Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu. Jest laureatką licznych nagród ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów w Tuluzie, we Lwowie, w Malmö i w Treviso. Przyznano jej także Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury w kategorii Najlepsza Śpiewaczka oraz Wrocławską Nagrodę Muzyczną. Za osiągnięcia w 2014 roku otrzymała Nagrodę Prezydenta Wrocławia. Debiutowała na scenie operowej jako Gilda w premierowym przedstawieniu Rigoletto w Operze Wrocławskiej. Od 2008 jest solistką tego teatru. Występowała we włoskich teatrach operowych (Lucca, Ravenna, Livorno i Pisa), w Theater Bonn; od 2011 współpracuje z Teatrem Bolszoj w Moskwie. Dr Aleksandra Kubas-Kruk pracuje również jako asystentka w klasie śpiewu Danuty Paziuk-Zipser we wrocławskiej Akademii Muzycznej.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowy program – na stronie: http://sopotclassic.pl/

Share on Facebook
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 24
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information