30 kwietnia 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Nasze patronaty
Światowy Dzień Akordeonu w Gdańsku PDF Drukuj Email

s10 maja 2017 roku w Gdańsku po raz kolejny odbędzie się „Światowy Dzień Akordeonu” w rocznice ustalenia patentu Cyryla Demiana. W tym roku organizatorzy przewidzieli prelekcje oraz koncert.

Obchody rozpoczną się w samo południe od cyklu wykładów w Sali Senatu Akademii Muzycznej w Gdańsku. Poruszone zostaną zagadnienia związane z obecnością akordeonu w muzyce jazzowej, tangu czy muzyce współczesnej. Zaprezentowany zostanie jedyny w Polsce akordeon ćwierćtonowy, który budowany jest przez inżynierów na zlecenie łódzkiej Akademii Muzycznej. Wśród prelegentów wykładowcy polskich uczelni: Cezary Paciorek, Maciej Zimka, Eneasz Kubit oraz Paweł Zagańczyk.

Zwieńczeniem obchodów będzie wieczorny koncert muzyki akordeonowej o godz. 18.00. Wśród wykonawców: Sara Więcek, Ryszard Lubieniecki (AM Bydgoszcz), Kamila Olas, Paweł Ratajek (AM Gdańsk), Julia Rzazonka, Weronika Pisarek, Zuzanna Lipka, Jan Gonicki, Marcin Guzik, Maria Wróblewska, Maciej Janaszkiewicz, Gabriel Balukiewicz, Inga Piwowarska (AM Łódź). W programie: Bela Bartók, César Franck, Vagn Holmboe, Wolfgang Jacobi, Dominik Karski, Astor Piazzolla, Alexander Puszkarenko, Albin Repnikow, Wiaczesław Siemionow.

Patronat nad wydarzeniem objęła Confédération Internationale des Accordéonistes (CIA) a wydarzenie dofinansowano z zakresu studenckiej działalności naukowej, artystycznej i kulturalnej w 2017 roku ze środków Departamentu Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Patronat medialny nad Światowym Dniem Akordeonu objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Share on Facebook
Więcej…
 
Gdańskie Koncerty Towarzyszące w ramach 13. Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego Mundus Cantat 2017 PDF Drukuj Email

gW dniach 21 kwietnia – 19 maja 2017 roku odbędzie się cykl Gdańskich Koncertów Towarzyszących w ramach 13. Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego Mundus Cantat 2017. Gorące latynoskie rytmy, gospel prosto z Kolumbii czy liryczna muzyka ludowa z Gruzji – każdy słuchacz z pewnością znajdzie coś dla siebie.

Koncertem kolumbijskiego tenora Juana Felipe Alvarado w Osiedlowym domu kultury spółdzielni mieszkaniowej Przymorze „Bolek i Lolek” rozpoczął się cykl Gdańskich Koncertów Towarzyszących w ramach festiwalu MUNDUS CANTAT. Latynoamerykańskie bolera o ludziach, ich temperamencie i uczuciach w wykonaniu tego utalentowanego śpiewaka będzie można usłyszeć ponownie już 11 maja o godz. 18 w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej na Suchaninie. Alvarado to nie jedyny kolumbijski akcent tegorocznej edycji festiwalu. Uczestnikiem MUNDUS CANTAT będzie również niezwykle energiczny zespół Soul Gospel Medellin, który wystąpi w „Bolku i Lolku” 19 maja ze swoim żywiołowym repertuarem gospel.

W ramach projektu odbyły się również warsztaty dla podopiecznych Centrum Integracji Społecznej, podczas których ludzie wykluczeni społecznie uczyli się poprawnej emisji głosu, artykulacji a nawet śpiewu. Warsztaty poprowadził prodziekan Wydziału Dyrygentury Chóralnej, Muzyki Kościelnej, Edukacji Artystycznej, Rytmiki i Jazzu, ad. dr Michał Kozorys oraz ad. dr hab. Beata Wróblewska, również wykładowca gdańskiej Akademii. Zwieńczeniem tego przedsięwzięcia będzie koncert (13 maja) grupy warsztatowej wraz z Chórem SSW „Mundus Cantat” (organizator festiwalu), na których zabrzmią pieśni popularne różnych narodów o przyjaźni, tęsknocie, miłości, przeszłości i pamięci – z dalekiej Boliwii, Czech, Rumunii oraz Polski.

Na szczególną uwagę zasługują koncerty Zespołu Wokalnego Adila z Kutaisi w Gruzji. Dla fanów gruzińskich, ludowych melodii zostały zorganizowane dwa koncerty – w Domu Kultury PSM na Przymorzu (18 maja) oraz w Osiedlowym Domu Kultury Spółdzielni Mieszkaniowej Przymorze „Piastuś” (19 maja).

Gdańskie Koncerty Towarzyszące to nie tylko koncerty. Dla chórów z Wybrzeża zostaną przeprowadzone warsztaty pt. „Polacy nie gęsi – swoje pieśni znają”, w ramach których będą poznawać utwory kompozytorów polskich (Raczyński, Wawruk i inni), w tym również gdańskich, m.in. dr Beaty Wróblewskiej z Akademii Muzycznej w Gdańsku.

Na wszystkie koncerty wstęp jest wolny.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowe informacje – na stronie: http://munduscantat.pl 

Share on Facebook
Więcej…
 
IX Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY PDF Drukuj Email

kW dniach 10 – 12 maja 2017 roku w Lublinie odbędzie się IX Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY.

Tegoroczny Festiwal ma charakter muzyczno-teatralny. Trzy wydarzenia KODÓW („Monachomachia”, „Missa sine nomine”, „Wesele Lubelskie”) powstały na zamówienie Festiwalu i w czasie obecnej jego edycji będą miały premierę, czwarte („Patters in a Chromatic Field”) będzie miało premierę polską w wersji audio-wizualnej, przygotowanej specjalnie na Festiwal. Trzy pierwsze wydarzenia, podczas których zabrzmi muzyka Piotra Tabakiernika, Ignacego Zalewskiego i Aleksandra Kościowa, są tematycznie związane z Lublinem. Bowiem Monachomachia Ignacego Krasickiego – jak się sądzi – dzieje się w Lublinie, Missa sine nomine składająca się z tekstów poetyckich zawiera też strofy Józefa Czechowicza, zaś Wesele Lubelskie – jak tytuł wskazuje – stanowi spotkanie tutejszego rytuału tradycyjnego z muzyką współczesną. Jest to wkład KODÓW w 700-lecie założenia Miasta Lublina.

Powodem, dla którego na KODACH jest obecna rzadko w Polsce wykonywana muzyka Mortona Feldmana – zaliczanego do minimalistów, ale nie repetytywistów – jest zamiar odtworzenia rytuału dźwiękowego złożonego z najmniejszych możliwych „gestów” dźwiękowych, ale jednocześnie „gestów” dawkujących ciszę, otwierających otchłań i dramatyzm powściągliwe wyrażany, przez to tym bardziej dotykający. Utwór, któremu łatwo by nadać jakość monumentalności, gdyby nie jego wyciszenie, zostanie wykonany przez zespół o wielkim zaangażowaniu w promocję najnowszej literatury muzycznej – Delirium Ensemble.

Ponadto podczas Festiwalu wystąpią Zespół Międzynarodowej Szkoły Muzyki Tradycyjnej, specjalizujący się w wykonaniu muzyki współczesnej zespół Spółdzielnia Muzyczna, chór Varsoviae Regii Cantores pod dyrekcją Lilianny Krych i Joanny Malugi, a także legendarny kwartet smyczkowy KRONOS.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowe informacje – na stronie: www.kody-festiwal.pl 

Share on Facebook
 
III Konwencja Muzyki Polskiej PDF Drukuj Email

kW dniach 15-17 maja 2017 roku w Bibliotece Narodowej odbędzie się III Konwencja Muzyki Polskiej – ogólnopolskie spotkanie przedstawicieli środowiska muzycznego.

Celem III Konwencji Muzyki Polskiej jest dyskusja na temat różnych dziedzin muzyki i infrastruktury polskiej kultury muzycznej, postawienie diagnozy i formułowanie strategii zmian. Ważnym punktem odniesienia będą wnioski i postulaty sformułowane trzy lata temu, które dostępne są w archiwum II Konwencji Muzyki Polskiej z 2014 roku.

Konwencja skierowana jest do przedstawicieli środowiska muzycznego: kompozytorów, artystów wykonawców, muzykologów i teoretyków muzyki, dziennikarzy i krytyków, przedstawicieli instytucji muzycznych i organizacji pozarządowych, a także studentów i melomanów. Uczestnictwo w Konwencji jest bezpłatne. Rejestracja odbywa się poprzez stronę http://www.konwencjamuzyki.pl/pl/2017/rejestracja do 7 maja 2017 roku.

Konwencja zajmie się całokształtem spraw polskiej muzyki od dzieł historycznych do szerokiego spektrum współczesności: od muzyki poważnej, poprzez jazz, alternatywę, muzykę tradycyjną do muzyki popularnej. Przygotowywane analizy będą zawierały dane o uczestnictwie w kulturze, dostępie do muzyki, aktywności artystycznej i kulturoznawczej, wydawnictwach, mediach, instrumentarium kulturowym i infrastrukturze prawnej w tym prawie autorskim.

Cztery panele odbywają się w ramach przygotowań do Ogólnopolskiej Konferencji Kultury (Wrocław, 5 czerwca 2017). Pierwszego dnia wygłoszone zostaną referaty otwierające, a także będą zaprezentowane wybrane projekty muzyczne narodowych instytucji kultury (IMiT, NIFC, IAM, PWM) oraz Polskiej Rady Muzycznej i Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego. Odbędzie się także prezentacja wyników badań dotyczących powszechnej edukacji muzycznej w Polsce oraz przedstawione zostaną propozycje działań animacyjnych w tym obszarze. Drugiego dnia odbędą się równoległe, otwarte dla publiczności panele dyskusyjne, prowadzone przez zaproszonych moderatorów. Trzeciego dnia nastąpi podsumowanie dyskusji panelowych, po którym odbędzie się dyskusja plenarna.

Organizatorem Konwencji jest Instytut Muzyki i Tańca we współpracy ze Związkiem Kompozytorów Polskich, Polską Radą MuzycznąZwiązkiem Artystów Wykonawców STOART, Otwartym Forum Muzyki, Stowarzyszeniem Polskich Artystów Muzyków oraz Forum Muzyki Tradycyjnej.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej informacji – na stronie: www.konwencjamuzyki.pl 

Share on Facebook
 
IV Ogólnopolski Konkurs Pianistyczny im. Moniki Sikorskiej-Wojtacha „Czerwcowe dźwiękobranie” PDF Drukuj Email

cSzkoła Muzyczna I st. w Wieliczce zaprasza na IV Ogólnopolski Konkurs Pianistyczny imienia znanej wykonawczyni muzyki współczesnej Moniki Sikorskiej-Wojtacha „Czerwcowe dźwiękobranie”, który odbędzie się w dniach 31 maja – 3 czerwca 2017 roku w Auli przy ul. Dembowskiego 59 w Wieliczce.

Celem Konkursu jest konfrontacja osiągnięć artystycznych uczniów szkół muzycznych, wymiana doświadczeń pedagogicznych pomiędzy nauczycielami oraz popularyzacja muzyki fortepianowej XX i XXI wieku, muzyki polskiej, a w szczególności twórczości kompozytorów krakowskich.

Konkurs skierowany jest do uczniów klas III – VI szkół muzycznych I stopnia oraz klas I – VI szkół muzycznych II stopnia. Organizator dopuszcza możliwość udziału w Konkursie uczestników z zagranicy, dla których obowiązuje kategoryzacja wiekowa.

Zgłoszenia należy przesyłać do dnia 5 maja 2017 roku drogą elektroniczną, używając formularza umieszczonego na stronie szkoły.

Konkurs dzięki oryginalnej formule, łączącej elementy rywalizacji z nowoczesnym podejściem do edukacji pianistycznej oraz interesującymi wydarzeniami artystycznymi przyciąga do Wieliczki coraz więcej uzdolnionej muzycznie młodzieży. Tylko w III edycji konkurs zgromadził blisko 90 wykonawców z najdalszych zakątków Polski od Szczecina poprzez Warszawę, Poznań po Rzeszów. W jury tegorocznego konkursu zasiądą: prof. Andrzej Pikul z Akademii Muzycznej w Krakowie – przewodniczący Jury, dr hab. Mariusz Ciołko z Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie – filii w Białymstoku, dr hab. Mariusz Drzewicki z Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, dr hab. Michał Szczepański z Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu oraz dr Hubert Salwarowski z Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.

IV edycja konkursu wpisuje się w obchody 10-lecia Szkoły Muzycznej I st. w Wieliczce, dlatego będzie miała wyjątkowy charakter. Oprócz przesłuchań konkursowych będzie możliwość obcowania z muzyką podczas Koncertu Jubileuszowego, a także uczestniczenia w wykładzie dotyczącym sztuki pianistycznej, który wygłosi wybitny pianista i pedagog prof. Andrzej Jasiński z Akademii Muzycznej w Katowicach.

Regulamin oraz Formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie: www.smuzwieliczka.edu.pl

Patronat medialny nad Konkursem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Share on Facebook
 
VIII Międzynarodowy Konkurs Gry na Instrumentach Dętych Blaszanych PDF Drukuj Email

kW dniach 2-6 maja 2017 roku Katedra Instrumentów Dętych i Perkusji gdańskiej Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki zaprasza na organizowany w jubileuszowym 70. roku istnienia uczelni VIII Międzynarodowy Konkurs Gry na Instrumentach Dętych Blaszanych.

Konkurs organizowany jest co 3 lata i należy do największych tego rodzaju imprez w Europie. Skierowany jest do muzyków z całego świata, przede wszystkim do studentów uczelni muzycznych oraz artystów czynnych zawodowo, grających na instrumentach dętych blaszanych: trąbce, rogu, puzonie i tubie. Do tegorocznej edycji Konkursu przystąpi blisko 70 uczestników z 24 krajów z całego świata. Program konkursu wymaga od młodych muzyków przygotowania utworów umożliwiających wszechstronną prezentację warsztatu wykonawczego i walorów osobowości artystycznej. W finale uczestnikom towarzyszy orkiestra symfoniczna, co dla większości z nich stwarza niepowtarzalną możliwość występu w charakterze solisty współpracującego z takim zespołem. Konkurs od początku jest terenem, na którym spotykają się młodzi muzycy z Europy Zachodniej z wykonawcami z Rosji, Białorusi, Ukrainy, krajów bałtyckich oraz ostatnio USA, Japonii, Korei Płd., a nawet Mongolii.

Wydarzenia konkursowe mają charakter otwarty i są skierowane do wszystkich zainteresowanych melomanów: wstęp jest wolny. W ramach konkursu odbędą się trzy etapy przesłuchań i koncerty. 4 maja o godz. 17.00 podczas recitali jurorów – Jamie Williamsa (puzon) i Omara Tomasoniego (trąbka) – zabrzmi m.in. Fantaisie op. 27 Zygmunta Stojowskiego. 6 maja o godz. 16:30 odbędzie się uroczyste ogłoszenie wyników, rozdanie nagród i koncert laureatów.

Konkursowi towarzyszyć będzie wystawa instrumentów marki Yamaha (4-5.05) oraz Miraphone (2-6.05). Szczegółowy harmonogram oraz bieżące informacje dotyczące Konkursu znajdują się na stronie: http://ibic.amuz.gda.pl

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Share on Facebook
 
31. Warszawskie Spotkania Muzyczne PDF Drukuj Email

wsm31. Warszawskie Spotkania Muzyczne „Muzyka dawna – muzyka nowa”, które organizuje Oddział Warszawski Związku Kompozytorów Polskich przy współpracy Programu 2 Polskiego Radia S.A., odbędą się w dniach 6-12 maja 2017 roku.

Warszawskie Spotkania Muzyczne to odbywający się co roku jeden z najważniejszych festiwali prezentujących muzykę dawną i muzykę nową i pierwszy oraz jedyny, który przyjął taką formułę.

JAKIE UTWORY, JACY WYKONAWCY

ważne dzieła muzyki dawnej i nowej, najnowsze utwory kompozytorów współczesnych, tworzone w dużej części dla Festiwalu. Utwory zamówione dofinansowane są ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje – Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca. W tym roku m.in.: muzyka Jagiellońskich kantorów oraz współczesna (Kulenty, Kościów, Ignatowicz-Glińska, Sielicki, Małecki, Mycielski, Panufnik, Palester, Słowiński) w wykonaniu: Baltic Neopolis Orchestra, Stoltzer Ensemble, zespołu Kwadrofonik, Opium String Quartet, Kwartetu Wilanów, solistów: Aliny Mleczko, Joanny Freszel, Jarosława Bręka i innych oraz kompozycje jazzowe w wykonaniu Lory Szafran i Bogdana Hołowni z Pawłem Pańtą, Sebastianem Frankiewiczem i Robertem Murakowskim.

DLA KOGO

dla mieszkających w Warszawie miłośników muzyki, a także turystów, chętnie spędzających czas na koncertach Festiwalu. Dla młodzieży szkolnej, nie tylko warszawskiej – co roku specjalnie przyjeżdżają na Festiwal grupy szkolne z innych miast Polski. Dla słuchaczy radiowych (koncerty są nagrywane i retransmitowane przez Polskie Radio).

GDZIE

Koncerty 31. Warszawskich Spotkań Muzycznych odbędą się w Zamku Królewskim, Studiu Koncertowym PR im. Witolda Lutosławskiego oraz Kościele Ewangelicko-Reformowanym przy Al. Solidarności 74.

BILETY

Wstęp wolny.

ZOBACZ: Program Festiwalu

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej informacji na www.wsm.art.pl oraz na Facebooku: https://pl-pl.facebook.com/warspotmuz 

Share on Facebook
 
Koncert muzyki współczesnej „Perspektywy” PDF Drukuj Email

p27 kwietnia 2017 roku o godz. 19.00 w Austriackim Forum Kultury w Warszawie odbędzie się koncert muzyki współczesnej będący inicjatywą Fundacji Ensemblage. Koncert wpisuje się w cykl „Perspektywy” oparty na idei promocji muzyki współczesnej oraz muzyków specjalizujących się w jej wykonawstwie.

„Perspektywy” są rozszerzeniem międzynarodowej współpracy kompozytorów młodego pokolenia. W 2015 roku w ramach tej współpracy odbyły się cztery koncerty: w Lukce, Genui (Włochy) oraz w Warszawie (Fabryka Trzciny i Mediateka Start-Meta) z repertuarem włoskich i polskich kompozytorów. Na koncercie 27 kwietnia zaprezentowane zostaną utwory kompozytorów z Australii, Meksyku, Polski i Włoch: Somniare Kirsten Milenki, Órganum Alejandro Very, Sun-chants Andrzeja Karałowa, Four temperaments Aleksandry Chmielewskiej, Tagtraum Żanety Rydzewskiej, Imaginhearing Girolamo Deraca, Falling leaves Antonio Bellandiego. Wszystkie utwory napisane zostały w 2017 roku, będzie to koncert premier.

Kompozycje wykona zespół Dziołak/Stankiewicz Duo. Tworzą̨ go muzycy związani z Uniwersytetem Muzycznym Fryderyka Chopina: Jacek Dziołak (klasa klarnetu Mirosława Pokrzywińskiego) i Mateusz Stankiewicz (klasa akordeonu Klaudiusza Barana). Od początku opiekę̨ artystyczną nad zespołem sprawuje Rafał Grząka. W kategoriach zespołów kameralnych zdobyli znaczące nagrody na konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych, m.in. II miejsce na Międzynarodowym Konkursie w Popradzie (Słowacja), I miejsce na Mławskim Festiwalu Muzyki Akordeonowej, II miejsce na Międzynarodowym Konkursie w Wilnie (Litwa), I miejsce na Gorlickich Konfrontacjach Akordeonowych, II miejsce na Międzynarodowym Konkursie w Klingenthal (Niemcy), I miejsce na XIV Międzynarodowym Konkursie im. Juliusza Zarębskiego (Łomianki) oraz wyróżnienie na Turnieju Kameralnym w Trzech Odsłonach (Bydgoszcz). W 2015 zostali nagrodzeni stypendium Société Générale umożliwiającym nagranie płyty „Young Virtuosos”, na której znalazły się kompozycje W. Lutosławskiego, S. Kaczorowskiego, A. Karałowa, M. P. Łopackiego, W. Kostrzewy. Muzycy biorą̨ czynny udział w koncertach organizowanych przez Związek Kompozytorów Polskich oraz Katedrę̨ Kompozycji UMFC. Zapraszani są na różnego rodzaju festiwale. Koncertują w kraju i za granicą, występując w takich miejscach, jak Zamek Królewski w Warszawie, Pałac Belwederski, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Łazienki Królewskie, Biblioteka Polska w Paryżu, a także w licznych domach kultury i szkołach w ramach działalności edukacyjnej.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Share on Facebook
 
Gala Konkursu Polskich Krytyków Muzycznych „Kropka” PDF Drukuj Email

k28 kwietnia 2017 roku w siedzibie Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Warszawie (ul. Fredry 8) odbędzie się uroczyste wręczenie nagród Konkursu Polskich Krytyków Muzycznych „Kropka”.

Jury Konkursu Polskich Krytyków Muzycznych „Kropka” wyłoniło laureatów nagrodzonych za najlepsze teksty o muzyce wydane w 2016 roku w następujących kategoriach: Grand Prix (Kaja Prusinowska, „Muzyka W Mieście”), Nagroda Główna (Małgorzata Gąsiorowska, „Ruch Muzyczny”, Krzysztof Marciniak, „Glissando”), Wyróżnienie dla debiutanta (Karolina Anna Pawłowska, meakultura.pl) i Nagroda Specjalna (David Pountney, „The Guardian”). Dodatkowo w ramach konkursu przyznano Nagrodę Indywidualną Piotra Metza (Dominik Gac, „Gazeta Magnetofonowa"), Nagrodę Dyrektora-Redaktora Naczelnego PWM (Jakub Dymek, dwutygodnik.com) oraz Nagrodę Specjalną Sekcji Muzykologów ZKP (Marek Zwyrzykowski) przyznawaną w tym roku po raz pierwszy.

Po raz pierwszy w historii „Kropki” przyznane zostały nagrody finansowe ufundowane przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Nagrody rzeczowe ufundowało Stowarzyszenie Autorów ZAIKS, producent nagłośnienia firma Tonsil, Polskie Wydawnictwo Muzyczne oraz Instytut Muzyki i Tańca.

Podczas Gali poznamy także laureatów Nagrody Fundacji MEAKULTURA za wybitne osiągnięcia w dziedzinie krytyki muzycznej oraz Nagrody Publiczności (Stypendium Stowarzyszenia Autorów ZAIKS) za najlepszą książkę o muzyce wydaną w 2016 roku. Nagroda Publiczności przyznawana jest w konkursie po raz pierwszy. Na autora najlepszej książki można głosować do 21 maja 2017 roku na stronie: http://konkurskropka.pl/ksiazki 

Serdecznie gratulujemy wszystkim zwycięzcom!

Patronat medialny nad Konkursem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej informacji na stronie: http://konkurskropka.pl 

Share on Facebook
 
XX Łódzki Festiwal Chóralny Cantio Lodziensis PDF Drukuj Email

clW dniach 18 – 19 listopada 2017 roku odbędzie się w Łódzkim Domu Kultury jubileuszowy XX Łódzki Festiwal Chóralny – Cantio Lodziensis.

Festiwal jest imprezą o zasięgu ogólnopolskim i ma formułę konkursu, a jego zasadniczym celem jest popularyzacja chóralistyki poprzez udział amatorskich chórów oraz zespołów wokalnych. W każdej z ośmiu kategorii przyznawane są nagrody, wyróżnienia dla chórów i zespołów wokalnych. 

Podobnie jak w latach ubiegłych festiwal przyczyni się do promocji i popularyzacji dokonań artystycznych łódzkiego środowiska kompozytorskiego. Organizatorzy Festiwalu deklarują więc pomoc w pozyskiwaniu repertuaru łódzkich twórców.

Uczestnikami Festiwalu mogą być amatorskie chóry i zespoły wokalne. Jednym z warunków uczestnictwa jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia na adres biura organizacyjnego do 30 września 2017 roku.

Chóry i zespoły wokalne zobowiązane są do przygotowania programu konkursowego złożonego z dowolnie wybranych, co najmniej trzech utworów, nie wykonywanych przez chór podczas poprzedniego Festiwalu. Organizatorzy Festiwalu zachęcają do uwzględnienia w repertuarze utworu współczesnego kompozytora łódzkiego. Jego wykonanie zostanie uhonorowane przez jury dodatkową nagrodą.

Oprócz występów festiwalowych 18 listopada odbędzie się spotkanie dyrygentów z członkami jury Festiwalu oraz przedstawicielami łódzkiego środowiska kompozytorskiego. Tematem spotkania będą propozycje repertuarowe łódzkich twórców oraz sprawy warsztatowe, dotyczące wykonawstwa współczesnej muzyki chóralnej. W ramach festiwalu są przewidywane dla uczestniczących chórów dodatkowe koncerty pozakonkursowe w Łodzi i na terenie województwa łódzkiego.

Szczegółowe informacje – na stronie: www.ldk.lodz.pl

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Share on Facebook
 
V Lubuski Festiwal Muzyczny PDF Drukuj Email

lStowarzyszenie Artystów „Zdolni do Wszystkiego” zaprasza na jubileuszowy V Lubuski Festiwal Muzyczny, odbywający się w dniach 6–30 kwietnia 2017 roku w Zielonej Górze, Łagowie oraz na terenie całego województwa lubuskiego.

Lubuski Festiwal Muzyczny to możliwość spotkania znanych polskich artystów, koncerty muzyki poważnej i rozrywkowej, konkurs, kursy mistrzowskie i recital aktorski. W roli solistów wystąpią skrzypaczka Celina Kotz, oboista Michał Mogiła, kompozytor i pianista Krzysztof Napiórkowski i sopranistka Joanna Woś.

W ramach Festiwalu odbędą się Międzynarodowe Kursy Mistrzowskie (6-9 kwietnia), które tworzą płaszczyznę dla wymiany myśli i spostrzeżeń związanych z Kulturą oraz Sztuką i umożliwiają dalszy rozwój zawodowy. Zaproszenie na warsztaty przyjęli znani instrumentaliści czołowych europejskich orkiestr oraz wykładowcy uczelni artystycznych: pierwszy oboista orkiestry Sinfonia Varsovia i wykładowca UMFC Arkadiusz Krupa, dyrektor artystyczny Festiwalu Międzynarodowego „Muzyka na szczytach” i wykładowca UMFC skrzypek Janusz Wawrowski, wykładowca gdańskiej Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki altowiolista Krzysztof Tymendorf, a także znakomita polska wokalistka współpracująca z Berlińską Szkołą Musicalową Renata Kuczyńska. Program Koncertu finałowego uczestników kursów mistrzowskich 9 kwietnia zawiera muzykę polską, m. in. Epitafium na obój i fortepian Witolda Lutosławskiego.

W dniach 29–30 kwietnia 2017 w Łagowie będzie miał miejsce II Lubuski Konkurs Dętych Zespołów Kameralnych, adresowany do uczniów Szkół Muzycznych II stopnia oraz studentów i absolwentów Akademii Muzycznych (do 28 roku życia). Prezentacje artystyczne duetów, triów, kwartetów i kwintetów oceniać będzie następujące Jury: prof. dr hab. Czesław Grabowski – Honorowy Przewodniczący Jury, prof. UMFC dr hab. Urszula Janik – Przewodnicząca Jury, dr Jarosław Podsiadlik, as. mgr Krzysztof Komendarek-Tymendorf, mgr Michał Mogiła i mgr Rafał Dołęga. Koncert Laureatów odbędzie się 30 kwietnia po ogłoszeniu werdyktu Jury.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Program i dodatkowe informacje dostępne są na stronie: http://lubuskifestiwalmuzyczny.com 

Share on Facebook
 
46. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Poznańska Wiosna Muzyczna” PDF Drukuj Email

p46. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Poznańska Wiosna Muzyczna”, organizowany przez Związek Kompozytorów Polskich – Oddział w Poznaniu, odbędzie się w dniach 27 marca – 4 kwietnia 2017 roku.

„Poznańska Wiosna Muzyczna” to szczególny festiwal na mapie muzyki współczesnej. Jego pierwsza edycja miała miejsce w roku 1961, a pomysłodawcą i założycielem był jeden z czołowych ówczesnych kompozytorów - Tadeusz Szeligowski. Festiwal jest w swym założeniu imprezą popularyzującą wśród szerokiego grona słuchaczy nową muzykę, prezentowaną bez geograficznych czy ideologicznych uprzedzeń. Rangę imprezy buduje bardzo wysoki poziom artystyczny, wynikający zarówno z doboru programu, jak i poziomu jego wykonania. Strategicznym partnerem realizacji jest Związek Kompozytorów Polskich.

46. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej będzie w ogólnym zarysie kontynuował trzy przewodnie idee, które wzajemnie się uzupełniają. Pierwsza to pielęgnowanie, przypominanie kanonu muzyki drugiej połowy XX wieku. W 2017 roku usłyszymy w mistrzowskich interpretacjach dzieła m. in. Witolda Lutosławskiego, Bogusława Schaeffera, Krzysztofa Pendereckiego, Tadeusza Bairda, Andrzeja Koszewskiego. Drugi nurt to prawykonania i wykonania utworów polskich kompozytorów. Podczas koncertów będzie można usłyszeć 12 światowych premier. Zabrzmią nowe utwory Lidii Zielińskiej, Witalija Kyjanytsia, Rafała Zapały, Zbigniewa Kozuba, Moniki Kędziory, Ryszarda Osady, Anny Zawadzkiej-Gołosz, Janusza Stalmierskiego, Katarzyny Kwiecień-Długosz, Lorenza Romano, Jaromira Gajewskiego oraz Ewy Fabiańskiej-Jelińskiej. Trzeci kierunek „Poznańskiej Wiosny” to prezentacja najnowszych utworów i szczególnie interesujących sylwetek kompozytorów zagranicznych. Podczas Festiwalu wystąpią artyści polscy i zagraniczni, specjalizujący się w muzyce współczesnej, m.in. zespół Schallfeld Ensemble z Austrii i saksofonistka Alina Mleczko.

W ramach cyklu Atelier spotkania z filozofami, teatrologami i krytykami poprowadzi Monika Pasiecznik. Wydarzeniom festiwalowym towarzyszyć będą również studenckie koncerty kompozytorskie oraz wydarzenia Wiosny Młodych i Najmłodszych. W ramach ostatniego cyklu, skierowanego głównie do dzieci, Sławomir Wojciechowski poprowadzi warsztaty, podczas których młodzi melomani będą mieli okazję spróbować swoich sił w dziedzinie kompozycji. Podczas specjalnego koncertu zaprezentują się również uczniowie szkół muzycznych – laureaci XIII Młodzieżowego Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. Kazimierza Wiłkomirskiego.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowe informacje oraz program dostępne są na stronie: http://www.wiosnamuzyczna.pl 

Share on Facebook
 
Iluminacje: Contemporaneo 2017 – konferencja, koncert, instalacja PDF Drukuj Email

iKoło Naukowe Studentów Psychologii Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie „Sensorium” zaprasza na wydarzenia z cyklu „Iluminacje”, które odbędą się w dniach 18 – 20 kwietnia 2017 roku.

Tegoroczna II edycja „Iluminacje: Contemporaneo 2017" będzie przedsięwzięciem szczególnym, ponieważ oprócz ogólnopolskiej konferencji naukowej, poświęconej zagadnieniu, jakim jest percepcja dźwięku w utworach muzyki współczesnej, odbędą się także dwa wydarzenia towarzyszące: koncert muzyki współczesnej oraz instalacja „Neuromuzyka" Beniamina Głuszka. Wydarzenie to odbędzie się na Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Do wygłoszenia swoich referatów i wykładów zaproszono najlepszych specjalistów w zakresie percepcji dźwięku z całej Polski. Tematem przewodnim konferencji będzie percepcja dźwięku w utworach muzyki współczesnej. W psychologii poznawczej „iluminacja” oznacza zjawisko pojawienia się w umyśle gotowego rozwiązania danego problemu, jest swego rodzaju nagłym olśnieniem. Wydarzenie będzie więc taką metaforyczną iluminacją, rozjaśniającą nieco zagadnienie, jakim jest percepcja dźwięku.

W konferencji wezmą udział tak psycholodzy, jak również muzykolodzy i kompozytorzy: dr Sylwia Makomaska (Instytut Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego), prof. Anna Zawadzka-Gołosz, dr Andrzej Mądro, Karolina Dąbek (Akademia Muzyczna w Krakowie), dr Grażyna Draus (Katedra Edukacji Muzycznej UMFC), dr Robert Losiak (Instytut Muzykologii Uniwersytetu Wrocławskiego). Wykład inauguracyjny pt. Percepcja muzyki XX i XXI wieku – słuchanie muzyki czy słuchanie dźwięków? wygłosi dr hab. Piotr Podlipniak (Instytut Muzykologii Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu).

19 kwietnia 2017 o godz. 19:00 w Auli UP będzie miał miejsce Koncert muzyki współczesnej, podczas którego odbędą się prawykonania utworów Xing Yu Anti-Romantic Duo, Justyny Skowronek El Abismo de la Mente, Moniki Kozakiewicz Trzy róże i Neuroradiacje, a także Leonardo Rizza i Pawła Malinowskiego.

Na wszystkie wydarzenia wstęp wolny.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

ZOBACZ: wydarzenie na FB.

Share on Facebook
 
Uroczysty koncert dyplomantów UMFC PDF Drukuj Email

u12 kwietnia 2017 roku o godz. 19.00 odbędzie się koncert tegorocznych dyplomantów Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Orkiestrą Symfoniczną UMFC pokieruje prof. zw. dr hab. Jan Miłosz Zarzycki, dyrektor naczelny i artystyczny Filharmonii Kameralnej im. Witolda Lutosławskiego w Łomży.

W roli solistów wystąpią skrzypaczki Karolina Mikołajczyk (klasa prof. Andrzeja Gębskiego i as. Agaty Szymczewskiej), Magdalena Lech (klasa dr. hab. Jana Staniendy), wiolonczelistka Alicja Kozak (klasa prof. dr. hab. Tomasza Strahla i wykł. Rafała Kwiatkowskiego), fagocista Wojciech Motyl (klasa prof. dr. hab. Zbigniewa Płużka), organistka Anna Przybysz (klasa prof. Józefa Serafina i ad. dr. hab. Bartosza Jakubczaka). Arie z oper G. Verdiego, J. Offenbacha i W. A. Mozarta wykonają Anna Farysej (klasa ad. dr hab. Eugenii Rozlach), Chanmi Hwang (klasa ad. dr hab. Jolanty Janucik), Anna Dubicka (klasa ad. prof. dr hab. Jadwigi Rappé) i Łukasz Skrobek (klasa ad. dr. Roberta Gierlacha).

W finale pierwszej części koncertu odbędzie się prawykonanie utworu jednej z dyplomantek kompozytorki Aleksandry Chmielewskiej (klasa prof. zw. dr. hab. Pawła Łukaszewskiego). Jej kompozycja Fantastic scenes jest wynikiem fascynacji światem nierzeczywistym, próbą przeniesienia wyobrażonych sytuacji wizualnych na język muzyki. Utwór składa się z czterech części – scen opatrzonych programowymi tytułami. Wybrane sceny „Butterflies valley” oraz „The city of giants” są najsilniej skontrastowanymi pod względem charakteru ogniwami cyklu. Pierwsza z nich zbudowana jest misternie z lekkich, ulotnych melodii, instrumenty często traktowane są solistycznie, a kluczową rolę odgrywają niuanse barwowe, powstałe w wyniku interakcji pomiędzy poszczególnymi instrumentami. Brzmienie drugiej, co sugeruje tytuł, jest znacznie cięższe. Uprzywilejowane w pierwszej części instrumenty dęte drewniane schodzą na drugi plan na rzecz instrumentów dętych blaszanych, ażurowe melodie ustępują blokowej, zwartej tkance, a często powracająca faktura nota contra notam wprowadza monumentalne, niemal organowe brzmienie. Ponieważ cały cykl potraktowany jest dość luźno, poszczególne sceny mogą być wykonywane w jego ramach, w dowolnych kombinacjach, ale także jako niezależne utwory.

Na koncerty z cyklu „Środa na Okólniku” obowiązują bilety w cenie 15 zł, które można zakupić najwcześniej na tydzień przed koncertem w holu głównym uczelni.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

ZOBACZ: program koncertu.

Share on Facebook
 
The Metropolitan Opera – live in HD: „Eugeniusz Oniegin” Piotra Czajkowskiego PDF Drukuj Email

n22 kwietnia 2017 roku w ponad 35 kinach w całej Polsce zobaczyć będzie można bezpośrednią transmisję z nowojorskiej The Metropolitan Opera spektaklu Eugeniusz Oniegin Piotra Czajkowskiego.

4. sezon transmisji i retransmisji przedstawień operowych wprost z Nowego Jorku rozpoczął się 8 października 2016 roku nową inscenizacją Tristana i Izoldy Richarda Wagnera w reżyserii Mariusza Trelińskiego. Podczas kolejnej transmisji można będzie obejrzeć Sceny liryczne w 3 aktach Евгений Онегин Piotra Czajkowskiego pod dyrekcją Robina Ticciatiego.

Arcydzieło Piotra Czajkowskiego (1840–1893) do dzisiaj zachwyca i wzrusza publiczność na całym świecie. Opera po raz pierwszy została wystawiona jako spektakl studencki wykonany przez uczniów Konserwatorium Moskiewskiego. Sceny liryczne oparte są na poemacie jednego z najwybitniejszych rosyjskich poetów romantycznych, Aleksandra Puszkina. Skromna i wrażliwa Tatiana zakochuje się w Onieginie, znudzonym światowcu, który odrzuca jej miłość. Po latach Oniegin uświadamia sobie, że jednak kocha Tatianę, ale ta jest już żoną księcia Gremina. Mimo że nadal darzy Oniegina uczuciem, Tatiana pozostaje wierna mężowi.

Eugeniusz Oniegin Czajkowskiego powraca do cyklu transmisji z MET w reżyserii Fiony Shaw. Ponownie partię Tatiany zaśpiewa primadonna Anna Netrebko, partnerować jej będzie Peter Mattei (w roku 2013 partię Oniegina wykonywał Mariusz Kwiecień). W pozostałych rolach wystąpią: Elena Maximova (Olga), Alexey Dolgov (przejął rolę Lenskiego po Piotrze Beczale) i Štefan Kocán (Gremin).

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Dodatkowe informacje – na stronie: www.kinopraha.pl

Share on Facebook
Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 22
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information