27 maja 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Nasze patronaty
Per Musicam ad Astra 2016 PDF Drukuj Email

Per Musicam Ad Astra 2016W dniach 18-24 czerwca 2016 roku, podczas 4. edycji Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego im. Mikołaja Kopernika „Per Musicam ad Astra”, do Torunia, Chełmży i Inowrocławia zawitają chóry z całej Europy. Wydarzenie organizowane jest przez Stowarzyszenie Miłośników Muzyki Chóralnej „Astrolabium” i niemiecką agencję Meeting Music.

Uczestnikami tegorocznej edycji Festiwalu będą chóry i zespoły wokalne m. in. ze Szwecji, Islandii, Finlandii, Czech, Łotwy i Polski, które będą zmagać się o Grand Prix im. Mikołaja Kopernika. Prócz występów konkursowych i koncertów poszczególnych chórów zabrzmią cztery koncerty specjalne. 18 czerwca w Kościele Wniebowzięcia NMP w Toruniu odbędzie się Koncert Inauguracyjny Per musicam ad humanitatem, podczas którego Capella Bydgostiensis wraz z Chórem Astrolabium wykonają Lacrimosę inowrocławskiej kompozytorki Aleksandry Brejzy oraz Song of the Universal oraz Sunrise Mass młodego norweskiego twórcy Oli Gjeilo. Na fortepianie zagra Robert Matusiak, a całość poprowadzi Kinga Litowska. Patronat nad koncertem sprawuje Prezydent Miasta Torunia Michał Zaleski.

19 czerwca w tym samym miejscu, dla uczczenia 1050. rocznicy Chrztu Polski, zabrzmi muzyka sakralna Pawła Łukaszewskiego w wykonaniu Polskiego Chóru Kameralnego „Schola Cantorum Gedanensis” pod batutą Jana Łukaszewskiego. Przed występem zaplanowane jest spotkanie z kompozytorem, który został wyróżniony nagrodą Fryderyk 2015. Honorowy patronat nad wydarzeniem sprawuje Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego Piotr Całbecki oraz Przewodniczący Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego Ryszard Bober. Chóry uczestniczące w Festiwalu wystąpią na Dziedzińcu Ratusza Staromiejskiego 21 czerwca podczas koncertu Per musicam ad amicitiam z okazji Międzynarodowego Dnia Muzyki. Uroczystość zakończy Ceremonia Wręczenia Nagród Konkursu o Grand Prix im. Mikołaja Kopernika. Zwieńczeniem Festiwalu będzie ponowne wykonanie 24 czerwca, tym razem w Inowrocławiu w kościele pw. Św. Królowej Jadwigi, kompozycji Oli Gjeilo oraz dodatkowo utworu Lacrimosa Aleksandry Brejzy.

Poza koncertami, w dniach 19-20 czerwca odbędą się również warsztaty chóralne Technika wokalna – brzmienie – interpretacja, które poprowadzi prof. Krzysztof Szydzisz, oraz indywidualne sesje treningowe dla chórów, prowadzone przez pozostałych jurorów. Wstęp na wszystkie koncerty jest wolny – bezpłatne wejściówki będą dostępne w kasie Dworu Artusa. Na wszystkie koncerty wstęp jest wolny (bezpłatne wejściówki dostępne w kasie Dworu Artusa).

Wydarzenie zostało objęte patronatem honorowym Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Prezydenta Miasta Torunia oraz Narodowego Centrum Kultury. Jest współfinansowane z budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego oraz budżetu Miasta Torunia.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Więcej informacji – na stronie: www.pmaa.pl oraz profilu FB

Share on Facebook
 
Dark matter(s): the nature of sound PDF Drukuj Email

Dark Matter(s)Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus zaprasza 18 czerwca 2016 roku do Studia Koncertowego Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie na koncert zatytułowany Dark matter(s): the nature of sound.

Orkiestrą pokieruje Wiktor Kociuban, ceniony dyrygent polskiego pochodzenia. Międzynarodową karierę dyrygencką rozpoczął w 2014 roku, jako asystent Heinza Holligera, przy produkcji opery kompozytora Schneewittchen w Teatrze Operowym w Bazylei. Następnie debiutował podczas słynnego LucerneFestival (2014), dyrygując Lucerne Festival Academy Orchestra (B. A. Zimmermann – Sinfonie in einem Satz). Artysta współpracował z takimi kompozytorami jak Krzysztof Penderecki, Georg Friedrich Haas, Heinz Holliger czy Sofia Gubaidulina oraz dzielił podium z takimi artystami jak Mischa Maisky, Ivan Monighetti, Marcus Weiss czy Mike Svoboda.

Dark matter(s) to autorski projekt Wiktora Kociubana, będący serią koncertów z orkiestrami, którego założeniem jest prezentowanie publiczności znanych i nieznanych utworów muzyki XX i XXI wieku. Program the nature of sound ukazuje trzy kompozycje muzycznych gigantów: De natura sonoris 2 Krzysztofa Pendereckiego, Melodien György'a Ligetiego i Quattro Pezzisuuna nota sola Giacinto Scelsiego, a także skomponowane w 2003 roku dzieło Naturesmortes słynnego austriackiego kompozytora Georga Friedricha Haasa.

Jak tłumaczy Wiktor Kociuban: Nasz widzialny świat, a więc wszystko, co znamy (inaczej zwykła materia tzw. barionowa) stanowi zaledwie 5 proc. Wszechświata; ciemna energia to aż 68 proc., zaś tytułowa ciemna materia, która oddziałuje grawitacyjnie i sprawia, iż galaktyki mają taki a nie inny kształt to 27 proc. universum. Jak owo »niewidzialne rusztowanie świata« (czyt. ciemna materia), tak muzyka (sztuka) nowa, dzisiaj jakże często niesłusznie pomijana, jest bardzo ważną częścią naszej egzystencji: stanowi trzon kultury – jako sztuka należąca do nas, w przeciwieństwie do tej dawnej, tworzonej dla ludzi żyjących w innych czasach, wyczulonych na inne formy ekspresji i odbierających sztukę w zupełnie innym kontekście.

Szczegółowe informacje – na stronie: www.sinfoniaiuventus.pl 

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
Więcej…
 
10 lat Chóru Kameralnego „441 hz” z Gdańska PDF Drukuj Email

10-lecie Chóru 441HzW sobotę 18 czerwca 2016 roku o godz. 19:30 w Centrum św. Jana w Gdańsku (ul. Świętojańska 50) odbędzie się Koncert Jubileuszowy znanego trójmiejskiej publiczności Chóru Kameralnego „441 Hz”.

Na to szczególne wydarzenie, jakim jest pierwsza dekada chóru, Herce przygotowują szereg awangardowych (jak na wykonawców muzyki współczesnej przystało) niespodzianek, a wśród słuchaczy (a może i nie tylko) znajdzie się wiele zaproszonych przez zespół ex-Herców. Wstęp na koncert jest wolny!

Chór powstał w 2006 roku z inicjatywy studentów gdańskiej Akademii Muzycznej. Na co dzień prowadzi aktywną działalność koncertową, promującą repertuar muzyki najnowszej. Jego wiodącym celem jest wykonawstwo i promowanie współczesnej muzyki wokalnej. Okazjonalnie bierze także udział w warsztatach i spektaklach. Chór jest laureatem wielu nagród na krajowych i międzynarodowych konkursach chóralnych. W dorobku zespołu są dwa samodzielne wydawnictwa płytowe: Serioso-Giocoso (LIVE DVD) i Modern Choral Masterpieces (CD). Założycielem i dyrygentem Chóru jest Anna Wilczewska.

ZOBACZ: Program koncertu

Organizatorzy: Chór Kameralny 441 Hz, Fundacja NOVA ARTE. Patronat medialny: Chórtownia, O.pl Polski Portal Kultury, POLMIC.PL - Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Polska Dziennik Bałtycki, Radio Gdańsk S.A., Trojmiasto.pl. Partner: Photo Storytellers. Współpraca: Nadbałtyckie Centrum Kultury. Wydarzenie dofinansowano ze środków Miasta Gdańska.

Szczegółowe informacje – na stronie: www.441hz.pl oraz profilu FB

 

Share on Facebook
 
Cracow Guitar Quartet w cyklu „Music +” PDF Drukuj Email

Cracow Guitar QuartetPodczas koncertu Muzyczne krajobrazy w cyklu „Music +” wystąpi zespół Cracow Guitar Quartet, który od 2006 roku współtworzą artyści związani z Krakowem: Miłosz Mączyński, Joanna Baran, Łukasz Dobrowolski i Oskar Kozłowski. Gitarzyści wystąpią 15 czerwca 2016 roku o godz. 19.00 w Młodzieżowym Domu Kultury „Dom Harcerza” w Krakowie.

Zespół bierze udział w wielu projektach muzycznych w Polsce i za granicą, występuje na najbardziej prestiżowych festiwalach muzyki gitarowej, prowadzi lekcje mistrzowskie dla młodych wirtuozów tego instrumentów, ma na swoim koncie nagrania dla Polskiego Radia i Telewizji (w tym rejestrowany koncert w studiu Polskiego Radia). W 2009 roku otrzymał I nagrodę na XII Międzynarodowym Konkursie Gitarowym w Ile De Ré we Francji.

W 2010 roku nakładem CM Records ukazała się płyta zespołu From Ballet to Tango, ukazującą piękno i bogactwo muzyki tanecznej od renesansu do współczesności, od Europy po Amerykę Południową, od arcydzieł mistrzów po pełne uroku formy oparte na muzycznym folklorze, a wszystko to, w nowym intrygującym brzmieniu czterech gitar klasycznych. Płyta zyskała znakomite recenzje w polskiej i zagranicznej prasie muzycznej, a obecnie Cracow Guitar Quartet uważany jest za czołowy polski zespół muzyki gitarowej.

W programie koncertu znajdą się następujące utwory: Michael Praetorius – Terpsychora (4 tańce: Bransle de la Royne, Ballet, Courante, Rosette – Courante da capo), Luigi Boccherini – Introdukcja i Fandango, Leo Brouwer – Krajobraz kubański w deszczu, Modest Musorgski – Noc na Łysej Górze, Paulo Belinatti – Baiao de Gude, Celso Machado – Tańce brazylijskie.

Patronat medialny nad cyklem koncertów „Music +” objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
 
Słowiańska dusza PDF Drukuj Email

Słowiańska duszaPolska Orkiestra Sinfonia Iuventus zaprasza na koncert symfoniczny, który odbędzie się 10 czerwca 2016 roku w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie. W programie dzieła Antonína Dvořáka i Feliksa Nowowiejskiego, którymi zadyryguje Piotr Sułkowski. Artysta jest dyrektorem naczelnym i artystycznym Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej im. Feliksa Nowowiejskiego w Olsztynie.

W tym roku przypada 70. rocznica śmierci kompozytora, dyrygenta i organisty Feliksa Nowowiejskiego (1877-1946). Uchwałą Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej autor muzyki do słynnej Roty został ogłoszony patronem roku 2016. Z tej okazji Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus przypomni dzieła tego wybitnego twórcy. Na początek zaprezentowana zostanie Uwertura do opery „Legenda Bałtyku” op. 28. Prawykonanie opery, opartej na prasłowiańskim micie, odbyło się w Poznaniu 28 listopada 1924 roku. W swym dziele Nowowiejski nawiązał do tradycji romantycznej opery włoskiej i niemieckiej, wprowadzając elementy folkloru polskiego, prasłowiańskich legend i stosując z powodzeniem zabiegi archaizujące. Drugim dziełem Nowowiejskiego, które zabrzmi tego wieczoru, będzie Marsz Pretorianów z oratorium „Quo vadis” op. 30. Do napisania utworu zainspirował kompozytora pobyt w Rzymie i lektura niezwykle popularnej wówczas książki Henryka Sienkiewicza. Wykonane po raz pierwszy w 1907 roku oratorium z miejsca stało się przebojem – w 20 lat po napisaniu wykonano je około 200 razy.

Utwory Feliksa Nowowiejskiego usłyszymy w zestawieniu z dziełami najwybitniejszego kompozytora czeskiej szkoły narodowej – Antonína Dvořáka (1841-1904). Orkiestra wykona najpierw Uwerturę koncertową „Karnawał” op. 92. Ujęta w swobodną formę sonatową uwertura opisuje samotnego wędrowca przyglądającego się o zmierzchu rozbawionemu miastu. Zwieńczeniem wieczoru będzie słynne arcydzieło Dvořáka, czyli IX Symfonia e-moll „Z Nowego Świata” op. 95. Jak sugeruje sam tytuł, symfonia została skomponowana podczas pobytu kompozytora w Stanach Zjednoczonych. Słychać w niej nie tylko ducha muzyki słowiańskiej, ale także inspiracje muzyką indiańską i afro-amerykańską. Wykonanie odbyło się w 1893 roku w nowojorskiej Carnegie Hall i zakończyło się ogromnym sukcesem. Od tego czasu dzieło czeskiego twórcy nie schodzi z afiszów największych sal filharmonicznych na całym świecie.

Bilety dostępne na stronach: www.bilety24.pl oraz www.sklep.polskieradio.pl, a także w kasie Studia Koncertowego Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego na godzinę przed koncertem.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
Więcej…
 
Beethoven i skrzypce PDF Drukuj Email

Beethoven i skrzypce28 maja 2016 roku w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie odbędzie się kolejny koncert symfoniczny Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus. Zespoł poprowadzi jego kierownik artystycznyPrzemysław Fiugajski. Solistką będzie znakomita polska skrzypaczka młodego pokolenia Anna Maria Staśkiewicz.

Artystka jest laureatką wielu konkursów skrzypcowych, m.in. III nagrody na XIII Międzynarodowym Konkursie im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu w 2006 roku. Podczas zapowiadanego wieczoru wykona Koncert skrzypcowy D-dur op. 61 Ludwiga van Beethovena. Utwór ten, obok Koncertu skrzypcowego D-dur Johannesa Brahmsa, Koncertu skrzypcowego D-dur Piotra Czajkowskiego oraz Koncertu skrzypcowego e-moll Feliksa Mendelssohna, należy do klasyki gatunku, będąc jednym z najczęściej wykonywanych koncertów skrzypcowych w historii muzyki.

Program koncertu Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus dopełni inne wielkie dzieło Ludwiga van Beethovena – VIII Symfonia F-dur op. 93. Ten skomponowany w 1812 roku utwór Beethoven nazwał „moją małą symfonią w F-dur”, dla odróżnienia od rozbudowanej VI Symfonii. Spytany przez swego ucznia Carla Czernego o powody, dla których Ósma cieszy się mniejszą popularnością od Siódmej, Beethoven miał odpowiedzieć: „ponieważ Ósma jest o wiele lepsza”.

Bilety dostępne na stronie www.bilety24.pl oraz www.sklep.polskieradio.pl, a także w kasie Studia Koncertowego Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego na godzinę przed koncertem.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
 
XX versus XXI wiek PDF Drukuj Email

XX versus XXI wiekW sobotę 21 maja 2016 roku w ramach Trójmiejskiej edycji Europejskiej Nocy Muzeów 2016 odbędzie się koncert współczesnej muzyki perkusyjnej – XX versus XXI wiek. Wydarzenie będzie miało miejsce w Sali Koncertowej Akademii Muzycznej w Gdańsku w godz. 22.22-23.23.

W ramach koncertu zaprezentowane zostaną kompozycje elektro-akustyczno-graficzne — modernistyczne i awangardowe — wykorzystujące bogate spektrum instrumentów perkusyjnych i nowe sposoby wydobycia z nich brzmienia, a ponadto środki multimedialne i projekcje dźwięku w systemie wielokanałowym. Będzie to swoista twórcza konfrontacja, prezentująca dzieła powstałe jeszcze w XX wieku oraz aktualne, XXI-wieczne osiągnięcia w dziedzinie kompozycji.

Utwory składające się na program wieczoru zostały napisane przez zastosowanie odmiennych technik kompozytorskich, z wykorzystaniem bogatego spektrum instrumentarium akustycznego. Nieidiomatyczne eksplorowanie właściwości brzmieniowych oraz korzystanie z środków multimedialnych (m.in. kwadrofoniczna projekcja dźwięku i live electronics) wpływają na atrakcyjność koncertu, który z pewnością będzie ciekawą i merytorycznie wartościową propozycją również dla tych odbiorców, którzy nie są związani z muzyką współczesną. Udział w koncercie wymaga od odbiorców przede wszystkim otwartości umysłu oraz gotowość na nowe doznania słuchowe, które można wręcz poczuć!

W programie: Marian BorkowskiSpektra (1980) na perkusje solo, Marta Ptaszyńska Mobile (1976) na dwóch perkusistów, Krystyna Moszumańska-NazarFantazja (1987) na marimbę, Jarosław DrozdX=Y (2014) na trzy zestawy multipercussion i projekcje graficzną oraz Fonolog (2016) na dwa zestawy multipercussion, projekcje czterokanałową, taśmę i live electronics (wer. II), Mikołaj Laskowski 1 na 1 (2011) na wibrafon. Kompozycje wykonają: Jarosław Drozd, Maciej Lange oraz Łukasz Świerkosz.

Główną ideą przedsięwzięcia jest promocja na obszarze Trójmiasta muzyki modernistycznej, nowych zjawisk w estetyce współczesnej kultury dźwięku oraz eksperymentowanie w zakresie sposobów prezentacji dzieła muzycznego, które to prezentacje jednocześnie uwzględniają obecnie obowiązujący model intermedialnej komunikacji z odbiorcą dóbr sztuki. Ponadto organizatorzy pragną również efektywnie rozszerzać dotychczasowe kanony repertuaru wykonywanego przez perkusjonalistów na recitalach o dzieła polskich twórców.

Organizatorzy: Katedra Instrumentów Dętych i Perkusyjnych Akademii Muzycznej w Gdańsku, Oddział Gdański Związku Kompozytorów Polskich.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
 
Festiwal „Hajnówka 2016” w Białymstoku PDF Drukuj Email

Festiwal Hajnówka 2016Jubileuszowy XXXV Międzynarodowy Festiwal Muzyki Cerkiewnej „Hajnówka 2016” rozpocznie się 17 maja 2016 roku w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku. Po raz 35-ty spotkają się Ci, dla których śpiew jest nie tylko muzyką, ale także duchowym doświadczeniem, modlitwą i kontemplacją.

Festiwal potrwa od 17 do 22 maja. Inauguracji dokona Chór Narodowego Radia Ukrainy im. P. Majborody, dyrygować będzie znakomita Julia Tkacz. Od czwartku do soboty, w dniach 19-21 maja, publiczność będzie miała okazję wziąć udział w przesłuchaniach koncertowych. W tym roku – ze względu na to, że jest to jubileuszowa edycja Festiwalu – w konkursie wezmą udział najlepsi z najlepszych. Zmierzą się ze sobą między innymi laureaci z poprzednich lat. Chóry uczestniczące w konkursie będą reprezentowały kilkanaście krajów, w tym tak odległe od kultury Wschodu jak Australia czy Zjednoczone Emiraty Arabskie.

W Festiwalu bowiem biorą udział artyści bez względu na narodowość i wyznanie – nie tylko wyznawcy prawosławia, ale też katolicy, grekokatolicy, protestanci, muzułmanie, buddyści, wyznawcy judaizmu. Wszyscy reprezentują najwyższy poziom wykonawstwa, o czym świadczy fakt, że w roku 1995 Ministerstwo Kultury nadało festiwalowi kategorię zerową, stawiając go na równi z Konkursem Chopinowskim i Międzynarodowym Festiwalem Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Dziś jest to jedyny o takim znaczeniu festiwal muzyki cerkiewnej na świecie.

Konkursowemu jury od wielu lat przewodniczy Romuald Twardowski, wybitny polski kompozytor i pedagog. Profesjonalni muzycy i muzykolodzy pod jego kierunkiem zdecydują, który chór zyska miano najlepszego z najlepszych – rywalizacja będzie więc intensywna. Wielki finał odbędzie się w Operze i Filharmonii Podlaskiej w niedzielę 22 maja 2016 roku.

Oprócz koncertów w białostockiej Filharmonii podczas Festiwalu będą odbywać się również imprezy towarzyszące – chórów można będzie posłuchać m.in. w Warszawie, Krakowie oraz w niedawno zbudowanym Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach. Sam kompozytor zaś od lat sprawuje honorowy patronat artystyczny nad białostockim festiwalem.

Od 1982 roku jednym ze znaczących współtwórców Festiwalu jest ks. Jerzy Szurbak, wieloletni dyrektor i dyrygent znanego w świecie Zespołu Muzyki Cerkiewnej w Warszawie. – Najdoskonalszym instrumentem – nie ręką ludzką uczynionym, ale będącym darem bożym – jest głos ludzki – mówił ks. Szubrak dla „Rzeczypospolitej”. – I nim wierni mają Boga wielbić. Prawosławni uważają, że żaden instrument, nawet najdoskonalszy stradivarius czy fortepian Steinwaya, nie jest w stanie oddać chwały bożej na równi z głosem człowieka.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

ZOBACZ: Program Festiwalu

Szczegółowe informacje – na stronie: www.festiwal-hajnowka.pl

 

Share on Facebook
 
12. Mundus Cantat Sopot PDF Drukuj Email

Mundus Cantat Sopot 201613 maja 2016 roku rozpocznie się największe wydarzenie chóralne w Trójmieście – 12. Międzynarodowy Festiwal Chóralny MUNDUS CANTAT SOPOT 2016. W ramach festiwalu usłyszymy śpiewaków z Tajlandii, Kolumbii, Litwy, Hiszpanii i oczywiście silną reprezentację z Polski. Chóralną inwazję czas zacząć!

Tegoroczna odsłona Festiwalu MUNDUS CANTAT rozpocznie się już 13 maja koncertem Hity na chór i solo, który odbędzie się w Sopockiej Szkole Wyższej. Wystąpią w nim gospodarze, czyli Festiwalowy Chór SSW MundusCantat oraz kolumbijski tenor Juan Felipe Alvarado. W programie usłyszeć będzie można przeboje muzyki światowej artystów takich jak Frank Sinatra, Bobby McFerrin, Stanisław Soyka czy Maryla Rodowicz oraz utwory z egzotycznej Kolumbii i Meksyku.

Konkursową część MUNDUS CANTAT otworzy Koncert Inauguracyjny z muzyką polską, który odbędzie się w środę 18 maja w Kościele Gwiazda Morza w Sopocie. Wykonawcami będą Chór Kameralny „441 HZ” oraz Chór Gminy Kolbudy. Następnego dnia, w czwartek 19 maja ruszają przesłuchania konkursowe w kategorii „muzyka świecka” oraz „spirituals, gospel i jazz”. Sopockim „Monciakiem” przejdzie tradycyjna, barwna Parada Chórów, która zakończy się w Muszli Koncertowej koncertem wszystkich tegorocznych uczestników oraz gości specjalnych – zespołu Tuna Universitaria de Coruña. W tym roku Sopot gości śpiewaków z Tajlandii, Kolumbii, Hiszpanii, Litwy oraz z Polski.

W piątek, 20 maja odbędą się przesłuchania w kategorii „muzyka sakralna” a następnego dnia, w sobotę 21 maja w ramach przesłuchań Grand Prix zmierzą się najlepsi z najlepszych. Laureatów tegorocznej edycji MUNDUS CANTAT, wyłonionych przez międzynarodowe jury pod przewodnictwem prof. Marcina Tomczaka, oraz zwycięzców Statuetki Sopockiej Mewy poznamy na Gali Finałowej w Tarasach przy sopockim Aqua Parku. Finał będzie prawdziwą ucztą dla melomanów! Oprócz laureatów na scenie wystąpią hiszpańscy trubadurzy z Tuna Universitaria de Coruña, którzy z pewnością uwiodą publiczność swoimi serenadami, a Akademicki Chór Uniwersytetu Gdańskiego zaprezentuje się w towarzystwie muzyków z Zagan Acoustic oraz Bogdana Kołakowskiego.

MUNDUS CANTAT to nie tylko konkurs, ale również wiele interesujących koncertów w regionie. Na uwagę zasługuje m.in. koncert Muzyka sakralna różnych epok w wykonaniu niezwykłej grupy Simultaneo, który odbędzie się w 19 maja (czwartek) o godz. 19.00 w Kościele Chrystusowym w Sopocie. W piątek 20 maja warto wybrać się na jedno z dwóch wyjątkowych wydarzeń – o godz. 17.00 w Teatrze Leśnym w Gdańsku ze swoimi miłosnymi pieśniami wystąpią Tuna Universitaria de Coruña oraz Chór Lutnia z Malborka. Tego samego dnia o godz. 19.15 w Kościele św. Jerzego w Sopocie rozpocznie się koncert Muzyka Różnych Narodów, na którym zaprezentują się Chór Akademicki Mahidol z Tajlandii, Żeński Chór Dange z Litwy oraz sopocki Grace Gospel Choir. Warto zapoznać się z całym, bogatym programem Festiwalu Mundus Cantat – chóralna inwazja dotrze również do takich miejscowości jak Bojano, czy Nowy Staw. Na wszystkie wydarzenia, za wyjątkiem Koncertu Finałowego, wstęp jest wolny.

ZOBACZ: Program Festiwalu

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
 
Recital Macieja Kanikuły w cyklu „Music+” PDF Drukuj Email

Music + Maciej KanikułaKoncert z cyklu „Music+” w wykonaniu pianisty Macieja Kanikuły odbędzie się 18 maja 2016 roku o godz. 19.00 w Młodzieżowym Domu Kultury „Dom Harcerza” w Krakowie (ul. Reymonta 18).

W programie: Ferenz Liszt – Nokturn nr 3 z cyklu „Marzenia miłosne”, Etiudy koncertowe nr 1 Il Lamento i nr 3 Un Sospiro; Jan Sebastian Bach – Chorały organowe w transkrypcji na fortepian Ferruccio Busoniego (Wachet auf, ruft uns die Stimme BWV 645, Nun komm der Heiden Heiland BWV 659, Ich ruf zu dir, Herr BWV 639), VI Suita francuska E-dur BWV 817.

Maciej Kanikuła urodził się w Krakowie, tam też ukończył PSM II st. im. Wł. Żeleńskiego w klasie prof. Ireny Rolanowskiej. Studiował w krakowskiej Akademii Muzycznej u prof. Ludwika Stefańskiego, dyplom uzyskał w 1986 roku pod kierunkiem Jerzego Łukowicza. Brał udział w kursach mistrzowskich (Duszniki Zdrój 1982, 1987, 1988, Weimar 1983,1984, Annecy 1985), które prowadzone były przez wybitnych muzyków, takich jak Wiktor Mierżanow, Rudolf Kehrer, Bernard Ringeissen czy Eliane Richepin. Występował we Francji, Niemczech, na Węgrzech, w Bułgarii, na Ukrainie. Brał udział w nagraniach dla Radia Rzeszów. Posiada w dorobku dwie płyty: Barokowe Sonaty Fletowe z Anitą Lehmann (2009), oraz Koncerty Fortepianowe J. S. Bacha z Kameralistami Rzeszowskimi (2011). Prowadzi też działalność pedagogiczną, jest związany z Uniwersytetem Rzeszowskim.

Patronat medialny nad cyklem koncertów„Music +”objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
 
Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej „Kody” 2016 PDF Drukuj Email

KODY 2016Do muzyki wyrastającej z mowy odsyła tegoroczny Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej „Kody”, którego tematem przewodnim będzie Inna mowa. W programie wydarzenia, które odbędzie się w dniach 11-14 maja 2016 roku w Lublinie, znajdą się niezapominane widowiska operowe i około-operowe.

Na tegorocznym Festiwalu nie zabraknie koncertów barokowych, a także premier zamówionych specjalnie na to wydarzenie. Całość zainuguruje koncert Ensemble Tourbillon z Olgą Pasiecznik. Podczas kolejnych wieczorów odbędą się polskie premiery oper love fail Davida Langa w wykonaniu Quince Contemporary Vocal Ensemble oraz Hiob ukraińskich kompozytorów Romana Grygoriva i Ilii Razumienko, a także premierowo zabrzmią koncerty Octopus zespołu wokalnego Theatre of Voices i Past and Present CocoRosie.

Ważnym punktem programu będą utwory napisane specjalnie na zamówienie Festiwalu „Kody”, m.in. RÊVE RAVE Jagody Szmytki z udziałem Wojtek Mazolewski Quintet, Ivy Snowstalkers of Ancient Apron Piotra Kurka z librettem Michała Libery czy performens dźwiękowy Żywioły z obiektami holenderskiego artysty dźwiękowego Hansa van Koolwijka i śpiewem Zespołu Muzyki Tradycyjnej OMIT „Rozdroża” pod kierunkiem Moniki Mamińskiej i Jana Bernada. Publiczność będzie miała także okazję zobaczyć instalacje, spotkać się z artystami i wziąć udział w tradycyjnych potańcówkach (Tęgie Chłopy, Gęsty Kożuch Kurzu, Zawołany Skład Weselny, Kapela Bornego z Podzamcza).

Wydarzenia odbywać się będą w Centrum Kultury w Lublinie, Bazylice oo. Dominikanów i w nowo otwartej przestrzeni Centrum Spotkania Kultur. Organizatorem festiwalu jest Ośrodek Międzykulturowych Inicjatyw Twórczych „Rozdroża”.

Rezerwacja i sprzedaż biletów ruszają 11 kwietnia 2016 roku. Bilety dostępne będą w kasie Centrum Kultury w Lublinie (ul. Peowiaków 12) oraz na stronie: https://ekobilet.pl/ck-lublin

ZOBACZ: Program PDF

Oficjalna strona festiwalu: www.kody-festiwal.pl

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
 
Gdańskie Koncerty Towarzyszące 12. Festiwalowi Mundus Cantat PDF Drukuj Email

12. Mundus CantatRozpoczął się cykl Gdańskich Koncertów Towarzyszących w ramach Festiwalu MUNDUS CANTAT. Koncert kolumbijskiego tenora Juana Felipe Alvarado, flesh art „Metropolitan Chór” w składach Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, Chopin w wykonaniu chóru z Tajlandii czy hiszpańskie serenady w wykonaniu trubadurów z Coruña to jedne z wielu muzycznych atrakcji, które czekają na mieszkańców Trójmiasta.

Koncertem Teraz my, który odbył się 9 maja w Centrum Integracji Społecznej w Gdańsku, rozpoczęły się Gdańskie Koncerty Towarzyszące 12. Międzynarodowemu Festiwalowi Mundus Cantat 2016. Koncert wieńczył warsztaty z emisji głosu dla podopiecznych CIS, które poprowadził dr Michał Kozorys z Akademii Muzycznej w Gdańsku. Bezrobotni z Gdańska wraz z Festiwalowym Chórem SSW Mundus Cantat połączyli siły i wspólnie wykonali kilka utworów, takich jak Don’tworry be happy BobbiegoMcFerrina czy Pstrąg Franciszka Schuberta. Dr Kozorystak podsumował pracę zpodopiecznymi CIS: – Udział w warsztatach okazał się dla podopiecznych CIS nową i ważną formą aktywności. Zastosowane metody pracy i ćwiczenia pozwoliły „otworzyć się” przed innymi nabrać pewności siebie. Uświadomienie pewnych mechanizmów wpływających naprawidłową emisję głosu miało duży wpływ na poprawę dykcji, czy sposobu wydobycia dźwięku, co może zaowocować w przyszłości np. przy wszelkiego rodzaju rozmowach kwalifikacyjnych o pracę. Uczestnicy zajęć bardzo się angażowali w czasie warsztatów i jak powiedzieli po ich zakończeniu: „od teraz mamy zupełnie inne spojrzenie na zjawisko jakim jest chór”.

Dla trójmiejskich wielbicieli muzyki odbędzie się wiele interesujących koncertów w wykonaniu artystów z różnych części świata. Już w czwartek 12 maja w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej na Suchaninie odbędzie się koncert utalentowanego, kolumbijskiego tenora Juana Felipe Alvarado. W programie koncertu usłyszymy przeboje muzyki światowej, m.in. New York, New York Franka Sinatry, O sole mio, Con te partiro oraz utwory z dalekiej Kolumbii oraz Meksyku. W sobotę 14 maja, w składach Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, odbędzie się muzyczny flash art „Metropolitan Chór”. Na trasie Gdańsk Wrzeszcz-Lotnisko im. Lecha Wałęsy pięć połączonych chórów wykona w PKM-ce oraz na peronach największe polskie hity muzyki rozrywkowej, m.in. Remedium Maryli Rodowicz, czy Tolerancję Stanisława Soyki. 16 maja, w poniedziałek w kościele pw. Św. Ignacego, Chór Akademicki Mahidol z Tajlandii wykona utwory sakralne i świeckie, w tym utwory Fryderyka Chopina. To nie wszystko. W Domu Kultury Psm Przymorze serca słuchaczy podbije Tuna Universitaria de Coruña – trubadurzy z Hiszpanii zaprezentują piękne serenady.

Projekt dofinansowany jest ze środków Miasta Gdańska. Na wszystkie koncerty wstęp jest wolny.

ZOBACZ: Program koncertów

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

 

Share on Facebook
 
Drugi tegoroczny koncert cyklu „Warsaw Camerata à la carte!” PDF Drukuj Email

Warsaw Camerata a la CarteW niedzielę 15 maja 2016 roku o godz. 16.00 w kościele warszawskiej Parafii Matki Bożej z Lourdes przy ul. Wileñskiej 69 odbędzie się drugi tegoroczny koncert piątej serii cyklu „Warsaw Camerata à la carte!”.

Projekt jest realizowany dzięki dotacji m.st. Warszawy w latach 2014-2016. To nowatorskie przedsięwzięcie muzyczne, w którym publiczność, a nie organizator, wybiera program koncertów. Dzięki temu słuchacze sami decydują o kształcie repertuaru poszczególnych wydarzeń, które regularnie odbywają się na warszawskiej Pradze.

Tym razem słuchacze wybrali Koncert wiolonczelowy C-dur Josepha Haydna, Serenadę na orkiestrę smyczkową Piotra Czajkowskiego oraz Suitę z czasów Holberga Edwarda Griega.

Wystąpi jak zawsze orkiestra Warsaw Camerata pod dyrekcją Pawła Kosa-Nowickiego. Partie solowe w koncercie J. Haydna wykona wiolonczelista Michał Zieliński – dwukrotny stypendysta Ministra Kultury i laureat licznych konkursów wiolonczelowych. Występował m. in. w Filharmonii Narodowej, ale również w USA i w Kanadzie.

Po koncercie organizatorzy zapraszają na spotkanie koktajlowe z artystami. Wstęp wolny!

Organizator: Fundacja Nowa Orkiestra Kameralna, Prezes Fundacji Richard Berkeley. Współfinansowanie: m.st. Warszawa. Sponsor: Raiffeisen Polbank S. A.. Współpraca: Warsaw Camerata, Agencja Muzyczna Art Deco Group, Dom Kultury Praga, Grupa Strategia, Kancelaria Adwokacka Marek Rychłowski

Patroni medialni: POLMIC.PL - Polskie Centrum Informacji Muzycznej, magazyn Presto. Muzyka Film Sztuka, In Your Pocket, Wawcity.pl, cameralmusic.pl

Share on Facebook
 
Muzyka dawna – muzyka nowa / XXX Warszawskie Spotkania Muzyczne PDF Drukuj Email

XXX Warszawskie Spotkania MuzyczneXXX Warszawskie Spotkania Muzyczne odbędą się w dniach 7-13 maja 2016 roku w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego oraz w Zamku Królewskim.

To jeden z najważniejszych festiwali prezentujących muzykę dawną i muzykę nową, a zarazem pierwszy, który przyjął taką formułę. O jego dużym znaczeniu świadczy chociażby rosnące zainteresowanie artystów polskich i zagranicznych, składających swoje oferty wykonawcze. Festiwal od lat szczyci się udziałem świetnych wykonawców i ciekawym doborem repertuaru, a z roku na rok „nabiera tempa” i trafia do gustu coraz większej liczby słuchaczy.

Na program 30. jubileuszowej edycji Festiwalu złożą się następujące koncerty: Polskiej Orkiestry Sinfonii Iuventus pod dyrekcją Krzysztofa Słowińskiego (w programie dwa utwory Józefa Kofflera, w tym Koncert fortepianowy ze znakomitym pianistą Danielem Wnukowskim, a także trzy prawykonania utworów zamówionych); Zespołu Instrumentów Dawnych Ars Nova z programem Bal renesansowy; Moi pierwsi Mistrzowie – Kurylewicz, Trzaskowski, Komeda w wykonaniu Ptaszyn Wróblewski Sextet; Julii Samojło z Kwartetem Wilanów (w programie utwory Edwarda Pałłasza, Alfreda Schnittke, Jana Krenza i Ignacego Zalewskiego); Muzyczna pocztówka z historią – pieśni kompozytorów warszawskich w wykonaniu Lilianny Zalesińskiej i Piotra Szymanowicza; Orkiestry Kameralnej Wratislavia prowadzonej przez legendarnego Jana Staniendę z solistami Wojciechem Błażejczykiem i Januszem Wawrowskim (w programie Rossini, Błażejczyk, Kornowicz, Respighi).

Ponadto odbędą się dwie imprezy towarzyszące: koncert tria Integro oraz Haiku z Rumunii – z cyklu „Partytury fotograficzne” (utwór improwizowany autorstwa Szabolcsa Esztényi’ego, Ryszarda Lateckiego, Tadeusza Wieleckiego i Huberta Zemlera, inspirowany fotografiami rumuńskiego artysty Andreia Baciu).

Warszawskie Spotkania Muzyczne – doroczny festiwal muzyki dawnej i nowej – istnieje od 1986 roku. Jego twórcą i dyrektorem jest kompozytor Władysław Słowiński, a organizatorem Festiwalu jest Oddział Warszawski Związku Kompozytorów Polskich. Największy wkład w finansowanie Festiwalu ma, od momentu jego powstania, Urząd Miasta Warszawy.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

ZOBACZ: Program Festiwalu

Więcej informacji na stronie: www.wsm.art.pl oraz profilu FB

Share on Facebook
Więcej…
 
Wręczenie nagród w 2. Konkursie Polskich Krytyków Muzycznych „KROPKA” PDF Drukuj Email

2. Konkurs Kropka12 maja 2016 roku o godz. 18.30 w siedzibie Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Warszawie przy ul. Fredry 8 odbędzie się Gala Finałowa Konkursu Polskich Krytyków Muzycznych „KROPKA”. Oprócz nagród regulaminowych oraz Nagrody Indywidualnej Piotra Metza, wręczona zostanie także Nagroda Fundacji MEAKULTURA za wybitne osiągnięcia w dziedzinie krytyki muzycznej, którą w tym roku odbierze Krzysztof Bilica.

Konkurs organizowany przez Fundację MEAKULTURA to jedyne tego typu przedsięwzięcie w Polsce. W tym roku odbyła się jego druga edycja, a do organizatorów napłynęło kilkaset zgłoszeń z licznych redakcji, blogów i od osób prywatnych. Celem konkursu jest wspieranie kompetentnej krytyki muzycznej w Polsce, zarówno w mediach drukowanych, jak i elektronicznych, oraz promocja tekstów o wysokim poziomie merytorycznym i językowym. Konkurs ma też zwrócić uwagę na młodych twórców i na dorobek zagranicznych krytyków, którzy promują muzykę polską na świecie. Uwzględniając różnorodność współczesnej kultury, konkurs pozostaje otwarty na wielość gatunków muzycznych (muzyka klasyczna, popularna, filmowa, jazzowa, itp.) oraz sposobów wypowiedzi (recenzja, felieton, esej, wpis na blogu). Grono Jurorów reprezentowane jest przez osobistości związane z mediami, instytucjami kultury i uczelniami artystycznymi.

Wśród nagrodzonych znajdą się: Paweł Siechowicz, Magdalena Romańska, Antoni Michnik, Karolina Dąbek, Dorota Kozińska, John Allison, Olga Drenda. Uroczystość wręczenia nagród uświetni oprawa muzyczna w wykonaniu Andrzeja Grzybowskiego (akordeon) i Krzysztofa Grzybowskiego (klarnet).

Patronat nad Galą sprawuje Narodowe Centrum Kultury oraz TVP Kultura. Partnerami Konkursu są Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Instytut Muzyki i Tańca oraz Polskie Centrum Informacji Muzycznej. Konkurs otrzymał wsparcie z Funduszu Promocji Twórczości Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.

Więcej informacji – na stronie: www.fundacjameakultura.pl/kropka

Share on Facebook
Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 9 z 22
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information