23 marca 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Nasze patronaty
Międzynarodowy Festiwal Skrzypiec w Toruniu PDF Drukuj Email

II Międzynarodowy Festiwal SkrzypiecII Międzynarodowy Festiwal Skrzypiec odbędzie się w dniach 14-28 lutego w Toruniu. Będzie to wydarzenie złożone z koncertów i recitali wybitnych skrzypków, a także konkursów, wystaw, seansów filmowych oraz pokazów lutniczych. Najważniejszą częścią festiwalu będzie odbywający się co 3 lata Międzynarodowy Konkurs Skrzypcowy. Honorowym Prezydentem Konkursu jest Maestro Prof. Krzysztof Penderecki.

Inauguracja festiwalu odbędzie się 14 lutego 2016 roku w nowej sali koncertowej Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej – CKK Jordanki. Do udziału w koncercie zaproszono laureatkę I nagrody XIV Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. H. Wieniawskiego – Soyoung Yoon, która wykona Koncert skrzypcowy Jeana Sibeliusa. W programie znajdzie się ponadto Uwertura „Egmont” Ludwiga van Beethovena oraz Uwertura-fantazja b-moll „Romeo i Julia”  Piotra Czajkowskiego. W kolejnych koncertach festiwalowych wezmą udział wybitni artyści, m.in. Konstanty Andrzej Kulka, Jakub Jakowicz oraz Anna Maria Staśkiewicz.

19 lutego 2016 roku do Torunia po raz kolejny zjadą młodzi wirtuozi skrzypiec z całego świata, aby wziąc udział w IV Międzynarodowym Konkursie Skrzypiec. Inicjatorem i pomysłodawcą konkursu, który obywa się od 2007 roku, jest Michał E. Staśkiewicz. Z blisko stu zgłoszeń do tegorocznej edycji konkursu zakwalifikowano 24 uczestników, m.in. z Japonii, Francji, Rosji, Polski czy Korei Południowej. W drugim etapie, do którego wybranych zostanie 12 osób, będzie można usłyszeć recitale wypełnione muzyką z akompaniamentem oraz obowiązkowe wykonanie utworu napisanego w XX wieku przez polskiego kompozytora. Finałowa szóstka zagra już z orkiestrą jeden z pięciu najpopularniejszych koncertów skrzypcowych w literaturze muzycznej. Jury pod przewodnictwem prof. Konstantego Andrzeja Kulki wyłoni sześciu finalistów, z których trzech otrzyma tytuł laureata, a kolejni trzej wyróżnienia. Wszyscy uczestnicy będą mieli także szanse na nagrody pozaregulaminowe, ufundowane przez instytucje polskie i zagraniczne.

W ramach Festiwalu odbędzie się również II Ogólnopolski Konkurs Kompozytorski oraz Konkurs na Recenzję Muzyczną. Jury Konkursu Kompozytorskiego spośród nadesłanych partytur jednoczęściowego utworu na skrzypce i orkiestrę smyczkową wybierze i nagrodzi trzy kompozycje. Konkurs na recenzję ma na celu zachęcenie uczestników do pogłębiania wiedzy muzycznej i bardziej świadomego odbioru muzyki. Chętni będą mieli możliwość udziału w warsztatach przygotowujących do wzięcia udziału w konkursie. Przeprowadzone będą także wykłady oraz pokazy lutnicze.

Dla fanów kina przygotowano projekcje filmów o tematyce muzycznej (Kwartet, Paganini: Uczeń diabła, Purpurowe skrzypce). Dla młodszych odbiorców Teatr Impresaryjny Afisz przedstawi spektakl Janko Muzykant. Podczas Festiwalu nie zabraknie również połączenia dowcipu z muzyką. Mistrzami w tej dziedzinie są muzycy z Grupy MoCarta, którzy będą mieli okazję zaprezentować się przed publicznością czwartego dnia Festiwalu w trakcie koncertu Ale Czad!, czyli podróże Grupy MoCarta.

Więcej informacji – na stronie: www.violintorun.tos.art.pl

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej. 

Share on Facebook
 
Uczniowie POSM w Krakowie w cyklu „Music +” PDF Drukuj Email

Music +Kolejny koncert z cyklu „Music +”, który organizowany jest przez MDK „Dom Harcerza” w Krakowie (ul. W. Reymonta 18), odbędzie się w środę 24 lutego 2016 roku o godz. 19.00. Wystąpią uczniowie Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. im. Fryderyka Chopina w Krakowie.

Wśród wykonywanych utworów znajdą się m.in.: Etiuda – Obraz g-moll op.33 Siergieja Rachmaninowa, Recitativo i Scherzo-Caprice na skrzypce solo op. 6 Fritza Kreislera, Allegro Barbaro Beli Bartóka oraz Koncert skrzypcowy A-dur op. 8 cz. I Mieczysława Karłowicza.

Patronat medialny nad cyklem koncertów „Music +” objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
Więcej…
 
Nowy klip Meccore String Quartet PDF Drukuj Email

Meccore String Quartet: Szymanowski & DebussyW styczniu 2016 roku ukazał się teledysk promujący najnowszy album zespołu Meccore String Quartet: Szymanowski & Debussy, na którym znalazły się oba przełomowe kwartety Karola Szymanowskiego oraz uwodzicielski kwartet Claude'a Debussy’ego.

Charakter kompozycji sprowokował wielowymiarowe odczytanie, któremu brak słów i jasno zakodowanych znaczeń dodaje tylko aktualności i intuicyjnego przekazu. Dzięki choreografii stworzonej przez Izabelę Szostak, energetyzujące nagranie przemawia do słuchacza-widza z jeszcze większą intensywnością.

Utworzony w 2007 roku Meccore String Quartet uznawany jest za jeden z najwybitniejszych polskich kwartetów smyczkowych. Ma na koncie wiele nagród polskich i międzynarodowych. Zespół kształcił się m.in. w klasie kameralistyki Artemis Quartett w Universität der Künste w Berlinie oraz w mistrzowskiej klasie kameralistyki Queen Elisabeth Music Chapel w Brukseli. Swoje umiejętności doskonalił podczas licznych kursów mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych artystów z całego świata. Ważnym wydarzeniem w życiu artystycznym zespołu było uczestniczenie w kursie interpretacji muzyki Ludwiga van Beethovena prowadzonym przez Alfreda Brendla. Artyści występowali w wielu prestiżowych salach koncertowych, m.in. w Londynie, Nowym Jorku, Wiedniu, Madrycie czy Berlinie. W 2011 roku kwartet otrzymał nominację do nagrody Paszport Polityki w kategorii muzyka poważna m.in. za śmiałe łamanie konwenansów i stereotypów. Artyści organizują także Międzynarodowy Festiwal Muzyki Kameralnej Q’arto Mondi i rozwijają działalność charytatywną.

ZOBACZ KLIP: www.youtube.com/watch?v=7sso7y3Uesg  

Patronat medialny nad albumem objęło Polskie Towarzystwo Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
 
2. edycja Konkursu Polskich Krytyków Muzycznych KROPKA PDF Drukuj Email

KROPKA - Konkurs Polskich Krytyków MuzycznychFundacja MEAKULTURA zaprasza do udziału w drugiej edycji Konkursu Polskich Krytyków Muzycznych KROPKA. Nabór zgłoszeń potrwa do 22 lutego 2016 roku.

Dużo mówi się o tym, że w nowoczesnych mediach nie ma miejsca na krytykę muzyczną, organizatorzy jednak wierzą, iż jest ona wciąż potrzebna i spełnia się w słuchaniu, pisaniu, czytaniu – w żywych praktykach. Zamiast formułować definicje krytyki woleliby widzieć ją w działaniu i na tej podstawie wnioskować o roli, jaką wyznacza jej współczesność. Okazję ku temu stwarza konkurs przeznaczony dla krytyków – rywalizacja, która pozwoli zebrać wartościowe teksty w jednym miejscu, by wyłonić spośród nich te najlepsze.

W konkursie mogą wziąć udział nie tylko autorzy działający w kraju, ale także ci, którzy piszą o muzyce polskiej za granicą. Krytykę można dziś wywodzić zarówno z akademickich czasopism, jak i z Internetu, zinów bądź tygodników opinii. Przyjmuje najróżniejsze formy (recenzja, esej, felieton, wpis na blogu). Dotyczy rozmaitych gatunków i stylów muzycznych. Krytyka, która poszukiwana jest w konkursie, oferuje wnikliwy kontakt z muzyką, o której traktuje, oraz z czytelnikiem, do którego jest kierowana. Gdzieś pomiędzy nimi znajduje się tekst – medium, którego opanowanie pozwala ocenić poziom umiejętności, wiedzy i zaangażowania krytyka.

A zatem krytyka krytyki? Oczywiście. Krytyk poświęca się muzyce, a organizatorzy chcą jego pracę (d)ocenić i promować przez usytuowanie jej wśród najistotniejszych elementów dzisiejszej rzeczywistości – tych, które pozwalają nam się w niej orientować i aktywnie w niej uczestniczyć. KROPKA to konkurs, który – wbrew nazwie – nie ma nic wspólnego z zakańczaniem. Współzawodnictwo ma ukazać krytykę jako proces, pracę w centrum i na peryferiach, podejmowaną przez autorów młodych, rozwijających się, oraz tych, którzy zdobyli już w tej sferze doświadczenie. Integracja środowiska oraz zaprezentowanie go publiczności jest głównym zamiarem konkursu.

Teksty należy wysyłać na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. . Nagrody zostaną przyznane w trzech kategoriach: Nagroda Główna, Wyróżnienie dla debiutanta / Wyróżnienie dla blogera, Nagroda Specjalna. W tym roku przewidziane są także: Nagroda Indywidualna Piotra Metza, Nagroda Redaktora Naczelnego PWM oraz Nagroda Fundacji MEAKULTURA Ogłoszenie wyników nastąpi 15 kwietnia 2016 roku. Uroczyste wręczenie nagród odbędzie się 12 maja 2016 roku w siedzibie Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Warszawie.

Więcej informacji znajduje się na stronie: www.fundacjameakultura.pl/kropka

Patronat medialny nad Konkursem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
 
Pieśni, piosenki, wiersze czyli „Śpiewnik miłosny” PDF Drukuj Email

Śpiewnik miłosnyW przeddzień wspomnienia świętego Walentego, który jest patronem zakochanych, Polski Chór Kameralny zaprasza gdańską publiczność na przygotowane przez Macieja Małeckiego i Annę Seniuk widowisko słowno-muzyczne, na które składają się pieśni i piosenki napisane przez kompozytora. Koncert zatytułowany Śpiewnik miłosny odbędzie się w sobotę 13 lutego 2016 roku o godz. 16.00 w Sali mieszczańskiej Ratusza Staromiejskiego w Gdańsku (ul. Korzenna 33/35).

Miłość. Chyba nie ma w sztuce, bez względu na jej dziedzinę, tematu, który byłby wykorzystywany przez artystów częściej i chętniej. Kiedy jednak przyjrzymy się muzyce chóralnej, powyższe twierdzenie przestaje być tak zupełnie oczywiste. Okazuje się jednak, że pośród utworów sakralnych (które nota bene często mówią o miłości, ale do Boga czy Matki Boskiej) czy patriotycznych można znaleźć przykłady twórczości opisującej w fakturze chóralnej także miłość w tym bardziej ludzkim wymiarze – jako coś, czego pragniemy i czego szukamy na co dzień. Zawarta w Śpiewniku miłosnym muzyczna wizja miłości według Macieja Małeckiego obejmuje pieśni i piosenki zaaranżowane na chór oraz wiersze polskich poetów, m.in. Adama Mickiewicza, Juliana Tuwima oraz Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej. Wyboru poezji dokonała Anna Seniuk, która sprawuje pieczę nad całością przedstawienia.

Sam kompozytor tak mówi o swoim dziele: „Najpierw Polski Chór Kameralny cudownie wykonał moją pastorałkę ze słowami Elżbiety Szeptyńskiej Niemowlątko na słomie. To obudziło we mnie pragnienie współpracy z tym zespołem i zainspirowało do dopisania kolejnych pieśni do wcześniej już skomponowanych. Tak powstały Pieśni miłosne ze słowami Kazimierza Przerwy-Tetmajera. Gdański chór parokrotnie już je wykonywał. A potem w czasie rozmów z Janem Łukaszewskim zrodziła się myśl stworzenia większego programu koncertowego. I oto rezultat – Śpiewnik miłosny, na który składają się wspomniane wyżej Pieśni Tetmajerowskie, dwa utwory bez słów oraz moje pieśni i piosenki w większości ze sztuk teatralnych. Śpiewnik miał swą premierę w 2003 roku. Pracowałem wówczas intensywnie przez całe lato i połowę jesieni, aby dokonać transkrypcji tych piosenek na chór a cappella, co okazało się zajęciem piekielnie trudnym.” 

Patronad medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
 
Michaił Jurowski z Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus w Warszawie PDF Drukuj Email

Emocjonalizm i potęga patosuWyjątkowo zapowiada się specjalny koncert Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus 11 lutego 2016 roku w Filharmonii Narodowej. Jego bohaterem będzie jeden z czołowych europejskich dyrygentów – Michaił Jurowski. Maestro pokieruje Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus po raz pierwszy. Będzie to także pierwszy koncert słynnego Rosjanina na deskach Filharmonii Narodowej.

Pochodzący z muzycznej rodziny dyrygent dorastał wśród tak wielkich artystów jak Dawid Ojstrach, Mścisław Rostropowicz, Pavel Kogan, Emil Gilels oraz Aram Chaczaturian. Bliskim przyjacielem rodziny Jurowskich był Dymitr Szostakowicz, z którymMichaił miał okazję grywać na fortepianie utwory na cztery ręce. Nic więc dziwnego, że Maestro Jurowski uznawany jest dziś za jednego z czołowych interpretatorów muzyki Szostakowicza. W 2012 roku dyrygent został uhonorowany trzecią Międzynarodową Nagrodą im. Szostakowicza przyznawaną przez Fundację im. Szostakowicza w Gohrisch.

W swojej karierze Maestro Jurowski z powodzeniem łączy dyrygowanie orkiestrami filharmonicznymi i operowymi. Pracował z najbardziej liczącymi się orkiestrami w Europie i na świecie, m.in. z Teatru Bolszoj, Komische Oper Berlin, WDR Rundfunkorchester w Kolonii, Opery w Lipsku, z Orkiestrą Symfoniczną Radia Berlin, Orkiestrą Gewandhaus w Lipsku, Filharmonii Drezdeńskiej i Staatskapelle Dresden, Orkiestrą Filharmoniczną w Oslo, Orkiestrą Symfoniczną w São Paulo i Orkiestrą Symfoniczną Stavanger.

Maestro Jurowski zadyryguje w Warszawie IX Symfonią d-moll Antona Brucknera oraz II Koncertem fortepianowym Sergiusza Rachmaninowa, którego solistą będzie wybitny pianista Konrad Skolarski. Jak powiedział prof. Peter Feuchtwanger: „Kiedy słucham gry Konrada Skolarskiego to, co przychodzi mi na myśl, to złota era pianistyki”.

Bilety na koncert dostępne na www.filharmonia.pl, www.bilety24.pl oraz w kasach Filharmonii Narodowej (od poniedziałku do soboty, w godzinach 10.00-14.00 oraz 15.00-19.00).

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.
Share on Facebook
Więcej…
 
XI Forum Pianistyczne „Bieszczady bez granic” PDF Drukuj Email

XI Forum Pianistyczne Bieszczady bez granicMiędzy 7 a 12 lutego 2016 roku w Sanoku po raz jedenasty odbędzię się Międzynarodowe Forum Pianistyczne „Bieszczady bez granic”, którego organizatorem jest Podkarpacka Fundacja Rozwoju Kultury.

Międzynarodowe Forum Pianistyczne „Bieszczady bez granic” (MFP) to święto muzyki rozbrzmiewającej co rok na przełomie stycznia i lutego w Sanoku i w całym Euroregionie Karpat. To czas, w którym Sanok staje się Stolicą Kultury Europy, goszcząc każdorazowo od 150 do 200 uczestników z kilkunastu krajów Europy. Tematem przewodnim XI MFP będzie 3xB czyli Bach, Beethoven, Brahms. Forum to wartościowa propozycja edukacyjna dla młodych pianistów, która koncentruje się na wymianie wiedzy i doświadczeń artystycznych, współpracy w duchu tolerancji wokół wspólnych zainteresowań i pasji. Łączy w sobie pełen zakres wiedzy: od teorii po praktykę, od wiedzy po metody ćwiczenia, od zajęć zdrowotno-rehabilitacyjnych po zajęcia z zakresu biznesu w kulturze i promocji. To miejsce spotkań wybitnych artystów i pedagogów z utalentowaną młodzieżą pianistyczną.

Część projektu MFP „Bieszczady bez granic” stanowi Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny „Młody Wirtuoz", który odbędzie się w Sanoku po raz siódmy. Konkurs skierowany jest do pianistów urodzonych w roku 2003 lub później, a jego celem jest prezentacja osiągnięć artystycznych i motywacja do dalszego rozwoju uczniów szkół muzycznych I stopnia. Równolegle nauczyciele polskich szkół muzycznych I i II stopnia oraz asystenci i adiunkci wyższych uczelni będa mieli okazję wziąć udział w V Mistrzowskiej Szkole Pedagogiki Fortepianowej (MSFP), która ma na celu doskonalenie metod nauczania oraz aktualizowanie wiedzy metodologicznej odnoszącej się do problemów wykonawczych.

Szczegółowe informacje – na stronie: www.interpiano.pl

Patronad medialny nad wydarzeniami objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
 
Oratorium „Peregrinus” w Gromniku i Ciężkowicach PDF Drukuj Email

Oratorium PeregrinusChór i Wielka Orkiestra Symfoniczna Szkoły Muzycznej I Stopnia w Domosławicach 6 i 7 lutego 2016 roku po raz kolejny wykonają Oratorium „Peregrinus” autorstwa Dariusza Swoszowskiego, do słów Ryszarda Ostrowskiego. Po trzech cieszących się dużym zainteresowaniem koncertach, które odbyły się w Porąbce Uszewskiej, Zakliczynie i Lusławicach, utwór zabrzmi w Gromniku oraz w Ciężkowicach w województwie małopolskim.

Koncerty odbędą się 6 lutego 2016 roku o godz. 16.00 w parafii pw. Najświętszej Maryi Panny Królowej w Gromniku oraz 7 lutego 2016 roku o godz. 16.30 wparafii pw. Pana Jezusa Miłosiernego i św. Andrzeja Apostoła w Ciężkowicach. Kompozycję wykona ponad 200 muzyków, w tym uczniowie i nauczyciele Szkoły Muzycznej I Stopnia w Domosławicach oraz Jurkowski Chór Kameralny, który przygotowała Aleksandra Bośković-Różak. W roli solistek wystąpią śpiewaczki operowe: Magda Niedbała, Ewelina Szybilska oraz Anna Wilk. Przy organach zasiądzie Iwona Karwacka, natomiast w roli narratora wystąpi Jacek Wojnicki. Całością pokieruje dyrygent Waldemar Groń. Prawykonanie utworu odbyło się w listopadzie ubiegłego roku.

Wędrówka tytułowego pielgrzyma jest metaforą życia człowieka zamykającego się w powtarzalnym cyklu życia, a każda jego obserwacja (prospectus) skupia się na pięknie lokalnej przyrody, regionalnej tradycji, problemach człowieka. Jego codzienna walka z przeciwnościami losu jest przedstawiona w pieśniach (carmina) poprzez spotkania z personifikacjami żywiołów: Powietrza (Aer), Wody (Aqua), Ognia (Ignis) i Ziemi (Terra). Aksjologiczne i eschatologiczne niepokoje zawiera przemyślenie (cogitatio), a ich rozwiązanie i akt złożenia ufności w Bogu – kończący każdą z części psalm. – mówi autor tekstu dzieła, Ryszard Ostrowski.

Organizatorzy: Szkoła Muzyczna I Stopnia w Domosławicach, Gmina Gromnik i Gmina Ciężkowice.

Zobaczprofil FB

Relacja LIVE z koncertu w Lusławicach: YouTube

Patronat medialny nad koncertami objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
 
Inauguracja kampanii Save the Music Fundacji MEAKULTURA PDF Drukuj Email

Save the Music27 stycznia 2016 roku o godz. 12.00 w siedzibie Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Warszawie ( ul. Fredry 8) odbędzie się konferencja prasowa, a jednocześnie inauguracja kampanii społecznej Save the Music. Jej celem jest wspieranie dobrej muzyki przy współudziale mody oraz sztuk wizualnych.

Organizatorzy pragną przybliżyć sylwetki genialnych artystów, a także promować wartościową muzykę, bez względu na jej gatunek. Działania z tym związane odbywać się będą na wielu płaszczyznach – od tworzenia prac artystycznych, kolekcji ubrań, poprzez publikowanie artykułów, aż po organizację imprez kulturalnych. W ramach kampanii odbędzie się szereg wydarzeń takich jak: wernisaże, koncerty, pokazy mody. Kupując unikatowe ubrania, będzie można wesprzeć działania Fundacji MEAKULTURA.

W pierwszej odsłonie kampanii zostaną zaprezentowane ubrania projektu Kingi Król z charakterystycznymi grafikami autorstwa Maxa Skorwidera. W kolekcji nie zabraknie wizerunków artystów doskonale nam znanych: Fryderyka Chopina, Ludwiga van Beethovena czy Franka Sinatry, a także tych, których warto pamiętać: Astora Piazzolli, Sida Viciousa czy Enrica Caruso.

Niewątpliwą atrakcją konferencji, oprócz premierowej kolekcji, będzie wystawa plakatów Maxa Skorwidera zatytułowana Muzyka wiodąca lud na barykady. Autor stworzył serię grafik zadedykowanych słynnym muzykom doby PRL-u i ich utworom, a także artystycznym wydarzeniom tamtych czasów. Tym samym Save the Music oddaje swoisty hołd twórcom, którzy wywarli wpływ na rozwój kultury muzycznej w Polsce okresu komunizmu, kiedy kreatywność i bunt stanowiły istotny język ekspresji.

Kampania Save the Music kierowana jest przede wszystkim do młodych ludzi oraz do wszystkich miłośników muzyki, mody, sztuk wizualnych. Jej edukacyjny aspekt ma szansę odcisnąć swój ślad w sposobie myślenia o kulturze muzycznej. Akcje wspierają znani przedstawiciele świata kultury i sztuki, którzy zgodzili się być jej Ambasadorami.

Oficjalna strona kampanii: www.savethemusic.eu

Patronat medialny nad kampanią objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
 
Oratorium „Peregrinus” w Lusławicach PDF Drukuj Email

Oratorium PeregrinusW piątek 15 stycznia 2016 roku o godz. 16.00 w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach Chór i Wielka Orkiestra Symfoniczna wykonają oratorium Peregrinus autorstwa Dariusza Swoszowskiego do słów Ryszarda Ostrowskiego.

Kompozycję wykona ponad 200 muzyków, w tym uczniowie i nauczyciele Szkoły Muzycznej I Stopnia w Domosławicach oraz Jurkowski Chór Kameralny, który przygotowała Aleksandra Bośković-Różak. W roli solistek wystąpią śpiewaczki operowe: Magda Niedbała, Ewelina Szybilska oraz Anna Wilk. Przy organach zasiądzie Iwona Karwacka, natomiast w roli narratora wystąpi Jacek Wojnicki. Całością pokieruje dyrygent Waldemar Groń. Prawykonanie utworu odbyło się w listopadzie ubiegłego roku.

Oratorium jako utwór pokrewny operze jest połączeniem wielu mniejszych form muzycznych o zróżnicowanym schemacie konstrukcyjnym i dramaturgii. W swej strukturze jest syntezą wielu warstw i przestrzeni brzmieniowych: zróżnicowanej kolorystyki instrumentalnej, odcieni kantyleny głosów solowych, recytacji narratora, jak i patetycznych partii chóralnych. Już sama forma oratorium determinuje swój kontekst dramaturgiczny, której archetypem przestrzeni muzycznej jest wspólna modlitwa. Zarówno tekst, jak i muzyka Oratorium Peregrinus, podporządkowane aksjomatom formy sakralnej, nawiązują do aktualnych, jak i ponad czasowych problemów społecznych, regionalnej tradycji, kultu Maryjnego oraz eschatologicznych aspektów życia – mówi kompozytor dzieła, Dariusz Swoszowski.

Organizatorzy: Szkoła Muzyczna I Stopnia w Domosławicach, Gmina Czchów i Gmina Zakliczyn.

Zobaczprofil FB

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
 
„real life song” – pierwszy koncert promocyjny PDF Drukuj Email

Joanna FreszelPierwszy koncert promujący nową płytę sopranistki Joanny Freszel odbędzie się 11 stycznia 2016 roku o godz. 19.00 w warszawskim barze Studio w Pałacu Kultury i Nauki.

Artystka młodego pokolenia wraz z towarzyszącymi jej utalentowanymi muzykami zaprezentuje część kompozycji pochodzących z jej debiutanckiej płyty real life song. Składają się na nią utwory takich twórców jak: Miłosz Bembinow, Andrzej Borzym jr, Katarzyna Szwed, Rafał Janiak, Aleksander Kościów, Sławomir Zamuszko,Agata Zubel czy Jagoda Szmytka. Kameralny koncert będzie stanowić wspaniałą okazję do wysłuchania ich na żywo.

Więcej informacji – na stronie: www.reallifesong.wix.com/reallifesong  
Zobacz: profil FB

Patronat medialny nad płytą objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
 
Koncert gitarowy Adama Zalasa w cyklu „Music +” PDF Drukuj Email

Koncert gitarowy Adama Zalasa13 stycznia 2016 roku o godzinie 19.00 w Młodzieżowym Domu Kultury „Dom Harcerza” w Krakowie (ul. Reymonta 18) w cyklu koncertów „Music +” wystąpi gitarzysta klasyczny Adam Zalas z towarzyszeniem pianisty Joachima Kołpanowicza. W programie znajdą się między innymi kompozycje Gaspara Sanza, Fernanda Sora, Izaaka Albeniza, Leo Brouwera i Carla Domeniconiego. Wstęp wolny.

Adam Zalas jest laureatem wielu konkursów gitarowych, m.in. w Strzelcach Krajeńskich, Zamościu czy Krakowie. Wiedzę i umiejętności doskonalił u uznanych mistrzów gitary klasycznej, takich jak David Russell, Roberto Aussel, Abel Carlevaro czy Rafael Romero. Zajmuje się działalnością koncertową, występując w nieomal wszystkich krajach Europy, a także na Bliskim Wschodzie. W latach 1996-2010 pełnił funkcję dyrektora artystycznego Międzynarodowego Festiwalu Gitarowego im. Czesława Droździewicza w Krynicy-Zdrój

Patronat medialny nad cyklem koncertów „Music +” objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
 
Debiutancka płyta Joanny Freszel na Boże Narodzenie PDF Drukuj Email

Real Life SongZapowiadany krążek real life song Joanny Freszel pojawi się w sprzedaży tuż przed Świętami Bożego Narodzenia, 23 grudnia 2015 roku. Płyta może stanowić ciekawy prezent pod choinkę zarówno dla melomanów, jak i dla tych, którzy nie odkryli jeszcze uroku muzyki współczesnej. Album powstał bowiem z myślą złamania stereotypowego myślenia o muzyce najnowszej jako hermetycznej, przeładowanej niezrozumiałymi elementami. Pokazuje, że potrafi ona intrygować, zdumiewać i zachwycać bogatą paletą emocji, odkrywanych w miarę wnikania w precyzyjne formy, struktury i wyszukane harmonie.

Na płycie znalazły się kompozycje takich twórców, jak: Miłosz Bembinow (Nokturn do słów z Psalmów oraz Epody II Horacego), Andrzej Borzym jr (Porcelanowa lalka do słów Mai Baczyńskiej), Katarzyna Szwed (Zimnych krajów kołysanki do słów własnych), Rafał Janiak (5 Pieśni Zdradzonej do słów Mariusza Jagiełły), Aleksander Kościów (Slykialan eavvat do słów własnych), Sławomir Zamuszko (Nasha Shkhapa do słów Ogdena Nasha i Hilaire Belloca), Agata Zubel (What is the word słów Samuela Becketta) oraz Jagoda Szmytka (real life song do słów własnych).

Część utworów powstała specjalnie z myślą o głównej wykonawczyni, inne są aranżacjami na nowy skład lub stanowią zagubione lata temu, nigdy wcześniej nie zarejestrowane perełki muzyki wokalno-instrumentalnej. Wszystkie kompozycje mają na płycie real life song swoje światowe premiery. Album jest wyrazem różnorodności języka muzycznego twórców młodego pokolenia, pokazując jednocześnie możliwości wykonawcze sopraniski Joanny Freszel, która jest inicjatorką oraz koordynatorką projektu.

Najbliższy koncert promujący wydawnictwo odbędzie się 11 stycznia 2016 roku w Teatrze Studio w PKiN w Warszawie.

Więcej informacji – na stronie: www.reallifesong.wix.com/reallifesong  

Patronat medialny nad płytą objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
 
MAKSYMIUK | Sinfonia Varsovia PDF Drukuj Email

Maksymiuk | Sinfonia Varsovia29 stycznia 2016 roku za pośrednictwem Warner Music Poland w sprzedaży ukaże się album MAKSYMIUK | Sinfonia Varsovia, przedstawiający historię niezwykłej artystycznej przyjaźni spisanej muzyką.

Pojawienie się w naszym pejzażu muzycznym niespotykanej miary talentu Jerzego Maksymiuka, a dzięki niemu artystycznego ewenementu, któremu na imię Polska Orkiestra Kameralna, było dla nas wszystkich czymś w rodzaju trzęsienia ziemi – pisze w omówieniu do płyty Adam Rozlach. Najnowszy album MAKSYMIUK | Sinfonia Varsovia to kwintesencja stylu i repertuaru charyzmatycznego Maestro i jego ukochanej orkiestry, której międzynarodową renomę współtworzył i z którą jest silnie związany do dziś. Dwupłytowy album prezentuje zarówno nagrania archiwalne poddane starannemu remasteringowi, jak i nowe interpretacje zarejestrowane w 2015 roku. Doboru utworów dokonał sam Maestro Maksymiuk. Na płytach znalazły się dzieła Mozarta, Bacha, Rossiniego, a także Debussy’ego, Bartóka czy Strawińskiego. Ważną część repertuaru Jerzego Maksymiuka od zawsze stanowiły utwory polskich kompozytorów, nie mogło ich zabraknąć także i w tej jubileuszowej kolekcji. Obok dzieł Grażyny Bacewicz, Tadeusza Bairda i Adama Jarzębskiego znalazła się także kompozycja samego Maestro (Vers per archi).

Share on Facebook
Więcej…
 
Nowa płyta Pawła Gusnara i MSG Clamaverunt Iusti PDF Drukuj Email

Verbum IncarnatumPłyta Verbum Incarnatum, wydana w grudniu 2015 roku nakładem firmy Ars Sonora, to efekt współpracy wybitnego polskiego saksofonisty Pawła Gusnara (m.in. laureata nagrody Fryderyk 2014 za album Saxophone Varie oraz Fryderyk 2015 za P. Łukaszewski. Musica sacra 5, nominowanego do Koryfeusza Muzyki Polskiej 2014 i 2015) z Mulierum Schola Gregoriana Clamaverunt Iusti – warszawskim zespołem kierowanym przez Michała Sławeckiego, specjalizującym się w wykonawstwie i popularyzacji śpiewu gregoriańskiego (jedynym polskim laureatem najważniejszych międzynarodowych konkursów i festiwali gregoriańskich).

Verbum Incarnatum to program zainicjowany przez Emilię Dudkiewicz, w którym kompozycje pochodzące z gregoriańskiej i ambrozjańskiej tradycji najstarszego śpiewu Kościoła zostały zaimplementowane w niezmienionej postaci i zestawione z partią saksofonu sopranowego (głównie improwizacjami). Treść programu koncentruje się wokół Tajemnicy Wcielenia i tajemnicy człowieka, a między jego poszczególnymi blokami (Prolog – Słowo Wcielone – Słowo objawione – Słowo uwielbione i głoszone – Matka Słowa – Konkluzja) pojawiają się komentarze nawiązujące do nauczania św. Jana Pawła II. Saksofonowe improwizacje stanowią pewnego rodzaju odpowiedź na wyśpiewane treści.

Nowatorstwo tej propozycji stanowi podejście do partii instrumentalnej, gdyż przed Pawłem Gusnarem postawiono zadanie upodobnienia się do właściwego chorałowi operowania czasem i dźwiękiem, a we fragmentach alternatim dosłownego zachowania stylu wykonawczego chorału (czyli stylu semiologicznego).

Płyta Verbum Incarnatum. Tajemnica Słowa Wcielonego w śpiewie gregoriańskim i ambrozjańskim. Św. Janowi Pawłowi II w hołdzie ukazała się w wydaniu albumowym w twardej oprawie, z obszernym, blisko 70-stronicowym bookletem w trzech językach (polski, angielski i włoski), który zawiera m.in. opis programu, biogramy wykonawców oraz teksty śpiewów i komentarzy w języku łacińskim polskim, angielskim i włoskim.

Więcej informacji – na stronie: www.sklep.ars-sonora.pl/verbum-incarnatum-p-9.html

Partnerzy: Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Radio Warszawa, Presto, UMFC, SPMK, Centrum Kultury Dobre Miejsce, Fundacja Carpe Diem, Portal Płock, Yamaha, D’Addario Woodwinds, Stowarzyszenie Clamaverunt Iusti

Share on Facebook
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 10 z 21
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information