21 września 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Nasze patronaty
Polska i jej historia w ramach cyklu „Co mi w duszy gra?” PDF Drukuj Email

c16 września 2017 roku o godz. 19.30 w Bazylice oo. Franciszkanów w Katowicach odbędzie się koncert „Polska i jej historia” w ramach cyklu „Co mi w duszy gra?”.

„Co mi w duszy gra?” to cykl koncertów, poświęconych prezentacji twórczości Feliksa Nowowiejskiego, których program został skonstruowany w oparciu o odpowiedzi na pytanie zawarte w tytule projektu. Koncerty „odpowiedzi” odnoszą się do źródeł inspiracji kompozytora. Podczas koncertu 16 września, który nosi tytuł „Polska i jej historia”, poza utworami Feliksa Nowowiejskiego usłyszymy wybrane Psalmy Mikołaja Gomółki.

Utwory wykona Poznański Chór Kameralny – obecnie jeden z najlepszych polskich chórów szczycący się wieloma sukcesami artystycznymi, m.in. Grand Prix uznanych konkursów chóralnych, zdobyciem nagrody L’Orphée d'Or 2015, przyznanej przez Académie du Disque Lyrique w Paryżu czy nominacji do nagrody "Fryderyk" 2015 za dwupłytowy album z muzyką Pasquale Anfossiego. Łączy w sobie najlepsze tradycje polskiej chóralistyki oraz pełne pasji, otwarte podejście do sztuki. Zespół powstał w 2005 roku z inicjatywy Bartosza Michałowskiego, wówczas asystenta prof. Stefana Stuligrosza, dzisiaj dyrektora Chóru Filharmonii Narodowej w Warszawie. Współwykonawcami wrześniowego koncertu w panewnickiej Bazylice o.o. Franciszkanów będą znakomici młodzi artyści. Baryton Radosław Góra rozwija swoje wokalne umiejętności pod kierunkiem dr. hab. Jarosława Bręka w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu. Jakub Pankowiak jest już koncertującym organistą i absolwentem poznańskiej uczelni oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie kształcił się pod kierunkiem prof. dr hab. Magdaleny Czajki. Artyści zaprezentują również utwory Henryka Mikołaja Góreckiego, Andrzeja Koszewskiego, Marka Raczyńskiego, Michaela McGlynna i Maurice’a Duruflé’a.

Patronat medialny nad cyklem koncertów objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Dodatkowe informacje – na stronie: http://www.silesia.art.pl

Share on Facebook
 
EMOTIVO w Moskwie PDF Drukuj Email

eW dniach 12–19 września 2017 roku warszawski zespół wokalny EMOTIVO odbędzie podróż artystyczną do Moskwy w związku z zaproszeniem na festiwal „Chor Expo”.

EMOTIVO pod kierunkiem artystycznym Iriny Bogdanovich wystąpi ponadto kilkakrotnie w różnych ważnych miejscach kulturalnych Moskwy (Dom Pomocy Społecznej – Noginsk, Biblioteka im. Turgieniewa, Muzeum Historyczne, Moskiewski Uniwersytet Pedagogiczny - MPGU) z bogatym i różnorodnym programem muzycznym a cappella – od muzyki sakralnej różnych epok (Victoria, Pękiel, Lotti, Perosi), poprzez świecką muzykę rozrywkową od renesansu po XX wiek, obejmującą również muzykę żydowską, po prawykonania współczesnej muzyki kompozytorów polskich: Anny Marii Huszczy (utwór Silence napisany w 2017 roku specjalnie z myślą o EMOTIVO) i Piotra Stawarskiego (utwór O Florens Rosa z 2013 roku).

Po powrocie EMOTIVO do Polski odbędzie się druga część projektu – na warszawskim Grochowie zespół wystąpi w ramach artystycznej współpracy z Chórem „Grochów”.

Podróż artystyczna EMOTIVO została objęta patronatem Polskiego Centrum Informacji Muzycznej i jest możliwa dzięki dofinansowaniu z programu Otwarty Konkurs Centrum Polsko-Rosyjskiego Dialogu i Porozumienia realizowanego we współpracy ze Stowarzyszeniem „F jak Wszyscy”.

Share on Facebook
 
„Opowiedz mi bajkę” – II Dolnośląskie warsztaty improwizacji dla dzieci 2017 PDF Drukuj Email

omb9 września 2017 roku w Kłodzku i Międzylesiu rozpoczną się tegoroczne dolnośląskie warsztaty improwizacji dla dzieci „Opowiedz mi bajkę”, organizowane przez Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej.

Warsztaty „Opowiedz mi bajkę” będą kontynuacją zajęć, które od 2015 roku są realizowane w Warszawie, a od 2016 również na terenie Ziemi Kłodzkiej. W tym roku zajęcia będą odbywać się w ramach dwóch projektów w Wilanowie, Kłodzku, Domaszkowie i Międzylesiu od września do listopada br. dla 25-osobowych grup dzieci w wieku 3-5 lat oraz dla dzieci w wieku 6-8 lat. Łącznie odbędzie się 25 warsztatów. Główną ideą projektu jest nauka improwizacji oraz rozwijanie wyobraźni i kreatywności dzieci. Warsztaty pomogą w odkrywaniu przez dzieci świata muzyki współczesnej oraz instrumentów i uwrażliwią je na różne aspekty muzyki oraz otoczenia dźwiękowego w nowatorskiej, atrakcyjnej formie. Profesjonalni artyści i wykonawcy zachęcą dzieci do tworzenia własnych opowiadań na podstawie ilustracji z książek. Zajęcia te będą połączeniem improwizacji dziecięcej i improwizacji muzycznych gości.

9 września gośćmi warsztatów będą: flecistka Karina Maria Kamizela oraz kompozytor i pianista Jarosław Siwiński. Warsztaty poprowadzi pochodząca z Kłodzka kontrabasistka Małgorzata Kołcz (absolwentka tutejszej PSM) i aktor Grzegorz Ociepka. Podczas pierwszych zajęć prócz zabaw z improwizacjami i książkami, dzieci poznają różne techniki wydobywania dźwięku, które eksponują jego walory kolorystyczne i dynamiczne, a także będą mogły same zagrać na perkusjonaliach. Zajęcia trwają 90 minut z krótką przerwą; uczestnikom aktywnie towarzyszą ich opiekunowie.

Kolejne warsztaty odbędą się 7 października i 4 listopada br.

Udział w warsztatach jest bezpłatny – liczba miejsc jest ograniczona, dlatego uczestnicy proszeni są o wcześniejszą rejestrację na zajęcia pod numerem telefonu 790 395 228 oraz e-mailem Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

ZOBACZ: warsztaty w Kłodzku

                 warsztaty w Międzylesiu

Share on Facebook
Więcej…
 
Ziemia Kłodzka Tańczy PDF Drukuj Email

zWe wrześniu 2017 roku w Kłodzku i Międzylesiu odbędą się warsztaty „Ziemia Kłodzka Tańczy”, łączące taniec współczesny, improwizację taneczną, grę aktorską i muzykę współczesną.

Na rozpoczynający się we wrześniu br. nowatorski projekt edukacyjno-artystyczny „Ziemia Kłodzka Tańczy” złożą się 24 godziny bezpłatnych warsztatów tańca współczesnego i aktorstwa dla uczniów szkół podstawowych z Kłodzka i Międzylesia. Inicjatorką projektu jest Małgorzata Kołcz.

Podczas warsztatów dzieci poznają elementy tańca współczesnego, hip-hopu, baletu klasycznego, akrobatyki, techniki i plastyki ruchu scenicznego. Ważnym elementem będą te części zajęć, w ramach których dzieci poprzez zadania improwizacyjne same będą tworzyć ruch, działając wyobraźnią i emocjami. Zajęcia z aktorstwa skupią się na pracy z głosem, dykcją oraz interpretacją. Stałym elementem będzie trening techniki oddechu powiązanego z głosem oraz świadomością ciała. Warsztaty będą rozwijać u dzieci asertywność oraz wyobraźnię, ucząc dyscypliny, pracy w grupie oraz kultury teatralnej.

Zajęcia z tańca współczesnego i improwizacji poprowadzi dr hab. Aleksandra Dziurosz, prof. UMFC, natomiast zajęcia wprowadzające dzieci w grę aktorską poprowadzi dr Bartosz Martyna. Oboje są bardzo cenionymi pedagogami i artystami, występującymi w Polsce i za granicą.

Szczególnym wsparciem i atrakcją podczas zajęć tanecznych będzie muzyka na żywo – improwizacje dostosowane do scenariusza warsztatów w wykonaniu Michała Górczyńskiego (klarnety), Risto Gjorevskiego (saksofon), Patryka Tik Tak Mateli (beatbox), Kariny Kamizeli (flet), zespołu Trillingen Duo oraz kompozytora i pianisty Jarosława Siwińskiego.

Podsumowaniem warsztatów będą otwarte dla publiczności prezentacje, odbywające się 2 i 3 października, podczas których dzieci przedstawią zdobyte umiejętności oraz wspólnie wykonają układy choreograficzne do muzycznych improwizacji na żywo.

Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Kultura Dostępna 2017.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

POBIERZ: program warsztatów w Kłodzku

                  program warsztatów w Międzylesiu

Share on Facebook
 
Koryfeusz Muzyki Polskiej 2017 – siódma edycja nagrody PDF Drukuj Email

kRozpoczyna się VII edycja nagrody polskiego środowiska muzycznego – Koryfeusz Muzyki Polskiej. Nagroda zostanie przyznana w kategoriach: Osobowość Roku, Wydarzenie Roku oraz Nagroda Honorowa, a także w przyznawanej od ubiegłego roku kategorii Debiut Roku. Do 10 września 2017 roku za pośrednictwem strony www.koryfeusz.org.pl można zgłaszać kandydatury do nagrody. Zgłoszenia mogą dokonywać osoby związane z polskim życiem muzycznym.

Nagrodę Koryfeusz Muzyki Polskiej środowisko muzyczne przyznaje od 2011 roku swoim najwybitniejszym przedstawicielom. Nagroda jest wyróżnieniem dla osób, grup artystów i instytucji, działających w obszarze różnorodnej – gatunkowo i chronologicznie – muzyki polskiej. Koryfeusz Muzyki Polskiej jest przyznawany twórcom, artystom wykonawcom, muzykologom, krytykom, dziennikarzom, humanistom, badaczom, animatorom, popularyzatorom i menedżerom kultury, grupom artystów, a także instytucjom, wydarzeniom artystycznym oraz różnorodnym projektom twórczym, animacyjnym i edukacyjnym. Organizatorem nagrody jest Instytut Muzyki i Tańca.

Nagrodę w kategoriach Osobowość Roku, Wydarzenie Roku i Nagroda Honorowa przyznaje Kolegium Elektorów, w skład którego wchodzą rektorzy akademii muzycznych, uniwersytetów, dyrektorzy instytutów muzykologii i instytutów muzyki, dziennikarze z mediów zajmujących się muzyką, przedstawiciele związków i organizacji branżowych, a także wszyscy laureaci dotychczas nagrodzeni we wszystkich kategoriach. Nagrodę w kategorii Debiut Roku przyznaje się na podstawie otwartego dla wszystkich głosowania, które odbędzie się między 15 a 19 września 2017 na stronie www.koryfeusz.org.pl.

Ogłoszenie laureatów nastąpi podczas uroczystej Gali 1 października, w siódmą rocznicę działalności IMiT, przypadającą w Międzynarodowym Dniu Muzyki. Laureaci otrzymają statuetki autorstwa profesora Adama Myjaka. Nagrody finansowe ufundowało Stowarzyszenie Autorów ZAiKS oraz Związek Artystów Wykonawców STOART.

Regulamin oraz wszelkie szczegóły dotyczące nagrody dostępne są na stronie www.koryfeusz.org.pl

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Share on Facebook
 
Festiwal „Obrazy z Conrada”: spotkanie z Jarosławem Siwińskim PDF Drukuj Email

c4 września 2017 roku w Grodzisku Mazowieckim będzie miał miejsce drugi koncert ogólnopolskiego Festiwalu „Obrazy z Conrada”, organizowanego w ramach Roku Josepha Conrada Korzeniowskiego.

Do udziału w organizowanym przez Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej Festiwalu zostali zaproszeni czterej kompozytorzy, a ich utworów inspirowanych twórczością Josepha Conrada można w tym roku słuchać w Warszawie, Grodzisku Mazowieckim, Radomiu i Lesznie.

Po lipcowej inauguracji, podczas której odbyło się prawykonanie Against Nothingness Krzesimira Dębskiego, przychodzi kolej na Opowieść z płytkiego morza, którą przygotowuje Jarosław SiwińskiPrawykonanie tej kompozycji, opartej na motywach powieści Ocalenie Josepha Conrada, odbędzie się 4 września o godz. 19:30 w sali widowiskowej Centrum Kultury Grodzisk Mazowiecki (ul. Spółdzielcza 9). Wystąpi Zespół Kameralny PTMW pod dyrekcją Sławka Adama Wróblewskiego, a fragmenty Ocalenia zabrzmią w interpretacjach aktora Leszka Zdunia.

O tym jak powstawał utwór, jak czyta się Conrada oraz o łączeniu literatury z muzyką nową będzie można porozmawiać w Grodzisku tego samego dnia o godz. 18:30 w restauracji Babie Lato podczas spotkania, którego gośćmi będą jedni z bohaterów wieczornego koncertu: kompozytor Jarosław Siwiński i aktor Leszek Zduń. Spotkanie poprowadzi inicjatorka Festiwalu „Obrazy z Conrada” kontrabasistka i filolog klasyczny Małgorzata Kołcz

Wstęp jest wolny. Obowiązują wejściówki, które można pobrać w kasach kina przy ul. Spółdzielczej 9.

Projekt powstał w ramach programu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Conrad 2017”.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej – na stronie www.ptmw.art.pl

Share on Facebook
 
„Bolshoi Ballet Live” – sezon 2017/2018 PDF Drukuj Email

BolshoiW nowym sezonie 2017/2018 Kino Praha jako jedyne w Warszawie będzie transmitować na żywo balet z najsłynniejszego moskiewskiego Teatru Bolszoj. Widzowie będą mogli obcować zarówno z baletem klasycznym, jak i choreografią współczesną. W obu przypadkach wirtuozeria zespołu stoi na najwyższym, czasem aż niewiarygodnym poziomie. Bilety są już w sprzedaży.

Sezon rozpocznie się 22 października osadzonym w orientalnej scenerii Korsarzem w choreografii Alexeia Ratmanskiego. W bogatym programie ponownie pojawi się popularny Dziadek do orzechów, taneczna wersja Szekspirowskiej komedii Poskromienie złośnicy, a także Dama kameliowa z muzyką Fryderyka Chopina.

Zespół baletowy moskiewskiego Teatru Bolszoj cieszy się ogromną i niesłabnącą sławą. Obecnie zespołowi szefuje Makhar Vaziev, wcześniej dyrektor zespołów baletowych Teatru Maryjskiego w Petersburgu i mediolańskiej La Scali. Coraz częściej na scenie Bolszoj można oglądać najsłynniejsze choreografie twórców zachodnich, od Balanchine'a po Kyliána oraz niezwykłe rekonstrukcje wielkich XIX-wiecznych baletów, olśniewające przepychem dawnej imperatorskiej sceny. Balet Teatru Bolszoj przygotowuje przedstawienia, które wciąż są niedoścignionym wzorem dla innych zespołów baletowych, nawet tych zaliczających się do najwybitniejszych na świecie. Kierownictwo tej czołowej sceny operowo-baletowej Rosji zdecydowało się, wzorem nowojorskiej The Metropolitan Opera, na organizację transmisji przedstawień baletowych w jakości obrazu HD i dźwięku Dolby Digital Surround.

Przed każdym spektaklem słowo wstępu wygłosi Katarzyna Gardzina-Kubała – krytyk muzyczny i baletowy, administrator baletowego internetowego forum dyskusyjnego balet.pl, stały współpracownik Instytutu Muzyki i Tańca.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej – na stronie: www.kinopraha.pl 

POBIERZ: program transmisji

Share on Facebook
 
V Dolnośląski Festiwal Muzyczny PDF Drukuj Email

dV Dolnośląski Festiwal Muzyczny to wydarzenie cykliczne, trwające od września do grudnia 2017 roku.

Koncerty festiwalowe odbędą się w historycznych obiektach, pałacach, kościołach Dolnego Śląska. Podczas przedsięwzięcia swój repertuar zaprezentują uznani artyści, m. in. Clair obscur – kwartet związany z Berliner Philharmoniker, Chór i Orkiestra Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk” w premierowym programie „Lux Aeterna” Thomasa Corneliusa, kwintet związany z Narodowym Forum Muzyki Lutos Air Quintet.

W programie Festiwalu ważne miejsce zajmuje muzyka polska XX–XXI wieków. Podczas inauguracji Festiwalu 3 września w Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej w Starym Wielisławie Duo del Gesu (Arnoud Kamiński i Krzysztof Tymendorf) wykonają Ciaccona In memoriam Giovanni Paolo II Krzysztofa Pendereckiego. 17 września w polanickim Teatrze Zdrojowym mezzosopranistka Magdalena Kulig oraz pianista Thomas Cornelius zaprezentują w towarzystwie charyzmatycznego niemieckiego kwartetu saksofonowego Clair Obscur pieśni Mieczysława Karłowicza w opracowaniu Corneliusa. Powstały w stulecie urodzin Witolda Lutosławskiego LutosAir Quintet – obecnie jeden z najbardziej aktywnych i wszechstronnych polskich zespołów dętych – 22 października w Pałacu Żelazno wykona m. in. Kwintet na instrumenty dęte Tadeusza Szeligowskiego.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej informacji – na stronie Festiwalu.

Share on Facebook
 
XVIII Międzynarodowy Festiwal „Kalejdoskop Form Muzycznych im. Marii Fołtyn” Sopot 2017 PDF Drukuj Email

kW dniach 2–17 września 2017 roku odbędzie się XVIII Międzynarodowy Festiwal „Kalejdoskop Form Muzycznych im. Marii Fołtyn”.

Festiwal na stałe wpisał się w letni kalendarz wydarzeń kulturalnych Pomorza stając się jedną z turystycznych wizytówek regionu. W tym roku przypada 5. rocznica śmierci patronki Festiwalu Marii Fołtyn, legendy wokalistyki polskiej i propagatorki twórczości Stanisława Moniuszki. Za życia Maria Fołtyn była wielką orędowniczką Teatru Otwartego i zwolenniczką idei międzynarodowych spotkań w ramach Festiwalu „Kalejdoskop Form Muzycznych”. Wielokulturowy charakter Festiwalu nawiązuje do wielokulturowego dziedzictwa Sopotu i Pomorza. Wyjątkowe przestrzenie na terenie Sopotu wypełni muzyka od baroku do współczesności. W programie znajdą się też utwory polskich kompozytorów: Stanisława Moniuszki, Henryka Wieniawskiego, Ignacego Jana Paderewskiego i Feliksa Nowowiejskiego.

Podczas XVIII Międzynarodowego Festiwalu swoją kontynuację mieć będzie Kurs Mistrzowski dla Śpiewaków, który od 5 lat wiernie towarzyszy wydarzeniom festiwalowym. Zajęcia ze śpiewakami mającymi już niemałe doświadczenie, jak i z tymi, którzy dopiero są na starcie, poprowadzą znakomici śpiewacy i pedagodzy: prof. dr hab. Bogdan Makal – Kierownik Katedry Wokalistyki Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu i dr Jacek Szymański – dyrektor programowy festiwalu, związany z kursem od samego początku. 4-dniowy Kurs Mistrzowski dla Śpiewaków zwieńczy Koncert „Canto amore mio” dedykowany Marii Fołtyn, która zawsze dbała o rozwój młodych artystów i zachęcała ich do wykonywania muzyki polskiej.

Nowością programową sopockiego festiwalu będzie 3-dniowy Plener Malarski „Inspiracje muzyczne w malarstwie” z udziałem pedagogów i uczniów Zespołu Szkół Plastycznych w Gdyni-Orłowie.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Program i informacja o biletach – na stronie: http://www.teatrotwarty.pl

Share on Facebook
 
„The Metropolitan Opera: Live in HD” – sezon 2017/2018 PDF Drukuj Email

mV sezon transmisji i retransmisji przedstawień operowych wprost z Nowego Jorku w kinie Praha rozpocznie się 7. października transmisją nowej inscenizacji Normy Vincenzo Belliniego z Sondrą Radvanovsky w roli tytułowej. Polski tenor Piotr Beczała zaśpiewa 14 kwietnia u boku Plácida Dominga w Luizie Miller Giuseppe Verdiego. Spektakl ten poprowadzi honorowy dyrektor muzyczny Met – James Levine. Bilety już są w sprzedaży.

Spośród 220 przedstawień, planowanych do zagrania w sezonie 2017–18, słynna The Metropolitan Opera wybrała dziesięć, które zamierza pokazać na żywo, za pośrednictwem satelity, w 71 krajach. W kolejnym sezonie transmisji znajdzie się pięć premierowych inscenizacji, powrócą także popularne tytuły, ale w nowych obsadach.

Peter Gelb, dyrektor generalny Met, tak mówi o nadchodzących atrakcjach: „W tym sezonie odświeżamy nasz żelazny repertuar zupełnie nowymi wystawieniami Così fan tutte, Normy i Toski, ale również, jak co roku, poszerzamy swoje własne horyzonty, bo przygotowujemy jedną operę współczesną, a będzie nią Anioł zagłady Thomasa Adèsa na podstawie słynnego filmu Luisa Buñuela. Zaprezentujemy też dzieło, które dotąd nie gościło ani razu na deskach Met, a będzie to Kopciuszek Jules’a Masseneta z Joyce DiDonato w roli tytułowej. Przypomnimy także uroczą inscenizację Czarodziejskiego fletu Wolfganga Amadeusa Mozarta autorstwa Julie Taymor, ale tym razem w pełnej wersji i w języku oryginału, czyli po niemiecku. Warto pamiętać, że skrócona wersja angielska, tzw. familijna, zainaugurowała w 2006 roku nasz cykl transmisji HD Live. Mamy przekonanie, że repertuar tego sezonu ułożyliśmy tak, by zarówno nastawieni na tradycję melomani, jak i widzowie oczekujący nowości znaleźli dla siebie coś interesującego”.

Podczas sezonu 2017–18 będziemy mogli podziwiać najgorętsze gwiazdy wokalistyki. W transmitowanych spektaklach wystąpią między innymi Plácido Domingo, Piotr Beczała, Sonya Yoncheva i René Pape.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej – na stronie: www.kinopraha.pl

POBIERZ: program transmisji

Share on Facebook
 
XVII Festiwal Letnie Wieczory Muzyczne „Dziekanka” 2017 PDF Drukuj Email

dOd 5 lipca do 30 sierpnia 2017 roku potrwa XVII Festiwal Letnie Wieczory Muzyczne „Dziekanka”, którego dyrektorem artystycznym jest prof. Ryszard Zimak. Koncerty odbywać się będą we środy o godz. 18.00 na zabytkowym dziedzińcu Domu Studenckiego „Dziekanka” (ul. Krakowskie Przedmieście 56/60).

To już 17. spotkanie warszawskiej publiczności z młodymi artystami, głównie pedagogami i studentami Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Warszawska Alma Mater na przestrzeni 207 lat wykształciła wielu znakomitych Artystów. W tym roku wystąpią wykonawcy reprezentujący nieomal wszystkie specjalności: instrumenty dęte drewniane, dęte blaszane, akordeon, gitarę, instrumenty smyczkowe, fortepian, klawesyn, a także śpiew solowy. Prezentowany wachlarz postaci i instrumentów to swoista lekcja muzyki, a zarazem pogłębione źródło edukacji muzycznej. To także utwory kompozytorów o światowej renomie, w tym twórców reprezentujących Uczelnię.

Na szczególną uwagę zasługuje koncert 12 lipca „Muzyka i poezja – Paweł Łukaszewski”, podczas którego zabrzmią utwory wokalno-instrumentalne Pawła Łukaszewskiego – Profesora klasy kompozycji UMFC oraz Prorektora ds. Nauki. Haiku do japońskich tekstów opisujących pory roku, pieśni do słów Czesława Miłosza, Jarosława Iwaszkiewicza (Prawdy ukryte), Haliny Poświatowskiej (Mijanie), Stanisława Wyspiańskiego (Dwa sonety po śmierci) oraz Osiem piosenek dla dzieci do słów Ewy Szelburg-Zarembiny wykonają: Anna Mikołajczyk-Niewiedział (sopran), Robert Gierlach (baryton) i Ewa Guz-Seroka (fortepian).

Przedsięwzięcie poprowadzi redaktor Polskiego Radia Andrzej Krusiewicz, który swoim talentem oratorskim i wiedzą muzyczną opatruje wszystkie koncerty, wprowadzając Publiczność w mistyczną atmosferę sztuki muzycznej.

Wstęp wolny.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Share on Facebook
 
III Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski „Patri Patriae” – Katowice, 2018 PDF Drukuj Email

p Zespół Państwowych Szkół Muzycznych im. W. Kilara ogłasza III edycję Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego „Patri Patriae” na utwór poświęcony pamięci Ojca Świętego Jana Pawła II dla uczniów średnich szkół muzycznych, studentów oraz młodych kompozytorów.

Organizatorami Konkursu są: Zespół Państwowych Szkół Muzycznych im. Wojciecha Kilara, Państwowa Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna II st. im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, Centrum Edukacji Artystycznej i Związek Kompozytorów Polskich

Przedmiotem konkursu jest: utwór na dowolny instrument solowy, w tym także organy, lub utwór na chór żeński a cappella z możliwym zastosowaniem 1 lub 2 żeńskich głosów solowych, lub utwór na orkiestrę kameralną z możliwością zastosowania jednego instrumentu solowego, lub utwór na orkiestrę kameralną i chór żeński.

Konkurs odbywa się w dwóch grupach wiekowych: uczniowie średnich szkół muzycznych oraz studenci i kompozytorzy urodzeni po 1.01.1992 r.

Nadesłany utwór nie może być wcześniej opublikowany, publicznie wykonany i nagrodzony w innym konkursie. Konkurs jest anonimowy.

Za najlepsze utwory przyznane będą nagrody i wyróżnienia. Laureaci konkursu otrzymają statuetkę liry oraz zapis wykonania swojej kompozycji na płycie DVD. Utwory nagrodzone zostaną wykonane na Koncercie Laureatów w kwietniu 2018 roku.

Prace konkursowe należy przesyłać do 19 stycznia 2018 roku drogą pocztową.

Patronat medialny nad Konkursem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowe informacje oraz Regulamin dostępne są na stronie: http://2st.zpsm.edu.pl

Share on Facebook
 
III Festiwal ORGANy Plus+ 2017 w Gdańsku PDF Drukuj Email

oW dniach 9-11 czerwca oraz 11-15 października 2017 roku w kościele pw. Św. Trójcy na gdańskim Starym Przedmieściu odbędzie się trzecia edycja Festiwalu ORGANy Plus+.

We franciszkańskim kościele trwa realizacja projektu odbudowy wielkich historycznych organów Mertena Friese (www.organy.gda.pl). Tylko w tym miejscu możemy podziwiać piękno muzyki wybrzmiewającej z jedynego w Polsce muzycznego Lektorium w niezmienionej od 500 lat gotyckiej akustyce w sposób nieosiągalny gdzie indziej. W październiku zakończy się drugi etap odbudowy wielkich organów. Podczas jesiennej części Festiwalu słuchacze będą mogli podziwiać kolorowe brzmienia większości zrekonstruowanych sekcji organowych. Cały instrument będzie ukończony w czerwcu 2018 na 400-lecie jego powstania. Koncerty mają na celu jak najszerszą promocję możliwości wsparcia projektu przez każdego, komu bliski jest rozwój kultury naszego kraju, ale również prezentację niesamowitych możliwości brzmieniowych instrumentu w wykonaniu najwybitniejszych organistów europejskich z towarzyszeniem zaproszonych przez siebie gości w programach dedykowanych specjalnie dla festiwalu.

Tematem przewodnim będzie twórczość gdańskiego organisty i kompozytora Daniela Magnusa Gronau (1699? – 1747), którego 270. rocznicę śmierci obchodzimy w tym roku. Muzyk pozostawił po sobie największy zbiór fug i registracji organowych w osiemnastowiecznej muzyce europejskiej. W tym roku po raz pierwszy zabrzmią jego fugi partimento, przygotowane przez organistów na zamówienie festiwalu: będzie to współczesna sztuka muzyczna inspirowana epoką baroku.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowe informacje – na stronie: www.organyplus.com 

Share on Facebook
 
„Psalm” – spektakl Teatru Opera Modern PDF Drukuj Email

p31 sierpnia 2017 roku o godz. 19.00 w warszawskim Teatrze Studio (pl. Defilad 1) będzie miała miejsce premiera modernistycznego spektaklu operowego Psalm z muzyką Krzysztofa Kozłowskiego.

Psalm to modernistyczny spektakl operowy, oparty na oryginalnym scenariuszu i libretcie Jerzego Lacha, jak również w jego reżyserii, opracowany na podstawie powieści My, marzyciele Mbue Imbolo, z wykorzystaniem wybranych tekstów z Księgi Koheleta, Apokalipsy św. Jana, psalmów oraz współczesnych kompozycji muzycznych autorstwa Krzysztofa Kozłowskiego, wykonanych przez zespół Hashtag Ensemble z udziałem solistów operowych (Hasmik Sahakyan, Monika Łopuszyńska, Artur Janda, Jasin Rammal-Rykała) i aktorów z Warszawskiego Centrum Pantomimy Bartka Ostapczuka.

Psalm jest pierwszym spektaklem nowo powstałego Teatru Opera Modern – teatru pozainstytucjonalnego założonego przez Jerzego Lacha. Jest to kontynuacja projektów: „Opera Off” i „Scena młodych” realizowanych w Warszawskiej Operze Kameralnej.

Dziś, w sytuacji napływających emigrantów do Europy, spotykamy się z przejawami agresji wobec przedstawicieli innych kultur i religii. Chcemy wolności, ale tylko dla siebie, zapominamy o drugich, którzy niezależnie od koloru skóry i wyznawanej religii też mają prawo do wolności. Psalm ma zwrócić uwagę na pojawiający się problem ksenofobii i nietolerancji. W spektaklu została przywołana biblijna opowieść o wypędzonych z Raju Adamie i Ewie. Jest to historia wygnańców, dzisiaj można powiedzieć uchodźców, którzy próbują szukać zrozumienia i akceptacji w świecie zewnętrznym. Podstawową wartością dla nich jest miłość, dla świata zewnętrznego – wierność dogmatom.

Drugi spektakl odbędzie się 1 września o godz. 19.00. Bilety do nabycia na www.teatrstudio.pl oraz w kasie Teatru Studio przy Pl. Defilad 1.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

ZOBACZ: wydarzenie na FB.

Share on Facebook
 
III Wieczory Chopinowskie na Okólniku PDF Drukuj Email

wW dniach 4 lipca–29 sierpnia 2017 roku odbywać się będzie cykl koncertów „Wieczory Chopinowskie na Okólniku”, poświęcony Patronowi UMFC – Fryderykowi Chopinowi.

Zachęceni powodzeniem koncertów w zeszłym roku, władze Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina postanowiły ponownie zaprezentować warszawskiej publiczności arcydzieła Chopinowskie (niekiedy w otoczeniu utworów innych kompozytorów) na dziedzińcu uczelni przy ul. Okólnik 2. W programie Festiwalu znajdą się utwory takich polskich kompozytorów, jak Fryderyk Chopin, Stanisław Moniuszko i Tadeusz Majerski. Wykonawcami będą studenci i absolwenci wszystkich polskich Akademii Muzycznych.

Podczas koncertu 22 sierpnia wystąpi reprezentacja Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi: pianiści Jacek Wendler (student Akademii) i dr Michał Drewnowski (adiunkt w Katedrze Kameralistyki). W interpretacji Drewnowskiego usłyszymy utwór niesłusznie zapomnianego polskiego kompozytora Tadeusza Majerskiego (1888–1963), który jest uznawany za jednego z pierwszych polskich dodekafonistów. Suita na fortepian, która zostanie wykonana w ramach Wieczorów Chopinowskich na Okólniku, składa się z czterech części: Poloneza, Mazurka, Kołysanki i Krakowiaka. Poza elementami folkloru w Suicie kompozytor nawiązuje tematycznie do Mazurka H-dur op. 41 nr 3 Fryderyka Chopina.

Przedsięwzięcie odbywać się będzie na patio UMFC lub, przy niesprzyjających warunkach pogodowych, w Sali Koncertowej uczelni, we wtorki o godz. 18:00. Wstęp na koncerty jest wolny.

Patronat medialny nad cyklem koncertów objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Share on Facebook
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 26
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information