26 lipca 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Nasze patronaty
Koncert Symfoniczny Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus PDF Drukuj Email

si14 stycznia 2017 roku o godz. 19.00 w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie będzie miał miejsce Koncert Symfoniczny Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus, podczas którego zabrzmi utwór Jerzego Maksymiuka Vers per archi.

W wywiadzie z Jerzym Maksymiukiem (portal „Meakultura”, Magdalena Nowicka) padło pytanie: „Oprócz dyrygowania zajmuje się Pan także komponowaniem. Jako kompozytor, a jednocześnie dyrygent orkiestry, może Pan prowadzić wykonania własnych utworów. Czy jest to łatwe zadanie? – Nie, bo ma się większą tremę niż przy dyrygowaniu cudzych utworów. Tak, bo kto lepiej może znać zamysł utworu niż kompozytor”, odpowiedział jeden z najznakomitszych dyrygentów swojego pokolenia. Publiczność koncertu 14 stycznia będzie miała – nieczęstą przecież – okazję podziwiania interpretacji możliwie najbardziej adekwatnej, gdyż sam charyzmatyczny Mistrz poprowadzi wykonanie swego utworu Vers per archi (2014). A przecież to nie jedyny powód by wysłuchać tego atrakcyjnego koncertu.

Zostanie wykonany także Koncert wiolonczelowy a-moll Roberta Schumanna – późne, profetyczne dzieło z roku 1850 nie zostało wykonane za życia swego twórcy, a po premierze (1860) budziło kontrowersje ekstrawagancką formą i niezwykłą ekspresją. Ten Konzertstück zabrzmi w interpretacji Bartosza Koziaka należącego do wiodących wiolonczelistów polskich, laureata licznych nagród (jest m.in. zwycięzcą 3. Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, laureatem oraz zdobywcą nagrody specjalnej na konkursie Praskiej Wiosny oraz zwycięzcą 11. Międzynarodowego Konkursu Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie). Ponadto Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus pod batutą Jerzego Maksymiuka wykona I Symfonię Dymitra Szostakowicza, która w pełni ukazuje oryginalność jego talentu i zawiera czytelne zapowiedzi charakterystycznego stylu kompozytora (np. łączenia dramatyzmu i podniosłego patosu z elementami ironii i groteski), należącego do największych symfoników XX wieku.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegóły na: www.sinfoniaiuventus.pl 

Share on Facebook
 
XII Międzynarodowe Forum Pianistyczne „Bieszczady bez granic” PDF Drukuj Email

bPodkarpacka Fundacja Rozwoju Kultury serdecznie zaprasza na XII Międzynarodowe Forum Pianistyczne „Bieszczady bez granic”, które odbędzie się w dniach 5–10 lutego 2017 roku w Sanoku i w całym Euroregionie Karpat. Temat przewodni XII edycji brzmi: „Od Bacha do Pendereckiego”.

Forum to wartościowa propozycja edukacyjna dla młodych pianistów, która głównie koncentruje się na wymianie wiedzy i doświadczeń artystycznych, współpracy w duchu tolerancji wokół wspólnych zainteresowań i pasji. Łączy w sobie pełen zakres wiedzy: od teorii po praktykę, od wiedzy po metody ćwiczenia, od zajęć zdrowotno-rehabilitacyjnych po zajęcia z zakresu biznesu w kulturze i promocji. To miejsce spotkań wybitnych artystów i pedagogów z utalentowaną młodzieżą pianistyczną.

W Forum weźmie udział około 200 uczestników z kilkunastu krajów Europy, a także wielu wybitnych artystów, którzy podczas codziennych koncertów w Sanockim Domu Kultury zapewnią publiczności niezapomniane doznania muzyczne. Wśród nich: Eugen Indjic – laureat IV nagrody VIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie, Akiko Ebi (Japonia/Francja) – laureatka V nagrody X Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie, Krzysztof Kobyliński – popularny kompozytor i pianista tworzący na styku muzyki jazzowej, elektronicznej, ilustracyjnej oraz szeroko pojętych form etno-folkowych, Kayah – fenomenalna polska wokalistka oraz dwie wybitne orkiestry - Accademia dell’Arco Chamber Orchestra pod dyr. Michała Szymanowskiego i Lwowska Narodowa Orkiestra Kameralna „Akademia” pod dyr. Igora Pylatyuka.

Zgłoszenia do udziału w Forum, aktywnego i biernego (na formularzu dostępnym pod adresem: http://forum.interpiano.pl/pol/aplikacja/aplikacja_zgloszeniowa ; http://forum.interpiano.pl/pol/aplikacja/aplikacja_zgloszeniowa_uczestnik_bierny ) należy przesłać w terminie do 31 grudnia 2016 roku. Termin zgłoszenia będzie brany pod uwagę przy zaproszeniach do udziału w koncertach kameralnych, solowych i z orkiestrą.

Patronat medialny nad Forum objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Regulamin oraz szczegółowe informacje dostępne są na stronie: http://forum.interpiano.pl

Share on Facebook
 
VI Mistrzowska Szkoła Pedagogiki Fortepianowej PDF Drukuj Email

kPodkarpacka Fundacja Rozwoju Kultury zaprasza do wzięcia udziału w VI Mistrzowskiej Szkole Pedagogiki Fortepianowej, która odbędzie się w dniach 5–10 lutego 2017 roku.

Projekt spełnia najwyższe wymagania profesjonalne, oferując wszechstronną wiedzę teoretyczną i praktyczną w oparciu o międzynarodowe standardy. MSPF adresowana jest do muzyków-nauczycieli szkół muzycznych wszystkich stopni oraz absolwentów uczelni muzycznych w Polsce. Celem MSPF jest doskonalenie metod nauczania oraz aktualizowanie wiedzy metodologicznej odnoszącej się do problemów wykonawczych. Absolwenci Mistrzowskiej Szkoły Pedagogiki Fortepianowej otrzymają certyfikat.

Program VI MSPF 2017 obejmuje lekcje pokazowe, wykłady, seminaria, konferencję naukową, koncerty edukacyjne, koncerty Festiwalu Forum, spektakl muzyczno-taneczny, udział w jury VIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego „Młody Wirtuoz”, indywidualne konsultacje medyczne i ćwiczenia rehabilitacyjne.

Zgłoszenie udziału w przedsięwzięciu należy przesłać do dnia 31 grudnia 2016 roku drogą internetową poprzez aplikację zgłoszeniową, dostępną na stronie: http://pedagogikafortepianowa.interpiano.pl/pol/aplikacja/zgloszenie_mspf

Zajęcia prowadzone są przez uznanych pedagogów, takich jak Andrzej Jasiński, Jarosław Drzewiecki, Andrzej Tatarski, Janusz Ostrowski, Krzysztof Szczepaniak, Konstanty Wileński, Marzena Żylińska, Maxymilian Bylicki, Zofia Dramińska-Machowska, Akiko Ebi, Eugen Indijc, Martin Lysholm Jepsen, Viera Nosina, Aleksandra Žvirblytė.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Regulamin oraz szczegółowe informacje dostępne są na stronie: http://pedagogikafortepianowa.interpiano.pl/pol 

Share on Facebook
 
VIII Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny „Młody Wirtuoz” PDF Drukuj Email

mPodkarpacka Fundacja Rozwoju Kultury zaprasza młodych pianistów do wzięcia udziału w Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym „Młody Wirtuoz”, który odbędzie się w dniach 6-7 lutego 2017 roku.

Konkurs skierowany jest do pianistów urodzonych w roku 2004 lub później. Celem Konkursu jest prezentacja osiągnięć artystycznych i motywacja do dalszego rozwoju. Program obejmuje dwa dowolnie wybrane utwory lub cykle trwające od 3 do 10 min., wykonywane z pamięci.

Zgłoszenie udziału w Konkursie należy przesłać do dnia 31 grudnia 2016 roku drogą elektroniczną poprzez aplikację zgłoszeniową, dostępną na stronie: www.konkurs.interpiano.pl 

Przesłuchania odbędą się w Auli i Sali Koncertowej PSM I i II stopnia im. W. Kossakowej w Sanoku w dniu 06.02.2017 od godz. 9:00. W dniu 07.02.2017 o godz. 15:00 tamże będzie miał miejsce Koncert Laureatów VIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego „Młody Wirtuoz”.

W skład Jury wchodzą uczestnicy VI Mistrzowskiej Szkoły Pedagogiki Fortepianowej 2017: prof. Andrzej Tatarski, prof. Viera Nosina, prof. Jarosław Drzewiecki. Najlepszym wykonawcom Jury przyzna tytuł laureata „Złotego Wirtuoza”, „Srebrnego Wirtuoza” lub „Brązowego Wirtuoza”.

Patronat medialny nad Konkursem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowe informacje oraz Regulamin dostępne są na stronie: www.konkurs.interpiano.pl 

Share on Facebook
 
Super Sam + 1 – Kazuhisa Uchihashi / Jerzy Rogiewicz PDF Drukuj Email

k „Super Sam Plus 1” to cykl wystąpień solowych oraz duetów, odbywający się od września do końca 2016 roku. W koncercie 15 grudnia wezmą udział Kazuhisa Uchihashi i Jerzy Rogiewicz.

Projekt koncentruje się głównie wokół muzyki, ale przewiduje też udział innych form wyrazu, takich jak: performance, multimedia, monodram. Podczas „Super Sam Plus 1” premiery swoich kompozycji prezentują uznani artyści polscy i zagraniczni nastawieni na działania autorskie, eksperymentalne i innowacyjne.

Kazuhisa Uchihashi jest kompozytorem i producentem muzycznym, gra na gitarze elektrycznej i daksofonie. Dużo eksperymentował z wieloma różnymi urządzeniami i przyrządami dźwiękowymi, aby poszerzyć możliwości ekspresji gitary elektrycznej. Skomponował muzykę do wielu filmów, sztuk teatralnych i choreografii tanecznych. Od ponad 27 lat współpracuje z japońską grupą teatralną ISHINHA. Od ponad 23 lat jest liderem improwizowanego zespołu Altered States. W latach 1996 - 2007 organizował festiwal nowej muzyki „Beyond Innocence”.

Jerzy Rogiewicz - perkusista, pianista i kompozytor – jest absolwentem Krakowskiej Akademii Muzycznej, gdzie studiował kompozycję pod okiem Zbigniewa Bujarskiego, Krzysztofa Pendereckiego i Magdaleny Długosz (muzyka komputerowa). Jest członkiem niezależnej warszawskiej wytwórni Lado ABC. Występował i nagrywał z wieloma zespołami i artystami, m. in. z Levity, Marcin Masecki’s Sextet, Toshinori Kondo, Tomaszem Dudą i Kazuhisa Uchihashi.

Wieczór zwieńczy wspólny występ artystów w duecie.

Patronat medialny nad cyklem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowe informacje – na stronie: http://mozg.pl

Share on Facebook
 
Specjalny koncert z okazji roku Feliksa Nowowiejskiego PDF Drukuj Email

n11 grudnia 2016 roku o godz. 17.00 w Poznaniu (Aula UAM) będzie miał miejsce Specjalny koncert z okazji roku Feliksa Nowowiejskiego.

Spotkanie z twórczością Feliksa Nowowiejskiego jest zawsze okazją zetknięcia z jego muzyką zarówno najbardziej popularną, jak i tą, która na estradach koncertowych gości bardzo rzadko. Do mniej znanych publiczności dzieł należą Koncert fortepianowy op. 60, opatrzony podtytułem „Słowiański”, oraz Koncert wiolonczelowy op. 55. Materiał nutowy Koncertów nie doczekał się druku i pozostał w rękopisie.

Ponadto podczas koncertu zabrzmi Uwertura do baletu-opery Tatry (Król wichrów), który miał swoją prapremierę w Teatrze Wielkim w Poznaniu w 1929, a także najbardziej znany fragment najsłynniejszego utworu Nowowiejskiego Marsz pretorianów z oratorium Quo vadis?

Muzyka Nowowiejskiego zostanie wykonana przez Orkiestrę Symfoniczną Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego pod dyrekcją profesora tejże uczelni Jerzego Koska. W roli solistów wystąpią pianistka Agnieszka Ufniarz i wiolonczelista Jan Czaja. Koncert pod honorowym patronatem Wiceprezesa Rady Ministrów, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego prof. dr hab. Piotra Glińskiego poprowadzi Elżbieta Karolak.

Wstęp wolny; obowiązuje wcześniejsza rezerwacja miejsc.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

ZOBACZ: program PDF.

Share on Facebook
 
The Metropolitan Opera – live in HD: "Miłowanie z daleka" 10 grudnia PDF Drukuj Email

m4. sezon transmisji i retransmisji przedstawień operowych wprost z Nowego Jorku rozpoczął się 8 października 2016 roku nową inscenizacją Tristana i Izoldy Wagnera w reżyserii M. Trelińskiego. Podczas kolejnej transmisji 10 grudnia można będzie obejrzeć premierowe wykonanie w MET opery fińskiej kompozytorki Kaiji Saariaho L'Amour de loin (Miłowanie z daleka).

Sezon 2016/17 to bardzo ważny jubileusz. Tym razem zespół MET – założony w 1883 roku – będzie świętował 50- lecie swojej działalności w Lincoln Center. Pierwsze przedstawienie w nowym gmachu operowym MET dała w roku 1996. 11. sezon transmisji to 10 przedstawień na żywo ze sceny nowojorskiej The Metropolitan Opera, która tym razem zagra w swojej siedzibie łącznie 225 spektakli. Jak zwykle część przedstawień będzie transmitowana w Polsce i już po raz czwarty w Kinie Praha. Widzowie transmisji obejrzą 5 nowych inscenizacji (w tym jedno dzieło napisane w 2000 roku), 3 opery, których dotąd nie pokazywano w ramach cyklu, a także 2 wcześniej prezentowane, ale w nowej obsadzie.

Opera Saariaho L’amour de loin została po raz pierwszy pokazana na festiwalu w Salzburgu w 2000 roku, teraz pojawi się na operowej scenie Nowego Jorku. Premierę przygotowuje znakomity reżyser kanadyjski Robert Lepage, który chętnie posługuje się najnowszą techniką, w tym wizualizacjami 3D. Ważnym elementem inscenizacji mają być wstęgi światełek LED rozciągnięte nie tylko nad sceną, ale także nad kanałem orkiestry. Eric Owens wcieli się w postać rycerza poszukującego miłości, a Susanna Phillips w jego ukochaną, znajdująca się po drugiej stronie morza. Partię Pielgrzyma wykona Tamara Mumford. Orkiestrą pokieruje Susanna Mälkki.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowe informacje – na stronie: www.kinopraha.pl

Share on Facebook
Więcej…
 
Finał warsztatów „Opowiedz mi bajkę” w Wilanowie PDF Drukuj Email

omb10 grudnia 2016 roku odbędzie się finał tegorocznych warsztatów improwizacji dla dzieci „Opowiedz mi bajkę”, które organizuje Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej we współpracy z Centrum Kultury Wilanów.

Połączenie muzyki, książek, improwizacji i zabawy to idea zajęć, przeznaczonych dla dwóch grup dzieci w wieku 3-5 lat oraz 6-8 lat. Uczestnicy słuchają muzyki nowej, poznają podstawy improwizacji oraz układają własne bajki na podstawie ilustracji z książek graficznych. Opowiadania te są następnie „przekładane” na język muzyczny przez zaproszonych gości. Wspólnie bawiąc się, dzieci odkrywają świat muzyki współczesnej, różne instrumenty i ich niezwykłe brzmienia, a także wspaniałe książki.

Podczas ostatnich w tym roku zajęć (10.12) prócz zabaw z improwizacjami i książką pojawią się bałkańskie instrumenty ludowe: tapan, gajda i kaval. Gościem będzie pochodzący z Macedonii multiinstrumentalista Risto Gjorevski oraz Trillingen Duo, czyli Iwona Jędruch [gongi, misy dźwiękowe, skrzypce i śpiew biały] oraz Małgorzata Kołcz [kontrabas]. Warsztaty poprowadzi kompozytor Jarosław Siwiński i Izabela Kobylańska.

Podczas zajęć dzieciom aktywnie towarzyszą ich opiekunowie. Zajęcia trwają ok. 90 minut z krótką przerwą i są bezpłatne. Liczba miejsc jest ograniczona, dlatego organizatorzy proszą o wcześniejszą rejestrację pod numerem telefonu 790 395 228 lub e-mailem Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

ZOBACZ: wydarzenie na FB.

Share on Facebook
Więcej…
 
Super Sam + 1 - Steve Buchanan / Qba Janicki PDF Drukuj Email

s„Super Sam Plus 1” to cykl wystąpień solowych oraz duetów odbywający się od września do końca 2016 roku, podczas którego swoją twórczość prezentują uznani artyści polscy i zagraniczni nastawieni na działania autorskie, eksperymentalne i innowacyjne. 1 grudnia 2016 roku na jednej scenie wystąpią Steve Buchanan oraz Qba Janicki.

Artyści są zaproszeni do przedstawienia dzieł premierowych, nigdy wcześniej nie wykonywanych. Podczas koncertu prezentowane będą dwa akty solowe. Wieczór wieńczyć będzie wspólny występ w duecie.

Steve Buchanan wyróżnia się tym, że jego nazwisko znane jest w dwóch dziedzinach sztuki, a mianowicie muzyki oraz tańca. Można powiedzieć, iż jest artystą trans- lub multi- dyscyplinarnym już od lat 70-ych ubiegłego wieku. Od tego czasu również jest twórcą muzyki, która potocznie nazywana jest „noise and improv music”. Poza graniem na saksofonie altowym oraz gitarze, Buchanan wymyślił i stworzył 2nd Line Tranz Danz Floor czyli instrument z cyfrowym interfejsem, na którym tworzy muzykę tańcząc. Z instrumentem swojego autorstwa wystąpił na całym świecie dla wielu, zarówno młodych, jak i starszych publiczności.

Qba Janicki jest absolwentem Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie perkusji Łukasza Żyty. Aktualnie funkcjonuje w zespołach Wojtek Mazolewski Quintet, Mazzoll/Janicki/Janicki, Bambuko, Hania Piosik/Qba Janicki, Kondensator Przepływu. Jest także producentem, tworzącym muzykę do spektakli oraz słuchowisk w teatrach Starym, Powszechnym i Polskim. Współprowadzi wraz ze swoim ojcem klub Mózg w Bydgoszczy i w Warszawie, a będąc założycielem Mózg Foundation oraz członkiem Stowarzyszenia Artystycznego Mózg współorganizuje dziesiątki wydarzeń artystycznych każdego roku oraz flagowe projekty Mózg Festival i Letnie Pranie Mózgu.

Patronat medialny nad cyklem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej informacji – na stronie: http://mozg.pl

Share on Facebook
 
Koncert z okazji Roku Feliksa Nowowiejskiego „Mistrzowi – Poznań” PDF Drukuj Email

n18 grudnia 2016 roku o godz. 17.00 w Poznaniu (aula UAM) odbędzie się Koncert z okazji Roku Feliksa Nowowiejskiego „Mistrzowi – Poznań” .

Na koncercie zaprezentowane zostaną utwory F. Nowowiejskiego inspirowane wątkami literackimi (w tym narodowymi i patriotycznymi), ukazujące niezwykłą różnorodność składu wykonawczego: od pieśni solowej poprzez zespół kameralny, niewielką orkiestrę aż do zespołu chóralnego.

Proponowany program jest też bardzo zróżnicowany stylistycznie, obejmuje takie dzieła kompozytora, jak Śmierć Ellenai op. 32, Don Juan Tenorio, Róże dla Safo op. 51 nr 1, kantata Testament Bolesława Chrobrego op. 48. Utwory zabrzmią w wykonaniu Chóru Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego pod dyrekcją Przemysława Pałki, zespołu kameralnego pod kierunkiem Piotra Kostrzewskiego, CoOperate Orchestra pod batutą Adama Domurata. W roli solistów wystąpią: Katarzyna Hołysz – sopran, Paweł Łuczak – tenor, Aleksander Machalica – recytacja, Jakub Koterba – fortepian, Elżbieta Karolak – fortepian.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

ZOBACZ: program Koncertu.

Share on Facebook
 
Koncert muzyki filmowej na UMFC PDF Drukuj Email

u11 stycznia 2017 roku w Sali Koncertowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina (ul. Okólnik 2) o godz. 19.00 odbędzie się koncert muzyki filmowej.

Wystąpi Big Band UMFC pod kierunkiem Piotra Kostrzewy – kotlisty i perkusisty orkiestry Sinfonia Varsovia, założyciela Szymanowski Young Power, prezesa Fundacji Sinfonia Varsovia. W programie koncertu znajdą się tematy muzyczne ze słynnych filmów w aranżacjach bigbandowych. Zabrzmią również kompozycje polskich twórców, między innymi muzyka do filmów Stawka większa niż życie, Czterdziestolatek autorstwa saksofonisty i kompozytora Jerzego Matuszkiewicza oraz fragmenty ścieżki dźwiękowej stworzonej przez muzykologa i kompozytora Henryka Kuźniaka na potrzeby produkcji Vabank. W roli solistów wystąpią Barbara Kurdej-Szatan oraz Rafał Szatan.

Bilety w cenie 15 zł, które można kupić również przez Internet, znajdą się w sprzedaży od 5 stycznia 2017 roku.

Patronat medialny nad Koncertem objęło również Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
 
V International Master Competition For Music Teachers PDF Drukuj Email

kPodkarpacka Fundacja Rozwoju Kultury zaprasza nauczycieli szkół i uczelni muzycznych, posiadających udokumentowany staż pracy w szkolnictwie artystycznym, do wzięcia udziału w V edycji konkursu International Master Competition For Music Teachers, który odbędzie się w dniach 7 – 10 kwietnia 2017 roku.

Podczas konkursu pedagodzy prezentują się przed Jury w jednej z pięciu kategorii: instrumenty klawiszowe, instrumenty smyczkowe, instrumenty dęte, wokalistyka, kameralistyka z dowolnym instrumentem. Celem konkursu jest pogłębianie wiedzy i umiejętności pedagogów przez cały okres kształcenia i rozwoju artystycznego.

Dobry nauczyciel - to nauczyciel koncertujący, który może zademonstrować prawidłową realizację fragmentów utworu muzycznego, pokazać sposoby rozwiązania problemów technicznych czy też prawidłowy układ ręki na instrumencie. Większość pedagogów z różnych powodów życiowych nie mogła kontynuować kariery solisty lub kameralisty. Prezentacja estradowa w ramach Mistrzowskich Spotkań dla Pedagogów to oferta dalszego rozwoju dla każdego nauczyciela z korzyścią dla Ucznia i Szkoły.

W składzie jury znajdą się: Jarosław Drzewiecki, Gary Guthman, Artur Mykitka, Oleksandr Bozhyk, Janusz Ostrowski, Yekaterina Starodubrovskaya, Philipp Subbotin i Aleksandra Žvirblytė.

Zgłoszenie udziału w Konkursie należy przesłać w terminie do 31 marca 2017 roku drogą internetową (aplikacja zgłoszeniowa dostępna jest na stronie: http://mastercompetition.interpiano.pl/pol/aplikacja/zgloszenie_imcmtb ).

Patronat medialny nad Konkursem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowe informacje oraz Regulamin – na stronie: http://mastercompetition.interpiano.pl/pol 

Share on Facebook
 
Super Sam + 1 – Barry Guy / Marcin Masecki PDF Drukuj Email

sW czwartek 24 listopada 2016 roku odbędzie się kolejny koncert cyklu „Super Sam Plus 1”, podczas którego na jednej scenie wystąpią Barry Guy i Marcin Masecki.

„Super Sam Plus 1” to cykl wystąpień solowych oraz duetów odbywający się od września do końca 2016 roku. Projekt koncentruje się głównie wokół muzyki, ale przewiduje też udział innych form wyrazu, takich jak: performance, multimedia, monodram. Podczas przedsięwzięcia prezentowani będą uznani artyści polscy i zagraniczni nastawieni na działania autorskie, eksperymentalne i innowacyjne.

Barry Guy to innowacyjny kontrabasista i kompozytor. Guy jest twórcą i dyrektorem artystycznym London Jazz Composers Orchestra, dla której napisał kilka większych utworów. Jego prace charakteryzują się świeżością i wirtuozowskim charakterem.

Każdy wieczór przewiduje udział jednego artysty warszawskiego. Wraz z Guy’em wystąpi Marcin Masecki, pianista, kompozytor, absolwent prestiżowej Berklee College of Music w Bostonie. Prowadzi bądź jest członkiem niezwykle różnorodnych projektów o szerokim zasięgu stylistycznym. Kreatywnie przekracza granice między poszczególnymi gatunkami oraz między tak zwaną sztuką wysoką i niską. Obecnie jest członkiem międzynarodowego zespołu rockowego Paristetris, prowadzi sekstet jazzowy Profesjonalizm oraz 10-osobową orkiestrę dętą Polonezy, grającą polonezy własnego autorstwa. Jego równoległą pasją jest muzyka klasyczna, którą prezentuje w nieortodoksyjny sposób i najczęściej również w nieortodoksyjnych miejscach. Gra na swoim spersonalizowanym 6-oktawowym pianinku.

Artyści zaproszeni zostaną do przedstawienia dzieł premierowych, nigdy wcześniej nie wykonywanych. Wieczór wieńczyć będzie wspólny występ w duecie. Idea duetów sama w sobie jest premierowa, gdyż artyści, którzy występować będą ze sobą, zrobią to po raz pierwszy, budując najnowsze z możliwych dzieło.

Patronat medialny nad cyklem koncertów objeło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej informacji – na stronie: http://mozg.pl

Share on Facebook
 
AutoPianoForte: koncert na fortepian autonomiczny i kameralistów PDF Drukuj Email

p8 grudnia 2016 roku w Studiu Koncertowym im. W. Lutosławskiego w Warszawie odbędzie się eksperymentalny i nowatorski koncert kameralny AutoPianoForte, podczas którego centralną rolę odegra fortepian autonomiczny.

Fortepian autonomiczny to instrument, który obywa się bez pianisty. Nie należy go mylić z syntezatorem. Dźwięk wydobywa się z niego klasycznie – za pomocą młotków uderzających w struny, ale jego wyjątkowość polega na wyrafinowanych serwomechanizmach, które sterowane komputerem, mogą same poruszać mechanizmem młoteczkowym i pedałami. System może też zapamiętywać grę pianisty, odtwarzając następnie w najdrobniejszych detalach jego interpretację. Sterowanie fortepianem przez komputer daje także ogromne możliwości kompozytorom - i to na tym jego aspekcie skupiony jest projekt „AutoPianoForte”. Mając do dyspozycji klasycznie zbudowany instrument nie trzeba mianowicie liczyć się z ograniczeniami ludzkiej fizyczności. Najbardziej skomplikowane przebiegi krzyżujące się w szalonych tempach, złożone wielodźwiękowe akordy, wymyślne faktury obejmujące całą klawiaturę - wszystko, co można zaprogramować na komputerze, respektując jedynie ograniczenia mechanizmu fortepianowego, jest tu wykonalne. 

W ramach projektu powstały kompozycje solowe oraz kameralne z udziałem fortepianu autonomicznego [model Yamaha Disklavier DC2X ENST] oraz sopranu, klarnetów, gongów, mis dźwiękowych, kontrabasu i kwartetu smyczkowego. Podczas koncertu odbędą się premiery utworów Jarosława Siwińskiego (Chopin Elements, Jeżeli), Ryszarda Osady (Alone), Anny Ignatowicz-Glińskiej (Gromadki), Michała Górczyńskiego (Song), Alicji Gronau (Multidram), Jerzego Kornowicza (Dzwony od Nielisza) i Krzesimira Debskiego (El piano diabolico). Wystąpią: Joanna Freszel (sopran), Michal Górczyński (klarnet kontrabasowy), Trillingen Duo [Iwona Jędruch - gongi/misy dźwiękowe i Małgorzata Kołcz - kontrabas], Opium String Quartet.

Koncert poprzedzą dwa spotkania przedstawiające możliwości techniczne instrumentu oraz sposoby komponowania na tego rodzaju fortepian: o godz. 10:00 AutoPianoForte Open 1 z młodzieżą licealną, kiedy będzie mogła m.in. przysłuchać się jednej z prób, oraz o godz. 18:00 AutoPianoForte Open 2 bezpośrednio przed koncertem.

Wstęp wolny.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

ZOBACZ: wydarzenie na FB.

Share on Facebook
 
Super Sam + 1 – Toshinori Kondō / Marek Chołoniewski PDF Drukuj Email

c„Super Sam + 1” to cykl wystąpień solowych oraz duetów odbywający się od września do końca 2016 roku. Podczas koncertu 8 grudnia wystąpią Toshinori Kondō i Marek Chołoniewski – uznani artyści, nastawieni na działania autorskie, eksperymentalne i innowacyjne.

Projekt koncentruje się głównie wokół muzyki, ale przewiduje też udział innych form wyrazu, takich jak: performance, multimedia, monodram. Koncert 8 grudnia będzie składał się z trzech części: występy solowe Toshinori Kondō i Marka Chołoniewskiego, a nastęnie ich wspólne muzykowanie w duecie. Artyści przedstawią utwory nigdy wcześniej nie wykonywane. Idea duetów sama w sobie jest premierowa, gdyż artyści, którzy występować będą ze sobą, zrobią to po raz pierwszy, budując najnowsze z możliwych dzieło.

Toshinori Kondō (ur. w 1948) – japoński trębacz jazzowy, tworzący głównie jazz awangardowy z dużą domieszką elektroniki. W 1978 przeprowadził się do Nowego Jorku, gdzie zaczął występować z Billem Laswellem, Johnem Zornem i Redem Frithem; rok później wydał swoje pierwsze nagranie. Koncertował po Europie z Eugenem Chadbournem i Peterem Brotzmanem. Poza pracami solowymi, Kondō współpracował z takimi artystami, jak Derek Bailey, Herbie Hancock, Steve Lacy, DJ Krush czy polski zespół Levity (album Chopin Shuffle). Komponował też muzykę do japońskich produkcji filmowych.

Marek Chołoniewski (ur. w 1953) ukończył studia gry na organach (L. Werner), teorii muzyki i kompozycji (B.Schaeffer) oraz muzyki elektronicznej (J.Patkowski) w krakowskiej Akademii Muzycznej. W 1977 założył stowarzyszenie Muzyka Centrum, a od 2000 jest kierownikiem Studia Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Krakowie. Pisze muzykę instrumentalną, elektroakustyczną, dla radia, filmu i TV, jest autorem instalacji dźwiękowych i wideo, projektów audiowizualnych, przestrzennych i sieciowych. Koncertuje, prowadzi kursy i wykłady w wielu krajach Europy, Azji, Ameryki Płn. i Płd.

Patronat medialny nad cyklem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej informacji – na stronie: http://mozg.pl

Share on Facebook
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 5 z 24
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information