23 marca 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Nasze patronaty
Bałtyckie Spektrum Muzyki Nowej PDF Drukuj Email

NeoQuartet9 lipca 2016 roku NeoQuartet wyrusza w trasę po krajach nadbałtyckich. Muzycy zagrają na koncertach w Berlinie, Härnösand, Tallinie, Moskwie i Gdańsku. Trójmiejski koncert odbędzie się 7 października w ramach piątej edycji Festiwalu NeoArte. Spektrum Muzyki Nowej.

Bałtyckie Spektrum Muzyki Nowej to cykl pięciu koncertów trójmiejskiego kwartetu smyczkowego NeoQuartet, które odbędą się w Niemczech, Szwecji, Estonii, Polsce oraz w Rosji od lipca do grudnia 2016 roku. Podczas każdego koncertu zespół zaprezentuje pięć utworów na kwartet smyczkowy napisanych przez kompozytorów z Niemiec (Helmut Zapf), Szwecji (Rei Munakata), Estonii (Helena Tulve), Rosji (Anton Safronov) i Polski (Aleksander Kościów). Trzy z nich napisane zostały specjalnie na potrzeby projektu. Każdy z utworów zostanie poprzedzony krótką prezentacją multimedialną, w której kompozytor opowie o swoim dziele, co ma przybliżać odbiorcom idee twórcy i pozwolić widowni bardziej świadomie uczestniczyć w koncertach.

Ideę projektu stanowi przedstawienie widowni spektrum możliwości kameralnej muzyki nowej. Dobór krajów, kompozytorów oraz miejsc koncertów pozwala zaprezentować dzieła różnorodne tak pod względem muzycznym, jak i koncepcyjnym. Widownia będzie miała okazję zapoznać się i porównać kompozycje twórców wywodzących się z rożnych kultur i systemów edukacyjnych.

NeoQuartet jest jednym z najprężniej działających zespołów kameralnych specjalizujących się w wykonawstwie muzyki najnowszej w Polsce. Za swój cel stawia sobie promocję twórczości głównie młodych kompozytorów. Członkowie NeoQuartet to pasjonaci sztuki współczesnej, chętni do nowatorskich poszukiwań, otwarci na współpracę z najbardziej wymagającymi artystami. Muzycy realizują swoją wizję łączenia wielu dziedzin sztuki takich jak muzyka, wizualizacje, elektronika czy taniec, skupiając się na propagowaniu sztuki współczesnej w szerokim gronie odbiorców. Zespół ma w swoim repertuarze utwory m.in. Reicha, Crumba, Schnittke, Pendereckiego, posiada także w swoim dorobku artystycznym kilkadziesiąt prawykonań utworów kompozytorów młodego pokolenia (m.in. Stulgińska, Czerniewicz, Kościów, Przybylski).

Mecenasami projektu są Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Fundacja Współpracy Polsko – Niemieckiej.

Patronat medialny nad trasą koncertową objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
Więcej…
 
44. Letnie Koncerty Organowe i Kameralne we Władysławowie PDF Drukuj Email

44. Koncerty im. Eugeniusza Brańki44. edycja Letnich Koncertów Organowych i Kameralnych im. Eugeniusza Brańki we Władysławowie odbędzie się w dniach 7 lipca – 25 sierpnia 2016 roku, w czwartkowe wieczory o godz. 20.00 w Kościele pw. Wniebowzięcia NMP. Wstęp na wszystkie koncerty jest wolny.

Wakacyjny cykl koncertów muzyki klasycznej, zainaugurowany w 1973 roku przez kompozytora, dyrygenta i organistę z Częstochowy – Eugeniusza Brańkę – wpisał się na stałe w obraz letniego Władysławowa. Co roku festiwal daje możliwość obcowania z muzyką na światowym poziomie tysiącom melomanów. Organizatorem  wydarzenia jest Centrum Kultury, Promocji i Sportu Władysławowa przy współudziale Parafii Wniebowzięcia NMP we Władysławowie. Partnerami tegorocznej edycji są dodatkowo: Stowarzyszenie im. Eugeniusza Brańki oraz Centrum Edukacji Artystycznej przy MKiDN.

Podczas inauguracji festiwalu (07.07) wystąpią laureaci Ogólnopolskiego Konkursu Centrum Edukacji Artystycznej: trębacz Lennard Czakaj oraz organista Marcin Knura, a w programie znajdą się utwory J. S. Bacha i M. Regera. Formuła wydarzenia tradycyjnie zamknie się w koncertach tematycznych. 44. sezon koncertowy zabierze publiczność w muzyczną podróż po świecie. W tym kontekście znaczące są już same tytuły kolejnych czwartkowych wieczorów: Psalmy sarmackie (14.07), Muzycznym szlakiem gór (21.07), Podróż na Bałkany (28.07), Hiszpańskie inspiracje (04.08), Negro spirituals (11.08), Melodie hebrajskie (18.07), W kręgu muzyki włoskiej (25.08).

ZOBACZ: Ulotka Festiwalu

Patronat medialny nad koncertami objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Więcej informacji – na profilu FB: www.facebook.com/koncerty.organowe 

 

Share on Facebook
 
Goście Polskiego Chóru Kameralnego PDF Drukuj Email

20. letnie koncerty Polskiego Chóru Kameralnego

Polski Chór Kameralny już po raz 20. zaprasza na cykl letnich koncertów w altanie Parku Oliwskiego. Inauguracja nastąpi 25 czerwca, a następnych koncertów można będzie wysłuchać w kolejne soboty lata: 2, 9, 23 i 30 lipca oraz 6 i 13 sierpnia 2016 roku. Na wszystkie wydarzenia wstęp wolny.

Letnie koncerty z cyklu „Goście Polskiego Chóru Kameralnego” są już tradycją Parku Oliwskiego. Po raz pierwszy miały miejsce w 1997 roku, kiedy to z okazji 1000-lecia Miasta Gdańska wystąpiła Łucja Prus. W kolejnych latach organizatorzy gościli doskonałych muzyków, wśród których znaleźli się m.in. klarnecista Emil Kowalski oraz znany trójmiejskiej publiczności Cezary Paciorek. Już niemal od 20 lat w wakacyjne soboty, w samo południe, tuż po wybiciu dzwonów Archikatedry Oliwskiej, wśród zieleni Parku Oliwskiego rozbrzmiewa muzyka klasyczna, filmowa i rozrywkowa.

Tegoroczne koncerty będą wędrówką przez cały szereg różnych stylów i epok. Cykl zainicjuje występ Chóru Chłopięco-Męskiego Pueri Cantores Olivenses. W dalszej części można będzie usłyszeć pieśni z akompaniamentem fortepianu (Julia Pruszak, Kamil Penkala, Karolina Dziwniel, Leszek Holec, Les Femmes) oraz średniowieczne i renesansowe pieśni i tańce. W programie znajdzie się także miejsce dla kompozycji filmowych (For Friends) oraz utworów z kręgu muzyki popularnej w autorskich opracowaniach na kwartet instrumentów dętych (Long Street Brass).

ZOBACZ: Program koncertów

Patronad medialny nad wydarzeniami objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
 
XVII Letnia Filharmonia AUKSO – Pieniny 2016 PDF Drukuj Email

XVII Letnia Filharmonia AuksoDruga odsłona XVII Letniej Filharmonii AUKSO odbędzie się w dniach 8–10 sierpnia 2016 roku w Pieninach, obejmując koncerty kameralne i orkiestrowe oraz wydarzenia towarzyszące: spotkanie i prezentację twórców związanych z kulturą Spisza.

Festiwal zainauguruje koncertu „Flamenco Project” w wykonaniu kwartetu SONOS (stworzonego m.in. z członków orkiestry AUKSO) z wiodącym udziałem gitarzysty Grzegorza Skiby i perkusisty Krzysztofa Nowakowskiego. Będzie można usłyszeć energetyczne rytmy hiszpańskie, m.in. Habichuelo, Riqueniego, Fernándeza i Amiga.

Główną „klasyczną” atrakcją będzie występ „polskiego Paganiniego” czyli Mariusza Patyry, który wraz z Orkiestrą Kameralną Miasta Tychy AUKSO pod batutą Marka Mosia zaprezentuje muzyczne potpourri najwyższej próby. Zabrzmią specjalne orkiestrowe instrumentacje pereł z repertuaru skrzypcowego – m.in. Vivaldiego, Haydna, Karłowicza, Paganiniego i Chopina.

Tegoroczną edycję Festiwalu zakończy wspólny występ orkiestry AUKSO oraz wokalisty, kompozytora i multiinstrumentalistt Stanisława Soyki. Premierowo zabrzmią wykonania Sonetów Szekspira, które wpiszą się w tegoroczne obchody rocznic urodzin i śmierci poety. Warto podkreślić, że autorami aranżacji zamawianych na tę konkretnie okazję są Paweł Betley i Piotr Steczek.

Koncerty i wydarzenia odbędą się w Dworku Gościnnym w Szczawnicy, Kościele filialnym pw. św. Jana Chrzciciela w Jaworkach oraz w hali maszyn Zespół Elektrowni Wodnych w Niedzicy. Festiwal będzie okazją do spotkania ze Stanisławem Soyką, a także niezwykłą muzyczną rodziną Wojciecha Łukasza, pochodzącego z Krempachów.

ZOBACZ: Program XVII Letniej Filharmonii AUKSO – Pieniny 2016

Patronat nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Szczegółowe informacje – na stronie organizatora: www.szczawnica.naszgok.pl

Share on Facebook
 
XX Nova Muzyka i Architektura PDF Drukuj Email

Nova Muzyka i ArchiterkuraMiędzynarodowy Festiwal „Nova Muzyka i Architektura” na stałe wpisał się już w kalendarz kulturalnych wydarzeń Torunia i regionu kujawsko-pomorskiego. W dniach 24 czerwca – 3 września 2016 roku odbędzie się jego jubileuszowa XX edycja.Tradycją jest, że koncert inaugurujący Festiwal wpisuje się w uroczyste obchody Dni Torunia. W tym roku odbywa się on w dniu Toruńskiego Święta Miasta, które przypada w dzień świętego Jana Chrzciciela, patrona Torunia.

Festiwal zainaugurowany zostanie projektem „Blues Symfonicznie”, w którym wystąpi znana z programu The Voice of Poland wokalistka Marzena Ugorna oraz Toruńska Orkiestra Symfoniczna. Po raz pierwszy w bogatej tradycji festiwalowej, oprócz Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej w znakomitym repertuarze zaprezentują się inne zespoły orkiestrowe: z Ukrainy, Korei i Płocka. Po wielu latach do Torunia powróci Arte Dei Suonatori – najbardziej rozpoznawalny na arenie międzynarodowej polski zespół, specjalizujący się w muzyce dawnej. W nowej siedzibie Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej – CKK Jordanki, zaprezentowany zostanie unikatowy projekt łączący najbardziej znane utwory J.S. Bacha z muzyką latynoską, przy jednoczesnym wykorzystaniu konwencjonalnych instrumentów.

Dla sympatyków muzyki gospel w Bazylice katedralnej gościć będzie zespół Black International Gospel Singers, a w kościele św. Szczepana można będzie usłyszeć skrzypce z akompaniamentem organów w wykonaniu fińskich artystów. Tradycyjnie w Dworze Artusa zaprezentują się młodzi pianiści z całego świata – uczestnicy Paderewski Piano Academy. W ostatnią niedzielę sierpnia wystąpi Natalia Kukulska wraz z jednym z najciekawszych jazzowych kwartetów smyczkowych na świecie – Atom String Quartet oraz czołowym polskim perkusistą – Michałem Dąbrówką. Koncert finałowy to w tym roku Turniej Tenorów – gratka dla miłośników sztuki wokalnej. Całość programową dopełnią bezpłatne projekcje filmowe oraz muzyczne wycieczki po toruńskich zabytkach prowadzone przez przewodnika.

Mecenasem Festiwalu jest Gmina Miasta Toruń. Wydarzenie dofinansowane jest ze środków: Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Mecenasi: Nova Trading S.A., Fabryka Cukiernicza Kopernik S.A, EDF Toruń, Targi Toruńskie sp. z o.o. Współorganizacja: Województwo Kujawsko-Pomorskie.

ZOBACZ: Program Festiwalu

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Szczegółowe informacje – na stronie: www.muz-arch.pl 

Share on Facebook
 
Letnie Koncerty na Grochowskiej 2016 PDF Drukuj Email

Letnie Koncerty na Grochowskiej 2016Już po raz szósty Orkiestra Sinfonia Varsovia zaprasza mieszkańców Warszawy do wspólnego spędzenia wakacyjnych weekendów. Letnie koncerty na Grochowskiej to cykl 34 koncertów kameralnych, które od 7 maja 2016 roku przez 4 miesiące odbywać się będą w każdą sobotę i niedzielę o godzinie 16.00 w zabytkowych przestrzeniach siedziby Orkiestry. Wstęp na wszystkie wydarzenia jest wolny.

Letnie koncerty na Grochowskiej to cykl koncertów kameralnych muzyki klasycznej przygotowany z myślą zarówno o znawcach muzyki klasycznej, jak i melomanach, którzy dopiero odkrywają przyjemność słuchania muzyki. Przez cztery miesiące w każdy weekend zainteresowani będą mogli posłuchać koncertów, które odbędą się zarówno w zabytkowym budynku, jak i na plenerowej scenie przy Grochowskiej.

Program koncertów został dostosowany do szerokiego grona odbiorców i będzie obejmował całe spektrum muzyki klasycznej, od utworów barokowych po współczesne. Letnie Koncerty na Grochowskiej zainauguruje 7 maja występ chorwackiej wiolonczelistki Jeleny Očić z towarzyszeniem pianisty Piotra Kopczyńskiego, a zakończy 28 sierpnia koncert Kwartetu Śląskiego. Trzy koncerty zostaną poświęcone pamięci polskiego kompozytora Tadeusza Paciorkiewicza z okazji 100. rocznicy jego urodzin.

Podczas kilku miesięcy spotkań przy Grochowskiej zaprezentują się zarówno znani muzycy, jak i wybitni artyści młodego pokolenia. W tym roku będą to m.in. wybitny polski wiolonczelista Tomasz Strahl, prowadzący kursy mistrzowskie Akademii Sinfonia Varsovia – flecista Davide Formisano i klarnecista Antonio Saiote, stypendyści Fundacji Sinfonia Varsovia, uczniowie Yehudi Menuhin School z Londynu, a także uczestnicy Akademii Sinfonia Varsovia.

Jeden z koncertów przyjmie formę słowno-muzycznego spektaklu. Wystąpią skrzypek Krzysztof Jakowicz z pianistą Robertem Morawskim oraz recytujący wiersze Daniel Olbrychski. Nie zabraknie koncertów muzyków Sinfonii Varsovii – zagra m.in. Kwintet Smyczkowy, a także cała orkiestra (18 i 19 czerwca). Wśród wykonawców letniego cyklu znajdą się również zespoły, w skład których wchodzą instrumenty rzadziej prezentowane na muzycznych scenach, a będą to m.in. kwartet puzonowy HIBIKI Trombones, duet marimby i wibrafonu Percussis, duet gitarowy Wich&Guzik Duo oraz kwintet dęty Kazzma Brass Quintet.

Koncerty tradycyjnie poprzedzone będą słowem wstępnym muzykologów i krytyków muzycznych, wprowadzającym słuchaczy w klimat i rys historyczny prezentowanych dzieł. O wykonywanych utworach opowiadać będą m.in. Agata Kwiecińska, Piotr Wojciechowski, Ewa Chamczyk i Barbara Schabowska-Maszenda.

Patroni medialni: TVP Warszawa, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, naszemiasto.pl

Szczegółowy program – na stronie: www.sinfoniavarsovia.org

Share on Facebook
 
7+7=70 PDF Drukuj Email

7+7=70Festiwal Siedmiu Nurtów oraz Koncert Siedmiu Premier na 70-lecie Związku Kompozytorów Polskich odbędą się w dniach 19-26 czerwca 2016 roku w Narodowym Instytucie Audiowizualnym oraz w Studiu Koncertowym PR im. Witolda Lutosławskiego. Patronat honorowy nad wydarzeniami objął wicepremier, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Piotr Gliński.

Festiwal Siedmiu Nurtów to siedem koncertów w dniach 19-25 czerwca, z których każdy będzie prezentował jeden z siedmiu nurtów, w jakie ujęta została historia muzyki polskiej lat 1945-2015. Każdy koncert zostanie przygotowany przez muzykologa – kuratora koncertu i będzie poprzedzony jego autorskim spotkaniem z publicznością, wyjaśniającym nowe spojrzenie na muzykę współczesną w Polsce i nową klasyfikację występujących w niej zjawisk. Została przyjęta zasada, żeby podczas całego festiwalu zaprezentowany został tylko jeden wybrany utwór danego kompozytora. W ten sposób uzyskamy możliwie najszerszą reprezentację każdego z wymienionych nurtów. Każdy nurt zostanie omówiony również w eseju danego kuratora, a wszystkie eseje złożą się na książkę programową Festiwalu Siedmiu Nurtów. Do współpracy w roli kuratorów zostali zaproszeni wybitni autorzy muzykolodzy, w których centrum uwagi znajduje się polska twórczość współczesna.

Koncert Siedmiu Premier, który odbędzie się 26 czerwca, będzie koncertem finałowym obchodów Jubileuszu 70-lecia Związku Kompozytorów Polskich. W programie znajdzie się siedem specjalnie na tę okazję zamówionych utworów u kompozytorów siedmiu generacji. Grać będzie zaprzyjaźniony holenderski zespół Orkest de ereprijs pod dyrekcją Wima Boermana, co stwarza szansę na późniejsze wykonania zamówionych utworów za granicą.

Organizator: Związek Kompozytorów Polskich – Zarząd Główny
Współorganizatorzy: Narodowy Instytut Audiowizualny, Polskie Radio S.A. – Program 2

ZOBACZ: Program wydarzeń

Oficjalna strona Festiwalu: http://zkp70org.wix.com/7nurtow7premier

Share on Facebook
 
Per Musicam ad Astra 2016 PDF Drukuj Email

Per Musicam Ad Astra 2016W dniach 18-24 czerwca 2016 roku, podczas 4. edycji Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego im. Mikołaja Kopernika „Per Musicam ad Astra”, do Torunia, Chełmży i Inowrocławia zawitają chóry z całej Europy. Wydarzenie organizowane jest przez Stowarzyszenie Miłośników Muzyki Chóralnej „Astrolabium” i niemiecką agencję Meeting Music.

Uczestnikami tegorocznej edycji Festiwalu będą chóry i zespoły wokalne m. in. ze Szwecji, Islandii, Finlandii, Czech, Łotwy i Polski, które będą zmagać się o Grand Prix im. Mikołaja Kopernika. Prócz występów konkursowych i koncertów poszczególnych chórów zabrzmią cztery koncerty specjalne. 18 czerwca w Kościele Wniebowzięcia NMP w Toruniu odbędzie się Koncert Inauguracyjny Per musicam ad humanitatem, podczas którego Capella Bydgostiensis wraz z Chórem Astrolabium wykonają Lacrimosę inowrocławskiej kompozytorki Aleksandry Brejzy oraz Song of the Universal oraz Sunrise Mass młodego norweskiego twórcy Oli Gjeilo. Na fortepianie zagra Robert Matusiak, a całość poprowadzi Kinga Litowska. Patronat nad koncertem sprawuje Prezydent Miasta Torunia Michał Zaleski.

19 czerwca w tym samym miejscu, dla uczczenia 1050. rocznicy Chrztu Polski, zabrzmi muzyka sakralna Pawła Łukaszewskiego w wykonaniu Polskiego Chóru Kameralnego „Schola Cantorum Gedanensis” pod batutą Jana Łukaszewskiego. Przed występem zaplanowane jest spotkanie z kompozytorem, który został wyróżniony nagrodą Fryderyk 2015. Honorowy patronat nad wydarzeniem sprawuje Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego Piotr Całbecki oraz Przewodniczący Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego Ryszard Bober. Chóry uczestniczące w Festiwalu wystąpią na Dziedzińcu Ratusza Staromiejskiego 21 czerwca podczas koncertu Per musicam ad amicitiam z okazji Międzynarodowego Dnia Muzyki. Uroczystość zakończy Ceremonia Wręczenia Nagród Konkursu o Grand Prix im. Mikołaja Kopernika. Zwieńczeniem Festiwalu będzie ponowne wykonanie 24 czerwca, tym razem w Inowrocławiu w kościele pw. Św. Królowej Jadwigi, kompozycji Oli Gjeilo oraz dodatkowo utworu Lacrimosa Aleksandry Brejzy.

Poza koncertami, w dniach 19-20 czerwca odbędą się również warsztaty chóralne Technika wokalna – brzmienie – interpretacja, które poprowadzi prof. Krzysztof Szydzisz, oraz indywidualne sesje treningowe dla chórów, prowadzone przez pozostałych jurorów. Wstęp na wszystkie koncerty jest wolny – bezpłatne wejściówki będą dostępne w kasie Dworu Artusa. Na wszystkie koncerty wstęp jest wolny (bezpłatne wejściówki dostępne w kasie Dworu Artusa).

Wydarzenie zostało objęte patronatem honorowym Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Prezydenta Miasta Torunia oraz Narodowego Centrum Kultury. Jest współfinansowane z budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego oraz budżetu Miasta Torunia.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Więcej informacji – na stronie: www.pmaa.pl oraz profilu FB

Share on Facebook
 
Dark matter(s): the nature of sound PDF Drukuj Email

Dark Matter(s)Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus zaprasza 18 czerwca 2016 roku do Studia Koncertowego Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie na koncert zatytułowany Dark matter(s): the nature of sound.

Orkiestrą pokieruje Wiktor Kociuban, ceniony dyrygent polskiego pochodzenia. Międzynarodową karierę dyrygencką rozpoczął w 2014 roku, jako asystent Heinza Holligera, przy produkcji opery kompozytora Schneewittchen w Teatrze Operowym w Bazylei. Następnie debiutował podczas słynnego LucerneFestival (2014), dyrygując Lucerne Festival Academy Orchestra (B. A. Zimmermann – Sinfonie in einem Satz). Artysta współpracował z takimi kompozytorami jak Krzysztof Penderecki, Georg Friedrich Haas, Heinz Holliger czy Sofia Gubaidulina oraz dzielił podium z takimi artystami jak Mischa Maisky, Ivan Monighetti, Marcus Weiss czy Mike Svoboda.

Dark matter(s) to autorski projekt Wiktora Kociubana, będący serią koncertów z orkiestrami, którego założeniem jest prezentowanie publiczności znanych i nieznanych utworów muzyki XX i XXI wieku. Program the nature of sound ukazuje trzy kompozycje muzycznych gigantów: De natura sonoris 2 Krzysztofa Pendereckiego, Melodien György'a Ligetiego i Quattro Pezzisuuna nota sola Giacinto Scelsiego, a także skomponowane w 2003 roku dzieło Naturesmortes słynnego austriackiego kompozytora Georga Friedricha Haasa.

Jak tłumaczy Wiktor Kociuban: Nasz widzialny świat, a więc wszystko, co znamy (inaczej zwykła materia tzw. barionowa) stanowi zaledwie 5 proc. Wszechświata; ciemna energia to aż 68 proc., zaś tytułowa ciemna materia, która oddziałuje grawitacyjnie i sprawia, iż galaktyki mają taki a nie inny kształt to 27 proc. universum. Jak owo »niewidzialne rusztowanie świata« (czyt. ciemna materia), tak muzyka (sztuka) nowa, dzisiaj jakże często niesłusznie pomijana, jest bardzo ważną częścią naszej egzystencji: stanowi trzon kultury – jako sztuka należąca do nas, w przeciwieństwie do tej dawnej, tworzonej dla ludzi żyjących w innych czasach, wyczulonych na inne formy ekspresji i odbierających sztukę w zupełnie innym kontekście.

Szczegółowe informacje – na stronie: www.sinfoniaiuventus.pl 

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
Więcej…
 
10 lat Chóru Kameralnego „441 hz” z Gdańska PDF Drukuj Email

10-lecie Chóru 441HzW sobotę 18 czerwca 2016 roku o godz. 19:30 w Centrum św. Jana w Gdańsku (ul. Świętojańska 50) odbędzie się Koncert Jubileuszowy znanego trójmiejskiej publiczności Chóru Kameralnego „441 Hz”.

Na to szczególne wydarzenie, jakim jest pierwsza dekada chóru, Herce przygotowują szereg awangardowych (jak na wykonawców muzyki współczesnej przystało) niespodzianek, a wśród słuchaczy (a może i nie tylko) znajdzie się wiele zaproszonych przez zespół ex-Herców. Wstęp na koncert jest wolny!

Chór powstał w 2006 roku z inicjatywy studentów gdańskiej Akademii Muzycznej. Na co dzień prowadzi aktywną działalność koncertową, promującą repertuar muzyki najnowszej. Jego wiodącym celem jest wykonawstwo i promowanie współczesnej muzyki wokalnej. Okazjonalnie bierze także udział w warsztatach i spektaklach. Chór jest laureatem wielu nagród na krajowych i międzynarodowych konkursach chóralnych. W dorobku zespołu są dwa samodzielne wydawnictwa płytowe: Serioso-Giocoso (LIVE DVD) i Modern Choral Masterpieces (CD). Założycielem i dyrygentem Chóru jest Anna Wilczewska.

ZOBACZ: Program koncertu

Organizatorzy: Chór Kameralny 441 Hz, Fundacja NOVA ARTE. Patronat medialny: Chórtownia, O.pl Polski Portal Kultury, POLMIC.PL - Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Polska Dziennik Bałtycki, Radio Gdańsk S.A., Trojmiasto.pl. Partner: Photo Storytellers. Współpraca: Nadbałtyckie Centrum Kultury. Wydarzenie dofinansowano ze środków Miasta Gdańska.

Szczegółowe informacje – na stronie: www.441hz.pl oraz profilu FB

 

Share on Facebook
 
Cracow Guitar Quartet w cyklu „Music +” PDF Drukuj Email

Cracow Guitar QuartetPodczas koncertu Muzyczne krajobrazy w cyklu „Music +” wystąpi zespół Cracow Guitar Quartet, który od 2006 roku współtworzą artyści związani z Krakowem: Miłosz Mączyński, Joanna Baran, Łukasz Dobrowolski i Oskar Kozłowski. Gitarzyści wystąpią 15 czerwca 2016 roku o godz. 19.00 w Młodzieżowym Domu Kultury „Dom Harcerza” w Krakowie.

Zespół bierze udział w wielu projektach muzycznych w Polsce i za granicą, występuje na najbardziej prestiżowych festiwalach muzyki gitarowej, prowadzi lekcje mistrzowskie dla młodych wirtuozów tego instrumentów, ma na swoim koncie nagrania dla Polskiego Radia i Telewizji (w tym rejestrowany koncert w studiu Polskiego Radia). W 2009 roku otrzymał I nagrodę na XII Międzynarodowym Konkursie Gitarowym w Ile De Ré we Francji.

W 2010 roku nakładem CM Records ukazała się płyta zespołu From Ballet to Tango, ukazującą piękno i bogactwo muzyki tanecznej od renesansu do współczesności, od Europy po Amerykę Południową, od arcydzieł mistrzów po pełne uroku formy oparte na muzycznym folklorze, a wszystko to, w nowym intrygującym brzmieniu czterech gitar klasycznych. Płyta zyskała znakomite recenzje w polskiej i zagranicznej prasie muzycznej, a obecnie Cracow Guitar Quartet uważany jest za czołowy polski zespół muzyki gitarowej.

W programie koncertu znajdą się następujące utwory: Michael Praetorius – Terpsychora (4 tańce: Bransle de la Royne, Ballet, Courante, Rosette – Courante da capo), Luigi Boccherini – Introdukcja i Fandango, Leo Brouwer – Krajobraz kubański w deszczu, Modest Musorgski – Noc na Łysej Górze, Paulo Belinatti – Baiao de Gude, Celso Machado – Tańce brazylijskie.

Patronat medialny nad cyklem koncertów „Music +” objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
 
Słowiańska dusza PDF Drukuj Email

Słowiańska duszaPolska Orkiestra Sinfonia Iuventus zaprasza na koncert symfoniczny, który odbędzie się 10 czerwca 2016 roku w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie. W programie dzieła Antonína Dvořáka i Feliksa Nowowiejskiego, którymi zadyryguje Piotr Sułkowski. Artysta jest dyrektorem naczelnym i artystycznym Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej im. Feliksa Nowowiejskiego w Olsztynie.

W tym roku przypada 70. rocznica śmierci kompozytora, dyrygenta i organisty Feliksa Nowowiejskiego (1877-1946). Uchwałą Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej autor muzyki do słynnej Roty został ogłoszony patronem roku 2016. Z tej okazji Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus przypomni dzieła tego wybitnego twórcy. Na początek zaprezentowana zostanie Uwertura do opery „Legenda Bałtyku” op. 28. Prawykonanie opery, opartej na prasłowiańskim micie, odbyło się w Poznaniu 28 listopada 1924 roku. W swym dziele Nowowiejski nawiązał do tradycji romantycznej opery włoskiej i niemieckiej, wprowadzając elementy folkloru polskiego, prasłowiańskich legend i stosując z powodzeniem zabiegi archaizujące. Drugim dziełem Nowowiejskiego, które zabrzmi tego wieczoru, będzie Marsz Pretorianów z oratorium „Quo vadis” op. 30. Do napisania utworu zainspirował kompozytora pobyt w Rzymie i lektura niezwykle popularnej wówczas książki Henryka Sienkiewicza. Wykonane po raz pierwszy w 1907 roku oratorium z miejsca stało się przebojem – w 20 lat po napisaniu wykonano je około 200 razy.

Utwory Feliksa Nowowiejskiego usłyszymy w zestawieniu z dziełami najwybitniejszego kompozytora czeskiej szkoły narodowej – Antonína Dvořáka (1841-1904). Orkiestra wykona najpierw Uwerturę koncertową „Karnawał” op. 92. Ujęta w swobodną formę sonatową uwertura opisuje samotnego wędrowca przyglądającego się o zmierzchu rozbawionemu miastu. Zwieńczeniem wieczoru będzie słynne arcydzieło Dvořáka, czyli IX Symfonia e-moll „Z Nowego Świata” op. 95. Jak sugeruje sam tytuł, symfonia została skomponowana podczas pobytu kompozytora w Stanach Zjednoczonych. Słychać w niej nie tylko ducha muzyki słowiańskiej, ale także inspiracje muzyką indiańską i afro-amerykańską. Wykonanie odbyło się w 1893 roku w nowojorskiej Carnegie Hall i zakończyło się ogromnym sukcesem. Od tego czasu dzieło czeskiego twórcy nie schodzi z afiszów największych sal filharmonicznych na całym świecie.

Bilety dostępne na stronach: www.bilety24.pl oraz www.sklep.polskieradio.pl, a także w kasie Studia Koncertowego Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego na godzinę przed koncertem.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
Więcej…
 
Beethoven i skrzypce PDF Drukuj Email

Beethoven i skrzypce28 maja 2016 roku w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie odbędzie się kolejny koncert symfoniczny Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus. Zespoł poprowadzi jego kierownik artystycznyPrzemysław Fiugajski. Solistką będzie znakomita polska skrzypaczka młodego pokolenia Anna Maria Staśkiewicz.

Artystka jest laureatką wielu konkursów skrzypcowych, m.in. III nagrody na XIII Międzynarodowym Konkursie im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu w 2006 roku. Podczas zapowiadanego wieczoru wykona Koncert skrzypcowy D-dur op. 61 Ludwiga van Beethovena. Utwór ten, obok Koncertu skrzypcowego D-dur Johannesa Brahmsa, Koncertu skrzypcowego D-dur Piotra Czajkowskiego oraz Koncertu skrzypcowego e-moll Feliksa Mendelssohna, należy do klasyki gatunku, będąc jednym z najczęściej wykonywanych koncertów skrzypcowych w historii muzyki.

Program koncertu Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus dopełni inne wielkie dzieło Ludwiga van Beethovena – VIII Symfonia F-dur op. 93. Ten skomponowany w 1812 roku utwór Beethoven nazwał „moją małą symfonią w F-dur”, dla odróżnienia od rozbudowanej VI Symfonii. Spytany przez swego ucznia Carla Czernego o powody, dla których Ósma cieszy się mniejszą popularnością od Siódmej, Beethoven miał odpowiedzieć: „ponieważ Ósma jest o wiele lepsza”.

Bilety dostępne na stronie www.bilety24.pl oraz www.sklep.polskieradio.pl, a także w kasie Studia Koncertowego Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego na godzinę przed koncertem.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
 
XX versus XXI wiek PDF Drukuj Email

XX versus XXI wiekW sobotę 21 maja 2016 roku w ramach Trójmiejskiej edycji Europejskiej Nocy Muzeów 2016 odbędzie się koncert współczesnej muzyki perkusyjnej – XX versus XXI wiek. Wydarzenie będzie miało miejsce w Sali Koncertowej Akademii Muzycznej w Gdańsku w godz. 22.22-23.23.

W ramach koncertu zaprezentowane zostaną kompozycje elektro-akustyczno-graficzne — modernistyczne i awangardowe — wykorzystujące bogate spektrum instrumentów perkusyjnych i nowe sposoby wydobycia z nich brzmienia, a ponadto środki multimedialne i projekcje dźwięku w systemie wielokanałowym. Będzie to swoista twórcza konfrontacja, prezentująca dzieła powstałe jeszcze w XX wieku oraz aktualne, XXI-wieczne osiągnięcia w dziedzinie kompozycji.

Utwory składające się na program wieczoru zostały napisane przez zastosowanie odmiennych technik kompozytorskich, z wykorzystaniem bogatego spektrum instrumentarium akustycznego. Nieidiomatyczne eksplorowanie właściwości brzmieniowych oraz korzystanie z środków multimedialnych (m.in. kwadrofoniczna projekcja dźwięku i live electronics) wpływają na atrakcyjność koncertu, który z pewnością będzie ciekawą i merytorycznie wartościową propozycją również dla tych odbiorców, którzy nie są związani z muzyką współczesną. Udział w koncercie wymaga od odbiorców przede wszystkim otwartości umysłu oraz gotowość na nowe doznania słuchowe, które można wręcz poczuć!

W programie: Marian BorkowskiSpektra (1980) na perkusje solo, Marta Ptaszyńska Mobile (1976) na dwóch perkusistów, Krystyna Moszumańska-NazarFantazja (1987) na marimbę, Jarosław DrozdX=Y (2014) na trzy zestawy multipercussion i projekcje graficzną oraz Fonolog (2016) na dwa zestawy multipercussion, projekcje czterokanałową, taśmę i live electronics (wer. II), Mikołaj Laskowski 1 na 1 (2011) na wibrafon. Kompozycje wykonają: Jarosław Drozd, Maciej Lange oraz Łukasz Świerkosz.

Główną ideą przedsięwzięcia jest promocja na obszarze Trójmiasta muzyki modernistycznej, nowych zjawisk w estetyce współczesnej kultury dźwięku oraz eksperymentowanie w zakresie sposobów prezentacji dzieła muzycznego, które to prezentacje jednocześnie uwzględniają obecnie obowiązujący model intermedialnej komunikacji z odbiorcą dóbr sztuki. Ponadto organizatorzy pragną również efektywnie rozszerzać dotychczasowe kanony repertuaru wykonywanego przez perkusjonalistów na recitalach o dzieła polskich twórców.

Organizatorzy: Katedra Instrumentów Dętych i Perkusyjnych Akademii Muzycznej w Gdańsku, Oddział Gdański Związku Kompozytorów Polskich.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Share on Facebook
 
Festiwal „Hajnówka 2016” w Białymstoku PDF Drukuj Email

Festiwal Hajnówka 2016Jubileuszowy XXXV Międzynarodowy Festiwal Muzyki Cerkiewnej „Hajnówka 2016” rozpocznie się 17 maja 2016 roku w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku. Po raz 35-ty spotkają się Ci, dla których śpiew jest nie tylko muzyką, ale także duchowym doświadczeniem, modlitwą i kontemplacją.

Festiwal potrwa od 17 do 22 maja. Inauguracji dokona Chór Narodowego Radia Ukrainy im. P. Majborody, dyrygować będzie znakomita Julia Tkacz. Od czwartku do soboty, w dniach 19-21 maja, publiczność będzie miała okazję wziąć udział w przesłuchaniach koncertowych. W tym roku – ze względu na to, że jest to jubileuszowa edycja Festiwalu – w konkursie wezmą udział najlepsi z najlepszych. Zmierzą się ze sobą między innymi laureaci z poprzednich lat. Chóry uczestniczące w konkursie będą reprezentowały kilkanaście krajów, w tym tak odległe od kultury Wschodu jak Australia czy Zjednoczone Emiraty Arabskie.

W Festiwalu bowiem biorą udział artyści bez względu na narodowość i wyznanie – nie tylko wyznawcy prawosławia, ale też katolicy, grekokatolicy, protestanci, muzułmanie, buddyści, wyznawcy judaizmu. Wszyscy reprezentują najwyższy poziom wykonawstwa, o czym świadczy fakt, że w roku 1995 Ministerstwo Kultury nadało festiwalowi kategorię zerową, stawiając go na równi z Konkursem Chopinowskim i Międzynarodowym Festiwalem Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Dziś jest to jedyny o takim znaczeniu festiwal muzyki cerkiewnej na świecie.

Konkursowemu jury od wielu lat przewodniczy Romuald Twardowski, wybitny polski kompozytor i pedagog. Profesjonalni muzycy i muzykolodzy pod jego kierunkiem zdecydują, który chór zyska miano najlepszego z najlepszych – rywalizacja będzie więc intensywna. Wielki finał odbędzie się w Operze i Filharmonii Podlaskiej w niedzielę 22 maja 2016 roku.

Oprócz koncertów w białostockiej Filharmonii podczas Festiwalu będą odbywać się również imprezy towarzyszące – chórów można będzie posłuchać m.in. w Warszawie, Krakowie oraz w niedawno zbudowanym Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach. Sam kompozytor zaś od lat sprawuje honorowy patronat artystyczny nad białostockim festiwalem.

Od 1982 roku jednym ze znaczących współtwórców Festiwalu jest ks. Jerzy Szurbak, wieloletni dyrektor i dyrygent znanego w świecie Zespołu Muzyki Cerkiewnej w Warszawie. – Najdoskonalszym instrumentem – nie ręką ludzką uczynionym, ale będącym darem bożym – jest głos ludzki – mówił ks. Szubrak dla „Rzeczypospolitej”. – I nim wierni mają Boga wielbić. Prawosławni uważają, że żaden instrument, nawet najdoskonalszy stradivarius czy fortepian Steinwaya, nie jest w stanie oddać chwały bożej na równi z głosem człowieka.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

ZOBACZ: Program Festiwalu

Szczegółowe informacje – na stronie: www.festiwal-hajnowka.pl

 

Share on Facebook
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 7 z 21
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information