26 lipca 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Nasze patronaty
Super Sam + 1 – Sylvie Courvoisier / Jan Emil Młynarski PDF Drukuj Email

sKolejne wydarzenie z cyklu „Super Sam + 1” odbędzie się w Warszawie 17 listopada 2016 roku. Tym razem swoją twórczość muzyczną przedstawią amerykańska pianistka i kompozytorka Sylvie Courvoisier oraz polski perkusista i producent Jan Emil Młynarski.

Super Sam + 1" to cykl wystąpień solowych oraz duetów odbywający się od września do końca 2016 roku. Projekt koncentruje się głównie wokół muzyki, ale przewiduje też udział innych form wyrazu, takich jak: performance, multimedia, monodram. Podczas „Super Sam + 1” prezentowani są uznani artyści polscy i zagraniczni nastawieni na działania autorskie, eksperymentalne i innowacyjne.

Warszawska publiczność będzie miała okazję poznać nowe kompozycje działającej w Nowym Jorku Sylvie Courvoisier, która tworzy muzykę koncertową, do radia, teatru i choreografii tanecznych. Ma na swoim koncie ponad 40 nagrań dla różnych wytwórni, m.in. ECM Tzadik, Intakt records. Obecnie, wspólnie z Markiem Feldmanem prowadzi Sylvie Courvoisier/Mark Feldman Kwartet. Jest także członkinią kwintetu Lonelyville, trio z Kennym Wollesenem i Drew Gressem, trio Mephista, trio z Ellerym Eskelinem i Vincentem Courtois.

Każdy wieczór przewiduje udział jednego artysty warszawskiego. 17 listopada wraz z Courvoisier wystąpi Jan Emil Młynarski, absolwent prestiżowej szkoły Drummers Collective w Nowym Jorku. Od 1999 roku obecny na profesjonalnej scenie muzycznej. Działał jako muzyk sesyjny z czołówką polskiej sceny komercyjnej. Obecnie jest perkusistą zespołów Oszibarack, Nervy, Alexis, Pole, 67,5 Minut Projekt, Baaba, Warszawskie Combo Taneczne, a także Młynarski Plays Młynarski, z którym na swój własny sposób interpretuje piosenki swojego ojca Wojciecha Młynarskiego. Koncertuje w projekcie „Głosy Gór” razem z Januszem Olejniczakiem, Sebastianem Karpielem-Bułecką pod batutą Jerzego Maksymiuka. Członek wytwórni i stowarzyszenia LADO ABC.

Podczas koncertu prezentowane będą dwa akty solowe, przedstawiające dzieła premierowe. Zwieńczy wieczór wspólny występ w duecie.

Patronat medialny nad cyklem koncertów objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej informacji – na stronie: http://mozg.pl

Share on Facebook
 
Warsztaty improwizacji dla dzieci „Opowiedz mi bajkę” w Wilanowie PDF Drukuj Email

OMBCieszące się popularnością warsztaty improwizacji dla dzieci „Opowiedz mi bajkę”, które organizuje Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej we współpracy z Centrum Kultury Wilanów, odbędą się 19 listopada 2016 roku.

Połączenie muzyki, książek, improwizacji i zabawy to idea zajęć, przeznaczonych dla dwóch grup dzieci w wieku 3-5 lat oraz 6-8 lat. Uczestnicy słuchają muzyki nowej, poznają podstawy improwizacji oraz układają własne bajki na podstawie ilustracji z książek graficznych. Opowiadania te są następnie „przekładane” na język muzyczny przez zaproszonych gości. Wspólnie bawiąc się, dzieci odkrywają świat muzyki współczesnej, różne instrumenty i ich niezwykłe brzmienia, a także wspaniałe książki.

Podczas najbliższych zajęć prócz zabaw z improwizacjami i książką Czerwony pociąg Wydawnictwa Debit, pojawią się CYMBAŁY. Gośćmi będą świetni muzycy: Justyna Stępień-Grozdew (sopran), Marta Maślanka (cymbały) i Rafał Grozdew (tenor). Warsztaty poprowadzi kontrabasistka Małgorzata Kołcz i kompozytor Jarosław Siwiński.

Zajęcia trwają ok. 90 minut z krótką przerwą i są bezpłatne. Liczba miejsc jest ograniczona, dlatego organizatorzy proszą o wcześniejszą rejestrację pod numerem telefonu 790 395 228 lub e-mailem Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Patronat medialny nad warsztatami objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

ZOBACZ: wydarzenie na FB

Share on Facebook
Więcej…
 
MISTERIUM w 1050. Rocznicę Chrztu Polski PDF Drukuj Email

Misterium18 listopada o godz. 19.30 w gdańskiej Bazylice Mariackiej odbędzie się prawykonanie nowego dzieła Krzesimira Dębskiego pt. Misterium.

Podczas uroczystego koncertu w Bazylice Mariackiej w Gdańsku z okazji 1050. Rocznicy Chrztu Polski zostanie zaprezentowany utwór Krzesimira Dębskiego na chór, zespół instrumentów średniowiecznych oraz elektronikę. Tegoroczne obchody jednego z najważniejszych faktów państwowości polskiej mają charakter kościelno-państwowy, odwołują się do historycznych danych o początkach Państwa Polskiego. Fakt przyjęcia Chrztu uobecnia się również w muzyce. Idiom chorału gregoriańskiego zaszczepiony wraz z przyjęciem chrześcijaństwa przetrwał przez wieki i jest obecny w twórczości kompozytorów takich jak K. Penderecki i H. M. Górecki. Elementy muzyki wczesnochrześcijańskiej przetrwały do dziś i stanowią inspirację dla twórców współczesnych. Ten przemożny wpływ, trwanie i przenikanie tradycji wczesnochrześcijańskiej Krzesimir Dębski postarał się zawrzeć w utworze skomponowanym specjalnie na tę okazję.

Polski Chór Kameralny zaśpiewa pod dyrekcją Jana Łukaszewskiego. Obok Krzesimira Dębskiego (skrzypce, II dyrygent) wystąpią wybitni instrumentaliści: Krzysztof Ścierański (gitara basowa), Bogusław Grabowski (organy), Norik Minasyan (duduk), Barbara Merdinger (mandolina) oraz Michał Górczyński (klarnet).

Wydarzenie, które wpisuje się w obchody rocznicy Chrztu Polski otrzymało wsparcie Narodowego Centrum Kultury. Koncert został objęty patronatem honorowym przez Arcybiskupa Sławoja Leszka Głódzia.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Share on Facebook
 
Konferencja „Young Musicology Today" PDF Drukuj Email

ImuzW dniach 7-9 listopada 2016 roku w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego odbędzie się międzynarodowa konferencja pt. „Young Musicology Today: tendencies, challenges and perspectives".

Celem konferencji jest integracja międzynarodowego środowiska młodych muzykologów (doktorantów, młodych pracowników naukowych, studentów kończących studia II stopnia), jak i umożliwienie wymiany doświadczeń oraz poznania tematów badawczych podejmowanych przez młodych muzykologów z całego świata (m.in. z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Finlandii, Włoch, Słowacji, Czech, Holandii, Słowenii, Niemiec, Austrii). Ważną jej częścią będzie dyskusja na tematy zawodowe, a także te, które dotyczą miejsca muzykologii w przyszłej strukturze nauk humanistycznych oraz wyzwań społecznych, jakie aktualnie stoją przed młodymi adeptami tej dyscypliny. W tym celu w programie konferencji zaplanowaliśmy panel dyskusyjny "Muzykolog na rynku pracy".

Podczas konferencji wystąpi dziewięcioro prelegentów, reprezentujących Instytuty Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego i Uniwersytetu Jagiellońskiego, krakowską Akademię Muzyczną i Katedrę Muzykologii Uniwersytetu Adama Mickiewicza.

Partnerami konferencji są: Muzeum Narodowe w Krakowie, Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, Instytut Muzyki i Tańca, Ośrodek Dokumentacji Muzyki Polskiej XIX i XX wieku im. I. J. Paderewskiego, Agencja Artystyczna GAP.

Konferencja została objęta Honorowym Patronatem Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego prof. dr hab. med. Wojciecha Nowaka.

Patronat medialny nad konferencją objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

ZOBACZ: program PDF

Share on Facebook
 
Jubileusz profesora Szymona Kawalli PDF Drukuj Email

u30 listopada 2016 roku o godz. 19.00 w Sali Koncertowej UMFC odbędzie się koncert, poświęcony jubileuszowi 60-lecia pracy artystycznej oraz 50-lecia działalności pedagogicznej prof. zw. dr hab. Szymona Kawalli – czołowego polskiego dyrygenta i kompozytora.

Szymon Kawalla pochodzi z rodziny mającej kilkupokoleniowe tradycje muzyczne. W maju 1956 miał pierwszy koncert publiczny jako skrzypek, a przy fortepianie była jego siostra Bronisława. W 1966 roku – jeszcze jako uczeń Liceum Muzycznego w Krakowie – został nauczycielem wychowania muzycznego w Zasadniczej Szkole Zawodowej nr 1 w Krakowie. Jego córka Joanna, skrzypaczka i pedagog UMFC, kontynuuje wspaniałe rodzinne tradycje muzyczne. Szymon Kawalla kierował czołowymi polskimi orkiestrami symfonicznymi, chórami i scenami operowymi. Występował we wszystkich krajach europejskich, amerykańskich i azjatyckich. Dokonał nagrań płytowych dla wielu wytwórni płytowych w Polsce, Wielkiej Brytanii, Korei Płd.i USA, otrzymując wielokrotnie Grand Prix du Disc.

Koncert Jubileuszowy w UMFC gościć będzie wybitnych artystów, przyjaciół jubilata, wystąpią: Joanna Kawalla, Roman Lasocki - skrzypce, Leszek Lorent - perkusja, Ewa Iżykowska-Lipińska, Ae Ran Kim, Justyna Reczeniedi - soprany. Za pulpitem dyrygenckim stanie Maestro oraz studenci i doktoranci z klasy prof. Szymona Kawalli. Koncertowi będzie towarzyszyła wystawa plakatów koncertowych Maestra oraz promocja płyty jego twórczości kameralnej, zorganizowana przez Requiem - CD.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Share on Facebook
 
Jubileuszowa edycja Międzynarodowego Festiwalu „Odkrywamy Paderewskiego” PDF Drukuj Email

opW dniach 11-14 listopada 2016 roku we Lwowie odbędzie się V Międzynarodowy Festiwal „Odkrywamy Paderewskiego”. To największe i najważniejsze polsko-ukraińskie wydarzenie muzyczne.

Rok ten jest wyjątkowy nie tylko ze względu na okrągłą edycję Festiwalu, ale także z powodu innych ważnych rocznic: 75-tą rocznicę śmierci Ignacego Jana Paderewskiego oraz setną rocznicę niezmiernie ważnego koncertu Patrona Festiwalu. 22 lutego 1916 Paderewski zagrał w Waszyngtonie na przyjęciu w Białym Domu w obecności prezydenta USA Woodrowa Thomasa Wilsona, co miało swoje dalsze konsekwencje w zmianie stanowiska Prezydenta USA w kwestii Niepodległości Polski.

Głównym przesłaniem piątej, jubileuszowej edycji festiwalu jest promowanie kultury polskiej i przekazanie naszym wschodnim sąsiadom polskiego repertuaru muzycznego na najwyższym, światowym poziomie.

Festiwal zgromadzi największych polskich twórców o światowej renomie: zarówno wyjątkowych przyjaciół przedsięwzięcia, jak i wybitnych Artystów, którzy nie występowali dotąd we Lwowie. W programie festiwalu wydarzenie specjalne – premiera koncertowej wersji Manru Paderewskiego w aranżacji maestro Jerzego Maksymiuka. Do tego utwory Chopina i Paderewskiego na jazzowo w wykonaniu Leszka Możdżera. W kolejnych dniach zostaną wykonane utwory Karola Szymanowskiego i Borysa Lyatoszynskiego, odbędzie się także koncert Krzesimira Dębskiego, Anety Łukaszewicz i Orkiestry INSO-Lwów pod batutą Wolodymira Sywokchipa.

Organizując V edycję Festiwalu, Polsko-Ukraińska Fundacja im. I.J.Paderewskiego pragnie po raz kolejny promować kulturę polską oraz dobre relacje pomiędzy obydwoma krajami. Idea stworzenia wydarzenia artystycznego, związanego z postacią Paderewskiego – wielkiego pianisty, kompozytora, męża stanu i filantropa – służy jako pretekst do owocnego wzbogacenia kulturowego i wzmocnienia współpracy pomiędzy Polską a Ukrainą.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

ZOBACZ: program PDF.

Share on Facebook
 
II Festiwal Muzyki Współczesnej Nowe Fale PDF Drukuj Email

NII edycja Festiwalu Muzyki Współczesnej Nowe Fale, odbywająca się w Gdańsku w dniach 6-17 listopada 2016 roku, ma na celu ukazanie bieżących prac polskich kompozytorów, reprezentujących różne pokolenia i środowiska.

Program festiwalu obejmuje premierowe wykonania utworów rodzimych twórców, jak również dzieł znanych już publiczności innych ośrodków, lecz jeszcze nie granych w Gdańsku. Z muzyki zagranicznej zostaną zaprezentowane dzieła twórców z Niemiec, Skandynawii i Ukrainy. Z wyjątkiem koncertu ukraińskiego, który stanowi przekrój dorobku tamtejszej muzyki XX i XXI wieku, uwzględniający w dużej mierze dzieła twórców narodowej szkoły ukraińskiej (Barwinski, Latoszynski, Łysenko i in.), propozycje te pochodzą głównie z XXI wieku, lecz reprezentują panoramę zjawisk, którym przypisuje się pierwszorzędne znaczenie w twórczości muzycznej ostatnich kilku dekad. Są to przede wszystkim rozmaite postacie dialogu z tradycją: odkrywanie na nowo dawnych (albo dopiero co przebrzmiałych) gatunków i stylistyk, a także rozszerzanie granic twórczości poprzez sięganie po inspiracje jazzowe, etniczne czy płynące z pop-kultury.

Na określenie tych zjawisk – typowych zresztą nie tylko dla nowej muzyki, ale także literatury i sztuk plastycznych – stosuje się pojemny termin „intertekstualizm”. Jak go rozumieć? I czy słuszne jest utożsamianie technik intertekstualnych stosowanych w literaturze i muzyce? Tej problematyce będzie poświęcona towarzysząca festiwalowi konferencja naukowa przygotowana przez Instytut Teorii Muzyki Akademii Muzycznej w Gdańsku, na którą zostali zaproszeni czołowi polscy muzykolodzy i kulturoznawcy.

Na wszystkie koncerty wstęp jest wolny.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

ZOBACZ: program PDF

Share on Facebook
 
Koncert Katedry Kompozycji UMFC PDF Drukuj Email

UMFC21 listopada 2016 roku o godz. 19.00 w ramach koncertu Katedry Kompozycji Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina wystąpi Unplugged Orchestra pod dyrekcją Michała Śmigielskiego.

Koncerty Katedry Kompozycji odbywają się dwa razy do roku i służą prezentacji dzieł studentów, absolwentów i pedagogów związanych z Katedrą Kompozycji UMFC. W programie koncertu zabrzmią takie utwory, jak: Con sordino Zbigniewa Bagińskiego, Mała fantazja Miłosza Bembinowa, Sinfonietta – The Night of Fireworks Aleksandry Chmielewskiej, PRISMA II na fortepian i orkiestrę smyczkową Bartosza Kowalskiego, Tryptyk Michała Malca oraz Fantasie Collerica na orkiestrę smyczkową i 2 kotły Artura Słotwińskiego.

Autorzy utworów to pedagodzy w klasach kompozycji na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki (Zbigniew Bagiński, Miłosz Bembinow i Bartosz Kowalski), a także studenci klasy prof. Pawła Łukaszewskiego (Aleksandra Chmielewska oraz Michał Malec). Artur Słotwiński pełni funkcję Sekretarza Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich, jest absolwentem kompozycji w klasach prof. Stanisława Moryto i prof. Pawła Łukaszewskiego. Podczas koncertu wystąpi w roli solisty pianisty.

Wstęp na koncert, który będzie miał miejsce w Sali Koncertowej UMFC, jest wolny (obowiązują bezpłatne wejściówki).

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Share on Facebook
 
12. Festiwal Kwartesencja PDF Drukuj Email

KwartesencjaFestiwal Kwartesencja to od 12 lat nie tylko esencja najpiękniejszego, bo kameralnie intymnego muzykowania, lecz także odpowiedź na pytania o to, jak brzmi współczesny świat. W dniach 22 – 23 października 2016 roku nadarzy się znakomita okazja przejrzenia się w dźwiękowym zwierciadle, które stawiają przed nami muzycy najlepszego polskiego kwartetu smyczkowego Royal String Quartet i zaproszeni przez nich goście.

Royal String Quartet zawsze dowodził, że muzykę powinno dzielić wyłącznie na dobrą i złą, a wykonywać tylko tę pierwszą. Ich współpraca z czołówką polskich jazzmanów, Kayah, DJ Lenarem, Kapelą Ze Wsi Warszawa czy Stanisławą Celińską przyniosła zespołowi popularność nie tylko w kręgach filharmonicznych. Choć artyści mają w repertuarze całą klasyczną literaturę kwartetową, to podczas Kwartesencji najchętniej grają dzieła XX wieku oraz utwory nowe, często pisane specjalnie dla nich.

Podczas 12. Kwartesencji w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego odbędzie się prawykonanie zamówionego przez RSQ Kwartetu smyczkowego Zygmunta Koniecznego, żywej legendy Piwnicy pod Baranami. Obok jego delikatnie melodyjnej muzyki zabrzmi intrygujący i mocny w wyrazie Kwintet fortepianowy Mieczysława Weinberga, odkrywanego od kilku lat w Polsce i na świecie polsko-żydowsko-rosyjskiego kompozytora połowy minionego stulecia. Nie zabraknie wielkich klasyków XX wieku: niegdysiejszego czołowego awangardzisty Europy Krzysztofa Pendereckiego (słynna klasycyzująca Sinfonietta w wersji na akordeon solo) oraz buntownika Wolfganga Rihma (cykl intensywnie emocjonalnych, niepokojących miniatur Fetzen na akordeon i kwartet). Wyjątkowo ciekawie zapowiada się wykonanie Musica da camera per quartetto d’archi Jana Krenza, obchodzącego dziewięćdziesiąte urodziny artysty, którego muzyka wciąż pozostaje w cieniu jego wybitnej działalności dyrygenckiej. RSQ zaprosił w tym roku charyzmatycznego Macieja Frąckiewicza, najlepszego polskiego akordeonistę młodego pokolenia, oraz pianistę Mischę Kozłowskiego, cenionego solistę i wybitnego kameralistę.

Royalsi i ich goście przekonują swoją publiczność, że słuchanie muzyki współczesnej – nawet jeśli wymaga od odbiorcy otwartości, skupienia i odrobiny wysiłku – daje ogromną satysfakcję i potrafi odmienić. Pokazują też niezwykłą różnorodność brzmień i stylów kameralistyki. Dowodzą, że Wolfgang Rihm miał rację, gdy twierdził, że muzyka jest wolnością.

Wstęp na koncerty jest wolny.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

ZOBACZ: wydarzenie na FB.

Share on Facebook
Więcej…
 
Koncert prawykonań IV edycji Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego Opus 966 PDF Drukuj Email

v5 listopada 2016 roku o godz. 19:30 w kościele franciszkanów na Wzgórzu Przemysła w Poznaniu odbędzie się ogłoszenie wyników, wręczenie nagród i koncert prawykonań Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego Opus 966.

Opus 966 to ogólnopolski konkurs dla młodych kompozytorów, organizowany przez Stowarzyszenie Miłośników Sztuki Vis Artis w Poznaniu z okazji 1050. rocznicy Chrztu Polski. Przed młodymi twórcami stawiane jest wyjątkowe zadanie – skomponowanie utworu nawiązującego do Chrztu Polski i tradycji muzyki chrześcijańskiej, składającego się z... 966 znaków muzycznych. Ich prace ocenia Jury pod przewodnictwem wybitnego polskiego kompozytora Pawła Łukaszewskiego. Podczas ogłoszenia wyników nagrodzone utwory są wykonywane przez Poznański Chór Kameralny. Efektem edycji 2013, 2014, 2015 i 2016 jest prawie 100 nowych utworów chóralnych, z których wiele zostało włączonych do repertuarów chórów w Polsce i za granicą.

5 listopada ujawnione zostaną nazwiska sześciorga laureatów IV Konkursu ukrywających się do tej pory pod wybranymi przez siebie godłami. Po raz pierwszy zabrzmią też nagrodzone utwory. Wyniki konkursu ogłosi przewodniczący jury Opus 966 Paweł Łukaszewski. Wykonawcą koncertu będzie jeden z najlepszych polskich zespołów wokalnych - Poznański Chór Kameralny pod dyrekcją Bartosza Michałowskiego.

Wstęp na koncert jest bezpłatny.

Patronat medialny nad Konkursem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej informacji o Opus 966 – na stronie: www.opus966.pl

Share on Facebook
 
II Gdański Międzynarodowy Festiwal Muzyki Sakralnej MUNDUS CANTAT im. Jana Pawła II PDF Drukuj Email

MundusCantat2016Od 20 do 23 października 2016 roku potrwa 2. Edycja Gdańskiego Międzynarodowego Festiwalu Sakralnego MUNDUS CANTAT. Koncerty oraz przesłuchania odbędą się w gdańskich kościołach. Organizatorzy zaplanowali również niespodziankę dla słuchaczy – Noc Chórów!

W programie Festiwalu znajdą się koncerty na wysokim poziomie wykonawczym z udziałem chórów m.in. z Mińska, Białej Podlaskiej i Wejherowa. Przesłuchania konkursowe odbędą się w Kościele pw. Matki Bożej Fatimskiej na gdańskiej Żabiance. Zespoły będą oceniane przez profesjonalne jury w składzie: prof. Anna Fiebig, dr hab. Beata Wróblewska, prof. Waldemar Górski z Akademii Muzycznej w Gdańsku oraz prof. Wiesław Delimat z Uniwersytetu Papieskiego w Krakowie, a walczyć będą o Grand Prix, nagrodę Prezydenta Miasta Gdańska oraz o statuetkę UBI Leones. 21 października chóry festiwalowe wyśpiewają NOC CHÓRÓW w kościołach gdańskiej Żabianki w hołdzie Janowi Pawłowi II, Wielkiemu Polakowi. Koncert Finałowy, na którym poznamy laureatów festiwalu, odbędzie się 22 października w Archikatedrze Oliwskiej. Obok laureatów Trójmiejskiej publiczności zaprezentuje się gość festiwalu - Chór Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Non Serio.

Hasłem tegorocznego festiwalu są słowa „Niech połączy nas melodia modlitwy”. Połączone chóry MUNDUS CANTAT GDAŃSK we wspaniałych wnętrzach gdańskich kościołów zaśpiewają utwór skomponowany specjalnie na tę okazję przez młodą, utalentowaną kompozytorkę z Wejherowa Annę Rocławską - Pieśń na cześć Jana Pawła II. Wydarzenie będzie wyrazem hołdu naszemu wielkiemu Polakowi Ojcu Świętemu Janowi Pawłowi II, który był strażnikiem pokoju na świecie.

Festiwal odbędzie się pod patronatem Metropolity Gdańskiego Jego Ekscelencji ks. Abp Sławoja Leszka Głódzia.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowe informacje - na stronie: munduscantat.pl

Share on Facebook
Więcej…
 
XXVI Międzynarodowy Festiwal Laureatów Konkursów Muzycznych PDF Drukuj Email

fInstytucja Promocji i Upowszechniania Muzyki SILESIA zaprasza na XXVI Międzynarodowy Festiwal Laureatów Konkursów Muzycznych, odbywający się pomiędzy 9 a 23 października 2016 roku. Dwutygodniowy muzyczny maraton jest wydarzeniem wyjątkowym, nie tylko ze względu na liczbę odbywających się koncertów, ale przede wszystkim na udział w nim wybitnych artystów różnych specjalności.

Są to laureaci najważniejszych konkursów muzycznych odbywających się w Polsce, na których otrzymują nagrodę specjalną SILESII w postaci zaproszenia do Katowic. Laureaci wezmą udział w koncertach, które odbywają się w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego, Sali Kameralnej NOSPR w ramach „Środy młodych”, w Studiu Koncertowym Polskiego Radia Katowice, Muzeum Archidiecezjalnym, Bibliotece Śląskiej.

W tym roku po raz kolejny w Katowicach wystąpią laureaci głównych nagród prestiżowego Konkursu Muzycznego ARD w Monachium, jego ostatniej jubileuszowej 65 edycji. W koncercie inauguracyjnym w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego wraz z Orkiestrą Sinfonietta Cracovia, którą poprowadzi Massimiliano Caldi, zagrają zdobywca I nagrody i nagrody publiczności belgijski kontrabasista Wies de Boevé i czeska waltornistka Kateřina Javůrková, która została laureatką II nagrody (I nie przyznano). W Sali Kameralnej NOSPR wystąpi natomiast niemiecki kwartet smyczkowy Aris Quartett, laureat II nagrody i nagrody publiczności. Wśród zagranicznych gości festiwalu jest również słowacka wokalistka Mária Havril’aková, zwyciężczyni Międzynarodowego Konkursu Wokalnego „Iuventus Canti 2016” we Vrablach, niezwykły ukraiński kwartet instrumentów ludowych „Labirynt” oraz młodzi artyści reprezentujący Konserwatorium Muzyczne im. Leoša Janáčka w Ostrawie.

Muzycznym znakiem XXVI Festiwalu będzie również wykonanie dwóch dzieł powstałych w ramach programu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Zamówienia kompozytorskie”. W niedzielę 9 października utwór Mikołaja Góreckiego Trio concerto w katowickiej Akademii Muzycznej wraz z orkiestrą Sinfonietta Cracovia zaprezentuje trio wybitnych śląskich artystów: Joanna Domańska, Roman Widaszek i Tadeusz Tomaszewski. Drugi koncert z tej serii zaplanowany został w Muzeum Archidiecezjalnym, gdzie odbędzie się prawykonanie sekstetu Concertino Appassionato Benedykta Konowalskiego z udziałem zespołów Airis Quartet i Fluent Ensamble.

Finałowy koncert festiwalu zorganizowany został z myślą o najmłodszych odbiorcach muzyki w ramach projektu „Mamo, Tato, chodźmy na koncert!” W specjalnie dla nich przygotowanym widowisku muzyczno-multimedialnym „Muzyczny dźwiękogród” zagra Marcin Wyrostek ze swoim zespołem Tango Corazon.

Na koncerty w Katowicach wstęp jest bezpłatny, ale obowiązuje wcześniejsza rezerwacja miejsc zgodnie z informacjami umieszczonymi w materiałach reklamowych i na stronie internetowej: http://www.silesia.art.pl/.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

ZOBACZ: program PDF

Share on Facebook
 
Dolnośląskie warsztaty improwizacji dla dzieci „Opowiedz mi bajkę” w Międzylesiu PDF Drukuj Email

alt5 listopada 2016 roku odbędzie się trzecie ostatnie spotkanie z cyklu warsztatów improwizacji dla dzieci w wieku 3 – 8 lat „Opowiedz mi bajkę” w Międzylesiu, podczas których one będą uczyć się, bawić się i improwizować w towarzystwie świetnych muzyków i niezwykłych książek.

Ideą projektu jest połączenie improwizacji, inspirowanych grafiką: najpierw literackiej, a następnie muzycznej. Dzieci układają własne historie na podstawie prezentowanych książek obrazkowych. Tak zaimprowizowane bajki są następnie, pod kierunkiem prowadzących zajęcia, „tłumaczone” na język muzyczny. Twórczy kontakt z literaturą i muzyką, ułatwiony poprzez inicjujące zabawę grafiki i wymyślanie prostych opowiadań, pozwala na wprowadzenie dzieci w świat dźwięków, bazujące na ich naturalnej kreatywności.

Improwizacja to najbardziej podstawowa, pierwotna i radosna forma uprawiania muzyki, dlatego warsztaty „Opowiedz mi bajkę” łączą dziecięcą kreatywność i wyobraźnię z książkami i muzyką współczesną.

Warsztaty poprowadzą aktor i reżyser sztuk dla dzieci Grzegorz Ociepka oraz kompozytor i pianista Jarosław Siwiński, muzycznymi gośćmi będzie Trillingen Duo, który tworzy Iwona Jędruch [gongi, misy dźwiękowe, skrzypce, śpiew] i Małgorzata Kołcz [kontrabas]. Podczas warsztatów dzieci poznają różne brzmienia muzyki współczesnej i różne sposoby improwizacji. Podczas zajęć oprócz zabaw z improwizacjami i książkami, dzieci poznają różne techniki wydobywania dźwięku z instrumentów, które eksponują ich walory kolorystyczne i dynamiczne, a także będą mogły same zagrać na drobnych perkusjonaliach.

Zajęcia, podczas których uczestnikom aktywnie towarzyszą ich opiekunowie, trwają 90 minut z krótką przerwą. Udział jest bezpłatny - liczba miejsc jest ograniczona, dlatego organizatorzy proszą o wcześniejszą rejestrację pod numerem telefonu 790 395 228 lub e-mailem: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Patronat medialny nad warsztatami objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

ZOBACZ: Wydarzenie na FB

Share on Facebook
Więcej…
 
SINFONIA IUVENTUS kameralnie PDF Drukuj Email

SI28 października 2016 roku o godz. 19.00 w murach najstarszej i największej uczelni muzycznej w Polsce, Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, zabrzmi znakomita XX-wieczna kameralistyka. Zespoły kameralne muzyków Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus wykonają utwory Francisa Poulenca i Arnolda Schönberga oraz zaprezentują prawykonanie nowego dzieła Piotra Wróbla pod batutą Andrzeja Borzyma juniora.

W pierwszej części koncertu – subtelne piękno, bogata, neoromantyczna ekspresja sekstetu smyczkowego Verklärte Nacht, op. 4 austriackiego pioniera dodekafonii Schönberga współgrać będzie z na poły namiętnym, na poły melancholijnym Sekstetem op. 100 Poulenca i jego przewrotną, groteskową częścią I (Allegro vivace).

Wieczór zwieńczy prawykonanie nowego dzieła aranżera, puzonisty basowego i tubisty Piotra Wróbla pt. Brass Symphony (2016) na 14-osobowy zespół instrumentów blaszanych, ubarwionych instrumentami perkusyjnymi. Utwór podzielony został na pięć części – Wiara, Walka, Katharsis, Beztroska i Spełnienie, o których sam kompozytor powiedział, iż odzwierciedlają dążenia człowieka do zmian, na poziomie zarówno błahym, codziennym, jak i na poziomie ważnych celów życiowych. Jest to pierwsza symfonia tego kompozytora, i, jak ma nadzieję, nie jego ostatnia.

Wstęp na koncert jest wolny: obowiązują bezpłatne zaproszenia, których dystrybucja odbywa się w holu głównym uczelni od poniedziałku do piątku w godz. 12.00-19.00.

Utwór powstał dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowe informacje – na stronie: www.sinfoniaiuventus.pl  

Share on Facebook
 
Audio Stage 2016 PDF Drukuj Email

ASPolskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej zaprasza na Audio Stage 2016. Wieczór preludiów i monodramów audioscenicznych odbędzie się 23 października o godz. 19:00 w Instytucie Teatralnym im. Z. Raszewskiego w Warszawie.

Tegoroczny Audio Stage jest kontynuacją rozpoczętego w roku 2012 cyklu prawykonań utworów audioscenicznych. Projekt jest dedykowany sztukom performatywnym. Jego ideą przewodnią jest integracja muzyki ze sztukami scenicznymi. Formy muzyczno-teatralne – monodramy i preludia do nich, które w jego ramach powstają, funkcjonują jako pozycje repertuaru teatralnego oraz jako elementy wydarzeń muzycznych. Do udziału w Audio Stage są zapraszani kompozytorzy specjalizujący się w muzyce eksperymentalnej, którzy przygotowują utwory we współpracy z aktorami, mimami i tancerzami.

Podczas koncertu zostaną przedstawione prawykonania czterech monodramów audioscenicznych, skomponowanych przez Aldonę Nawrocką, Piotra Roemera, Adama Porębskiego i Andrzeja Kopcia. Wykonawcami oraz współautorami tych kompozycji będą aktorzy i tancerze: Bartosz M. Martyna, Ewa Wojtkiewicz, Krzysztof Boczkowski i Aleksandra Dziurosz.

Ich utwory zostaną poprzedzone preludiami muzycznymi – rodzajami małych uwertur z elementami teatru instrumentalnego. Kompozytorką cyklu preludiów jest Agnieszka Stulgińska, a wykonawcami – klarnecista Michał Górczyński oraz wiolonczelista Robert Jędrzejewski.

Imprezą towarzyszącą o godz. 18:00 będzie spotkanie artystów z publicznością, które poprowadzi dyrektor artystyczny projektu - Małgorzata Kołcz.

Zamówione przez PTMW u kompozytorów utwory, zostały sfinansowane w ramach stypendiów Funduszu Popierania Twórczości Stowarzyszenia Autorów ZAiKS. Projekt jest realizowany ze środków Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy oraz ZAiKS.

Wstęp na imprezę będzie wolny.

Patronem medialnym wydarzenia jest Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

ZOBACZ: wydarzenie na FB

Share on Facebook
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 7 z 24
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information