polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
III Festiwal Kwadrofonik
14–15 grudnia 2017, Warszawa
III Międzynarodowy Festiwal Chóralny Muzyki Adwentowej i Świątecznej „Mundus Cantat Sopot”
15–17 grudnia 2017 roku, Sopot
II Album muzyki współczesnej dla młodych wykonawców
16 grudnia 2017, Wrocław
I Międzynarodowy Konkurs Duetów Organowych „Per organo a quattro mani”
15–20 kwietnia 2018, Nowy Sącz

aktualności

Dark Matter(s) & Jeszcze Polska Muzyka | Mykietyn & Peszat

d17 grudnia 2017 roku o godz. 19.00 w Filharmonii Szczecińskiej będzie miał miejsce koncert finałowy cyklu Orkiestry Akademii Beethovenowskiej poświęconego polskiemu dziedzictwu kulturowemu „Jeszcze polska muzyka” pt. „Mykietyn & Peszat”, podczas którego odbędą się światowe premiery dziel polskich twórców.

Ciemna materia, jedna z największych zagadek współczesnej nauki, zainspirowała serię niezwykłych koncertów/spektakli multimedialnych – „Delirium-Edition: Dark Matter(s)” – która prezentuje znane i nieznane utwory muzyki orkiestrowej i operowej XX-XXI wieku. Podczas tych koncertów orkiestra symfoniczna spotyka się z elektroniką, a słuchacze mają wpływ na przebieg akcji. Autorem projektu jest dyrygent Wiktor Kociuban.

W wykonaniu Orkiestry Akademii Beethovenowskiej pod batutą Wiktora Kociubana usłyszymy światową premierę utworów, skomponowanych specjalnie na tę okazję: The Artist’s way Piotra Peszata oraz Herr Thaddäus Pawła Mykietyna. Herr Thaddäus to nowy utwór sceniczny kompozytora na elektronikę i orkiestrę symfoniczną w przestrzeni ze scenografią Mirosława Bałki, którego nazwisko jest gwarancją niecodziennych efektów specjalnych. Podczas koncertu zostanie wykorzystana technologia 3D Audio. Partie solowe (głosy z taśmy) zabrzmią w wykonaniu Łukasza Koniecznego (bas) i Barbary Sierosławski (recytacje). Sam pomysł na utwór jest niezwykle intrygujący: warstwę tekstową utworu stanowi Inwokacja do Pana Tadeusza Adama Mickiewicza w dziewiętnastowiecznym tłumaczeniu Siegfrieda Lipinera.

Koncert zostanie powtórzony 19 grudnia w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie” realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

Więcej – na stronie: http://filharmonia.szczecin.pl

Bajeczny „Dziadek do orzechów” z Teatru Bolszoj w grudniu w polskich kinach

bŚwiąteczne pokazy Dziadka do orzechów, baśniowego baletu Piotra Czajkowskiego, w wykonaniu tancerzy Teatru Bolszoj w Moskwie będzie można oglądać w ponad 100 polskich kinach przez cały grudzień 2017. W Kinie Praha Transmisja Live HD przedstawienia odbędzie się 17 grudnia o godz. 16.00.

W wielu krajach nie ma Bożego Narodzenia bez gwiazdkowego spektaklu Dziadka do orzechów. Przedstawienia baletu Czajkowskiego przygotowują w tym okresie na całym świecie nie tylko profesjonalne zespoły baletowe, ale także szkoły tańca i amatorskie grupy. „Choć prapremiera baletu odbyła się w Petersburgu w dniu Świętego Mikołaja, 6 grudnia 1892 roku, to tradycja gwiazdkowa towarzysząca temu baletowi powstała niemal pół wieku później w Stanach Zjednoczonych i rozprzestrzeniła się na cały świat” – opowiada Katarzyna Gardzina-Kubała, specjalistka ds. promocji nazywowkinach.pl. Mimo że dziś, inaczej niż za czasów Czajkowskiego, spektakl ten jest kierowany głównie do młodszych widzów, to nadal pozostaje jednym z najpoważniejszych arcydzieł klasycznego baletu rosyjskiego. Oparty na opowiadaniu modnego wówczas fantastycznego pisarza E. T. A. Hoffmanna, Dziadek do orzechów miał wykorzystywać zainteresowanie elit petersburskich fantastyką. Tymczasem okazał się wspaniałym spektaklem familijnym. Mali widzowie odnajdą w nim baśniową historię małej Klary (w rosyjskiej wersji jest to Masza), która dzięki dobremu sercu i odwadze wyzwala spod czaru księcia zaklętego w dziadka do orzechów.

Twórczość Czajkowskiego na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci była najlepszym kamieniem probierczym dla wszystkich choreografów. Jego muzyce jest za ciasno w ramach ślicznej bajki dla małych dzieci – wyrywa się w przestrzeń bardziej filozoficznych, dramatycznych rozważań. Jej tajemniczość i podskórny „dreszcz” przez wiele lat nie znajdowały scenicznego wcielenia, udało się to jednak choreografowi Jurijowi Grigorowiczowi i scenografowi Simonowi Wirsaładze oraz pierwszym wykonawcom głównych ról w tej wersji: Maszy – Jekaterinie Maksimowej i Dziadkowi do orzechów – Władimirowi Wasiljewowi. Z ich współpracy w 1966 roku w Teatrze Bolszoj powstał nowy spektakl, który do dziś, bez zmian, pozostaje w repertuarze Teatru Bolszoj.

Grigorowicz prezentuje inne podejście do baletowej bajki: napełnia ją Hoffmannowskim mistycyzmem i tajemniczością. W jego Dziadku do orzechów nie ma przesłodzenia, dosłownie i w przenośni. To nie balet o wyimaginowanym i błogosławionym Królestwie Konfiturowym (Krainie Słodyczy), gdzie na gałązkach choinki rozwieszone są cukierki, orzechy i marcepany, ale o fantasmagorycznych poczynaniach Drosselmeyera, dzięki któremu piękni książęta zwyciężają, reprezentując dobro, a Król myszy ginie wraz ze swoim wojskiem. Bohaterowie odbywają więc swoją wędrówkę w II akcie baletu w górę bożonarodzeniowego drzewka, spotykając lalki – choinkowe ozdoby. W głównych partiach zobaczymy wybitnych pierwszych solistów Bolszoj: Annę Nikulinę w roli Maszy, Denisa Rodkina jako Dziadka do orzechów/Księcia i Andrieja Merkuriewa jako Drosselmeyera.

Patronat medialny nad cyklem transmisji objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Lista kin i terminy pokazów tutaj. Dodatkowe informacje – na stronie: http://www.kinopraha.pl

„II Album muzyki współczesnej dla młodych wykonawców"

Polskie Towarzystwo Muzyki Waspółczesnej zaprasza na koncert prawykonań drugiej części cyklu „Album muzyki współczesnej dla młodych wykonawców", który odbędzie się 16 grudnia 2017 roku o godz. 14:00 w Sali Koncertowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Karola Szymanowskiego we Wrocławiu (ul. Piłsudskiego 25).

„II Album muzyki współczesnej dla młodych wykonawców" to cykl utworów przeznaczonych do wykonania w jednym koncercie w całości, jednocześnie każdy utwór cyklu stanowi osobną całość i może być również wykonany samodzielnie. Cykl jest adresowany do młodych wykonawców (uczniów szkół średnich muzycznych, studentów, młodych pedagogów) i ma łączyć możliwości wykonawcze tej grupy odbiorców z elementami koncertowymi i wirtuozowskimi. Ideą cyklu jest nawiązanie do ponad 90-letniej historii PTMW i głównego celu stowarzyszenia – skutecznego upowszechniania muzyki współczesnej. Zadaniem projektu jest propagowanie różnych stylów i gatunków najnowszej muzyki współczesnej oraz trwałe wprowadzenie jej do repertuaru szkół średnich muzycznych w formie wartościowych, koncertowych dzieł artystycznych poszerzających horyzonty, a nie tzw. utworów szkolnych.

Zaproszenie do realizacji cyklu dla wielu kompozytorów reprezentujących różne style, estetyki i generacje ma na celu stworzenie dzieła wielowymiarowego i przybliżenie różnych stylów najnowszej muzyki współczesnej młodym wykonawcom. Bogactwo doświadczeń i różnorodności pól i miejsc działalności poszczególnych twórców (część kompozytorów aktualnie mieszka i pracuje za granicą) zapewnia maksymalną różnorodność części II Albumu. Podczas koncertu uczniowie i nauczyciele Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Karola Szymanowskiego we Wrocławiu, studenci Akademii Muzycznej we Wrocławiu oraz muzycy wrocławscy zaprezentują utwory Katarzyny Arnholdt, Rafała Augustyna, Barbary Jazwinski, Krystiana Kiełba, Tomasza Kienika, Sławomira Kupczaka, Krzysztofa Olczaka, Adama Porębskiego, Agaty Pyzel-Tondery, Jacka Rogali, Jakuba Szafrańskiego, Macieja Staszewskiego oraz Macieja Żółtowskiego.

Autorem koncepcji cyklu i jego kierownikiem artystycznym jest Anna Dorota Władyczka.

Przewidywana jest również transmisja koncertu na żywo pod następującym adresem: https://youtu.be/cxaSm2th_6g 

Dofinansowano z środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

Patronem medialnym przedsięwzięcia jest Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowy program – na stronie: https://ptmw.art.pl

Nieznany łodzianin i muzyka gitarowa: seminarium „Polska muzyka gitarowa XX wieku”

sgOrganizowane przez Akademię Muzyczną w Łodzi tegoroczne seminarium „Polska muzyka gitarowa XX wieku” składać się będzie z części wykładowej i recitalu polskiego gitarzysty Tomasza Fechnera, asystenta z University of Southern California w Los Angeles. Przedsięwzięcie odbędzie się 16 grudnia 2017 roku w Pałacu Akademii Muzycznej w Łodzi (ul. Gdańskiej 32). Recital muzyki gitarowej rozpocznie się o godz. 17.00.

Sesja wykładowa poświęcona będzie muzyce XX wieku – posłuchać będzie można referatów o działalności Polish Music Center w University of Southern California, o gitarowych utworach Aleksandra Tansmana, a także twórczości nieznanego w Polsce Romana Ryterbanda – kompozytora i dyrygenta urodzonego w Łodzi. Wieńczący wydarzenie recital składać się będzie z klasyków muzyki gitarowej.

Marek Żebrowski, dyrektor Polish Music Center w University of Southern California (Los Angeles) o godz. 14.00 rozpocznie sesję wykładową, opowiadając o historii centrum i jego funkcjonowaniu. Stypendysta Fundacji Fulbrighta Tomasz Fechner o godz. 15.00 przedstawi (opowie i wykona) Sonatinę na gitarę Romana Ryterbanda. Przybliży także sylwetkę tego nieznanego w Polsce twórcy. Warto zaznaczyć, iż Roman Ryterband urodził się w Łodzi w 1914 roku, i tu właśnie rozpoczął naukę muzyki. Studiował fortepian, a później także prawo na Uniwersytecie Warszawskim. Wybuch II wojny światowej zastał go we Francji, a losy życia pokierowały ostatecznie do Stanów Zjednoczonych. Tam zajmował się działalnością pedagogiczną i dyrygencką oraz komponowaniem. Angażował się w życie Polonii i pracę polskich chórów. Część seminaryjną o godz. 16.00 zakończy wystąpienie Bartosza Paprota, dyrektora Tczewskiego Festiwalu Gitarowego, poświęcone sztuce interpretacji na przykładzie utworu Wariacje na temat Skriabina Tansmana (dopełnieniem prezentacji będzie również wykonanie Wariacji).

Tomasz Fechner swój recital gitarowy rozpocznie jedną z sześciu inspirowanych muzyką operową Rossiniego, kolażową piątą Rossinianą op. 123 Mauro Giulianiego. Kolejnym utworem prezentowanym podczas recitalu będzie Sonata para Guitarra op. 61 Joaquina Turiny. Podczas koncertu pojawią się także dwa walce Agustína Barriosa Mangoré z opus 8. Tomasz Fechner wykona również Chaconnę z Partity nr 2 BWV 1004 Johanna Sebastiana Bacha, opracowaną na gitarę przez Abla Carlevaro. Będzie to jedyny utwór muzyki dawnej prezentowany podczas recitalu.

Wstęp na wydarzenie jest wolny.

Więcej informacji o programie – na stronie Akademii.

„Pamiętniki” Adama Bałdycha: światowe prawykonanie

a15 grudnia 2017 roku w Sali koncertowej Filharmonii Kaliskiej o godz. 19:30 będzie miało miejsce światowe prawykonanie nowej kompozycji Adama Bałdycha Pamiętniki.

Skrzypek i kompozytor Adam Bałdych jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych wirtuozów skrzypiec jazzowych na świecie. Entuzjastyczne recenzje zbiera zarówno jego doskonała technika gry, poparta klasycznym muzycznym wykształceniem, jak też bardzo indywidualne, subtelne brzmienie. W swoich kompozycjach, wykraczających daleko poza klasyczne ramy jazzu, odwołuje się często do polskiego folkloru, twórczości epoki romantyzmu, muzyki popularnej czy rockowej, sięgając też po mniej oczywiste, współczesne efekty brzmieniowe.

Pamiętniki na skrzypce improwizujące, wiolonczelę, harfę, głos, sekcję rytmiczną i orkiestrę stworzone są na styku muzyki poważnej i jazzowej. Szczególnie widać to w zastosowaniu odważnych polirytmicznych elementów w częściach orkiestrowych oraz rozbudowanych partii improwizowanych. Dużą uwagę autor poświęcił próbie przełożenia swojego bardzo rozpoznawalnego brzmienia na instrumenty solistyczne (harfa, wiolonczela, głos). Pamiętniki są zapisem stanu ducha, emocji wynikających z podróży, napotkanych ludzi i miejsc, które wywarły ważny wpływ na autora. Będzie więc to impresjonistyczna opowieść rozbudzająca wyobraźnię i wykorzystująca bogate brzmienie orkiestry symfonicznej do przeniesienia w muzyczny świat Adama Bałdycha. Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Kaliskiej pod dyrekcją Adama Klocka będzie towarzyszyć solistom, wśród których: skrzypek Adam Bałdych, wiolonczelista Michał Barański, perkusista Dawid Fortuna, śpiewaczka Karina Srocka-Bałdych.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu „Kolekcje – Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

Więcej – na stronie: http://filharmoniakaliska.pl

Koncert finałowy XXVII Międzynarodowego Festiwalu Młodych Laureatów Konkursów Muzycznych – Interwencje 2017

fml15 grudnia 2017 roku o godz.18.00 w Sali Koncertowej katowickiej Akademii Muzycznej (ul. Zacisze, 3) będzie miał miejsce koncert finałowy XXVII Międzynarodowego Festiwalu Młodych Laureatów Konkursów Muzycznych – Interwencje 2017 pt. „Szkice do opery – Stanisław Moniuszko Straszny dwór”.

Grudniowy finałowy koncert XXVII Międzynarodowego Festiwalu Młodych Laureatów Konkursów Muzycznych to wyjątkowe wydarzenie z udziałem młodych wokalistów, laureatów polskich i międzynarodowych konkursów, studentów i absolwentów akademii muzycznych różnych ośrodków edukacyjnych i uczestników Akademii Operowej przy Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Na estradzie Sali Koncertowej katowickiej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego wystąpią w strojach scenicznych udostępnionych na ten wieczór przez Operę Śląską w Bytomiu i wykonają słynne arie, duety i sceny zespołowe z arcydzieła Stanisława Moniuszki Straszny dwór. Program tego koncertu-spektaklu zadowoli najbardziej wybrednego melomana. To m.in.: dumka Jadwigi Biegnie słuchać w lasy, w knieje…, aria Stefana Cisza dokoła…, aria Skołuby Ten zegar stary…, patriotyczne polonezy Miecznika i Hanny, duet Stefana i Zbigniewa Wiwat semper wolny stan, duet Hanny i Jadwigi Już ogień płonie…, tercet Stefana, Macieja i Zbigniewa Cichy domku modrzewiowy…, kwartet Hanny, Jadwigi, Stefana i Zbigniewa Ni boleści, ni rozkoszy….

Przedsięwzięcie dofinansowano ze środków Instytutu Muzyki i Tańca w ramach programu „Muzyka i taniec – Interwencje 2017”. Bezpłatne wejściówki dostępne są w Biurze IPiUM „Silesia” (ul. 3 Maja, 31 a) oraz telefonicznie w godz. 10.00–14.00.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Haydn. Pory dnia | Berenice

si15 grudnia 2017 roku o godz. 19.00 w Zamku Królewskim w Warszawie Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus wykona dzieła Josepha Haydna: trzy symfonie Pory dnia oraz scenę dramatyczną Berenice, che fai.

Któż nie zna sławnych Pór roku Vivaldiego? Poświęcone tym astronomicznym okresom oratorium skomponował także w późnej fazie swej twórczości Joseph Haydn, a ciekawostką wczesnej fazy są trzy symfonie poświęcone innym porom – dnia. Istnieją wzmianki, że miało być ich cztery (podobnie jak w cyklu kantat Telemanna o tym samym tytule – być może znanych Haydnowi?), lecz jeśli należała do nich Noc, to nie zachowała się i dziś na cykl składają się trzy: Poranek, Południe i Wieczór, anonsowane w partyturach francuskimi tytułami. Co ciekawe – jest to jedyny cykl symfoniczny powiązany wspólnym programem w całej, ogromnej spuściźnie tego autora. Powstał zapewne około 1761 roku, niedługo po objęciu przez wielkiego kompozytora funkcji wicekapelmistrza zespołu księcia Pála Esterházy’ego. Te pełne rokokowego wdzięku utwory są świadectwem intensywnego poszukiwania nowego wyrazu dla prostej dotąd sinfonii o barokowej proweniencji i przeobrażania jej w dojrzałą, klasyczną symfonię.

Trzydzieści lat później, po śmierci księcia-chlebodawcy, sławny już Haydn przyjął zaproszenie do Londynu, gdzie witano go z wielkim szacunkiem i admiracją. Podczas drugiej wizyty w Londynie, w roku 1795, napisał dla włoskiej śpiewaczki Brigidy Banti scenę dramatyczną Berenice, che fai, wykorzystując ekspresyjny tekst z tragedii Antigono Pietro Metastasia. Berenika opłakuje w nim (domniemaną) samobójczą śmierć ukochanego Demetria. W Berenice, che fai Haydn pokazuje ogromne mistrzostwo w umuzycznianiu włoskiego tekstu, także partia orkiestrowa opracowana jest doskonale i nieszablonowo. Podczas koncertu Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus w postać targanej wielkimi emocjami Bereniki wcieli się jedna z najznakomitszych śpiewaczek, pochodząca z Ukrainy, a od lat mieszkająca w Polsce Olga Pasiecznik, uwielbiana przez publiczność za wiele niezapomnianych ról operowych, oratoryjnych i cudowne kreacje repertuaru pieśniowego.

Koncert poprowadzi Gabriel Chmura, który obecnie współpracuje z Teatrem Wielkim w Warszawie i Poznaniu, gdzie jest dyrektorem artystycznym. Ceniony na estradach i scenach wielu krajów, często współpracuje też z Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus, z którą w 2017 roku nagrał doskonale przyjętą płytę z symfoniami Prokofiewa i Wajnberga.

Patronat medialny nad koncertami Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej – na stronie: http://sinfoniaiuventus.pl 

XI Skup Dźwięków Nowych i Używanych – Awangarda, a pamięć: otwarte spotkania warsztatowe oraz koncert

aW dniach 14–18 grudnia 2017 roku w „Przestrzeni Prywatnej” (Warszawa, ul. Emilii Plater 9/11) odbędą się warsztaty kompozytorskie, prowadzone przez Krzysztofa Knittla, Mieczysława Litwińskiego, Tadeusza Wieleckiego, Ryszarda Lateckiego, Jerzego Kornowicza i Tadeusza Sudnika, które zwieńczy koncert finałowy 19 grudnia w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im W. Lutosławskiego o godz. 19.30.

„Skup Dźwięków” ma już 12-letnią tradycję. W roku 100-lecia polskiej awangardy działania muzyczne i dźwiękowe, które tym razem będą motywem przewodnim „Skupu Dźwięków", nawiązują do twórczości polskich formistów (m.in. Tytusa Czyżewskiego, Zbigniewa i Andrzeja Pronaszko, Witkacego) oraz Władysława Strzemińskiego. Faktura i forma obrazów tych artystów znajdzie przełożenie w budowaniu wypowiedzi muzycznych, charakteryzujących się z jednej strony silną ekspresją, z drugiej – swoistym monochromatyzmem formalnym, muzyką stanu.

Cele warsztatów to: zainspirowanie uczestników do własnej, indywidualnej ekspresji twórczej, zdobycie umiejętności twórczego współdziałania w grupie, zapoznanie z różnymi aspektami muzyki współczesnej i warsztatem twórczym nauczycieli oraz spotkanie międzypokoleniowe, wspólna praca nad przygotowaniem utworu i doświadczenie występu scenicznego. W warsztatach biorą udział osoby pragnące rozszerzyć swoje doświadczenia o elementy improwizacji zespołowej i praktykę humanistyki muzycznej.

Podczas koncertu finałowego zabrzmią przygotowane przez uczestników kompozycje w wykonaniu Grupy Kawalerowi Błotni, zaproszonych gości oraz aktywnych uczestników warsztatów. Warsztaty i koncert mają otwarty charakter i są bezpłatne.

Szczegóły – na stronie: http://www.ptmw.art.pl/ 

SuperSam +1: Rabih Beaini / Mikołaj Trzaska

ss14 grudnia 2017 roku o godz. 20.00 w warszawskim klubie „Mózg Powszechny” (ul. Zamoyskiego, 20) odbędzie się kolejny koncert z cyklu wystąpień mistrzowskich „SuperSam + 1”, organizowany przez Fundację Muzyki Współczesnej i Form Interdyscyplinarnych „Mózg Foundation”.

„SuperSam + 1” to cykl wystąpień mistrzowskich. Projekt koncentruje się głównie wokół muzyki, ale przewiduje też udział innych form wyrazu, takich jak performance, multimedia, monodram. Podczas „SuperSam + 1” prezentowani są uznani artyści polscy i zagraniczni nastawieni na działania autorskie, eksperymentalne i innowacyjne. „Super” w tytule oznacza, że program budowany jest w oparciu o artystów uznanych – mistrzów. „Sam” mówi o występie solowym, ale i o twórczym osamotnieniu. „+ 1” w tytule oznacza, że każdy wieczór uwieńczony jest występem w duecie. W większości przypadków artyści spotykają się na scenie po raz pierwszy. 14 grudnia na scenie klubu „Mózg Powszechny” spotkają się Rabih Beaini i Mikołaj Trzaska.

Rabih Beaini to samotny głos w świecie muzyki elektronicznej. Niewiele osób potrafi zagrać tak wymagający i intrygujący koncert, podczas którego dark wave, krautrock, post wszystko i techno funkcjonują obok siebie jako jedna nawiedzona harmonia hardware’u. Jego wytwórnia Morphine jest dźwiękowo nieprzewidywalna, zarówno jak jego własne remiksy czy zdumiewające płyty długogrające, takie jak ponadczasowe dzieło What We Have Learned.

Mikołaj Trzaska to ikona jazzowej awangardy w Polsce. Na stałe związany z Gdańskiem, odbywa bliskie i dalekie podróże muzyczne w poszukiwaniu wspólnego mianownika pomiędzy muzyką chasydzką i współczesną muzyką improwizowaną. Jest saksofonistą, klarnecistą basowym i kompozytorem, wyrósł na gruncie yassu – artystyczno-społecznego ruchu, który na przełomie lat 80. i 90. zbuntował się przeciw skostnieniu polskiego jazzowego środowiska. Wraz z grupą przyjaciół muzyków zmienili oblicze polskiej muzyki jazzowej. Trzaska był współzałożycielem najważniejszej formacji yassu – Miłości, oraz równie kreatywnego Łoskotu.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej – na stronie: www.supersam.mozg.pl