25 June 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
from the world
Koncerty muzyki polskiej w Czechach PDF Print E-mail
There are no translations available.

mStowarzyszenie Artystyczne Coolturalny Wrocław zaprasza na koncerty z okazji 25-lecia Grupy Wyszehradzkiej, które odbędą się w czerwcu i lipcu 2017 roku w Republice Czeskiej.

Wykonawcą projektu jest Inter>Camerata – 15-osobowa orkiestra kameralna, zawiązana wiosna 2013 roku we Wrocławiu dzięki inicjatywie członków Stowarzyszenia Artystycznego „Coolturalny Wrocław”. Jej szefem artystycznym jest Jan Jakub Bokun – wrocławski dyrygent i klarnecista, wykładowca wrocławskiej Akademii Muzycznej, dyrektor artystyczny festiwalu Clarimania, kierownik polskiego oddziału International Clarinet Association.

Koncerty w ramach projektu będą podzielone na dwie kategorie tematyczne. Koncerty pt. „Muzyka polska”, które odbędą się 17 i 18 czerwca w ramach XIV Svatováclavský Hudební Festival w Kościele św. Wacława (Ostrawa) i Kościele św. Jakuba (Frýdek-Místek), mają na celu promocję polskiej kultury muzycznej za granicą. W wykonaniu solistów Aleksandry Demowskiej-Madejskiej (altówka) oraz Adama Eljasińskiego (klarnet) z towarzyszeniem orkiestry Inter>Camerata pod kierownictwem Jana Jakuba Bokuna zabrzmią takie utwory, jak Koncert klarnetowy B-dur Karola Kurpińskiego, Serenada Mieczysława Karłowicza, Koncert podwójny na klarnet, altówkę i orkiestrę smyczkową Weroniki Ratusińskiej oraz Sinfonietta per archi Pawła Łukaszewskiego.

1 lipca polscy muzycy wystąpią w ramach Festiwalu „Pražské klarinetové dny”, który będzie miał miejsce w Akademii Muzycznej w Pradze (sala Martinů, godz. 19.30). W programie koncertu „Muzyka z krajów Grupy Wyszehradzkiej” znajdą się: Musica Slovaka Ilji Zeljenki, Divertimento nr 2 op.24 Leo Weinera, Orawa Wojciecha Kilara, Clarinettino Ondřeja Kukala, a także premierowe wykonanie Koncertu podwójnego na klarnet, altówkę i orkiestrę smyczkową Dawida Pajdzika.

Dofinansowano ze środków Ministera Kultury i Dziedzictwa Narodowego Rzeczypospolitej Polskiej w ramach programu „Promocja kultury polskiej za granicą 2017 – Promesa”.

Share on Facebook
 
Premiera utworu Macieja Bałenkowskiego w Berlinie PDF Print E-mail
There are no translations available.

b2 czerwca 2017 roku w Filharmonii Berlińskiej zostanie zaprezentowana Sinfonietta – Time is ticking autorstwa Macieja Bałenkowskiego.

Maciej Bałenkowski, student II roku studiów II stopnia Wydziału Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Muzykoterapii Akademii Muzycznej we Wrocławiu (klasa kompozycji dra hab. Roberta Kurdybachy), został zwycięzcą II International Concerto Competition „Debut Berlin” 2017 w kategorii kompozytorskiej, konkursie, który laureatom daje możliwość debiutu w Filharmonii Berlińskiej. Jego kompozycja Sinfonietta – Time is ticking na orkiestrę smyczkową zostanie wykonana w Berlinie 2 czerwca przez Narodową Orkiestrę Republiki Federalnej Niemiec pod dyrekcją Ivana Nuño Guerrera. Podczas koncertu zabrzmi również III koncert fortepianowy Ludwiga van Beethoven’a, V symfonia Franza Schuberta, a także Koncert skrzypcowy op. 35 Piotra Czajkowskiego.

Udział Macieja Bałenkowskiego w konkursie był możliwy dzięki dofinansowaniu z Instytutu Adama Mickiewicza w ramach programu „Kultura polska na świecie”.

Share on Facebook
 
Koncerty orkiestry UMFC w Korei Południowej PDF Print E-mail
There are no translations available.

uPołączone orkiestry studentów Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina oraz Keimyung University wystąpią 18 i 19 maja 2017 roku w koreańskim Daegu.

Podczas obu koncertów zabrzmi muzyka filmowa Krzesimira Dębskiego. Program wypełnią utwory pochodzące ze ścieżek dźwiękowych do filmów: Ogniem i mieczem, Bitwa warszawska 1920, Stara baśń oraz W pustyni i w puszczy. Młodych artystów od pulpitu dyrygenckiego poprowadzi kompozytor.

Od 1997 roku współpraca najstarszej polskiej uczelni muzycznej z prestiżowym uniwersytetem funkcjonującym w trzecim co do wielkości mieście Republiki Korei owocuje ożywioną promocją muzyki polskiej w tym kraju. Organizowane koncerty wpisują się w założenia projektu „Keimyung – Fryderyk Chopin Academy of Music”, którego celem jest zarówno kształcenie koreańskich studentów we współpracy z kadrą dydaktyczną Uniwersytetu Muzycznego, jak i zainteresowanie tamtejszej społeczności polską kulturą oraz zawierającymi się w niej uniwersalnymi wartościami etycznymi i historycznymi.

Koncert orkiestry UMFC został dofinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Promocja kultury polskiej za granicą – Promesa 2017”. Patronat nad wydarzeniem objęło Radio Warszawa.

Share on Facebook
 
Światowa premiera „Voice of the Winds” Marty Ptaszyńskiej PDF Print E-mail
There are no translations available.

p23 kwietnia 2017 roku w Muzeum Sztuki Współczesnej (MCA) w Chicago odbędzie się prawykonanie nowego utworu Marty Ptaszyńskiej Voice of the Winds, napisanego dla stu perkusistów.

Koncert, podczas którego wykonany zostanie utwór Ptaszyńskiej, poświęcony jest pamięci Merce Cunninghama i Johna Cage’a. To istotny kontekst dla utworu Marty Ptaszyńskiej, która zaznacza:

„Voice of the Winds” oddaje cage’owską filozofię traktowania spektrum hałasu jako tworu sztuki, ale jest także odwołaniem do jego fascynacji ciszą. Perkusiści grają swe partie w możliwie delikatny i łagodny sposób, tworząc muzykę „lekką jak piórko”.

Kompozytorka charakteryzuje utwór jako „rzeźbę dźwiękową”, dla której inspiracją były działa zarówno wspominanego już Johna Cage’a, ale także Mortona Feldmana oraz artystów z dziedziny sztuk wizualnych: Marka Rothko, Roberta Rauschenberga, Jaspera Johnsa, czy Jacksona Pollocka. Na finalny kształt utworu będzie także miała wpływ architektura MCA: poszczególne grupy perkusistów zostaną rozmieszczone w na różnych poziomach budynku, tworząc podczas prawykonania przestrzenną strukturę muzyczną. Nad całością wykonania czuwać będzie Matthew Duval – perkusista Eighth Blackbird, do którego dołączą instrumentaliści Third Coast Percussion oraz wielu – a dokładnie 95 – innych.

Share on Facebook
 
Polskie Wydawnictwo Muzyczne na targach „Musikmesse” we Frankfurcie PDF Print E-mail
There are no translations available.

pW dniach 5-8 kwietnia 2017 roku we Frankfurcie nad Menem odbywają się największe w Europie targi muzyczne. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jak co roku jest jednym z wystawców.

Targi „Musikmesse” są doskonałą okazją do promowania polskiej muzyki na świecie. To jedne z największych i najważniejszych targów branży muzycznej na świecie. Udział w przedsięwzięciu biorą wydawnictwa muzyczne, a także producenci instrumentów, akcesoriów, oprogramowania i sprzętu komputerowego dla muzyków. Wydarzeniu towarzyszy festiwal, podczas którego odbywa się kilkadziesiąt koncertów. W zeszłorocznej edycji „Musikmesse” swoją ofertę zaprezentowało ponad 1068 wystawców, w tym 354 firm z Niemiec i 704 z innych krajów świata.

Polskie Wydawnictwo Muzyczne niezmienne od 25 lat prezentuje tam nowości i bestsellery wydawnicze, w tym liczne publikacje pedagogiczne, muzykę współczesną, filmową i chóralistykę, a także ofertę materiałów orkiestrowych.

Niesłabnącym zainteresowaniem zwiedzających cieszą się także wydania dzieł polskich mistrzów: Fryderyka Chopina, Henryka Wieniawskiego, Karola Szymanowskiego czy Grażyny Bacewicz. Nowością prezentowaną na tegorocznych targach jest ukończona i wydana w 2016 roku pełna, 12-tomowa, źródłowo-krytyczna edycja dzieł Mieczysława Karłowicza, zawierająca całokształt jego twórczości kompozytorskiej.

Targi to również wyjątkowe miejsce do spotkania z melomanami, muzykami, dyrygentami z całego świata, a udział w nich daje możliwość bezpośredniego kontaktu z najważniejszymi partnerami zagranicznymi oraz pozyskania nowych kontrahentów.

Share on Facebook
 
Zwycięstwo Polaków na międzynarodowym konkursie kompozytorskim PDF Print E-mail
There are no translations available.

pDwoje Polaków, uczniów Aleksandra Lasonia, osiągnęło najwyższe lokaty w swoich kategoriach wiekowych na szóstym międzynarodowym konkursie kompozytorskim „Generace”.

Konkurs ten, organizowany przez czeskie Ministerstwo Kultury i Festiwal im. Janacka, odbył się w Ostrawie i otwarty był dla wszystkich krajów Grupy Wyszehradzkiej. Przedmiotem konkursu był utwór solowy, bądź kameralny (do 11 instrumentów).

Spośród 56 nadesłanych prac jury przyznało II nagrodę (I nie przyznano) w kategorii do lat 21 Adriannie Kubica-Cypek (studentka katowickiej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w klasie prof. dr. hab. Aleksandra Lasonia) za utwór Echolalia. I nagrodę w kategorii do lat 30 przyznało Przemysławowi Schellerowi, doktorantowi Conservatoire National Supérieur de Musique et Danse de Lyon oraz Akademii Muzycznej w Katowicach za utwór Gravity Warp. Nagrodzone kompozycje zostaną wykonane w ramach Festiwalu im. Janacka w 2018 roku.

Szczegółowe informacje – na stronie: www.janackuvmaj.cz

Share on Facebook
 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 Next > End >>

Page 1 of 6
about uscontactour sponsors

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information