polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
XXV Festiwal Muzyki Kameralnej „Kwartet Śląski i jego goście”
15–26 listopada 2017, Katowice
„Mózg Festival”
XIII Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej i Sztuk Wizualnych
XII Międzynarodowy Festiwal im. Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego
17 listopada - 3 grudnia 2017
Jubileuszowy AŻ Festiwal
24 listopada – 10 grudnia 2017, Łódź
Nadzwyczajny koncert z okazji Roku Feliksa Nowowiejskiego „Profesor Mieczysław Nowakowski in memoriam”
24 listopada 2017, Warszawa
Finał Festiwalu „Obrazy z Conrada”
26 listopada 2017, Warszawa
Mistrzowie instrumentalistyki w cyklu koncertowym „Środa na Okólniku”
29 listopada 2017, Warszawa
Muzyka fortepianowa twórców z warszawskiej uczelni muzycznej
3 grudnia 2017, Warszawa
„Od Elsnera do Moryto”
4 grudnia 2017, Warszawa
I Międzynarodowy Konkurs Duetów Organowych „Per organo a quattro mani”
15–20 kwietnia 2018, Nowy Sącz

festiwal (Ś)

A B C D E F G H I J K L M N O P R S U V W Ł Ź

Śląska Trybuna Kompozytorów


Związek Kompozytorów Polskich - Oddział Katowicki
Kontakt: Akademia Muzyczna w Katowicach
ul.Zacisze 3

40-025 Katowice

tel. (+48 32) 255 40 17

fax (+48 32) 256 44 85


Festiwal Śląska Trybuna Kompozytorów (nazwa jest świadomą analogią do paryskiej Trybuny Kompozytorów UNESCO) po raz pierwszy odbył się w 1973 roku, powołany do istnienia przez Zarząd Katowickiego Oddziału Związku Kompozytorów Polskich.
Przez pierwsze trzy lata (1973-75) był początkowo krótkimi cyklami koncertów o tematyce awangardowej, tworzonymi przez śląskich kompozytorów: Witolda Szalonka, Ryszarda Gabrysia, Stanisława Kotyczkę i Mariana Wallek-Walewskiego. W następnych latach festiwal zyskał rangę jednej z ważniejszych imprez muzycznych w kraju. Pierwszy kryzys Trybuny przypadł na lata 80-te. Tylko dzięki inicjatywom Andrzeja Krzanowskiego, autora programów kilkunastu koncertów z udziałem m.in. Kwartetu Śląskiego, festiwal przetrwał. Kolejny kryzys pojawił się na początku lat 90-tych. Jednak powołany w 1993 roku nowy Zarząd Oddziału ZKP postanowił utrzymać Śląską Trybunę Kompozytrorów, tym bardziej, że nadal cieszyła się ona dużym zainteresowaniem i poparciem środowiska muzycznego.