26 marca 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Stanisław Bromboszcz

postać

dnia

Stanisław

Bromboszcz

Stanisław Bromboszcz Muzyka kameralna

płyta

dnia

Stanisław Bromboszcz

Muzyka kameralna

Długosz Magdalena  Zakopane Liryki

kompozycja

dnia

Długosz Magdalena

Zakopane Liryki

Logowanie


prasa (D)
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

De Musica


Warszawa – Poznań – Weimar – Palermo

e-mail: demusica@demusica.pl

www: www.demusica.pl


Zamiast opisu "czasopisma" przytaczamy kilka słów Od Redakcji zamieszczonych w pierwszym numerze, który ukazał się w 2001 roku:
Rozpoczynamy wydawanie zeszytów o nazwie DE MUSICA. Mają być tak pojemne, żeby pomieścić się w nich mogły teksty zarówno o charakterze akademickim, jak i nieakademickim. Co więcej, kierujemy się zasadą, iż muzykowi nie mogą być obce inne jeszcze, niż czysto zawodowe, tematy, więc jeżeli takie się przydarzą, będą mieć u nas wzięcie. Żadnych granic sobie zatem nie stawiamy. A też nie zapominamy o tym, co powiedział ongiś Friedrich Schlegel: „Jest rzeczą równie śmiertelną dla ducha mieć system i nie mieć żadnego. Należy zatem się zdecydować na łączenie obu tych rzeczy”. Podzielmy się małą tajemnicą redakcyjną: nie umiemy wyzbyć się wahania, czy mamy się ograniczyć do tekstów przepuszczonych przez filtr muzykologiczny, estetyczny lub artystyczny, czy też odważyć się jeszcze na „kartki z życia”, z życia muzycznego, oczywiście. Na razie sami nie wiemy co postanowić (a mowa jest o publicystyce, krytyce muzycznej, nawet o luźnych dywagacjach). Nie zapowiadamy przygotowywanych tematów naszych zeszytów; Anglicy są zdania, że smak puddingu można najlepiej poznać jedząc go. Zresztą nasze przyszłe tematy będą też w jakimś stopniu zależeć od samych Czytelników, więc czujnie będziemy śledzić ich sposób czytania naszych numerów.
Parę rysów charakterystycznych DE MUSICA warto jednak odnotować na wstępie:
  • [a] zeszyty DE MUSICA mają charakter międzynarodowy. Nawiązują od samego początku i programowo współpracę z autorami z innych krajów europejskich i pozaeuropejskich. Wiele jest u nas artykułów tłumaczonych z innych języków, są też przewidziane publikacje obcojęzyczne;
  • [b] nasze teksty będą często publikowane w kilku odcinkach. Również komentarze i teksty towarzyszące jakiemuś określonemu tematowi będą często publikowane dopiero po tekście zasadniczym, w następnym numerze lub numerach kolejnych. Redakcja będzie się też starać o utrzymanie jakiegoś wybranego tematu i obudowywanie go w kolejnych zeszytach;
  • [c] poza serią główną będą publikowane numery specjalne o charakterze monograficznym, często interdyscyplinarnym i wychodzącym tematycznie poza muzykologię akademicką;
  • [d] odrębną serią towarzyszącą będą zeszyty NUOVE PAGINE, poświęconymi szeroko pojętej włoskiej kulturze muzycznej i tematom z pogranicza muzyki, związanym z kulturą śródziemnomorską;
  • [e] autorzy i tłumacze zachowują własne prawa copyright’u;
  • [f] w swej fazie aktualnej DE MUSICA ukazuje się wyłącznie w internecie pod adresem http://free.art.pl/demusica/
Redaktorem naczelnym pisma jest Michał Bristiger (Warszawa), zastępcą redaktora naczelnego - Władysław Malinowski (Poznań), a sekretarzem redakcji - Marcin Gmys (Poznań). Krąg redakcyjny tworzą również Paolo Emilio Carapezza (Palermo) i Helen Geyer (Weimar).
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information