26 marca 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Stanisław Bromboszcz

postać

dnia

Stanisław

Bromboszcz

Stanisław Bromboszcz Muzyka kameralna

płyta

dnia

Stanisław Bromboszcz

Muzyka kameralna

Długosz Magdalena  Zakopane Liryki

kompozycja

dnia

Długosz Magdalena

Zakopane Liryki

Logowanie


instytucje (S)
organizacje filharmonie opery i teatry centra kulturalne instytuty kultury
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego


ul. Woroniczna 17

00-977 Warszawa

tel.: (+48 22) 645 50 51

tel.: (+48 22) 645 98 58

faks: (+48 22) 645 39 95

e-mail:

www: www.polskieradio.pl/studio/lutoslawski.aspx


Studio znajduje się w kompleksie radiowo-telewizyjnym przy ul. Jana Pawła Woronicza 17. Otwarte w 1991 roku jako Studio S1 jest jedną z najlepszych akustycznie sal koncertowych w Polsce oraz najlepszym studiem nagraniowym tej części Europy.
27 września 1996 roku Studiu S1 zostało nadane imię Witolda Lutosławskiego, jednego z największych kompozytorów XX wieku, zmarłego w 1994 roku. Witold Lutosławski był częstym gościem w radiowym studiu koncertowym. W maju 1993 Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia pod dyrekcją Antoniego Wita zaprezentowała w obecności kompozytora jego IV Symfonię. Była to polska premiera tego dzieła.
Po Filharmonii Narodowej jest to najważniejsza sala koncertowa Warszawy. Ma swój sezon i swoją publiczność. Na estradzie gościło takie sławy jak Martha Argerich, Światosław Richter, Midori, Misha Maisky, Lucy Van Dael, Stanisław Bunin, La Petite Bande z Sigiswaldem Kuijkenem, Beaux Arts Trio, The Tallis Scholars, Kronos Quartet, Gabrieli Consort & Players z Paulem McCreeshem, Kuijken Quartet, Collegium Vocale Gent z Philippem Herreweghe; z polskich wykonawców występowali m.in. Jadwiga Rappé, Ewa Podleś, Janusz Olejniczak, Ewa Pobłocka, Kwartet Śląski, Sinfonia Varsovia, Krzysztof Penderecki, Jan Krenz, Jerzy Maksymiuk oraz zespoły radiowe: Polska Orkiestra Radiowa z Wojciechem Rajskim, Orkiestra Kameralna Polskiego Radia „Amadeus” z Agnieszką Duczmal, Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia z Antonim Witem i Chór Polskiego Radia z Włodzimierzem Siedlikiem. Nagranie z koncertu Marthy Argerich z Sinfonią Varsovią pod dyrekcją Grzegorza Nowaka ukazało się na płycie kompaktowej jako jedna z pierwszych produkcji fonograficznych Studia S1.
Co roku w drugiej połowie września na estradzie Studia Koncertowego występują wykonawcy Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, którego Polskie Radio od 1995 roku jest współorganizatorem.
Obok cyklicznych koncertów symfonicznych i kameralnych regularnie raz w miesiącu od jesieni 1995 roku odbywają się także poranki muzyczne dla dzieci i młodzieży o charakterze edukacyjnym. Prezentowana jest zarówno muzyka dawna jak i współczesna, bajki muzyczne, muzyczny świat opery. Niektóre z koncertów odbywających się w Studiu Koncertowym im. Witolda Lutosławskiego stanowią wkład Polskiego Radia w sezon koncertowy Europejskiej Unii Radiowej. Tradycyjnie już grudniowy koncert ze studia radiowego włączony jest w Dzień Specjalny EBU „Muzyka na Boże Narodzenie”.
Obok muzyki poważnej na estradzie Studia Koncertowego im. Witolda Lutosławskiego od czasu do czasu gości nieco lżejsza muza. W sezonie 1995/96 występowali tu Alosza Awdiejew, Grzegorz Turnau, czołówka muzyków jazzowych, którzy uświetnili jubileusz 30-lecia „Jazz Forum” oraz plejada gwiazd w koncertach poświęconym pamięci Krzysztofa Komedy i Erica Claptona, w marcu 1997 roku na estradzie Studia wystąpił legendarny gitarzysta Jim Hall ze swoim triem, zaś w sierpniu 1998 roku Sadao Watanabe Band.
Nowym cyklem są spotkania autorskie – w 1996 roku w Studiu Polskiego Radia gościł Czesław Miłosz w wigilię 85 urodzin oraz w 1997 Gustaw Herling-Grudziński, parę dni po odebraniu doktoratu honorowego na Uniwersytecie im. Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Spotkanie z Czesławem Miłoszem zostało zarejestrowane na płycie kompaktowej i wydane jako dwupłytowy album „Miłosz czyta Mickiewicza, Miłosz czyta Miłosza”.
Jednym z największych wydarzeń roku 1998 był „Maraton z Panem Tadeuszem”. 23 marca najwięksi polscy aktorzy przeczytali całość epopei narodowej. Ten 14-godzinny spektakl został wydany jako 12-płytowy album na zakończenie Roku Mickiewiczowskiego.
Coraz więcej nagrań dokonanych w Studiu Koncertowym ukazuje się płytach kompaktowych, wiele z nich otrzymało prestiżowe polskie i zagraniczne wyróżnienia i nagrody. Wśród nich są polskie uwertury romantyczne w wykonaniu Sinfonii Varsovii pod dyrekcją Grzegorza Nowaka, wybór kantat Bacha w wykonaniu Jadwigi Rappé i zespołu Concerto Avenna pod kierunkiem Andrzeja Mysińskiego. Największym rarytasem wśród nagrań studyjnych, które ukazały się na płytach, jest bezsprzecznie komplet dzieł polskiego kompozytora Adama Jarzębskiego Canzoni e concerti w wykonaniu muzyków Orkiestry XVIII wieku pod kierunkiem skrzypaczki Lucy van Dael. Coraz częściej przyjeżdżają do radiowego studia zagraniczni wykonawcy. Dokonali tu nagrań Kuijken Quartet (kwartety Mozarta i Haydna) i La Petite Bande pod dyrekcją Sigiswalda Kuijkena (symfonie i koncerty skrzypcowe Mozarta), Yehudi Menuhin z orkiestrą Sinfonia Varsovia nagrał w 1997 roku wszystkie symfonie Franciszka Schuberta. W styczniu 1998 Yehudi Menuhin wraz z Sinfonią Varsovią zrealizował płytę z uwerturami operowymi.
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information