29 czerwca 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
festiwale (F)
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Festiwal Barokowych Smyczków i Strun


Fundacja Muzyki Dawnej CANOR

Poznań

tel./faks: (+48 71) 792 79 63

tel./faks: (+48 61) 876 58 42

tel./faks: (+48 61) 842 33 53

e-mail: canor@poznan.home.pl; guido@post.pl; wiosna@wr.home.pl

www: www.barokowesmyczki.pl


Pierwszy Festiwal Barokowych Smyczków i Strun odbył się w 2005 roku. Podczas pierwszej edycji jego program obejmował repertuar siedemnasto- i osiemnastowieczny, pisany na instrumenty, w których dźwięk powstaje dzięki poruszeniu strun: skrzypce, altówki, wiolonczele i kontrabasy, a także violę da gamba, jej różne odmiany i zestawy, lutnie we wszystkich swych wariantach, harfy, lirone, viole d'amore, viole da braccio, liry korbowe, ich różne lokalne warianty oraz klawesyny, wirginały, szpinety. W 2006 roku organizatorzy rozszerzyli formułę festiwalu o kompozycje na smyczki i instrumenty dęte, tłumacząc tę decyzję chęcią stworzenia możliwości pokazania instrumentów strunowych i smyczkowych w innej jeszcze roli, roli akompaniatora i uczestnika dialogu.

Skrzypce, które na początku siedemnastego wieku dopiero zastanawiają się, czym mogą być w świecie muzyki wysokiej, kilkadziesiąt lat później są już liderem eksperymentu, wyznaczają kierunki poszukiwań, błądzą, schodzą na (fascynujące) manowce, wytyczają główny szlak. Viola da gamba, na odwrót, przestaje być liderem i staje się outsiderem. Klawesyn zamienia się z instrumentu muzycznego w narzędzie do pisania estetycznych traktatów - opisują ideę festiwalu organizatorzy. Nie jest może wielkim problemem zagranie muzyki barokowej, ale jest wielkim wyzwaniem uobecnienie jej wewnętrznej wibracji, energii i nieprzewidywalności z chwili, gdy wykonywana była po raz pierwszy. To jest właśnie nasze zadanie i nasz estetyczny ideał: zagrać muzykę, którą dobrze znamy tak, jakbyś mieli z nią do czynienia po raz pierwszy, jakby dopiero zaczynała odkrywać przed nami swoje tajemnice, jakbyśmy byli uczestnikami procesu jej rozwoju, a nie zdystansowanymi obserwatorami i krytykami. (...) W siedemnastym i osiemnastym wieku, muzyka instrumentalna jest medium "znaczącym" - opowiada historie, snuje refleksje, wyraża i wzbudza emocje, modli się i filozofuje. Naszym zadaniem jest przerzucić pomost pomiędzy tamtym światem i naszym światem, sprawdzić, czy oni i my to ludzie z tej samej, czy już z zupełnie innej planety. Tak, w największym skrócie, wygląda nasz pomysł na ten festiwal.

Gospodarzem festiwalu jest orkiestra barokowa Arte dei Suonatori.

ZKP

 Archiwum Cyfrowe Muzyki Polskiej

 

POLMIC poleca

www.sikorski.polmic.pl
www.panufnik.polmic.pl
www.serocki.polmic.pl
www.baird.polmic.pl
www.palester.polmic.pl
7+7

kliknij i posłuchaj muzyki!

włącz radio RMF Classic

Od 21 czerwca do 27 lipca 2017 roku potrwa VI edycja festiwalu muzyki kameralnej Euro Chamber Music Festival.

Euro Chamber Music Festival to międzynarodowe święto muzyki kameralnej, odbywające się nieprzerwanie od 2012 roku

Więcej...

I Ogólnopolska Konferencja Instrumentologiczna – 11-13 września 2017, Pałac Ostromecko

I Ogólnopolska Konferencja Instrumentologiczna to wydarzenie mające na celu uchwycenie współczesnego stanu wiedzy o instrumentach muzycznych w Polsce poprzez prezentację dorobku środowisk badawczych

Więcej...
Zaprenumeruj nasz Newsletter!

Partnerzy POLMIC

IAMIC

Projekty POLMIC

IAMIC 2011

ArtMusFair - Warsaw 2010

DMET
 

Raport 2008

o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information