26 czerwca 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
kursy aktualne (V)
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

VIII Ogólnopolski Zjazd Studentów Muzykologii – Poznań, 9-11 maja 2016


Organizator:  Katedra Muzykologii na Wydziale Historycznym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Program VIII Ogólnopolskiego Zjazdu Studentów Muzykologii 9-11 maja 2016
Katedra Muzykologii na Wydziale Historycznym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Collegium Historicum ul. Umultowska 89D

 


Poniedziałek 9 maja
11:00 - 11:15 Otwarcie konferencji
(słowo wstępne – prof. dr hab. Ryszard Wieczorek)

11:15 - 12:30 Sesja naukowa (1)
(prowadzenie – prof. dr hab. Ryszard Wieczorek)

Paweł Bocian (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Zjawisko echa na przykładzie cyklu mszalnego „Missa Echo in D” Františka Xavera Brixiego

Olga Lisiecka (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Otyńskie przekazy utworów Františka Xavera Brixiego

Miłosz Kula (Uniwersytet Wrocławski)
Do biografii Carla Dittersa von Dittersdorfa

12:30 – 12:45 Przerwa

12:45 – 13:45 Spotkanie dyskusyjne z kompozytorami poznańskimi
(prowadzenie – dr Ewa Schreiber)

13:15 – 14:15 Przerwa obiadowa

14:15 – 15:30 Sesja naukowa (2A)
(prowadzenie – dr hab. Magdalena Walter-Mazur)

Wojciech Karasiński (Uniwersytet Jagielloński)
Jasnogórskie pro processione i symfonia kościelna. Kilka uwag do genezy

Anna Komendzińska (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Pastorele wokalno-instrumentalne w XVIII-wiecznej Rzeczypospolitej. Przedstawienie stanu badań, charakterystyka zbioru sandomierskiego

Sonia Wronkowska (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Zapożyczenia – utwory zależne – remiksy. Przyczynek do typologii zjawiska w dawnej kulturze muzycznej

14:15 – 15:30 Sesja naukowa (2B)
(prowadzenie – prof. UAM dr hab. Ewa Dahlig-Turek / dr Łukasz Smoluch)

Kamila Pozimka (Uniwersytet Warszawski)
Klarnet w folklorze Kujaw

Urszula Matlęgiewicz (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Suka biłgorajska – oswojony domownik, czy gatunek zagrożony

Anna Bogusława Rudawska (Uniwersytet Warszawski)
Wykorzystanie techniki skanowania i wydruku 3D w badaniach nad gęślami opolskimi

15:30 – 16:00 Przerwa

16:00 – 16:45 Sesja naukowa (3)
(prowadzenie – dr Ewa Schreiber)

Paweł Kasjan (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II)
Zarys historii akordeonu i perspektywy jego wykorzystania w muzyce współczesnej

Kajetan Zwolak (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Próba analizy alternatywnego przemysłu muzycznego w Polsce

16:45 – 17:00 Przerwa

17:00 – 19:00 Wykład gości zagranicznych – prof. StanislavaTuksara i prof. Harry’ego White’a
Nacjonalizmy w muzyce XIX wieku: casus Chorwacji i Irlandii

20:00 Spotkanie integracyjne

Wtorek 10 maja

9:00 – 10:15 Sesja naukowa (4A)
(prowadzenie – mgr Krzysztof Stefański)

Dominika Stopczańska (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Kiedy violetta nie jest instrumentem

Sonia Rzepka (Uniwersytet Warszawski)
Technika skordatury w literaturze skrzypcowej w kontekście praktyki wykonawczej i lutniczej

Aleksandra Gruda (Uniwersytet Warszawski)
Od fragmentu do całości: proces identyfikacji fletu poprzecznego z XVIII wieku

9:00 – 10:15 Sesja naukowa (4B)
(prowadzenie – dr Ewa Schreiber)

Alicja Zabrocka (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Postać Judyty w operze „Zamek Sinobrodego” Beli Bartóka i Beli Balazsa w świetle biografii twórców oraz przemian społeczno-kulturowej roli płci

Marta Szostak (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Recepcja opery „Porgy and Bess” George’a Gershwina w świetle amerykańskiej krytyki muzycznej w latach 1935-1936

Wojciech Bernatowicz (Uniwersytet Warszawski)
Postmodernizm w musicalach Stephena Sondheima

10:15 – 10:30 Przerwa

10:30 – 11:45 Sesja naukowa (5A)
(prowadzenie – prof. UAM dr hab. Justyna Humięcka-Jakubowska)

Maryla Zając (Uniwersytet Jagielloński)
Bohater uwikłany. Charakterystyka postaci Franza Kafki w operze „Pułapka” Zygmunta Krauzego

Aleksandra Bliźniuk (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Twórczość Tomasza Sikorskiego inspirowana egzystencjalizmem w kontekście biografii kompozytora na przykładzie utworów: „Widok z okna oglądany w roztargnieniu” oraz „Milczenie syren”

Julia Okołowicz (Uniwersytet Warszawski)
Alberto Savinio – twórca (nie)zapomniany

10:30 – 11:45 Sesja naukowa (5B)
(prowadzenie – prof. UAM dr hab. Marcin Gmys)

Karol Rzepecki (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II)
Wpływ Stanisława Moniuszki na działalność Henryka i Józefa Wieniawskich

Adam Kukla (Uniwersytet Jagielloński)
Problem autorstwa muzyki do baletu „Wesele w Ojcowie”

Agnieszka Grudzień (Uniwersytet Wrocławski)
Sylwetka zapomnianego pianisty wrocławskiego – Josefa Wagnera (1909-1947)

11:45 – 12:15 Przerwa

12:00 – 14:00 Warsztaty źródłoznawcze prowadzone przez gości zagranicznych – prof. Vjerę Katalinić
i prof. Ivano Cavalliniego

12:15 – 14:00 Prezentacja zbiorów Instytutu im. Oskara Kolberga (ul. Kantaka 4)

14:00 – 14:30 Przerwa

14:30 – 15:30 Prezentacja zbiorów Pracowni Zbiorów Muzycznych Biblioteki Uniwersyteckiej UAM (ul. Ratajczaka 38/40)

14:30 – 16:30 Przerwa obiadowa

15:30 – 16:15 Sesja naukowa (6)
(prowadzenie –dr Łukasz Smoluch)

Ihor Wasylik (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Ukraińskie pieśni rocznego cyklu kalendarzowego

Anastasiya Niakrasava (Uniwersytet Warszawski)
Kilka uwag o współczesnej twórczości ludowej na pograniczu polsko-białorusko-litewskim

16:15 – 16:30 Przerwa

16:30 – 17:45 Sesja naukowa (7A)
(prowadzenie – mgr Sonia Wronkowska)

Damian Garecki (Uniwersytet Wrocławski)
Znani muzycy i kompozytorzy w Szczecinie. Przyczynek do badań nad kulturą muzyczną miasta w XVII wieku

Adrian Rak (Uniwersytet Wrocławski)
Repertuar nowoniemieckich tabulatur organowych zachowanych w zbiorach Biblioteki Uniwersyteckiej we Wrocławiu

Karolina Pawlik (Uniwersytet Opolski)
Myśl Kościoła Katolickiego o muzyce na podstawie wybranych dokumentów

16:30 – 17:45 Sesja naukowa (7B)
(prowadzenie – prof. UAM dr hab. Marcin Gmys

Paulina Pieńkowska (Uniwersytet Warszawski)
#chopinbezgranic – recepcja 17. Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina

Dariusz Marciniszyn (Uniwersytet Wrocławski)
Ivo Pogorelich – geniusz, który cały czas zmienia swoje oblicze

Magdalena Nowicka (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
„Wielka sala prób” czy „propozycja dla koneserów”. O polskich festiwalach muzyki współczesnej

19:00 Koncert zespołu BeFour i Chóru Kameralnego Akademii Muzycznej  im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu (Aula LubrańskiegoCollegium Minus, ul. Wieniawskiego 1)

Środa 11 maja

9:00 – 10:15 Sesja naukowa (8A)
(prowadzenie – dr Piotr Podlipniak)

Agnieszka Cieślak (Uniwersytet Warszawski)
Muzyka we współczesnych prezentacjach filmów niemych

Mateusz Melski (Uniwersytet Warszawski)
Estetyka słuchowiska radiowego na przykładzie „Krzysztofa Kolumba” Arthura Honeggera i Williama Agueta

Stefania Zielonka (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Muzemy w afekcie. Model analizy muzycznej Philipa Tagga

9:00 – 10:15 Sesja naukowa (8B)
(prowadzenie – dr Jakub Kasperski)

Daria Wolicka (Uniwersytet Warszawski)
Muzyka improwizowana jako substytut jazzowej sceny Warszawy

Radosław Rusztyn (Uniwersytet Wrocławski)
Publiczność jam session we współczesnej popkulturze

Jakub Kopaniecki (Uniwersytet Wrocławski)
Wniknąć w wirtualny świat. Muzyczna immersja w komputerowych grach fabularnych

10:15 – 10:30 Przerwa

10:30 – 11:45 Sesja naukowa (9)
(prowadzenie – dr Jakub Kasperski)

Hanna Lemanczyk (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Od Korn’a po Tool – granice muzyki nu metalowej

Adrian Nowak (Uniwersytet Warszawski)
Sleep – Dopesmoker – analiza

Kacper Dziuba (Uniwersytet Wrocławski)
Rola basisty we współczesnej elektronicznej muzyce tanecznej

11:45 – 12:15 Przerwa

12:15 – 13:30 Sesja naukowa (10)
(prowadzenie – prof. dr hab. Ryszard Daniel Golianek)

Paulina Książel (Uniwersytet Warszawski)
Krzyk żalu tak słodki dla mojego serca – portret psychologiczny Medei na podstawie opery Luigiego Cherubiniego

Tomasz Grochalski (Uniwersytet Wrocławski)
Franz Strauss a rogi w kompozycjach Ryszarda Straussa

Piotr Wojciechowski (Uniwersytet Warszawski)
Początki muzyki programowej w XVIII wieku

13:30 – 13:45 Przerwa

13:45 – 15:00 Sesja naukowa (11)
(prowadzenie – prof. dr hab. Ryszard Wieczorek)

Michał Wysocki (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Okolicznościowa i historyczna pieśń polifoniczna w Rzeczypospolitej okresu zygmuntowskiego

Aleksandra Wróblewska (Uniwersytet Wrocławski)
Gregor Lange (ok. 1540-1587) – charakterystyka życia i twórczości

Karolina Majewska (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Problematyka recepcji twórczości Giovanniego Battisty Bassaniego. Charakterystyka grodziskich przekazów dzieł kompozytora

15:00 – 15:30 Dyskusja podsumowująca i zamknięcie konferencji
(prowadzenie – prof. dr hab. Ryszard Wieczorek)

15:30 Obiad


Kontakt:

Katedra Muzykologii UAM
ul. Umultowska 89D
61-614 Poznań
tel. 61 829 14 00
e-mail: muzykolo@amu.edu.pl

Uwaga: Podane są tu wybrane, podstawowe informacje, mające dać Państwu w każdym przypadku ogólny obraz wydarzenia - nie są one wystarczające do zgłoszenia udziału. Każdy chętny może zwracać się bezpośrednio do organizatorów.

ZKP

 Archiwum Cyfrowe Muzyki Polskiej

 

kliknij i posłuchaj muzyki!

włącz radio RMF Classic

Od 21 czerwca do 27 lipca 2017 roku potrwa VI edycja festiwalu muzyki kameralnej Euro Chamber Music Festival.

Euro Chamber Music Festival to międzynarodowe święto muzyki kameralnej, odbywające się nieprzerwanie od 2012 roku

Więcej...

I Ogólnopolska Konferencja Instrumentologiczna – 11-13 września 2017, Pałac Ostromecko

I Ogólnopolska Konferencja Instrumentologiczna to wydarzenie mające na celu uchwycenie współczesnego stanu wiedzy o instrumentach muzycznych w Polsce poprzez prezentację dorobku środowisk badawczych

Więcej...
Zaprenumeruj nasz Newsletter!

Partnerzy POLMIC

IAMIC

Projekty POLMIC

IAMIC 2011

ArtMusFair - Warsaw 2010

DMET
 

Raport 2008

o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information