26 lipca 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Andrzej Koszewski

postać

dnia

Andrzej

Koszewski

- Gaude Mater 3. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Sakralnej, Czestochowa 1990-2000

płyta

dnia

-

Gaude Mater 3. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Sakralnej, Czestochowa 1990-2000

Koszewski Andrzej Nicolao Copernico dedicatum, kantata na trzy chóry mieszane

kompozycja

dnia

Koszewski Andrzej

Nicolao Copernico dedicatum, kantata na trzy chóry mieszane

NOWA MUZYKA POLSKA

Logowanie



JSTOR online

JSTOR
Chcesz wejść?
Skontaktuj się z nami!

 

indeks osób (S)
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Władysław Słowiński,

kompozytor, dyrygent i organizator życia muzycznego; ur. 14 maja 1930, Sadlno. W latach 1949-51 studiował muzykologię pod kierunkiem Adolfa Chybińskiego na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. W latach 1950-54 odbył studia z zakresu kompozycji w klasie Tadeusza Szeligowskiego, a od 1951 do 1955 także dyrygentury u Waleriana Bierdiajewa i Stanisława Wisłockiego w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Poznaniu.

W latach 1954-64 był dyrygentem w Operze Poznańskiej oraz współpracował jednocześnie z wieloma orkiestrami symfonicznymi, głównie z Filharmonią Poznańską. Później współpracował z Teatrem Wielkim w Łodzi oraz Teatrem Wielkim w Warszawie. W latach 1970-73 był dyrektorem artystycznym wytwórni płytowej Polskie Nagrania. Od 1973 do 1985 pełnił funkcję sekretarza generalnego Związku Kompozytorów Polskich, a od 1985 do 2001 był prezesem Oddziału Warszawskiego ZKP. W 1986 powołał do życia Warszawskie Spotkania Muzyczne, których jest dyrektorem artystycznym.

Za swoją twórczość oraz działalność organizacyjną otrzymał wiele nagród i odznaczeń: w 1975 – Złoty Krzyż Zasługi, w 1977 – Nagrodę Prezesa Rady Ministrów za twórczość dla dzieci i młodzieży, w 1980 – Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski, w 1986 – Złotą Odznakę Honorową „Za zasługi dla Warszawy”, w 1987 – Krzyż Oficerski Orderu Odrodzenia Polski, w 1990 – Nagrodę Wojewody Warszawskiego za całokształ dorobku twórczego, w 1999 – doroczną Nagrodę Związku Kompozytorów Polskich za twórczość kompozytorską, powołanie do życia Warszawskich Spotkań Muzycznych oraz zasługi dla ZKP, w 2001 – Nagrodę Marszałka Województwa Mazowieckiego za twórczość kompozytorską i działalność społeczną, w 2005 – Krzyż Komandorski Orderu Odrodzenia Polski, w 2006 – Srebrny Medal Gloria Artis – Zasłużony Kulturze oraz Nagrodę Samorządu Województwa Mazowieckiego im. Cypriana Kamila Norwida w dziedzinie muzyki.

Władysław Słowiński zrekonstruował i zinstrumentował zaginioną partyturę opery Stara baśń Władysława Żeleńskiego (1959).

aktualizacja: listopad 2014

kompozycje
Sonata na fortepian (1951-52)
Tryptyk bez echa, pieśni na bas i fortepian do słów Marii Konopnickiej * (1955)
Impresje baletowe na orkiestrę kameralną (1956)
Koncert na flet z towarzyszeniem orkiestry smyczkowej, fortepianu i perkusji (1956-57)
Kwintet na instrumenty dęte (1957-58)
Sonatina na fortepian nr 2 (1957-59)
Muzyka w trzech częściach na orkiestrę (1958)
Makowskie bajki, pieśni na alt solo z towarzyszeniem oboju, klarnetu i fagotu do słów Jerzego Ficowskiego * (1960)
Polka, groteska na orkiestrę kameralną (1961)
Dialog na skrzypce i klawesyn (1964)
Suita z baletu „Cyrk mistrza Cho-Cho” na orkiestrę (1967)
Miniatury na fortepian * (1967)
Kwartet na flet, klarnet, trąbkę i fagot (1968)
Tango, groteska na orkiestrę (1968)
Dom w którym śmieszy, słuchowisko dla dzieci do wierszy Jerzego Ficowskiego (1974)
Cztery dialogi na skrzypce i klawesyn * (1976)
Matka Słońca, baśń cygańska z tekstem Elżbiety Bussold (1976)
Zaczarowana skrzynka, baśń cygańska z tekstem Elżbiety Bussold (1976)
Dwie humoreski na głos i fortepian do słów Antoniego Marianowicza (1977)
Muzyczne drobiazgi dla dzieci na fortepian * (1977-78)
Śpiewka ludowa i taniec [wersja I] na klarnet i fortepian (1979)
Quartetto piccolo in memoriam Tadeusz Szeligowski per due violini, viola e violoncello * (1980)
Wyprawa na szklaną górę, bajka muzyczna do tekstu Ludwika Górskiego (1980)
Trzy świnki, bajka muzyczna do tekstu Sergiusza Michałkowa w przekładzie Hanny Ożogowskiej (1981)
Pan Twardowski na kogucie, bajka-śpiewogra do tekstu Antoniego Marianowicza (1981)
Rzecz o Alkasynie i Nikolecie czyli Chantefable o miłości, która zwycięży, utwór sceniczny lub estradowy na solistów, narratora, chór mieszany i 11 instrumentów, starofrancuski tekst w przekładzie Anny Ludwiki Czerny (1981-82)
Śpiewka ludowa i taniec [wersja II] na klarnet i zespół kameralny (1982)
O królu bocianie, bajka muzyczna do tekstu Antoniego Marianowicza wg Wilhelma Hauffa (1982)
Opowieść o pra-pra słoniu, bajka muzyczna do tekstu Elżbiety Bussold wg Rudyarda Kiplinga (1983)
Zguba Michałka, bajka muzyczna do tekstu Julii Hartwig (1983)
Gdzie mieszka bajeczka, suita na 3 głosy równe z towarzyszeniem fortepianu do słów Czesława Janczarskiego (1983-84)
Wielki czarodziej Oz, bajka muzyczna do tekstu Antoniego Marianowicza wg L. Franka Bauma (1984)
Tryptyk dziecięcy na głos i fortepian do słów Ewy Szelburg-Zarembiny (1984)
Pierwsza lepsza, opera komiczna do tekstu Aleksandra Fredry (1985-86)
Passionato per quartetto d’archi * (1987)
Serio e buffo per flauto solo * (1987)
Concertino na klawesyn i kwartet smyczkowy * (1988)
Tren na saksofon altowy i organy * (1988)
...dogonić siwiznę popiołu... Tren pamięci Janusza Korczaka na baryton i skrzypce do słów Jerzego Ficowskiego * (1988)
Definicje, 3 pieśni na sopran i wiolonczelę do słów Jerzego Ficowskiego * (1989)
Espressivo sempre [wersja I] na flet i kwartet smyczkowy * (1990)
Dwie pieśni na głos i organy do słów Salomei Kapuścińskiej (1990)
Śpiewy dziecięce, 5 pieśni na głos i fortepian do słów Jerzego Ficowskiego * (1990)
Trzy utwory w dawnym stylu na dwie wiolonczele (1990)
Pieśni staropolskie [wersja I] do wierszy poetów z XVII i XVIII wieku na tenor, flet altowy, klawesyn i orkiestrę smyczkową (1991)
Pieśni staropolskie [wersja II] na tenor i klawesyn (lub fortepian) (1991)
Translacja na 2 akordeony i organy (1991)
Trzy burleski na kwartet smyczkowy (1993)
Doloroso in memoriam Witold Lutosławski per quartetto d’archi (1994)
Definicje II, 4 pieśni na sopran i fortepian (1994, 2000)
Suita dla Zamku Królewskiego – reminiscencje barokowe na flet, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (1996)
Elegia na kwartet smyczkowy (1997)
Divertimento concertante na skrzypce i orkiestrę smyczkową (transkrypcja Tria B-dur Feliksa Janiewicza) (1998)
Późnojesienny labirynt na baryton i fortepian do słów Tomasa Tranströmera (1998)
Tryptyk bizantyjski na tenor, recytatora, chór mieszany oraz instrumenty dęte drewniane i perkusyjne (1999-2000)
Espressivo sempre [wersja II] na klarnet i kwartet smyczkowy (2006)
Jesienna opowieść na kwartet smyczkowy (2007)
Cztery wiersze Julii Hartwig na głos i fortepian (2008)
Tętno kołatka na głos i fortepian do słów Jerzego Ficowskiego (2009)
Funebre na kwartet smyczkowy (2012)
Łódeczka Charona, 5 pieśni na baryton i orkiestrę kameralną do słów Tadeusza Różewicza (2013-2014)
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information