25 maja 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
indeks osób (S)
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Artur Słotwiński,

kompozytor i pianista; ur. 17 lutego 1990, Warszawa. W 2009 roku ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną II st. im. Zenona Brzewskiego w Warszawie w klasie fortepianu Anny Jastrzębskiej-Quinn i propedeutyki kompozycji Sławomira Czarneckiego (z wyróżnieniem). W latach 2009-2012 studiował kompozycję pod kierunkiem Stanisława Moryto na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Jako utwór dyplomowy przedstawił III Symfonię „Symfonię pieśni miłosnych” na 3 perkusistów, tenor, chór i orkiestrę do słów Owidiusza. W 2012 roku uzyskał dyplom licencjata z oceną bardzo dobrą. W latach 2012-2014 kontynuował studia w klasie kompozycji Pawła Łukaszewskiego. Jako utwór dyplomowy przedstawił kantatę Noachis Terra, półtoragodzinny utwór w dziewięciu odsłonach na wielką obsadę wokalno-instrumentalną do słów Mikołaja Kopernika i amerykańskiej poetki Tracy K. Smith. Studia kompozytorskie na warszawskiej uczelni ukończył w 2014 roku, uzyskując tytuł magistra z oceną celującą. Podczas studiów brał udział w kursach i lekcjach mistrzowskich pod kierunkiem takich kompozytorów, jak: Joel Hoffman (CCM Cincinnati), Vladimir Scolnic (Jerusalem Academy of Music and Dance) i Lowell Liebermann (Mannes College of New Music, Nowy Jork). Swoje kompozycje konsultował także z Zygmuntem Krauze i Edwardem Sielickim.

Jest wielokrotnym stypendystą. W 2011 roku otrzymał stypendium banku Societé Generale. Jest także stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 2008 roku, a w 2011 został uhonorowany nagrodą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za dotychczasową twórczość i osiągnięcia. W 2012 roku otrzymał wysokie stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego na wniosek JM Rektora UMFC Ryszarda Zimaka za dotychczasowe osiągnięcia.

Jest laureatem wielu nagród, m.in. I nagrody na IX Ogólnopolskim Uczniowskim Forum Muzycznym za utwór na orkiestrę kameralną Od Chaosu Po Kosmos (2008), II nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim Pamięci Mariana Gordiejuka w Bydgoszczy za utwór Uporczywość Pamięci (2008), I nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim Na Utwór Na Klawesyn Solo – za utwór One Step Further (2008), I nagrody na IV Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim w Stalowej Woli za utwór na orkiestrę symfoniczną i chór/organy Dzieło Stworzenia (2008), III nagrody na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim „Muzyka Ogrodowa” za utwór do słów J. Keatsa Fairy Song na mezzosopran i orkiestrę kameralną (2008), III nagrody na X Konkursie Kompozytorskim Uczniowskiego Forum Muzycznego za utwór Sufitofonia na orkiestrę kameralną i taśmę (2009), III nagrody na IV Konkursie Kompozytorskim Śląskiej Trybuny Kompozytorów im. Witolda Szalonka za utwór Concors Discordia na kameralną orkiestrę smyczkową (2009), wyróżnienia za utwór Ogród niejedno ma oblicze w konkursie Muzyka Ogrodowa 2010, II nagrody na Konkursie Kompozytorskim towarzyszącym Międzynarodowemu Konkursowi Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga w Katowicach za Credo na wielką orkiestrę symfoniczną (2011), I nagrody na IX Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim "Musica Sacra" za Seven Last Words na chór mieszany (2013), I nagrody na II Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim "Opus 966" za Baptismós na chór mieszany a cappella (2014), a także II nagrody (I nie przyznano) na III Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Pendereckiego za utwór Gry miejskie na orkiestrę smyczkową (2015).

W 2012 roku jego utwór From the deepest deep na orkiestrę wykonany był podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”.

Dotychczasowy dorobek kompozytora to kilkadziesiąt kompozycji, m. in. 4 symfonie, Koncert fortepianowy, oratorium Noachis terra, a także dzieła kameralne, orkiestrowe, chóralne (Requiem) oraz wokalno-instrumentalne (Missa Pro Populo, Magnificati). Tworzy również muzykę elektroniczną, a także z pogranicza jazzu i pop, muzykę filmową i użytkową (np. muzyka do trailera gry Noeton The Dimension’s Struggle) oraz eksperymentalną muzykę elektroniczną (np. RGBy II na altówkę i przetworzenie jej dźwięku na żywo przez komputer). Obecnie pracuje nad utworem w formie symfonii na orkiestrę, w której wprowadza wypracowany przez siebie i szczegółowo opisany system uszeregowania dźwięków oparty o tzw. Ujednolicone Skale Kolorystyczne.

Jego kompozycje były wykonywane w Warszawie, Częstochowie, Lwowie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Milnie w Chorwacji.

Jego Kwartet smyczkowy ukazał się się w 2015 roku na płycie CD nakładem wytwórni Ablaze Records.

Jest też czynnym pianistą. W czasie studiów pobierał lekcje fortepianu u Marii Gabryś i Emiliana Madeya oraz improwizacji fortepianowej u Szábolcs'a Esztényi'ego. Podczas Międzynarodowych Kursów Mistrzowskich im. F. Liszta we Wrocławiu w 2012 roku występował na koncertach, wykonując utwory Bacha i Beethovena. W lipcu 2014 roku uczestniczył w kursie pianistycznym Deirdre O'Donohue (NYU Steinhardt i Manhattan School of Music). Ma w swoim repertuarze poza wieloma kompozycjami Chopina (Koncert f-moll, etiudy, nokturny, polonezy) i Beethovena (Appassionata, Burza, Pastoralna), także Koncert fortepianowy Władysława Żeleńskiego oraz Partity i Suity angielskie J. S. Bacha. Do ostatnich sukcesów pianistycznych Artura Słotwińskiego można zaliczyć występy w charakterze klawiszowca solowo i w zespole jazzowym „nic innego", gdzie wykonywał autorskie partie improwizowane w standardach muzyki rozrywkowej (Tarczyn, 2014), a także awans do II etapu Instant Composition Contest w Poznaniu (Festiwal „Transatlantyk" 2014). W marcu 2015 roku zadebiutował na małym srebrnym ekranie w serialu TVP Strażacy, gdzie wcielił się w rolę pianisty.

Artur Słotwiński grywa także na czeleście. Uczestniczył w sesji nagraniowej II Koncertu wiolonczelowego Grażyny Bacewicz, gdzie w składzie orkiestry Sinfonia Iuventus grał partię tego instrumentu (płyta wydana przez DUX), ponadto w sierpniu 2013 uczestniczył czynnie w kursach ILYO w Szczecinie, gdzie pod batutą Ewy Strusińskiej występował w charakterze wykonawcy partii czelesty w utworach Witolda Lutosławskiego i Ch. Roe. Trzykrotnie wykonywał partię czelesty w Mszy Człowieka Współczesnego autorstwa Kamila Staszowskiego. Gra także na organach i syntezatorach.

Jest członkiem Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich

aktualizacja: maj 2016 (ac)

Strona internetowa artysty: www.arturslotwinski.com


kontakt
 

tel. + 48 691 416 526
e-mail: slotwinski.artur@op.pl

kompozycje
Od Chaosu po Kosmos na orkiestrę kameralną (2008)
Sufitofonia na orkiestrę kameralną (2009)
Interakcje na orkiestrę smyczkową (2009)
Concors discordia na kameralną orkiestrę smyczkową (2009)
Camaleonte na 2 fortepiany i 2 perkusje (2009)
La réalité exagéré cykl pieśni do słów P. Kaczorowskiego na naturalny głos męski, skrzypce i klarnet basowy (2009-2012)
I Symfonia studencka (2009/2010)
Koncert na fortepian, harfę i orkiestrę (2010)
Esencje na fortepian lub klawesyn (2010)
Uwertura Koncertowa na orkiestrę kameralną (2010)
Epizody Jesienne na zespół kameralny (2010)
Grunwald1410: Ocean Of Blood na orkiestrę symfoniczną (2010-2012)
Conan na orkiestrę kameralną (2011)
Koncert na fortepian i orkiestrę symfoniczną (2011)
Katharsis1987 na kwartet smyczkowy, taśmę i elektronikę (2011)
Druids answer na róg i smyczki (2011)
Promieniowanie tła na kwartet smyczkowy (2011/2012)
II Symfonia studencka (2011/2012)
I Symfonia „Symfonia pieśni miłosnych” na 3 perkusistów, tenor, chór i orkiestrę (2012)
Etiuda „maska” na fortepian (2012)
From the deepest deep na orkiestrę kameralną (2012)
Wrath na kwintet jazzowy (2012)
Muzyka na gitarę, smyczki i perkusję (Koncert gitarowy) (2012)
Księżycowy spacer na chór mieszany (2012)
Sonata na fortepian (2012)
Missa in E minor (2012/13/15)
Seven Last Words of Christ na chór mieszany (2012/2013)
II Symfonia (2012/2013)
Kwartet smyczkowy nr 1 (2013)
RGBy I na organy (2013)
Sonic Boom! na orkiestrę (2013)
De profundis na orkiestrę (2013)
RGBy II na altówkę i elektroniczne przetworzenie jej dźwięku (2013/2014)
Noachis terra na głosy solowe, chór mieszany i orkiestrę (2013/2014)
Blackbird supersonic na dwie perkusje (2014)
Magnificat na sopran, chór mieszany, trzy puzony i smyczki (2014)
Baptismós na chór mieszany a cappella (2014)
Gry miejskie na orkiestrę smyczkową (2014)
Symphony Of Independence kantata na aranżera, chór mieszany i smyczki (2014)
Angstroms I na orkiestrę (2014)
Requiem na chór mieszany a cappella (2015)
τρέλλα [trella] - miasto obłędu na 38 instrumentów (2015)
States Of The Matter na wielką orkiestrę symfoniczną (2015)
Sacerdos Semper Vivens na baryton i organy (2016)
Dreaming Music - Kwintet fortepianowy (2016)
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information