Polmic - FB

indeks osób (A)

A B C D E F G H I J K L Ł M N O P R S T U V W Y Z

Franciszek Araszkiewicz,

kompozytor; ur. 14 lipca 1986, Kraków. Absolwent studiów prawniczych na Uniwersytecie Jagiellońskim. Studiował kompozycję na Akademii Muzycznej w Krakowie – (w latach 2010-2013 pod kierunkiem prof. Krzysztofa Knittla, studia II stopnia w latach 2013-2015 w klasie dr hab. Marcela Chyrzyńskiego). W 2015 ukończył kompozycję z oceną bardzo dobrą. Przedmiotem pracy dyplomowej był koncert fortepianowy Monoliths 2:3:5 oraz praca teoretyczna Wpływ pojęć alef i continuum na organizację materiału dźwiękowego w wybranych utworach z własnej twórczości oraz literatury światowej, której promotorem był prof. Marek Chołoniewski. Obecnie studiuje kompozycję w ramach studiów doktoranckich w Akademii Muzycznej w Krakowie.

Jest twórcą kompozycji instrumentalnych, wokalno- instrumentalnych, elektroakustycznych, audiowizualnych, instalacji interaktywnych, a także muzyki filmowej i rozrywkowej.

Jego utwory były wykonywane m. in. na na 6. Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Elektroakustycznej Musica Electronica Nova 2015, 26. oraz 27. Międzynarodowym Festiwalu Kompozytorów Krakowskich (2014, 2015), Festiwalu Audio Art 2014, Festiwalu AXES: Triduum Muzyki Nowej (2014), 24. Dniach Muzyki Kompozytorów Krakowskich (2012), I Międzynarodowym Festiwalu im. Henryka Góreckiego w Krakowie (2011), AHEAD Festival w Wilnie (2014), CE Workstation w Liszt Academy w Budapeszcie (2014), a także na koncertach finałowych Gramodeska Young European Composers’ Competition 2011 w Brnie i Pradze oraz na licznych warsztatach kompozytorsko-wykonawczych organizowanych przez Katedrę Muzyki Współczesnej i Jazzu na Akademii Muzycznej w Krakowie. Instalacje wystawione były m.in. na Festiwalu Audio Art 2011, Festiwalu Kultura 2.0 2012 w Warszawie (z Piotrem Sychem) oraz Athens Video Art Festival 2013 (z Anną Petelenz).

Kompozycja Musique Logistique na 2 fortepiany uzyskała II nagrodę (I nie przyznano) na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim „..kiedy myślę Messiaen…” we Wrocławiu (2013), zaś utwór Monster Group Number na sopran i elektronikę otrzymał I nagrodę (ex aequo) w ramach XI Konkursu im. Tadeusza Ochlewskiego (2013), organizowanego przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. We wrześniu 2014 roku zdobył I nagrodę na międzynarodowym konkursie Concorso di Composizione Pianistica 2014 Giorgio e Aurora Giovanni Fondazione za utwór Study of Chaos na fortepian na cztery ręce. W roku 2014 otrzymał także Avenir Grant przyznawany przez Arnold Schoenberg Center w Wiedniu, Stypendium Twórcze Miasta Krakowa w dziedzinie muzyki oraz Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego dla studentów uczelni artystycznych za wybitne osiągnięcia w twórczości artystycznej.

Wykonuje również zawód adwokata, partner spółki ACR Legal.

aktualizacja: wrzesień 2017 (wa)

kompozycje

Deconstruction of Fractals na elektronikę i wideo (2012)
Sketches on the apartament’s roof na saksofon altowy i wiolonczelę (2012)
Golden Apartment na saksofon altowy i fortepian (2012)
Fulfilling the circle na organy (2013)
Variantes de Voyages na flet, gitarę i perkusję (2013)
Hypercube na harfę InfraRed i wideo (2013)
Versteckt na kontrabas i elektronikę (2013)
Superposition na elektronikę (2013)
Monster Group Number na sopran i elektronikę (2013)
Indeterminacy rule na dwa fortepiany i orkiestrę (2013)
Lunatic Fringe na saksofon altowy, skrzypce, altówkę, wiolonczelę i fortepian (2014)
Study of Chaos na fortepian (cztery ręce) (2014)
Barracks/void na orkiestrę kameralną (2014)
Palindromic Fractal na harfę InfraRed, orkiestrę i video (2014)
Palidnromic Brainwaves na głos i elektronikę sterowną falami mózgowymi (2015)
Ménilmontant Fluctuations na gitarę, wiolonczelę i fortepian (2015)
Minutki I na cztery wiolonczele, elektronikę i video (2015)
Monoliths 2:3:5 koncert na fortepian i orkiestrę (2015)
Paradoxes 2 na fortepian i elektronikę sterowną falami mózgowymi (2015)
The Overlook na organy i elektronikę sterowną falami mózgowymi (2016)