21 lipca 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Witold Maliszewski

postać

dnia

Witold

Maliszewski

- Zofia Adamska. Solo i Kameralnie

płyta

dnia

-

Zofia Adamska. Solo i Kameralnie

Gwizdalanka  Danuta, Meyer  Krzysztof Lutosławski. Tom I. Droga do dojrzałości

książka

dnia

Gwizdalanka Danuta, Meyer Krzysztof

Lutosławski. Tom I. Droga do dojrzałości

NOWA MUZYKA POLSKA

Logowanie



JSTOR online

JSTOR
Chcesz wejść?
Skontaktuj się z nami!

 

indeks osób (K)
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Jarosław Kapuściński, kompozytor i pianista; ur. 12 grudnia 1964, Warszawa. Studiował grę na fortepianie u Jana Ekiera, Bronisławy Kawalli i Szabolcsa Esztényi’ego (dyplom w 1987) oraz kompozycję pod kierunkiem Włodzimierza Kotońskiego (dyplom w 1991) w Akademii Muzycznej w Warszawie. W tym czasie aktywnie działał jako pianista specjalizujący się w wykonywaniu muzyki współczesnej. W 1988 przebywał na półrocznym stypendium w Banff Center School of Fine Arts w Kanadzie, gdzie zaczął zajmować się sztuką wideo i animacją komputerową. W latach 1989-91 przebywał w Paryżu i współpracował z Institut National de l’Audiovisuel i Groupes de Recherches Musicales. W 1992 otrzymał stypendium Witolda Lutosławskiego, w ramach którego wyjechał do Stanów Zjednoczonych. Kontynuował studia na wydziale muzyki University of California w San Diego u Millera Puckette’a, Joji Yuasa, Briana Ferneyhougha, Rogera Reynoldsa i Randa Steigera. Tam też w 1997 otrzymał tytuł doktora. W latach 1993-99 był współpracownikiem Center for Research in Computing and the Arts w San Diego. W latach 1999-2000 był artystą-rezydentem w Zentrum für Kunst und Medientechnologie w Karlsruhe. W 2000 otrzymał grant Canada Council for the Arts na pobyt twórczy i naukowy na Uniwersytecie McGill w Montrealu.
Jarosław Kapuściński zajmuje się tworzeniem utworów audiowizualnych. Były one prezentowane na wielu festiwalach muzycznych, festiwalach wideo i filmów animowanych w Europie, Azji i obu Amerykach, m.in. podczas Dni Muzyki w Lerchenborgu, De Ijsbreker w Amsterdamie, Musik der Jahrhunderte w Stuttgarcie, International Computer Music Conference w Tesalonikach, National Art Centre w Ottawie, Tokyo Video Festival, VideoFest Berlin, FIPA Cannes, Animated Film Festival w Annecy, WRO Media Art Biennale oraz w takich miejscach, jak Muzeum Sztuki Współczesnej w Nowym Jorku, Muzeum Sztuki Współczesnej (Palais de Tokyo) w Paryżu, Zentrum für Kunst und Medientechnologie w Karlsruhe, Muzeum Królowej Sofii w Madrycie, Muzeum Mondriaanhuis w Amersfoort, Muzeum Sztuki Współczesnej w Montrealu i Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie. Jego realizacje audiowizualne emitowane były przez rozgłośnie telewizyjne w Polsce, we Francji, w Belgii i Niemczech.
Jest laureatem nagród na Festiwalu Filmów o Sztuce UNESCO w Paryżu (1992), Festiwalu Sztuki Wideo w Locarno (1992 i 1993), Festiwalu Wideo i Sztuki Elektronicznej w Montrealu (1993) oraz International Festival of New Cinema and New Media w Montrealu (2000).
Jarosław Kapuściński jako wykładowca był gościem wielu uniwersytetów, w tym Konserwatorium Królewskiego w Hadze, Narodowego Uniwersytetu Sztuk Pięknych i Muzyki w Tokio, Katolickiego Uniwersytetu w Porto, Uniwersytetu McGill w Montrealu oraz University of Southern California w Los Angeles. Obecnie wykłada w Konserwatorium Muzycznym University of the Pacific w Stockton w Kalifornii.


Strona internetowa kompozytora: www-crca.ucsd.edu/~jarek
kompozycje
Sonata in the Woods na śpiewającego wiolonczelistę * (1988)
Msza na sopran, alt, zespół kameralny i syntezator (1989)
Chagalliana I na amplifikowane skrzypce, syntezator i taśmę * (1990)
Szkice afektywne na orkiestrę symfoniczną * (1991)
Mondrian Variations, wideo (1992)
Szklanka wody na amplifikowany flet, taśmę i projekcję wideo * (1993)
Catch the Tiger! na amplifikowany fortepian, taśmę i projekcję wideo * (1993)
Japatul na bęben, taśmę i projekcję wideo * (1995)
Mudry, kompozycja audiowizualna * (1996)
Two Space na amplifikowany fortepian i taśmę (1999)
3/78 na amplifikowane skrzypce, fortepian i taśmę (1999)
Preludes in Magical Time na amplifikowane skrzypce i taśmę (1999)
Yours (with Nik Haffner), media performance for MIDI piano and comuter projected body (2000)
Catch the Tiger! 2.0, media performance for MIDI piano and realtime computer projection (2001)
Odense Studies, intermedia studies for chamber ensemble and realtime computer projection (2001)
A point, for example, intermedia performance for a lecturing pianist and computer projection (2002)
The Point Is..., intermedia performance for MIDI piano, speech and realtime computer projection (2002)
5 Conversation Pieces, composition for the „Bulbes. Plantation” intermedia installation by Artificiel (2003)
Berceuse de la 17ieme étoile, intermedia performance for MIDI piano and realtime computer projection (2003)
Enso, koncert na perkusję, komputerową projekcję wozualną i orkiestrę * (2003-2005)
Koan na fortepian i projekcję komputerową (2004)
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information