27 lipca 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Ludwik Bielawski

postać

dnia

Ludwik

Bielawski

Wojnowska Elżbieta, Bielawski Ludwik, Dadak-Kozicka J. Katarzyna (red.) Europejski repertuar muzyczny na ziemiach Polski

książka

dnia

Wojnowska Elżbieta, Bielawski Ludwik, Dadak-Kozicka J. Katarzyna (red.)

Europejski repertuar muzyczny na ziemiach Polski

NOWA MUZYKA POLSKA

Logowanie



JSTOR online

JSTOR
Chcesz wejść?
Skontaktuj się z nami!

 

indeks osób (M)
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Jan Jakub Monowid,

kontratenor, wykształcony w klasie Jerzego Artysza w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, związany z Warszawską Operą Kameralną. Laureat Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury w kategorii Najlepszy Śpiewak (2013).

Działalność koncertową rozpoczął – jeszcze w trakcie studiów – od wykonań dzieł Bacha, Pergolesiego, Händla, Liszta i Brittena na krajowych i zagranicznych estradach koncertowych. Następnie brał udział w licznych koncertach zarówno muzyki dawnej, jak i współczesnej, m.in. na estradach Filharmonii Narodowej w Warszawie, Filharmonii Lubelskiej, Pomorskiej, Podlaskiej i Poznańskiej, w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia i w Tonhalle w Zurychu.

Na scenie operowej zadebiutował w 2004 roku jako Ottone w Koronacji Poppei Monteverdiego wystawionej w Warszawskiej Operze Kameralnej, z którą to instytucją po ukończeniu studiów związał się na stałe. Występował w repertuarze barokowym (m.in. partie: tytułowa w Orlandzie, Goffred w Rinaldzie i Tolomeo w Juliuszu Cezarze Händla), klasycznym (Cherubin w Weselu Figara, Ramiro w La finta giardiniera, Farnace w Mitridate, re di Ponto, Ascanio w Ascanio in Alba Mozarta), dziewiętnastowiecznym (rola tytułowa w Tankredzie Rossiniego), oraz współczesnym: role tytułowe w Polieukcie Zygmunta Krauzego, Ja, Kain Edwarda Pałłasza i Orfeuszu Dariusza Przybylskiego, Fior w Operetce Michała Dobrzyńskiego, L'Ospite w Luci mie traditrici Salvatore Sciarrino).

Współpracował także z Mazowieckim Teatrem Muzycznym (rola księcia Orlofsky’ego w Zemście nietoperza Straussa syna), z Operą i Filharmonią Podlaską, Operą Bałtycką i z Teatrem Wielkim w Warszawie. Jako solista Studia Operowego w Zurychu wystąpił w tamtejszym teatrze w roli Oberona w Śnie nocy letniej Brittena.

Wziął udział w nagraniu unikatowych kolekcji muzyki polskiego baroku – dzieł wszystkich Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego i Stanisława Sylwestra Szarzyńskiego wydanych przez Fundację Pro Musica Camerata oraz w nagraniu opery Juliusz Cezar Händla zarejestrowanej podczas spektakli w Warszawskiej Operze Kameralnej (2008). Ma także w swoim dorobku nagrania muzyki współczesnej, m.in. Sonetów na kontratenor i orkiestrę symfoniczną Marca-André Dalbavie’go, And farewell goes out sighing Gii Kanczelego (na ten sam skład), Lamentacji i Brewiarza Zbigniewa Penherskiego na sopran męski i kwartet smyczkowy, Seven Sonnets of Michelangelo Benjamina Brittena oraz Sonetów Szekspira Pawła Mykietyna.

Autor fotogiafii.: Ewa Sawicka

grudzień 2016 (iz)

o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information