30 lipca 2016
English (United Kingdom)Polish (Poland)

LEGENDA

Gwiazdki * przy tytułach kompozycji oznaczają, że partytura utworu (wydana lub kserokopia rękopisu) znajduje się w zbiorach bibliotecznych Polskiego Centrum Informacji Muzycznej.

Marta Ptaszyńska

postać

dnia

Marta

Ptaszyńska

Marta Ptaszyńska -

płyta

dnia

Marta Ptaszyńska

-

Ptaszyńska Marta   La novella d'inverno (Opowieść zimowa) na orkiestrę smyczkową

kompozycja

dnia

Ptaszyńska Marta

La novella d'inverno (Opowieść zimowa) na orkiestrę smyczkową

Cichoń Ewa, Polony Leszek Muzyka to język najdoskonalszy. Rozmowy z Martą Ptaszyńską

książka

dnia

Cichoń Ewa, Polony Leszek

Muzyka to język najdoskonalszy. Rozmowy z Martą Ptaszyńską

NOWA MUZYKA POLSKA

Logowanie



JSTOR online

JSTOR
Chcesz wejść?
Skontaktuj się z nami!

 

kompozytorzy (D)
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Cezary Duchnowski,

kompozytor i pianista; ur. 25 lutego 1971, Elbląg. Studiował kompozycję w klasie Leszka Wisłockiego w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Był jednym z inicjatorów powstania Studia Kompozycji Komputerowej na tej uczelni, na której obecnie wykłada m.in. realizację muzyki komputerowej.

Komponuje utwory kameralne, symfoniczne oraz muzykę do filmów i spektakli teatralnych. Jest twórcą projektów multimedialnych, w tym interaktywnej autorskiej opery do libretta Piotra Jaska Ogród Marty (2006). Jego kompozycje wykonywane były m.in. przez takie zespoły, jak musikFabrik, London Sinfonietta, Deutsche Symphonie-Orchester, The Hilliard Ensemble, AuditivVokal Dresden, na festiwalach w kraju i za granicą, m.in. podczas "Warszawskiej Jesieni", "Ultraschall" (Berlin), "Sacrum Profanum" (Kraków), "Synthèse" (Bourges), "Other Spaces" (Moskwa), "Sonic Exploration" (Londyn), "Wratislavia Cantans" czy "Musica Electronica Nova".

Od kilku lat główne miejsce w jego działalności zajmuje twórczość elektroakustyczna. Tworzy wraz z Agatą Zubel duet ElettroVoce, realizując projekty na głos i elektronikę.

Jest wielkim orędownikiem muzyki improwizowanej. Chętnie współpracuje z muzykami jazzowymi, a także innymi artystami, których pasją jest kreowanie muzyki na żywo. Wraz z Pawłem Hendrichem i Sławomirem Kupczakiem powołał do życia grupę Phonos ek Mechanes. W ramach niej uprawia szczególny rodzaj elektronicznej muzyki improwizowanej – human-electronics, gdzie komputery kontrolowane są akustycznymi instrumentami. W 1997 roku wraz z Marcinem Rupocińskim założył grupę Morphai (z greckiego: formy), podejmującą artystyczne inicjatywy o profilu interdyscyplinarnym.

Stypendysta Heinrich-Strobel-Stiftung des SWR e.V. we Freiburgu, Fundacji Przyjaciół Warszawskiej Jesieni, Fundacji Muzyki AUKSO oraz Ernst von Siemens Musikstiftung w Monachium.

Jest laureatem wielu nagród. Jego utwór monada 3 na głos, fortepian i komputer (2003) zajął I miejsce na X Międzynarodowej Trybunie Muzyki Elektroakustycznej w Rzymie w maju 2004 roku. Dwukrotnie został również uhonorowany Wrocławską Nagrodą Muzyczną (2004 i 2008). W 2005 roku otrzymał nagrodę specjalną wspólnie z Agatą Zubel (jako duet ElettroVoce) na Międzynarodowym Konkursie Wykonawców Muzyki Współczesnej „Gaudeamus” w Amsterdamie. W 2012 roku uhonorowany został Nagrodą Związku Kompozytorów Polskich - za wybitne osiągnięcia w dziedzinie muzyki elektronicznej i działalność dydaktyczną.

aktualizacja: grudzień 2014 (ai)

Strona internetowa kompozytora: www.duchnowski.pl
kompozycje
Impresje żuławskie na orkiestrę kameralną (1993)
Chmielowy poemat na sopran, chór aktorów i wielką orkiestrę symfoniczną (1996)
Liryki z motłochu myśli niczyich na 3 soprany, chór, klawesyn i fortepian (1996)
Blues in C na orkiestrę symfoniczną * (1996)
Krany, koncert-performance na fortepian, sopran, z udziałem kwintetu, teatru tańca oraz aktora (1997)
Hypér tes morphés na taśmę (1998)
Morphai, spektakl multimedialny na sopran, saksofon, fortepian, marimbafon i media elektroniczne z tańcem, performance i wideo (1998)
Medianty na kwartet smyczkowy, klawesyn i fortepian (1998)
Gry, spektakl audiowizualny na sopran, saksofon, fortepian, marimbafon i media elektroniczne z udziałem tancerzy i aktora (1998)
Wernisaż na fotografie, fortepian i taśmę (1999)
Ludus na orkiestrę symfoniczną * (2000)
Ovinu Malkeinu na taśmę (2000)
monada 1 * na akordeon i dwoje skrzypiec (2001)
Sekwencje, spektakl audiowizualny (2001)
Początek. Audycja 1 na lektora i elektronikę * (2001)
Postęp na sopran i elektronikę (2001)
Wyczochraczone na komputer (2002)
Trawy rozczochrane na głos i komputer (2002)
Triady na orkiestrę smyczkową i elektronikę * (2002)
Cel. Audycja 2 na lektora i elektronikę (2002)
monada 2 na głos, trąbkę i komputer (2003)
Meloodia for Arvo Pärt na cztery głosy męskie i taśmę (2003)
monada 3 na głos, fortepian i komputer (2003)
monada 4 na Barona, Wojtasika i komputer (2003)
Rzeczywistość na rozciągniętych szelkach z okna na klarnet, puzon, fortepian, wiolonczelę i elektronikę (2004)
Niewieżowce na orkiestrę smyczkową i komputer (2004)
10 1, 8 2, 6 3, 4 4 na kwartet smyczkowy (2005)
Brama na orkiestrę symfoniczną i komputer (2005)
Broda na wiolonczelę i komputer (2005)
Szymborskie improwizacje na głos, fortepian i komputer (2005)
Ogród Marty, opera kameralna na głos żeński, aktora, media elektroniczne i instrumenty, libretto Piotr Jasek (2006)
Apoftegmata na taśmę (2006)
monada 5 na min. 3 muzyków improwizujących i komputer (2006)
Szymanki Kurpianowskie na głos, fortepian i komputer (2007)
Szymanki Kurpianowskie na głos, fortepian i komputer (kompozycja zbiorowa) (2007)
Rzeczywistość na rozciągniętych szelkach z okna na 2 fortepiany, smyczki i komputer (2008)
Sweter. Audycja 3 na lektora i elektronikę (2008)
Cello_net na oktet wiolonczelowy (2009)
Głosy miasta na orkiestrę symfoniczną, chór i komputer (2009)
Rzut kości na trzy komputery (2009)
Stazione Termini muzyka do spektaklu Wrocławskiego Teatru Pantomimy (2010)
1 5 1, 2 4 2, 3 3 3 na skrzypce, wiolonczelę i elektronikę (2011)
Crossfade na akordeon, wiolonczelę i elektronikę (2011)
i na grupy instrumentów i elektronikę (2012)
Fere Vetus Canticum na głos i akordeon (2012)
Koniec poezji na głos, wiolonczelę elektryczną, orkiestrę i elektronikę (2012)
Acc++ca na akordeon i komputer (2012)
Kamień - rzeka - rytm na 4 viole da gamba i elektronikę (2013)
Muzyka Form Przestrzennych na głos, wiolonczelę, smyczki i elektronikę (2013)
Parallels na fotepian, keybord midi, perkusję i wiolonczelę (2014)
literatura wybrana
Mówi Cezary Duchnowski, „Ruch Muzyczny” 2004 nr 16, s. 5
Dążenie do muzyki prawdziwej. Cezary Duchnowski odpowiada na pytania Ewy Szczecińskiej, "Ruch muzyczny” 2006 nr 11
Hendrich Joanna Cezarego Duchnowskiego algorytm na muzykę, "Glissando. 71: Wrocław. Muzyka konkretna" 2007 nr 12
Szwarcman Dorota Muzyka 2.1: Cezary Duchnowski, "Dwutygodnik" nr 90
Topolski Jan Cezary Duchnowski (wywiad), "Glissando. Junge Komponisten aus Polen auf Deutsch" 2011 nr 19
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information