07 grudnia 2016
English (United Kingdom)Polish (Poland)

LEGENDA

Gwiazdki * przy tytułach kompozycji oznaczają, że partytura utworu (wydana lub kserokopia rękopisu) znajduje się w zbiorach bibliotecznych Polskiego Centrum Informacji Muzycznej.

Alicja Gronau

postać

dnia

Alicja

Gronau

- XXIth Century Polish Choral Music

płyta

dnia

-

XXIth Century Polish Choral Music

Gronau-Osińska Alicja (red.) Almanach Kompozytorów Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Tom I i II

książka

dnia

Gronau-Osińska Alicja (red.)

Almanach Kompozytorów Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Tom I i II

NOWA MUZYKA POLSKA

Logowanie



JSTOR online

JSTOR
Chcesz wejść?
Skontaktuj się z nami!

 

kompozytorzy (D)
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Cezary Duchnowski,

kompozytor i pianista; ur. 25 lutego 1971, Elbląg. Studiował kompozycję w klasie Leszka Wisłockiego w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Był jednym z inicjatorów powstania Studia Kompozycji Komputerowej na tej uczelni, na której obecnie wykłada m.in. realizację muzyki komputerowej.

Komponuje utwory kameralne, symfoniczne oraz muzykę do filmów i spektakli teatralnych. Jest twórcą projektów multimedialnych, w tym interaktywnej autorskiej opery do libretta Piotra Jaska Ogród Marty (2006). Jego kompozycje wykonywane były m.in. przez takie zespoły, jak musikFabrik, London Sinfonietta, Deutsche Symphonie-Orchester, The Hilliard Ensemble, AuditivVokal Dresden, na festiwalach w kraju i za granicą, m.in. podczas "Warszawskiej Jesieni", "Ultraschall" (Berlin), "Sacrum Profanum" (Kraków), "Synthèse" (Bourges), "Other Spaces" (Moskwa), "Sonic Exploration" (Londyn), "Wratislavia Cantans" czy "Musica Electronica Nova".

Od kilku lat główne miejsce w jego działalności zajmuje twórczość elektroakustyczna. Tworzy wraz z Agatą Zubel duet ElettroVoce, realizując projekty na głos i elektronikę.

Jest wielkim orędownikiem muzyki improwizowanej. Chętnie współpracuje z muzykami jazzowymi, a także innymi artystami, których pasją jest kreowanie muzyki na żywo. Wraz z Pawłem Hendrichem i Sławomirem Kupczakiem powołał do życia grupę Phonos ek Mechanes. W ramach niej uprawia szczególny rodzaj elektronicznej muzyki improwizowanej – human-electronics, gdzie komputery kontrolowane są akustycznymi instrumentami. W 1997 roku wraz z Marcinem Rupocińskim założył grupę Morphai (z greckiego: formy), podejmującą artystyczne inicjatywy o profilu interdyscyplinarnym.

Stypendysta Heinrich-Strobel-Stiftung des SWR e.V. we Freiburgu, Fundacji Przyjaciół Warszawskiej Jesieni, Fundacji Muzyki AUKSO oraz Ernst von Siemens Musikstiftung w Monachium.

Jest laureatem wielu nagród. Jego utwór monada 3 na głos, fortepian i komputer (2003) zajął I miejsce na X Międzynarodowej Trybunie Muzyki Elektroakustycznej w Rzymie w maju 2004 roku. Dwukrotnie został również uhonorowany Wrocławską Nagrodą Muzyczną (2004 i 2008). W 2005 roku otrzymał nagrodę specjalną wspólnie z Agatą Zubel (jako duet ElettroVoce) na Międzynarodowym Konkursie Wykonawców Muzyki Współczesnej „Gaudeamus” w Amsterdamie. W 2012 roku uhonorowany został Nagrodą Związku Kompozytorów Polskich - za wybitne osiągnięcia w dziedzinie muzyki elektronicznej i działalność dydaktyczną.

aktualizacja: grudzień 2014 (ai)

Strona internetowa kompozytora: www.duchnowski.pl
kompozycje
Impresje żuławskie na orkiestrę kameralną (1993)
Chmielowy poemat na sopran, chór aktorów i wielką orkiestrę symfoniczną (1996)
Liryki z motłochu myśli niczyich na 3 soprany, chór, klawesyn i fortepian (1996)
Blues in C na orkiestrę symfoniczną * (1996)
Krany, koncert-performance na fortepian, sopran, z udziałem kwintetu, teatru tańca oraz aktora (1997)
Hypér tes morphés na taśmę (1998)
Morphai, spektakl multimedialny na sopran, saksofon, fortepian, marimbafon i media elektroniczne z tańcem, performance i wideo (1998)
Medianty na kwartet smyczkowy, klawesyn i fortepian (1998)
Gry, spektakl audiowizualny na sopran, saksofon, fortepian, marimbafon i media elektroniczne z udziałem tancerzy i aktora (1998)
Wernisaż na fotografie, fortepian i taśmę (1999)
Ludus na orkiestrę symfoniczną * (2000)
Ovinu Malkeinu na taśmę (2000)
monada 1 * na akordeon i dwoje skrzypiec (2001)
Sekwencje, spektakl audiowizualny (2001)
Początek. Audycja 1 na lektora i elektronikę * (2001)
Postęp na sopran i elektronikę (2001)
Wyczochraczone na komputer (2002)
Trawy rozczochrane na głos i komputer (2002)
Triady na orkiestrę smyczkową i elektronikę * (2002)
Cel. Audycja 2 na lektora i elektronikę (2002)
monada 2 na głos, trąbkę i komputer (2003)
Meloodia for Arvo Pärt na cztery głosy męskie i taśmę (2003)
monada 3 na głos, fortepian i komputer (2003)
monada 4 na Barona, Wojtasika i komputer (2003)
Rzeczywistość na rozciągniętych szelkach z okna na klarnet, puzon, fortepian, wiolonczelę i elektronikę (2004)
Niewieżowce na orkiestrę smyczkową i komputer (2004)
10 1, 8 2, 6 3, 4 4 na kwartet smyczkowy (2005)
Brama na orkiestrę symfoniczną i komputer (2005)
Broda na wiolonczelę i komputer (2005)
Szymborskie improwizacje na głos, fortepian i komputer (2005)
Ogród Marty, opera kameralna na głos żeński, aktora, media elektroniczne i instrumenty, libretto Piotr Jasek (2006)
Apoftegmata na taśmę (2006)
monada 5 na min. 3 muzyków improwizujących i komputer (2006)
Szymanki Kurpianowskie na głos, fortepian i komputer (2007)
Szymanki Kurpianowskie na głos, fortepian i komputer (kompozycja zbiorowa) (2007)
Rzeczywistość na rozciągniętych szelkach z okna na 2 fortepiany, smyczki i komputer (2008)
Sweter. Audycja 3 na lektora i elektronikę (2008)
Cello_net na oktet wiolonczelowy (2009)
Głosy miasta na orkiestrę symfoniczną, chór i komputer (2009)
Rzut kości na trzy komputery (2009)
Stazione Termini muzyka do spektaklu Wrocławskiego Teatru Pantomimy (2010)
1 5 1, 2 4 2, 3 3 3 na skrzypce, wiolonczelę i elektronikę (2011)
Crossfade na akordeon, wiolonczelę i elektronikę (2011)
i na grupy instrumentów i elektronikę (2012)
Fere Vetus Canticum na głos i akordeon (2012)
Koniec poezji na głos, wiolonczelę elektryczną, orkiestrę i elektronikę (2012)
Acc++ca na akordeon i komputer (2012)
Kamień - rzeka - rytm na 4 viole da gamba i elektronikę (2013)
Muzyka Form Przestrzennych na głos, wiolonczelę, smyczki i elektronikę (2013)
Parallels na fotepian, keybord midi, perkusję i wiolonczelę (2014)
literatura wybrana
Mówi Cezary Duchnowski, „Ruch Muzyczny” 2004 nr 16, s. 5
Dążenie do muzyki prawdziwej. Cezary Duchnowski odpowiada na pytania Ewy Szczecińskiej, "Ruch muzyczny” 2006 nr 11
Hendrich Joanna Cezarego Duchnowskiego algorytm na muzykę, "Glissando. 71: Wrocław. Muzyka konkretna" 2007 nr 12
Szwarcman Dorota Muzyka 2.1: Cezary Duchnowski, "Dwutygodnik" nr 90
Topolski Jan Cezary Duchnowski (wywiad), "Glissando. Junge Komponisten aus Polen auf Deutsch" 2011 nr 19
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information