25 maja 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Magdalena Cynk

postać

dnia

Magdalena

Cynk

NOWA MUZYKA POLSKA

Logowanie



JSTOR online

JSTOR
Chcesz wejść?
Skontaktuj się z nami!

 

indeks osób (S)
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Antoni Szałowski, kompozytor; ur. 21 kwietnia 1907, Warszawa; zm. 21 marca 1973, Paryż. Edukację muzyczną rozpoczął nauką gry na skrzypcach pod kierunkiem ojca, wybitnego skrzypka i pedagoga. W 1930 ukończył z najwyższym odznaczeniem Konserwatorium Warszawskie, gdzie studiował: kompozycję w klasie Kazimierza Sikorskiego, dyrygenturę u Grzegorza Fitelberga oraz grę na fortepianie pod kierunkiem Pawła Lewieckiego. W latach 1931-36 kontynuował studia w Paryżu u Nadii Boulanger. Tam też osiadł na stałe. Od 1936 do 1948 był prezesem Stowarzyszenia Młodych Polskich Muzyków w Paryżu.
Zdobył wiele nagród na konkursach kompozytorskich, m.in. w 1960 otrzymał I nagrodę Radiodiffusion-Television Française w Paryżu za balet La femme têtue (1958).

aktualizacja: kwiecień 2004
kompozycje
Trio na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (1926)
Dwie pieśni na głos z orkiestrą (1927)
Wariacje symfoniczne (1928)
Kwartet smyczkowy nr 1 (1928)
Preludium na skrzypce i fortepian (1928)
Mazurek na fortepian (1928)
Kaprys na orkiestrę (1929)
Koncert fortepianowy (1930)
Sonet na sopran i orkiestrę kameralną (1931)
Suita na skrzypce i fortepian (1931)
Sonata fortepianowa (1932)
Kołysanka na skrzypce i fortepian (1932)
Partita na wiolonczelę solo (1933)
Sonatina nr 1 na fortepian (1933)
Kwartet smyczkowy nr 2 (1934)
Andante na skrzypce i fortepian (1934)
Melodia na fortepian (1935)
Trzy pieśni dla Zygmunta na głos z towarzyszeniem fortepianu (1935)
Aria i burleska na wiolonczelę i fortepian * (1936)
Kwartet smyczkowy nr 3 * (1936)
Trio na obój, klarnet i fagot * (1936)
Mała humoreska na fortepian (1936)
Sonatina na klarnet i fortepian (1936)
Perpetuum mobile na fortepian (1936)
Symfonia (1939)
Duo na flet i klarnet (1939)
Kolędy na głos i organy (1939)
Sinfonietta na orkiestrę symfoniczną (1940)
Duet na skrzypce i wiolonczelę (1941)
Concertino na orkiestrę kameralną (1942)
Partita na orkiestrę (1942)
Trzy pieśni ludowe na sopran i fortepian * (1942)
Trzy utwory na harmonium (1943)
Zaczarowana oberża [wersja I – sceniczna], balet w 1 odsłonie (1945)
Zaczarowana oberża [wersja II – koncertowa], fragmenty symfoniczne (1945)
Sonatina na obój i fortepian (1946)
Pastorales na flet i trio smyczkowe (1947)
Tryptyk na orkiestrę symfoniczną (1950)
Divertimento baletowe na orkiestrę (1950)
Dwie pieśni ludowe na głos i fortepian (1950)
Study na fortepian (1950)
Concertino na flet i orkiestrę smyczkową (1951)
Utwory dla dzieci na skrzypce i fortepian (1951)
Suita na orkiestrę symfoniczną (1952)
Musique de brasserie na orkiestrę kameralną (1952)
Ametyst na klawesyn (1953)
Indicatifs na dwie trąbki i bęben (1953)
Koncert skrzypcowy * (1954)
Partita na orkiestrę kameralną (1954)
Kwintet na flet, obój, klarnet, fagot i róg (1954)
L’autre na chór i orkiestrę kameralną (1954)
Divertimento na obój, klarnet i fagot (1955)
Radio-musique na orkiestrę (1955)
Kwartet smyczkowy nr 4 (1956)
Pieśni ludowe na głos i fortepian (1956)
Aria i toccata na orkiestrę kameralną (1957)
Sonatina nr 2 na fortepian (1957)
Bagatela na orkiestrę (1958)
Moto perpetuo na orkiestrę (1958)
Mały kaprys na orkiestrę (1958)
Koncert na obój, klarnet i fagot z orkiestrą (1958)
La femme têtue, balet radiowy (1958)
Mazurek na orkiestrę (1959)
Wskrzeszenie Łazarza na orkiestrę (1960)
Taniec na orkiestrę (1960)
Kantata na głosy żeńskie i orkiestrę kameralną (1960)
Indicatifs na orkiestrę (1960)
Intermezzo na orkiestrę (1961)
Allegretto [wersja I] na fagot i fortepian (1962)
Allegretto [wersja II] na fagot i orkiestrę (1962)
Cudowna podróż Suzanne Michel na orkiestrę kameralną, chór i solistów (1962)
Kołysanka dla Clémentine na orkiestrę (1964)
Pater noster na głos i organy (1966)
Dwa utwory na fale Martenota (1968)
Muzyka na smyczki (1970)
Sześć szkiców na orkiestrę kameralną (1972)
literatura wybrana
Maciejewski Bogusław M. Antoni Szałowski.w: Twelve Polish Composers, Allegro Press, London 1976
Szczurko Elżbieta „Sérénite” w twórczości Antoniego Szałowskiego.w: Język, system, styl, forma w muzyce, cz. VI i VII, Akademia Muzyczna w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2003
Szczurko Elżbieta Problem organizacji czasu i ruchu w muzyce Antoniego Szałowskiego.w: Język, system, styl, forma w muzyce, cz. VI i VII, Akademia Muzyczna w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2003
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information