26 kwietnia 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Marek Pijarowski

postać

dnia

Marek

Pijarowski

Wojciech Kilar To, co najpiękniejsze

płyta

dnia

Wojciech Kilar

To, co najpiękniejsze

NOWA MUZYKA POLSKA

Logowanie



JSTOR online

JSTOR
Chcesz wejść?
Skontaktuj się z nami!

 

indeks osób (S)
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Antoni Szałowski, kompozytor; ur. 21 kwietnia 1907, Warszawa; zm. 21 marca 1973, Paryż. Edukację muzyczną rozpoczął nauką gry na skrzypcach pod kierunkiem ojca, wybitnego skrzypka i pedagoga. W 1930 ukończył z najwyższym odznaczeniem Konserwatorium Warszawskie, gdzie studiował: kompozycję w klasie Kazimierza Sikorskiego, dyrygenturę u Grzegorza Fitelberga oraz grę na fortepianie pod kierunkiem Pawła Lewieckiego. W latach 1931-36 kontynuował studia w Paryżu u Nadii Boulanger. Tam też osiadł na stałe. Od 1936 do 1948 był prezesem Stowarzyszenia Młodych Polskich Muzyków w Paryżu.
Zdobył wiele nagród na konkursach kompozytorskich, m.in. w 1960 otrzymał I nagrodę Radiodiffusion-Television Française w Paryżu za balet La femme têtue (1958).

aktualizacja: kwiecień 2004
kompozycje
Trio na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (1926)
Dwie pieśni na głos z orkiestrą (1927)
Wariacje symfoniczne (1928)
Kwartet smyczkowy nr 1 (1928)
Preludium na skrzypce i fortepian (1928)
Mazurek na fortepian (1928)
Kaprys na orkiestrę (1929)
Koncert fortepianowy (1930)
Sonet na sopran i orkiestrę kameralną (1931)
Suita na skrzypce i fortepian (1931)
Sonata fortepianowa (1932)
Kołysanka na skrzypce i fortepian (1932)
Partita na wiolonczelę solo (1933)
Sonatina nr 1 na fortepian (1933)
Kwartet smyczkowy nr 2 (1934)
Andante na skrzypce i fortepian (1934)
Melodia na fortepian (1935)
Trzy pieśni dla Zygmunta na głos z towarzyszeniem fortepianu (1935)
Aria i burleska na wiolonczelę i fortepian * (1936)
Kwartet smyczkowy nr 3 * (1936)
Trio na obój, klarnet i fagot * (1936)
Mała humoreska na fortepian (1936)
Sonatina na klarnet i fortepian (1936)
Perpetuum mobile na fortepian (1936)
Symfonia (1939)
Duo na flet i klarnet (1939)
Kolędy na głos i organy (1939)
Sinfonietta na orkiestrę symfoniczną (1940)
Duet na skrzypce i wiolonczelę (1941)
Concertino na orkiestrę kameralną (1942)
Partita na orkiestrę (1942)
Trzy pieśni ludowe na sopran i fortepian * (1942)
Trzy utwory na harmonium (1943)
Zaczarowana oberża [wersja I – sceniczna], balet w 1 odsłonie (1945)
Zaczarowana oberża [wersja II – koncertowa], fragmenty symfoniczne (1945)
Sonatina na obój i fortepian (1946)
Pastorales na flet i trio smyczkowe (1947)
Tryptyk na orkiestrę symfoniczną (1950)
Divertimento baletowe na orkiestrę (1950)
Dwie pieśni ludowe na głos i fortepian (1950)
Study na fortepian (1950)
Concertino na flet i orkiestrę smyczkową (1951)
Utwory dla dzieci na skrzypce i fortepian (1951)
Suita na orkiestrę symfoniczną (1952)
Musique de brasserie na orkiestrę kameralną (1952)
Ametyst na klawesyn (1953)
Indicatifs na dwie trąbki i bęben (1953)
Koncert skrzypcowy * (1954)
Partita na orkiestrę kameralną (1954)
Kwintet na flet, obój, klarnet, fagot i róg (1954)
L’autre na chór i orkiestrę kameralną (1954)
Divertimento na obój, klarnet i fagot (1955)
Radio-musique na orkiestrę (1955)
Kwartet smyczkowy nr 4 (1956)
Pieśni ludowe na głos i fortepian (1956)
Aria i toccata na orkiestrę kameralną (1957)
Sonatina nr 2 na fortepian (1957)
Bagatela na orkiestrę (1958)
Moto perpetuo na orkiestrę (1958)
Mały kaprys na orkiestrę (1958)
Koncert na obój, klarnet i fagot z orkiestrą (1958)
La femme têtue, balet radiowy (1958)
Mazurek na orkiestrę (1959)
Wskrzeszenie Łazarza na orkiestrę (1960)
Taniec na orkiestrę (1960)
Kantata na głosy żeńskie i orkiestrę kameralną (1960)
Indicatifs na orkiestrę (1960)
Intermezzo na orkiestrę (1961)
Allegretto [wersja I] na fagot i fortepian (1962)
Allegretto [wersja II] na fagot i orkiestrę (1962)
Cudowna podróż Suzanne Michel na orkiestrę kameralną, chór i solistów (1962)
Kołysanka dla Clémentine na orkiestrę (1964)
Pater noster na głos i organy (1966)
Dwa utwory na fale Martenota (1968)
Muzyka na smyczki (1970)
Sześć szkiców na orkiestrę kameralną (1972)
literatura wybrana
Maciejewski Bogusław M. Antoni Szałowski.w: Twelve Polish Composers, Allegro Press, London 1976
Szczurko Elżbieta „Sérénite” w twórczości Antoniego Szałowskiego.w: Język, system, styl, forma w muzyce, cz. VI i VII, Akademia Muzyczna w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2003
Szczurko Elżbieta Problem organizacji czasu i ruchu w muzyce Antoniego Szałowskiego.w: Język, system, styl, forma w muzyce, cz. VI i VII, Akademia Muzyczna w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2003
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information