Polmic - FB

kompozytorzy (K)

A B C D E F G H I J K L Ł M N O P R S T U W Y Z

Konstancja Kochaniec,

kompozytorka; urodziła się we Wrocławiu. Naukę gry na fortepianie rozpoczęła w Państwowej Szkole Muzycznej im. Grażyny Bacewicz we Wrocławiu. W latach 1991-97 kształciła się w Średniej Szkole Muzycznej im. Ryszarda Bukowskiego we Wrocławiu w klasie fortepianu Andrzeja Janusza. Od 1997 do 2003 studiowała na Wydziale Teorii Muzyki, Kompozycji i Dyrygentury w Akademii Muzycznej we Wrocławiu: teorię muzyki (1997-2000) oraz kompozycję pod kierunkiem Leszka Wisłockiego (2000-2003). Następnie – w latach 2003-2005 – swoje umiejętności z zakresu kompozycji pogłębiała u Włodzimierza Kotońskiego w Warszawie. W 2009 ukończyła klasę kompozycji Wiesława Cienciały i uzyskała dyplom magisterski w Akademii Muzycznej w Katowicach. Ponadto uczestniczyła wielu w kursach muzyki współczesnej, m.in. w 2004 w Bystrzycy Kłodzkiej, gdzie swoje umiejętności doskonaliła pod kierunkiem Bogusława Scheaffera i Hectora Fiore.

W 2003 i 2005 pracowała jako asystentka dyrektora artystycznego przy festiwalu De Musique en Catalogue Joanny Bruzdowicz-Tittel. Obecnie prowadzi niezależną działalność twórczą – komponuje muzykę poważną, filmową, telewizyjną, teatralną, ilustracyjną. Jest autorką ścieżek dźwiękowych do filmów dokumentalnych: Podziemne miasto w reż. A. Zwiefki, Wrocław – miasto spotkań (reż. E. Sitek), Tam gdzie da się żyć (reż. M. Piejko), Królowa Panoram, Szlakiem pierwszej pancernej (reż. M. Bradke), Legenda Wileńskiej konspiracji (reż. B. Bubiak). Stworzyła muzykę do takich programów telewizyjnych, jak Telewizyjne wiadomości literackie (TVP2), 13 minut w przeszłość (reż. M. Bradke), Dobre pieniądze (reż. W. Gadowski).

Muzyka organowa kompozytorki wykonywana jest przez polskich i zagranicznych organistów (Bartosz Patryk Rzyman, Cyprian Jagiełło, Luca Massaglia) na takich festiwalach, jak XII Sandomierskie Wieczory Organowe w Bazylice Katedralnej, Internationale Festival für Kammer- und Orgelmusik in Forst.

Konstancja Kochaniec była członkiem Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich (2010-2018). Jest członkiem Związku Stowarzyszeń Artystów Wykonawców STOART, Stowarzyszenia Autorów ZAiKS i Polskiego Towarzystwa Muzyki wspołczesnej.

aktualizacja: 2018 (wa), 2021 (ac)

Kontakt

e-mail: konstancja2003@op.pl
tel. komórkowy: (+48) 667 724 403

kompozycje

Cztery fraszki na flet solo (1998)
Umarła tęsknię, miniatura fortepianowa (1998)
Kolory, duet na skrzypce i światło (1999)
Utwór z melodią na fortepian i didgeridoo (1999)
Kobieta na skrzypce solo (1999)
Kwintet smyczkowy „Szaleństwo” (1999)
Coś na wiolonczelę solo (2001)
Impresje symfoniczne (2003)
Trzy sonety na sopran, mezzosopran, bas i orkiestrę symfoniczną do słów Williama Szekspira w przekładzie Macieja Słomczyńskiego (2007-2008)
Nike na wiolonczelę solo (2008)
Psyche na wiolonczelę solo (2008)
Sinfonietta Concertante na obój, skrzypce, wiolonczelę i orkiestrę (2009)
Muzyka do cyklu programów Telewizyjne wiadomości literackie, real. Mirosław Spychalski (2009)
Muzyka do filmu dokumentalno-histrorycznego Podziemne miasto w reż. Agnieszki Zwiefki-Chwałek (2009)
Muzyka do cyklu programów dokumentalnch 13 minut w przeszłość w reż. Marcina Bradke (2009)
Fantazja „Ogień i Popiół” na organy solo (2010)
Nokturn na fortepian (2011)
Muzyka do filmu dokumentalnego Miasto spotkań w reż. Ewy Sitek (2011)
Muzyka do programu Laboratorium pomysłów w reż. Agnieszki Zwiefka-Chwałek (2011)
Litania na organy solo (2012)
Muzyka do programu TVP Kraków Dobre pieniądze w reż. Witolda Gadowskiego (2012)
Notturno dell 'anima na fortepian solo (2012)
Muzyka do filmu Królowa Panoram w reż. Marcina Bradke (2013)
Muzyka do filmu Tam, gdzie da się żyć w reż. Magdaleny Piejko (2014)
Nocturne of questions (Notturno delle domande) for piano (2014)
Psalm na chór mieszany (2015)
Kilka ostanich słów na organy solo (2016)
Muzyka do filmu Legenda wileńskiej konspiracji w reż. Bronisława Bubiaka i Tomasza Piotrowskiego (2016)
Muzyka do filmu Szlakiem Pierwszej Pancernej w reż. Marcina Bradke (2017)
Muzyka do filmu Wszystko dla innych w reż.Marcina Bradke (2017)
Confession, duet organowy (2018)
Muzyka do filmu Ryngraf w reż. Doroty Kani i Anny Zapert (2018)
Muzyka do filmu Sylwetki Niepodległości w reż. Marcina Bradke (2018)
Muzyka do filmu Marzyciel-Kornel Morawiecki w reż. Marcina Bradke (2020)
Sonnet XXIX do słów Williama Szekspira w przekładzie Macieja Słomczyńskiego na tenor lub sopran i fortepian (2020)
Muzyka do filmu Baśka, reż. Dorota Kania i Anna Zapert (2020)
Muzyka do filmu Jaroslav Vonka. Hefajstos z Breslau, reż. Marcin Bradke (2021)