polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
„Tak idzie się do Boga” – dramat muzyczny o św. Wojciechu
4 listopada 2017, Gdańsk
XXVII Międzynarodowy Festiwal Młodych Laureatów Konkursów Muzycznych
8–25 października 2017 roku, Katowice
„Mózg Festival”
XIII Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej i Sztuk Wizualnych
Recital wokalny w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina
25 października 2017 roku, Warszawa
XXV Festiwal Muzyki Kameralnej „Kwartet Śląski i jego goście”
15–26 listopada 2017 roku

indeks osób (A)

A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W Y Z Ł

Katarzyna Arnhold, kompozytorka; ur. 4 sierpnia 1968, Opole. Studiowała kompozycję w Akademii Muzycznej we Wrocławiu pod kierunkiem Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil, a następnie (w latach 1997-99) iberystykę na Uniwersytecie Wrocławskim. W latach 2001-2003 odbyła studia kompozycji Master’s Degree w ramach programu „CONTEMPORARY MUSIC through NON-WESTERN TECHNIQUES” studiując muzykę Południowych Indii (Karnataka) pod kierunkiem Rafaela Reiny. Odbyła także studia muzyki elektronicznej w Amsterdamie u Jorrita Tamminga, Josa Zwaanenburga i Keesa Taazelara.
Była wielokrotnie uczestniczką międzynarodowych kursów kompozytorskich organizowanych przez Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej w Kazimierzu nad Wisłą, Białymstoku i Radziejowicach. W 1998, jako stypendystka meksykańskiego towarzystwa „Sones Contemporaneos Association”, uczestniczyła w V Międzynarodowych Kursach Kompozytorskich „Franco Donatoni” w Meksyku. W latach 1997, 1998 i 2000, będąc trzykrotną laureatką nagrody Instituto de la Juventud, brała udział w kursach kompozytorskich prowadzonych przez Cristóbala Halfftera, Tomása Marco i Mauricia Sotelo w Madrycie i w Centrum Muzyki Euro-latynoamerykańskiej w Mollinie pod Malagą.
Jej utwory były wielokrotnie prezentowane na festiwalach (m.in podczas „Warszawskiej Jesieni”, Festiwalu „Audio-Art” w Warszawie i we Wrocławiu, Festiwalu „Musica Polonica Nova” we Wrocławiu, VI Festival Joven de Música Clásica w Segowii, XXVI Foro Internacional de Música Nueva „Manuel Enríquez” w Meksyku, Internationaal Gaudeamus Vertolkers Concours & Week van de Hedendaagse Kamermuziek w Amsterdamie) i koncertach muzyki współczesnej w Polsce, Hiszpanii i Holandii. Parokrotnie współpracowała z artystami plastykami (Piotr Lutyński, Anka Brudzińska) i z siostrą aktorką, Julią Krynke, realizując wspólne projekty multimedialne. Wśród wykonawców jej utworów znaleźli się m.in: Christina Ascher, Krzysztof Bąkowski, Tytus Wojnowicz, Lindsay Davidson, Martha Mavroidi, ensamble Grupo de Camara de la JONDE, New Juilliard Ensemble, Trio AEroDynamic.
Katarzyna Arnhold w latach 1992-95 współpracowała z redakcją muzyczną Polskiego Radia Wrocław, przygotowując i prowadząc audycje poświęcone muzyce współczesnej.

Kontakt
e-mail:
arnhold36@hotmail.com
tel.: 0031 643 643 666

twórczość


kompozycje

Szkice do portretu na skrzypce solo (1988)
Glossary na skrzypce i klawesyn (1989)
In the not too serious mood na fagot i wiolonczelę (1989)
Przemiany na kwartet smyczkowy (1990)
Wygasanie na głos kobiecy, gitarę, wibrafon i wiolonczelę (1990)
Wołanie na 15 instrumentów smyczkowych (1991)
Nadejście 3 pieśni do słów Jamesa Joyce’a na głos kobiecy i fortepian (1991)
Res Sacra Miser opera kameralna wg libretta Oscara Wilde’a (1992)
Z wiatrem w tańcu na flet i fortepian * (1993)
Próby przekroczenia granic na dwie wiolonczele * (1994)
Duder’as sekstet wokalny do tekstu Oliverio Girondo * (1995)
Melancholia i czarne słońce na głos kobiecy, trio smyczkowe i trzech recytatorów do tekstów Thomasa Stearnsa Eliota * (1996)
W-Niebo-Wstępowanie na flet, klarnet, wiolonczelę i fortepian (1996)
Españoladas na flet i fortepian (1996)
Chac Mool muzyka ofiarna na orkiestrę kameralną * (1998)
Alas rotas del dolor na sopran, kwintet dęty i perkusję do tekstów Fridy Kahlo (1998)
Śmiech jak szelest zeschłych liści – studium szeptu na skrzypce solo * (1998)
Przenikanie-Zastyganie na skrzypce i fortepian * (1999)
Moje duchy są jak ptaki na głos kobiecy i delay (2000)
Skarga czarnej róży na klawesynistkę i narratorkę do tekstu Ewy Sonnenberg (2001)
Prześwity. Pulsowanie błękitu, muzyka elektroniczna (2001)
Ene, Due na dwa głosy kobiece, trzy flety proste, trąbkę, gitarę i perkusję do tekstów Anny Frank i Hermana Hessego (2002)
Tzeruf na flet prosty Paetzold, klarnet basowy, trąbkę, violę da gamba i głos kobiecy (2003)
Rang-grol II: Wicher Karmana na głos kobiecy i taśmę (2003)
Tablet VI: Ishtar and The Bull of Heaven na dwa saksofony, trabkę i dwie perkusje (2004)
In the Alchemy of the World’s Dream na sopran i dwa flety proste (2005)
Hay voces libres... na flet, klarnet basowy, kontrabas i głos flamenco (2006)