25 lipca 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)

LEGENDA

Gwiazdki * przy tytułach kompozycji oznaczają, że partytura utworu (wydana lub kserokopia rękopisu) znajduje się w zbiorach bibliotecznych Polskiego Centrum Informacji Muzycznej.

Maria Szymanowska

postać

dnia

Maria

Szymanowska

Maria Szymanowska Piano Works

płyta

dnia

Maria Szymanowska

Piano Works

Dziadek  Magdalena, Moll  Lilianna M.

książka

dnia

Dziadek Magdalena, Moll Lilianna M.

"Oto artyści pełnowartościowi, którzy są kobietami..." Polskie kompozytorki 1816-1939

NOWA MUZYKA POLSKA

Logowanie



JSTOR online

JSTOR
Chcesz wejść?
Skontaktuj się z nami!

 

kompozytorzy (A)
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Katarzyna Arnhold, kompozytorka; ur. 4 sierpnia 1968, Opole. Studiowała kompozycję w Akademii Muzycznej we Wrocławiu pod kierunkiem Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil, a następnie (w latach 1997-99) iberystykę na Uniwersytecie Wrocławskim. W latach 2001-2003 odbyła studia kompozycji Master’s Degree w ramach programu „CONTEMPORARY MUSIC through NON-WESTERN TECHNIQUES” studiując muzykę Południowych Indii (Karnataka) pod kierunkiem Rafaela Reiny. Odbyła także studia muzyki elektronicznej w Amsterdamie u Jorrita Tamminga, Josa Zwaanenburga i Keesa Taazelara.
Była wielokrotnie uczestniczką międzynarodowych kursów kompozytorskich organizowanych przez Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej w Kazimierzu nad Wisłą, Białymstoku i Radziejowicach. W 1998, jako stypendystka meksykańskiego towarzystwa „Sones Contemporaneos Association”, uczestniczyła w V Międzynarodowych Kursach Kompozytorskich „Franco Donatoni” w Meksyku. W latach 1997, 1998 i 2000, będąc trzykrotną laureatką nagrody Instituto de la Juventud, brała udział w kursach kompozytorskich prowadzonych przez Cristóbala Halfftera, Tomása Marco i Mauricia Sotelo w Madrycie i w Centrum Muzyki Euro-latynoamerykańskiej w Mollinie pod Malagą.
Jej utwory były wielokrotnie prezentowane na festiwalach (m.in podczas „Warszawskiej Jesieni”, Festiwalu „Audio-Art” w Warszawie i we Wrocławiu, Festiwalu „Musica Polonica Nova” we Wrocławiu, VI Festival Joven de Música Clásica w Segowii, XXVI Foro Internacional de Música Nueva „Manuel Enríquez” w Meksyku, Internationaal Gaudeamus Vertolkers Concours & Week van de Hedendaagse Kamermuziek w Amsterdamie) i koncertach muzyki współczesnej w Polsce, Hiszpanii i Holandii. Parokrotnie współpracowała z artystami plastykami (Piotr Lutyński, Anka Brudzińska) i z siostrą aktorką, Julią Krynke, realizując wspólne projekty multimedialne. Wśród wykonawców jej utworów znaleźli się m.in: Christina Ascher, Krzysztof Bąkowski, Tytus Wojnowicz, Lindsay Davidson, Martha Mavroidi, ensamble Grupo de Camara de la JONDE, New Juilliard Ensemble, Trio AEroDynamic.
Katarzyna Arnhold w latach 1992-95 współpracowała z redakcją muzyczną Polskiego Radia Wrocław, przygotowując i prowadząc audycje poświęcone muzyce współczesnej.

Kontakt
e-mail:
arnhold36@hotmail.com
tel.: 0031 643 643 666
twórczość

kompozycje
Szkice do portretu na skrzypce solo (1988)
Glossary na skrzypce i klawesyn (1989)
In the not too serious mood na fagot i wiolonczelę (1989)
Przemiany na kwartet smyczkowy (1990)
Wygasanie na głos kobiecy, gitarę, wibrafon i wiolonczelę (1990)
Wołanie na 15 instrumentów smyczkowych (1991)
Nadejście 3 pieśni do słów Jamesa Joyce’a na głos kobiecy i fortepian (1991)
Res Sacra Miser opera kameralna wg libretta Oscara Wilde’a (1992)
Z wiatrem w tańcu na flet i fortepian * (1993)
Próby przekroczenia granic na dwie wiolonczele * (1994)
Duder’as sekstet wokalny do tekstu Oliverio Girondo * (1995)
Melancholia i czarne słońce na głos kobiecy, trio smyczkowe i trzech recytatorów do tekstów Thomasa Stearnsa Eliota * (1996)
W-Niebo-Wstępowanie na flet, klarnet, wiolonczelę i fortepian (1996)
Españoladas na flet i fortepian (1996)
Chac Mool muzyka ofiarna na orkiestrę kameralną * (1998)
Alas rotas del dolor na sopran, kwintet dęty i perkusję do tekstów Fridy Kahlo (1998)
Śmiech jak szelest zeschłych liści – studium szeptu na skrzypce solo * (1998)
Przenikanie-Zastyganie na skrzypce i fortepian * (1999)
Moje duchy są jak ptaki na głos kobiecy i delay (2000)
Skarga czarnej róży na klawesynistkę i narratorkę do tekstu Ewy Sonnenberg (2001)
Prześwity. Pulsowanie błękitu, muzyka elektroniczna (2001)
Ene, Due na dwa głosy kobiece, trzy flety proste, trąbkę, gitarę i perkusję do tekstów Anny Frank i Hermana Hessego (2002)
Tzeruf na flet prosty Paetzold, klarnet basowy, trąbkę, violę da gamba i głos kobiecy (2003)
Rang-grol II: Wicher Karmana na głos kobiecy i taśmę (2003)
Tablet VI: Ishtar and The Bull of Heaven na dwa saksofony, trabkę i dwie perkusje (2004)
In the Alchemy of the World’s Dream na sopran i dwa flety proste (2005)
Hay voces libres... na flet, klarnet basowy, kontrabas i głos flamenco (2006)
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information