Festiwal Goldbergowski
lipiec-sierpień, wtorki, godz. 18.00
Co mi w duszy gra?
Nowowiejski 2017
Kalejdoskop form muzycznych
Sopot 2011

wydarzenia

2006 2007 2008 2009 2010
I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego i Fundacja Nuova we współpracy z Akademią Muzyczną w Poznaniu, Filharmonią Poznańską i Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zapraszają na koncert muzyki jednego z najwybitniejszych, współczesnych kompozytorów - Giyi Kanchelego (na zdjęciu), który odbędzie się 30 listopada 2008 roku o godzinie 19.00 w auli Filharmonii Poznańskiej. Tytuł projektu - Zła się nie ulęknę, (…) - Non timebo mala, (…) - nawiązuje do tekstu Psalmu 23, do którego Giya Kancheli skomponował muzykę i którego interpretację usłyszymy podczas koncertu. Wykonawcami będą młodzi muzycy – studenci Akademii Muzycznej im. I.J. Paderwewskiego w Poznaniu oraz Państwowego Konserwatorium Muzycznego im. Vano Saradjishvili w Tibilisi, którzy pod dyrekcją Marcina Sompolińskiego stworzą orkiestrę symfoniczną. Orkiestra przez blisko dwa tygodnie będzie pracowała w Poznaniu pod czujnym okiem samego kompozytora oraz takich artystów, jak: Janusz Olejniczak, Andres Mustonen, Pavel Vernikov i Marzena Michałowska, by 30 listopada w Filharmonii Poznańskiej zaprezentować:

Psalm 23  na sopran i orkiestrę kameralną
Valse Boston na fortepian i orkiestrę smyczkową
V&V na skrzypce, orkiestrę skrzypcową i kasetę
Ex Contrario na dwoje skrzypiec, orkiestrę smyczkową i keyboard

Więcej


Sztuka dźwięków zawdzięcza niemało X Muzie: gdyby nie film, nie powstałoby wiele znakomitych partytur. Wiele z nich, choć początkowo służyły obrazowi – do tego wszak zostały powołane - z czasem usamodzielniły się i dziś figurują w programach koncertów symfonicznych.

Niedzielny koncert 30 listopada 2008 roku o godz. 19.00 w Filharmonii Łódzkiej poświęcony będzie muzyce Nino Roty, skomponowanej do obrazów jednego z największych mistrzów kina, Federico Felliniego. Wspólnie artyści stworzyli ok. 80 obrazów. „Nino Rota, który skomponował muzykę do wszystkich moich filmów, należy do najcenniejszych współpracowników – mówił o nim Fellini. - Jestem przy nim, gdy komponuje. Posiada ogromną w tej dziedzinie łatwość. Nadzwyczajne jest w nim to, że dokładnie i natychmiast pojmuje, o co mi chodzi, i równie błyskawicznie potrafi «przetłumaczyć» to na melodie, które rzadko potem bywają poprawiane. Oczywiście następują pewne korektury, ale klimat i barwa muzyczna pozostają dokładnie takie same jak w chwili, gdy zaczął improwizować. Przy Słodkim życiu powiedziałem mu, na przykład, że nie chciałbym, aby czołówce towarzyszyła muzyka przypominające melodie, jakie pojawiają się w filmie. Chciałem, by było to coś odmiennego. Myślałem o muzyce dworskiej, muzyce bizantyjskiej, która nasuwa myśl o przepychu i nędzy... muzyce o brzmieniu z lekka orientalnym. Nino zasiadł do fortepianu i natychmiast, prawie za jednym zamachem skomponował muzykę, w której nic już absolutnie nie zmieniono.”

Podczas koncertu, który poprowadzi Jan Walczyński, będący także autorem opracowań muzyki na orkiestrę symfoniczną, usłyszymy m.in. fragmenty muzyczne z La strady, Osiem i pół, Romea i Julii oraz Ojca chrzestnego (reż. Francis Ford Coppola). Koncert jest częścią festiwalu 3 x Maestro Fellini w Łodzi.


Dnia 30 listopada 2008 roku o godzinie 18:00 w Auli Leopoldyńskiej we Wrocławiu wystąpi znakomita sopranistka Bożena Harasimowicz (na zdjęciu) – laureatka m.in. Konkursu Bachowskiego w Lipsku oraz ARD w Monachium. Orkiestrą "Leopoldinum" dyrygować będzie Peter Marchbank, wieloletni szef artystyczny i manager BBC Philharmonic Orchestra.

Solistka wykona 8 arii składających się na Psalm 112 Laudate Pueri Dominum Antonio Vivladiego (rok 2008 to rok 330 rocznicy urodzin tego kompozytora). W programie znajdzie się także słynna Serenada Edwarda Elgara, Symfonia nr 91 Josepha Haydna oraz premierowe wykonanie kompozycji Lennoxa Berkeleya - Serenada Op.12.


Utwory Fryderyka Chopin, Wojciecha Kilara, Krzysztofa Komedy i Andrzeja Kurylewicza złożą się na program koncertu Pawła Kowalskiego w Ameryce Południowej w ramach obchodów 90. rocznicy Odzyskania Niepodległości. W niedzielę, 30 listopada 2008 roku pianista wystąpi w Museo de Arte Hispanoamericano w Buenos Aires. Wcześniej artysta koncertował w Limie i Kolumbii, gdzie prezentował muzykę Chopina, Szymanowskiego, Paderewskiego.


Credo Krzysztofa Pendereckiego zabrzmi w sobotę, 29 listopada 2008 roku o godz. 20.00 w Kościele św. Katarzyny w Krakowie (wejście od ul. Skałecznej). Wystąpią: Izabela Matuła – sopran, Izabela Kłosińska – sopran, Agnieszka Rehlis – mezzosopran, Adam Zdunikowski – tenor i Piotr Nowacki – bas oraz Chór Chłopięcy Filharmonii Krakowskiej, Chór i Orkiestra Symfoniczna Akademii Muzycznej w Krakowie pod dyrekcją Macieja Tworka.


W piątek, 28 listopada 2008 roku o godz. 19.00 w Auli Uniwersytetu w Poznaniu odbędzie się koncert symfonicznych przebojów. W wykonaniu Wioletty Chodowicz – sopran i Orkiestry Filharmonii Poznańskiej pod dyrekcją Marka Pijarowskiego usłyszymy trzy znane kompozycje: Les Offrandes oubliées Oliviera Messiaena, VII Symfonię h-moll Niedokończoną D. 759 Franza Schuberta i III Symfonię "Symfonię pieśni żałosnych" op.36 Henryka Mikołaja Góreckiego.


Piotr Pławner, jeden z najwybitniejszych skrzypków swojej generacji, wystąpi 28 listopada 2008 roku o godzinie 19.30 w sali koncertowej PSM w Kaliszu. Artyście towarzyszyć będzie Orkiestra Filharmonii Kaliskiej. W programie kompozycje Wolfganga Amadeusa Mozarta - Divertimento D-dur KV 136, Koncert skrzypcowy G-dur KV 216 i Serenada nr 5 D-dur KV 204.

Wybierając program na piątkowy koncert - komentuje Piotr Pławner - specjalnie skoncentrowałem się na dziełach tak znakomitego kompozytora, jakim jest Wolfgang Amadeus Mozart. Chciałbym pokazać stopniowanie różnorodności i trudności, poczynając od wczesnego Divertimenta KV 136, poprzez koncert skrzypcowy G-dur, a skończywszy na nieznanej w Polsce bliżej słuchaczowi Serenadzie KV 204. Z ostatnim dziełem spotkałem sie po raz pierwszy wykonując koncert w Concertgebouw w Amsterdamie, gdzie zostałem zaproszony w roli solisty przez Netherlands Kammerorkestr. Wówczas to rożnorodność, urok, pojęcie solistyczne każdego instrumentu współgrającego, rozbudowa tego dzieła i trudności techniczno-wyrazowe zafascynowały mnie jako solistę i dyrygenta. Mam nadzieje, iż nasza kameralna współpraca, żonglowanie farbami, „mozartowskie szczebiotanie“ zawibruje w nastrojach Państwa, a duch Mozarta zaszczyci nasz piątkowy koncert i wprowadzi nas w ten niebiański okres adwentu i Świat Bożego Narodzenia.


„To z mojej strony wybryk” – tak Henryk Mikołaj Górecki charakteryzuje swój Koncert na fortepian (klawesyn) i orkiestrę smyczkową op. 40. Teresa Malecka, wielbicielka talentu kompozytora, opisuje utwór następująco: „Krótki, zgrabny, instrumentalnie efektowny - chciałoby się powiedzieć - utwór lekki, przyjemny do słuchania, dający, jak sądzę, satysfakcję wykonawcy. Utwór, który, jak na Góreckiego z ostatnich lat - zaskakuje, onieśmiela. Po II i III Symfonii, po Beatus vir, po tych dziełach największych, najdonioślejszych w polskiej kulturze, powstaje takie efektowne <cacko>”. Koncert Góreckiego usłyszymy w piątek, 28 listopada 2008 roku o godz. 19.00 w Filharmonii Łódzkiej w wykonaniu pianisty Bogdana Czapiewskiego, któremu będzie towarzyszyć orkiestra Filharmonii Łódzkiej pod dyrekcją Michała Nesterowicza, obecnie dyrektora artystycznego Orquesta Sinfonica de Chile (Narodowej Orkiestry Symfonicznej w Chile).

Nie będzie to jedyna tego wieczoru kompozycja Góreckiego. Trzy utwory w dawnym stylu z 1963 roku powstały z inspiracji jednego z przyjaciół kompozytora, ówczesnego dyrektora Polskiego Towarzystwa Muzycznego, Tadeusza Ochlewskiego, który stwierdził, że w utworach Góreckiego nie ma melodii. Tym samym zdopingował kompozytora do zwrócenia się w stronę wcześniejszych epok, choć Trzy utwory, mimo niewątpliwych elementów archaizujących, nie ukrywają powiązań ze stylem innych utworów Góreckiego.

Programu wieczoru dopełnią: Koncert fortepianowy c-moll KV 491 Wolfganga Amadeusa Mozarta i V Symfonia e-moll op. 64 Piotra Czajkowskiego.


Koncerty symfoniczne w Filharmonii Krakowskiej w dniach 28-29 listopada 2008 roku przede wszystkim skupiają uwagę melomanów na kunszcie Maestro Jana Krenza - zarówno jako dyrygenta, jak i kompozytora. Pod jego batutą i przy udziale solisty - Mariusza Pędziałka (obój) oraz towarzyszącej Orkiestry Filharmonii Krakowskiej zostanie po raz pierwszy wykonany publicznie Tryptyk na obój i orkiestrę smyczkową, którego powstanie Jan Krenz zapowiadał już w ubiegłym sezonie artystycznym. Utwór powstawał z myślą o znakomitym oboiście - Mariuszu Pędziałku, z którym kompozytor wielokrotnie koncertował i jemu też zadedykował swoje ostatnie dzieło. Nazwa odwołuje się do trzyczęściowej formy dzieła, którą wypełnia dialog między instrumentem solowym a orkiestrą.

Program koncertów dopełnią Wariacje na temat Haydna i Schicksalslied (Pieśni przeznaczenia) Johannesa Brahmsa oraz Psalm 150 Antona Brucknera.


Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej manggha oraz Orkiestra Akademii Beethovenowskiej zapraszają na koncert jubileuszowy Fryderyk Chopin - młode interpretacje, który odbędzie się w piątek, 28 listopada 2008 roku o godzinie 18.00 w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie (ul. M. Konopnickiej 26). W wykonaniu młodych pianistów: Szczepana Kończala i Łukasza Trepczyńskiego oraz Orkiestry Akademii Beethovenowskiej pod dyrekcją Sebastiana Perłowskiego usłyszymy dwa koncerty fortepianowe Fryderyka Chopina - e-moll op. 11 i f-moll op. 21. Wstęp wolny.

O godzinie 16.00 organizatorzy zapraszają również na pokaz ceremonii parzenia herbaty, a po koncercie - na lampkę wina i tort.


Akademia Muzyczna im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu wraz z Katedrą Fortepianu, Klawesynu i Organów w dniach 27-28 listopada 2008 roku organizuje I Akademicki Konkurs Organowy - konkurs przeznaczony dla studentów oraz absolwentów klas organów polskich akademii muzycznych. Konkurs odbywać się będzie w Auli Nova, która wyposażona jest w bardzo dobry instrument skonstruowany przez firmę A. Schuke z Poczdamu.
Pierwszą edycję imprezy zadedykowano zmarłemu w 2006 roku prof. Romualdowi Sroczyńskiemu – artyście i pedagogowi, zasłużonemu profesorowi klasy organów poznańskiej uczelni, wychowawcy wielu pokoleń instrumentalistów. Kolejne edycje planowane są co dwa lata. Uczestnicy zobowiązani będą do zaprezentowania dwóch wybranych z listy regulaminowej dzieł J. S. Bacha oraz jednego utworu L. Vierne’a. Grę oceni dziewięcioosobowe jury, w składzie którego znajdą się profesorowie organów z uczelni w Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu. Nagrodami dla zdobywców pierwszych trzech miejsc są występy (w 2009 i 2010 roku) w filharmoniach, na festiwalach muzyki organowej, w świątyniach, w cyklach koncertowych. Na obszernej liście znajdują się – dla przykładu: Wieczory Tumskie we Wrocławiu, Staromiejskie Koncerty Organowe we Farze Poznańskiej, Międzynarodowy Festiwal Organowy w Świnoujściu, Festiwal Muzyki Pasyjnej i Paschalnej w Poznaniu, Międzynarodowe Międzyzdrojskie Czwartki Organowe, recital w Filharmonii Poznańskiej im. T. Szeligowskiego.
Zgłoszenia na I Akademicki Konkurs Organowy należy składać do 15 czerwca 2008 roku na adres poznańskiej Akademii Muzycznej. Więcej informacji w dziale "konkursy".


Dnia 27 listopada 2008 roku o godz. 20:00 w Studio Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus zagra koncert pod batutą Eugene Tzigane’a. W programie: Karol Szymanowski – Uwertura koncertowa op. 12, Igor Strawiński – Suita „Ognisty Ptak” (1919), Piotr Czajkowski – V Symfonia e-moll op. 64.

Eugene Tzigane jest zwycięzcą VIII Międzynarodowego Konkursu Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga w Katowicach (2007) oraz zdobywcą drugiej nagrody na IV Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim „Lovro von Matačić 2008” w Zagrzebiu.

Koncert odbędzie się pod honorowym patronatem Ambasadora Stanów Zjednoczonych Ameryki Victora Ashe. Koncert będzie transmitowany przez TVP Kultura.


W dniach 27-29 listopada 2008 roku w Narodowej Galerii Sztuki Zachęta w Warszawie (Pl. Małachowskiego 3) odbędą się warsztaty PLAYBACK PLAY I skoncentrowane wokół kompozycji Giacinto Scelsi'ego (na zdjęciu), które poprowadzi jego wieloletnia współpracowniczka, słynna innowatorka gry na wiolonczeli dwoma smyczkami - Frances-Marie Uitti. W warsztatach udział wezmą: Dagna Sadkowska, Aleksandra Bugaj, Joanna Kujda i Mikołaj Pałosz. Zakończą się one koncertem, który będzie miał miejsce 29 listopada 2008 roku o godz. 20.00. W programie: Ko-Tha, Elegia Per Thy, Duet na wiolonczelę i skrzypce, Kwartet smyczkowy nr 4 i Improv.

PLAYBACK PLAY I to w zamierzeniu seria prób i koncertów skoncentrowanych wokół relacji między kompozytorem i wykonawcą. Pierwsza ich edycja poświęcona będzie Giacinto Scelsiemu, włoskiemu kompozytorowi muzyki współczesnej (ur. 1905 – zm. 1988). Artysta stał się znany szerszej publiczności dopiero w latach 80. Dla jego twórczości ważne są takie pojęcia jak minimalizm, mikrotonalność czy spektralizm. Scelsi zaczął od tworzenia muzyki dodekafonicznej, a w swej późniejszej pracy w ogóle zrezygnował z zapisu nutowego. Nie tworzył partytur i określał swoją twórczość jako „komprowizację”. Dlatego właśnie próby poprowadzi Frances-Marie Uitti, jego bliska przyjaciółka i współpracowniczka. Przez 14 lat przed jego śmiercią spisywała improwizacje nagrane na taśmy, wprowadzała korekty do jego partytur, grała z nim i dla niego. Dziś jest wybitną wykonawczynią jego dzieł, autorką techniki grania na wiolonczeli dwoma smyczkami, ale także cenioną improwizatorką.

Więcej


Fundacja Muzyka Kresów zaprasza na doroczny festiwal Najstarsze Pieśni Europy, który odbędzie się w Lublinie w dniach 27-29 listopada 2008 roku. W ramach Festiwalu – oprócz koncertów - obędą się warsztaty śpiewu tradycyjnego Międzynarodowej Szkoły Muzyki Tradycyjnej przy Fundacji „Muzyka Kresów”, seminarium Ukraina archaiczna i współczesna: ludzie, pieśni, spotkania, połączone z prezentacją materiałów etnograficznych, wystawa fotografii Oleksija Nahorniuka z Równego (Ukraina) Twarze Polesia oraz noce tańców.

Więcej


W dniach 24-25 listopada 2008 roku Katedra Teorii Muzyki Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi organizuje ogólnopolskie sympozjum naukowe poświęcone Olivierowi Messiaenowi w 100. rocznicę urodzin kompozytora. Program dwudniowych obrad sesji dopełniają dwa koncerty: z muzyką kameralną (24 listopada) oraz organową i chóralną (25 listopada), podczas których muzyka Messiaena zabrzmi w kontekście dzieł Claude’a Debussy'ego, Marcela Dupré, Jehana Alaina, Mariana Sawy i Eugeniusza Knapika.

Na sesję i koncerty wstęp wolny!

 

Więcej


Nadzwyczajny koncert z okazji obchodów Roku Zbigniewa Herberta zatytułowany Jedwab Duszy Zbigniewa Herberta, pod Honorowym Patronatem Katarzyny Herbertowej, odbędzie się w niedzielę, 23 listopada 2008 roku o godz. 18.00 w kościele Ewangelicko-Reformowanym w Warszawie (al. Solidarności 74). Będzie to międzynarodowe wydarzenie prezentujące twórczość Księcia Poetów w połączeniu z muzyką kompozytorów polskich i zagranicznych - z Wielkiej Brytanii, Francji i Grecji.

Warszawska publiczność wysłucha kompozycji: „Patrz morzeRomualda Twardowskiego, „Niké hésitantePiotra Mossa, „Beyond the last cataract of time” Adriana Williamsa, „Μεταφραστής ποιήσεως” Geogriosa Kissasa, „Cykl Pieśni” Sylvii Filus oraz „KamykRyszarda Osady. Wystąpią znani soliści: Dorota Całek – sopran, Piotr Kusiewicz – tenor oraz Tomasz Rak – baryton, którym towarzyszyć będą recytacje poezji Zbigniewa Herberta w interpretacji aktora – Jerzego Woźniaka oraz Nowa Orkiestra Kameralna pod dyrekcją Pawła Kos-Nowickiego.

Wstęp wolny.


Festiwal Audio Art 2008 odbędzie się w dniach 21 listopada – 6 grudnia 2008 roku w sześciu miejscowościach: Krakowie, Katowicach / Bytomiu, Warszawie, Gdyni i Bydgoszczy. Wszystkie wydarzenia będą transmitowane na żywo przez internet - www.audio.art.pl.

Audio Art jest eksperymentalną i postmodernistyczną sztuką przełomu wieków. To integracja sztuk wizualnych z dźwiękowymi. Audio Art występuje w formie koncertów, performance i instalacji. Tworzy nową koncepcję źródła dźwięku: obiektu i instrumentu muzycznego w określonej przestrzeni i czasie, używając prostej i zaawansowanej technologii. Audio Art jest sztuką personalną: kompozytor, konstruktor i wykonawca unifikują cały proces tworzenia i wykonania dzieła. Festiwal prezentuje artystów z całego świata oraz ich premierowe projekty.


W dniach 21-24 listopada 2008 roku w Białymstoku już po raz piętnasty odbędzie się festiwal Laboratorium Muzyki Współczesnej, organizowany przez Operę i Filharmonię Podlaską – Europejskie Centrum Sztuki w Białymstoku przy współpracy ze Stowarzyszeniem „Laboratorium Muzyki Współczesnej”, Wydawnictwem Musica Sacra, Uniwersytetem Medycznym w Białymstoku, Wydziałem Architektury Politechniki Białostockiej i Ratuszem – Muzeum Podlaskim w Białymstoku. Jego dyrektorem artystycznym jest Marian Borkowski.

Podczas tegorocznej edycji festiwalu będzie miało miejsce aż osiem prawykonań nowych kompozycji autorstwa Alicji Gronau, Pawła Łukaszewskiego, Andrzeja Dziadka, Aleksandra Kościówa, Artura Cieślaka, Bronisława Kazimierza Przybylskiego, Adriana Mociulschi i Borisa Alvarado. Ponadto program pięciu festiwalowych koncertów wypełnią utwory Mariana Borkowskiego, Bartosza Kowalskiego-Banasewicza, Wojciecha Łukaszewskiego, Macieja Małeckiego, Stanisława Moryty, Aldony Nawrockiej, Edwarda Pałłasza, Krzysztofa Pendereckiego, Tadeusza Trojanowskiego i Macieja Zielińskiego oraz Vaclovasa Augustinasa, Luciana Berio, Johna Cage’a, Dana Dediu, Ady Gentile, Mortena Lauridsena, Algirdas Martinaitis, Arvo Pärta, Ivo Petrića, Jesusa Villa-Rojo, Svena Davida Sandströma, Sergieja Rachmaninowa, Erica Whitecare i Iannisa Xenakisa. Wydarzeniem festiwalu będzie z pewnością nocny maraton muzyczny – w sobotę, 22 listopada 2008 roku od godz. 21.00 w Auli Wydziału Architektury Politechniki Białostockiej.

Patronem medialnym festiwalu jest m.in. Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Więcej


Uroczysty koncert z okazji 10 urodzin orkiestry Sinfonia Viva odbędzie się w dniu 21 listopada 2008 roku w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie. W wykonaniu Jubilatów oraz zaproszonych gości: Karola Radziwonowicza – fortepian, Wojciecha Proniewicza – skrzypce i Tria Andrzeja Jagodzińskiego w składzie: Andrzej Jagodziński – fortepian, Adam Cegielski – kontrabas i Czesław „Mały” Bartkowski – perkusja pod dyrekcją Tomasza Radziwonowicza usłyszymy znane kompozycje z repertuaru muzyki klasycznej oraz przeboje muzyki filmowej.

Wstęp na koncert z zaproszeniami. Informacja i rezerwacja zaproszeń tel. 0696 566 102.

Program:

Wolfgang Amadeusz Mozart – Uwertura do opery „Wesele Figara”
Pablo de Sarasate – Melodie cygańskie (opr. na orkiestrę smyczkową)
Mieczysław Karłowicz – Romans z Serenady na smyczki op. 2
Fryderyk Chopin – Andante spianato i Wielki Polonez Es-dur op. 22
Wojciech Kilar – Tango z filmu „Zazdrość i medycyna”
Waldemar Kazanecki – Walc z filmu „Noce i dnie”
Krzysztof Komeda – Ballad for Bernt z filmu Nóż w wodzie, Dwaj ludzie z szafą, Svantetic
Tomasz Radziwonowicz – Tango „Lalka” – Andrzej Kurylewicz in memoriam
Henryk Kuźniak – Va bank II czyli riposta
Krzesimir Dębski – „Country in E” – Polski koń sportowy


Festiwal Krzysztofa Pendereckiego z okazji 75. urodzin kompozytora odbędzie się w Warszawie, w dniach 20–23 listopada 2008 roku.

Wydarzeniem festiwalu będzie m.in. światowe prawykonanie III Kwartetu smyczkowego Krzysztofa  Pendereckiego w wykonaniu Shangai Quartet (21 listopada), a także monumentalny finał z dziełem Siedem bram Jerozolimy (23 listopada - w dniu urodzin Kompozytora).  

Wszystkie koncerty festiwalowe będą emitowane przez Polskie Radio. Program II Polskiego Radia przeprowadzi bezpośrednią transmisję z otwarcia i zamknięcia festiwalu oraz koncertów prezentowanych w Filharmonii Narodowej w drugim dniu. Pozostałe produkcje festiwalowe będą retransmitowane. Ponadto Drugi Program Telewizji Polskiej zarejestruje prezentowane 23 listopada w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej Siedem Bram Jerozolimy.

Więcej