19 sierpnia 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
wydarzenia wrzesień 2017
2015 2016 2017 2018 2019
I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII

W dniach 7 lipca – 1 września 2017 roku odbędzie się 51. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej, organizowany przez Filharmonię Koszalińską.

Międzynarodowy Festiwalu Muzyki Organowej jest jedną z najstarszych tego typu imprez w kraju, trzecią pod względem stażu. Jedną z idei festiwalu jest przywracanie do dawnej świetności instrumentów, jakie znajdują się na terenie Pomorza Środkowego. W ciągu dwóch letnich miesięcy odbędzie się w ramach festiwalu 29 koncertów. Tradycyjnie w piątki o 19.15 będą się odbywały koncerty w koszalińskiej katedrze, a poza tym wiele koncertów poza Koszalinem: w Darłowie, Dźwirzynie, Sarbinowie, Mielnie, Białogardzie, Bobolicach, Szczecinku oraz po raz pierwszy w Szczeglinie, co jest możliwe dzięki remontowi historycznych organów firmy Felkner.

Koncert rozpoczynający festiwal odbędzie się 7 lipca w koszalińskiej katedrze i będzie w całości poświęcony muzyce Feliksa Nowowiejskiego. Organistą i dyrygent Jerzy Kukla poprowadzi IX Symfonię organową Nowowiejskiego oraz 3 duże dzieła symfoniczne: uwerturę z opery Legenda Bałtyku, poemat Śmierć Ellenai z recytacją poezji Juliusza Słowackiego oraz Marsz pretorianów ze sławnego oratorium Quo vadis.

Na zakończenie festiwalu melomani usłyszą prawykonanie ostatniego dzieła koszalińskiego kompozytora Andrzeja Cwojdzińskiego – oratorium do słów ks. Henryka Romanika Tryptyk z Dawidem Pieśniarzem w wykonaniu artystów koszalińskich: Orkiestry Filharmonii Koszalińskiej, chórów koszalińskich z chórem Politechniki w roli głównej oraz czwórki solistów.

Program Festiwalu dostępny jest na stronie: http://filharmoniakoszalinska.pl

„Kolory Polski” to letnia propozycja Filharmonii Łódzkiej dla melomanów, którzy chcą połączyć słuchanie muzyki w najlepszym wykonaniu ze zwiedzaniem zabytków regionu łódzkiego. Festiwal potrwa od 1 lipca do 2 września 2017 roku, zaś koncert-preludium Festiwalu odbędzie się już 17 czerwca w Stacji Nowa Gdynia.

Niemal każdy z około dwudziestu koncertów odbywa się w innym miejscu: w starych kościołach i klasztorach, tajemniczych zamkach i muzeach, bogatych w cenne eksponaty, choć czasem niedocenianych, a często – w plenerze, w otoczeniu dworskich parków czy na leśnej polanie. Rozbrzmiewa tam muzyka znacznie swobodniejsza i bardziej różnorodna od tego, co filharmonia proponuje słuchaczom od jesieni do wiosny. W programie dominują autorskie projekty, inspirowane folklorem i sztuką dawną, oraz niekonwencjonalne opracowania muzyki klasycznej i rozrywkowej. Występują zarówno słynni artyści o ustalonej renomie, jak i młodzi muzycy, którzy rozpoczynają dopiero swoją karierę. Wiele projektów powstaje specjalnie dla festiwalu. Rzadko spotykane instrumenty, artyści ludowi na estradzie razem z profesjonalistami, odważne improwizacje – to propozycja dla tych, którzy nie boją się wyjść poza utarte ścieżki obcowania z muzyką.

W programie wydarzenia nie zabraknie dzieł polskich kompozytorów współczesnych. Podczas koncertu inaugurującego Festiwal 1 lipca w Skierniewicach zabrzmią m. in. Psalm 100 M. Jasińskiego i Totus tuus H. M. Góreckiego. 9 lipca mieszkańcy Dobronia usłyszą Concerto Grosso „All antica per archi” A. Koszewskiego w wykonaniu Kwintetu smyczkowego Multicamerata. 20 sierpnia w Krośniewicach sekstet wokalny proModern wykona kompozycje do sonetów Williama Shakespeare’a autorstwa polskich twórców, m.in. K. Dębskiego, K. Herdzina, P. Łukaszewskiego, S. Moryto, T. Opałki, D. Przybylskiego, M. Zielińskiego, M. Bembinowa. Podczas koncertu finałowego pt. „Adam Sztaba symfonicznie” odbędzie się premiera kompozycji Marsz autorstwa A. Zagajewskiego, która powstała specjalnie na zamówienie Festiwalu.

Szczegółowy program – na stronie: http://filharmonia.lodz.pl/pl/kolory-polski 

Od 24 czerwca do 2 września 2017 roku potrwa letni festiwal Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej „Nova Muzyka i Architektura”.

XXI letni festiwal „Nova Muzyka i Architektura” w wakacyjne miesiące odbywać się będzie zarówno w zabytkowych, jak i nowoczesnych przestrzeniach Torunia. Do współpracy podczas tegorocznej edycji zaproszeni są soliści oraz zespoły kameralne z całego świata.

Podczas wieczoru inauguracyjnego, odbywającego się w trakcie obchodów święta miasta, w Toruniu wystąpi wirtuoz gitary Marcin Dylla, który z towarzyszeniem Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej wykona brawurowy Concierto de Aranjuez Joaquina Rodrigo. W pierwszą sobotę lipca zespół Tubicinatores Gedanenses zaprezentuje tzw. Turmmusic, koncertując z Wieży i Dziedzińca Ratusza Staromiejskiego. W interpretacji artystów z Polski – skrzypaczki Anny Marii Staśkiewicz, pianisty Pawła Wakarecy oraz towarzyszącego im wiolonczelisty Marcina Zdunika usłyszymy dwa Tria fortepianowe: Panufnika i Schuberta. Natomiast laureatka ostatniej edycji międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego Toruń 2016 w ramach nagrody za zajęcie III miejsca wykonana recital składający się z kompozycji Mozarta, Prokofieva, Schuberta i Wieniawskiego.

Całość repertuaru muzycznego prezentowanego w trakcie festiwalu ubogaci występ gościnny zespołu Filharmonii Pomorskiej, który na specjalnie ustawionej barce na Bulwarze zaprezentuje dzieło Haendla Muzyka na wodzie. Po raz kolejny będziemy również mieli okazję podziwiać efekt współpracy Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej z letnią akademią pianistyczną Paderewski Piano Academy, kiedy to utalentowana młodzież z całego świata zaprezentuje największe dzieła pianistyczne Chopina, Griega, Beethovena i Mozarta.

Koncertem wieńczącym festiwal będzie program „Od La Scali do Broadway’u”, podczas którego goście z USA – sopranistka Karen Slack oraz dyrygent Richard Rosenberg w towarzystwie TOS zaprezentują wybrane fragmenty z najsłynniejszych oper i musicali.

Szczegółowy program – na stronie: http://muz-arch.pl/ 

Do 2 września 2017 roku potrwa rowerowe tournée koncertowe pianistki Barbary Drążkowskiej. Tournée obejmie osiem koncertów w Lidzbarku Warmińskim, Suwałkach, Wigrach, Białymstoku, Włodawie, Okunince, Krasnymstawie i Lublinie.

Barbara Drążkowska specjalizuje się w wykonawstwie muzyki współczesnej, jest znana z niekonwencjonalnego podejścia do muzyki. Ukończyła z wyróżnieniem studia w poznańskiej Akademii Muzycznej. Mieszkając w Polsce, Niemczech, Hiszpanii, a obecnie w Belgii, Barbara zyskała mocną pozycję w europejskim środowisku muzycznym. Współpracowała z takimi osobistościami, jak Paweł Mykietyn, Agnieszka Duczmal, Nicholas Lens, Sidi Larbi, Cherkaoui, David Dawson, Szymon Brzóska, Maria Pages. Występowała na festiwalach i w salach koncertowych całego świata – Sydney Opera House, NCPA w Pekinie, Auditorium Parco della Musica w Rzymie, „Warszawska Jesień”, Ars Musica w Brukseli, Sounds New w Canterbury i inne. Ma w swoim dorobku pięć płyt i kilkadziesiąt koncertów.

Młoda utalentowana pianistka już po raz drugi wyrusza w świat na rowerze, by dzielić się swoją pasją gry na fortepianie. W tamtym roku pokonała trasę Szczecin – Kopenhaga; w tym roku podczas artystycznej wyprawy „Green Pianist na Green Velo” zaprezentuje utwory Szymona Brzóski, skomponowane na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat podczas współpracy kompozytora z pianistką. Jest to repertuar z albumu Murmur, który Barbara Drążkowska nagrała ostatnio w studiu Leszka Możdżera, a płyta ukaże się pod koniec roku.

Szczegóły - na stronie pianistki.

Od 2 lipca po 17 września 2017 potrwa tegoroczna edycja Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej „Organy Archikatedry”, który zaliczany jest do najpoważniejszych warszawskich festiwali.

Festiwal powstał w 1994 roku z inicjatywy polskiego organisty Przemysława Kapituły, który jest kierownikiem artystycznym festiwalu. Koncerty festiwalowe odbywają się każdego roku przez trzy letnie miesiące (lipiec, sierpień, wrzesień) w kolejne niedziele o godz. 16.00 w Archikatedrze św. Jana (ul. Świętojańska 8).

Archikatedra warszawska jest jednym z najważniejszych miejsc kultury i tradycji narodowej Polski. Jest również wręcz wymarzonym miejscem do prezentacji muzyki organowej. Na odbiór interpretacji muzycznych składają się tu wrażenia wynikłe z piękna i potęgi brzmienia nowoczesnych organów oraz atmosfery i sakrum świątyni. Na chórze kościoła jedna z najznakomitszych firm niemieckich „Eule” zbudowała w 1987 roku mechaniczne organy. Ten wielki 60-głosowy instrument jest przykładem znakomitego kunsztu organmistrzowskiego. Wyjątkowo trafny projekt instrumentu, jakość wykonania, walory artystyczne i uniwersalność pozwalają na prezentację muzyki wszystkich epok.

Festiwal każdego roku gości doskonałych organistów-wirtuozów z całego niemal świata, którzy zapewniają bardzo wysoki poziom artystyczny przedsięwzięcia. W tym roku wystąpią Fabio Ciofini, Sergio Paolini, Silvano Rodi, Giampaolo Di Rosa, Ennio Cominetti (Włochy), Stanislav Šurin (Słowacja), Jean-Christophe Geiser (Szwajcaria), Didier Hennuyer (Francja), Hans Ole Thers (Dania) i Piotr Rachoń (Polska). Dyrektor Fundacji „Festiwal Muzyki Sakralnej” Przemysław Kapituła podczas koncertu 3 września zaprezentuje m. in. twórczość organową Feliksa Nowowiejskiego.

Szczegółowy program – na stronie: http://www.kapitula.org/ 

Do 3 września 2017 roku potrwa V Międzynarodowy Festiwal „Emanacje”.

Festiwal jest największym w regionie wydarzeniem artystycznym, przez całe lato ożywiający Małopolskę. Nazwa festiwalu nawiązuje do młodzieńczego utworu Krzysztofa Pendereckiego. Napisane w 1959 roku Emanacje na dwie orkiestry smyczkowe zdobyły trzecią nagrodę na II Konkursie Młodych Kompozytorów Związku Kompozytorów Polskich w kwietniu 1959. Pierwsza edycja festiwalu „Emanacje” odbyła się w 2013 roku – roku jubileuszu 80. urodzin Pendereckiego. W miesiącach letnich festiwalowe wydarzenia odbywają się w każdy weekend oferując małopolskiej publiczności i gościom regionu bogatą ofertę muzyczną w wykonaniu najlepszych muzyków młodego pokolenia oraz ich mistrzów.

Repertuar koncertów obejmuje recitale solowe, koncerty kameralne, jak również muzykę symfoniczną i jazz. Program festiwalu to propozycja muzyczno-architektonicznej podróży. Wyznaczony przez kolejne wydarzenia szlak prowadzi przez miejsca niezwykłe, czasem popularne, czasem zapomniane, ale z pewnością warte odwiedzenia: dwory Karwacjanów i Gładyszów w Gorlicach i Szymbarku, zabytkowe kopalnie soli w Wieliczce i Bochni, liczne zabytki sakralne i małopolskie zamki w Niepołomicach, Nowym Wiśniczu, Suchej Beskidzkiej, Dębnie, Dwór I.J. Paderewskiego w Kąśnej Dolnej, Willa Karola Szymanowskiego „Atma” w Zakopanem. Sercem Emanacji jest niezmiennie Centrum w Lusławicach. Podczas tegorocznej edycji zabrzmią tam m. in. utwory Krzysztofa Pendereckiego, Aleksandra Tansmana, Jerzego Bauera i Janusza Bieleckiego.

Szczegółowy program – na stronie Festiwalu: www.emanacje.pl 

Do 8 października 2017 roku potrwa XIII Międzynarodowy Festiwal Kameralistyki „Sacrum et Musica”.

„Muzyka ma ogromne zdolności wyrażania piękna każdej kultury. Ze swej natury może sprawić, że zabrzmią wewnętrzne harmonie. Podnosi intensywne i głębokie emocje, a swoim czarem wywiera głęboki wpływ”,- tak oto pisał o muzyce św. Jan Paweł II. Słowa te pięknie ilustrują ideę Międzynarodowego Festiwalu Kameralistyki „Sacrum et musica”: dążenie do wielkiej harmonia mundi.

XIII Międzynarodowy Festiwal Kameralistyki, organizowany przez łomżyńską Filharmonię Kameralną im. Witolda Lutosławskiego, odbędzie się na terenie Łomży oraz pobliskich miejscowości (Grajewo, Kadzidło, Kupiski, Ostrołęka, Ostrów Mazowiecka, Piątnica, Szczuczyn, Śniadowo, Zambrów, Kolno, Czyżew). Udział w Festiwalu wezmą takie znane zespoły, jak Orkiestra Filharmonii Kameralnej im. Witolda Lutosławskiego pod dyrekcją Jana Miłosza Zarzyckiego i Giancarlo de Lorenzo, Warszawski Chór Chłopięcy i Męski przy UMFC, Wrocław Baroque Ensemble i Chór NFM pod batutą Andrzeja Kosendiaka oraz znakomici soliści, w tym Anna Jeremus-Lewandowska, Tomasz Piluchowski i Stanisław Kuk. Artyści zaprezentują bardzo różnorodny repertuar i obsady wykonawcze, między innymi utwory Fryderyka Chopina, Stanisława Moniuszki i Wojciecha Kilara.

Szczegółowy program – na stronie: http://www.filharmonia.lomza.pl

W dniach 7–17 września 2017 roku we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku odbędzie się 52. Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans im. Andrzeja Markowskiego pod tytułem „Recitar cantando”, który symbolizuje rozszerzenie formuły programowej.

Programowe ramy 52. Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans są niezwykle szerokie, można wyznaczać je na wiele sposobów. Najważniejszymi punktami tej programowej triangulacji są: 450. rocznica urodzin Claudio Monteverdiego i 250. śmierci Georga Philippa Telemanna; 500 lat od początków reformacji, z całym sztafażem muzycznych rozbieżności i punktów wspólnych, które zaistniały w kulturze i sztuce; dzieje ważnej średniowiecznej sekwencji (Stabat Mater) versus XX-wieczna refleksja nad ostatecznymi prawdami wiary albo romantyzm z jego fantastyczną duchowością. Wreszcie problem dla sztuki odwieczny i nierozwiązywalny, czyli konfrontacja emocjonalności z racjonalizmem. To osnowa festiwalu, z którą splecie się wiele wątków pobocznych, drobniejszych, ale nie mniej ważnych. Zabrzmi również polska muzyka XIX–XXI wieku. Et exspecto… jednego z największych kompozytorów XX wieku Oliviera Messiaena zostanie wykonane obok potężnej partytury Uru-Anna (Światło Nieba) z 1999 roku – fragmentu monumentalnego cyklu Freski Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil. Także zabrzmi repertuarowy rarytas – kantata Widma Stanisława Moniuszki, oparta na II części Mickiewiczowskich Dziadów. Ważnym efektem programu edukacyjnego towarzyszącego festiwalowi Wratislavia Cantans (42. Kurs Interpretacji Muzyki Oratoryjnej i Kantatowej) będzie koncert „Młodzi mistrzowie”, podczas którego uczestnicy wykonają m. in. Sonety miłosne Tadeusza Bairda.

Do Wrocławia przyjadą renomowani artyści. Gośćmi Festiwalu będzie cała plejada muzyków i grup specjalizujących się w wykonawstwie historycznym. Nie zabraknie zespołów Narodowego Forum Muzyki. We wrześniu we Wrocławiu będziemy mogli podziwiać niezwykłych śpiewaków: Tomáša Krála, Karinę Gauvin, Hanę Blažikovą, Furia Zanasiego, Willarda White’a czy Zacharego Wildera.

Szczegółowe informacje – na stronie: http://www.nfm.wroclaw.pl/wratislavia-cantans-2017 

12 września 2017 roku o godz. 19:00 w ramach 52. Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans im. Andrzeja Markowskiego w Narodowym Forum Muzyki (Sala Główna) zostanie zaprezentowana kantata Widma Stanisława Moniuszki.

Programowe ramy 52. Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans są niezwykle szerokie. Zabrzmi również polska muzyka XIX–XXI wieku, między innymi fragment monumentalnego cyklu Freski Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil Uru-Anna (Światło Nieba), Sonety miłosne Tadeusza Bairda oraz jedno z zapomnianych dzieł Stanisława Moniuszki – niezwykła kantata Widma. Rekonstrukcji oryginalnej partytury Moniuszki dokonał Maciej Prochaska.

Niemal zapomniana dziś kantata Widma to utwór, który już krótko po premierze cieszył się dużą popularnością. Dzień po pierwszym publicznym wykonaniu kompozycji w „Dzienniku Warszawskim” pisano: „Widma są tym w muzyce, czym Dziady w literaturze”. Oparta na II części Mickiewiczowskich Dziadów kantata to dzieło przepełnione motywami muzyki ludowej i wiernie oddające treść literackiego oryginału. Zrządzeniem losu przez lata było w cieniu nieco młodszej kompozycji Moniuszki – Strasznego dworu. Dziś Widma wracają do sal koncertowych, by zachwycać swym oryginalnym brzmieniem. Skąd wzięło się u Moniuszki zainteresowanie Dziadami? Niektórzy badacze sugerują, że nie tylko ze względu na fascynacje twórczością jednego z wieszczów. Ponoć kompozytor miał okazję wziąć udział w pogańskim rytuale zadusznym, a potem zapragnął go wiernie odtworzyć za pomocą muzyki.

12 września usłyszymy utwór w wykonaniu Chóru NFM i Wrocławskiej Orkiestry Barokowej pod dyrekcją Andrzeja Kosendiaka. W roli solistów wystąpią: Jarosław Bręk, Aleksandra Kubas-Kruk, Antoni Szuszkiewicz, Mikołaj Szuszkiewicz, Jerzy Butryn, Bogdan Makal, Mariola Cierpioł i Michał Ziemak.

Więcej – na stronie: http://www.nfm.wroclaw.pl

14 września 2017 roku o godz. 18.00 (w Sali Teatralnej Pałacu Kultury Zagłębia) Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach zagra koncert inaugurujący XI Międzynarodowy Konkurs Muzyczny im. M. Spisaka.

XI Międzynarodowy Konkurs Muzyczny im. Michała Spisaka zostanie zapamiętany na lata nie tylko dzięki muzyce, którą będziemy mieli okazję usłyszeć od 14 do 23 września w Pałacu Kultury Zagłębia, ale także dzięki rekordowej liczbie zgłoszeń. Do tegorocznej edycji dąbrowskiego konkursu zgłosiło się aż 140 młodych muzyków z Polski i zagranicy. 140 muzyków, w tym 53 spoza granic Polski z 18 krajów m.in. z Izraela, Japonii, Singapuru, Brazylii i USA.

Konkurs rozpocznie się tradycyjnie 14 września (w rocznicę urodzin M. Spisaka), kiedy to podczas koncertu inaugurującego wystąpi NOSPR pod batutą maestro Boon Hua Liena wraz z laureatem poprzedniej edycji konkursu trębaczem Alexandrem Kobusem oraz pianistką Anną Górecką. Koncert otworzy utwór patrona Konkursu – Serenada Michała Spisaka. Anna Górecka wykona dzieło ojca – Koncert na fortepian i orkiestrę Henryka Mikołaja Góreckiego. Ponadto zabrzmią dzieła Wojciecha KilaraOrawa, Mazur i Suita z „Pana Tadeusza”.

Koncert inauguracyjny, podobnie jak pozostałe etapy konkursu, w tym trzy koncerty finałowe oraz koncert laureatów, jest otwarty dla publiczności. Zwieńczeniem muzycznych zmagań będzie koncert laureatów z udziałem Filharmonii Zabrzańskiej pod dyrekcją Sławomira Chrzanowskiego. Organizatorami wydarzenia są UM Dąbrowy Górniczej, Pałac Kultury Zagłębia oraz Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.

Dodatkowe informacje – na stronie: http://spisakkonkurs.pl/ 

W dniach 15–23 września 2017 roku odbędzie się jubileuszowa edycja Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”.

Festiwal, który ma w tym roku swoją 60. jubileuszową edycję, podejmie temat, stanowiący istotę i tożsamość „Warszawskiej Jesieni”: fenomen a w a n g a r d y. Pierwsze „Warszawskie Jesienie” z całą pewnością „wiedziały”, czym awangarda jest. Sześćdziesiąta Jesień przyjrzy się awangardzie „po przejściach”. Stąd słowo – klucz i temat jubileuszowego festiwalu – Trans / Awangardy: awangarda w transgresji, w ruchu jak w transie.

Usłyszymy dzieła kompozytorów pokolenia wchodzącego w życie muzyczne wraz z pierwszymi Jesieniami, które będą zestawione z idiomami kompozytorów młodej i średniej generacji. Nie zabraknie światowych premier – zamówień „Warszawskiej Jesieni”. Będą to m.in. utwory: Artura Zagajewskiego, Haakona Thelina, Szymona Stanisława Strzelca, Jana Duszyńskiego, Piotra Tabakiernika, Mauro Lanzy, Lubawy Sydorenko, Maxima Kolomiietsa, Vladimira Gorlinskiego, Wojciecha Błażejczyka i Wenchen Qina. Usłyszymy je w najlepszych wykonaniach polskich i zagranicznych orkiestr, zespołów i solistów, m. in. Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod dyrekcją Alexandra Liebreicha, Filharmonii Narodowej pod dyrekcją Jacka Kaspszyka, Experimentalstudio des SWR z Fryburga, orkiestry EWCM pod dyrekcją Rüdigera Bohna, Tempo Reale z Florencji, Les Percussions de Strasbourg, Nostri Temporis.

Po raz drugi na „Warszawskiej Jesieni” pojawi się pasmo „Warszawska Jesień Klubowo” z utworami powstałymi specjalnie z uwzględnieniem klubowej atmosfery i specyfiki. Jubileuszowy festiwal zaprosi również na premierowe wydarzenia towarzyszące: spotkania z kompozytorami i wykonawcami, warsztaty kompozytorskie (po raz pierwszy!), audycje jesiennego radia internetowego, koncert młodych kompozytorów „New Music Incubator” oraz koncert Koła Młodych przy Związku Kompozytorów Polskich.

Szczegółowy program – na stronie: http://www.warszawska-jesien.art.pl

ZKP

 Archiwum Cyfrowe Muzyki Polskiej

 

POLMIC poleca

www.sikorski.polmic.pl
www.panufnik.polmic.pl
www.serocki.polmic.pl
www.baird.polmic.pl
www.palester.polmic.pl
7+7

kliknij i posłuchaj muzyki!

włącz radio RMF Classic

Od 5 lipca do 30 sierpnia 2017 roku potrwa XVII Festiwal Letnie Wieczory Muzyczne „Dziekanka”, którego dyrektorem artystycznym jest prof. Ryszard Zimak. Koncerty odbywać się będą we środy o godz. 18.00 na zabytkowym dziedzińcu Domu Studenckiego „Dziekanka” (ul. Krakowskie Przedmieście 56/60

Więcej...

Międzynarodowa Konferencja naukowo-artystyczna „Pierre Boulez – Demiurg Nowej Muzyki” – Warszawa, 23–24 IX 2017

Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie zaprasza w dniach 23–24 września 2017 roku do udziału w Konferencji naukowo-artystycznej „Pierre Boulez – Demiurg Nowej Muzyki

Więcej...

XXV Ogólnopolski Otwarty Konkurs Kompozytorski im. Adama Didura – Sanok, 24 VIII 2017

Biuro organizacyjne XXVII Festiwalu im. Adama Didura ogłasza XXV Ogólnopolski Otwarty Konkurs Kompozytorski im. Adama Didura dla twórców, którzy do dnia 31 XII 2017 r. nie ukończą 30. roku życia.

Tematem Konkursu jest pieśń, aria na głos solowy z towarzyszeniem fortepianu lub kwartetu smyczkowego

Więcej...
Zaprenumeruj nasz Newsletter!

Partnerzy POLMIC

IAMIC

Projekty POLMIC

IAMIC 2011

ArtMusFair - Warsaw 2010

DMET
 

Raport 2008

o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information