polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
III Festiwal Kwadrofonik
14–15 grudnia 2017, Warszawa
III Międzynarodowy Festiwal Chóralny Muzyki Adwentowej i Świątecznej „Mundus Cantat Sopot”
15–17 grudnia 2017 roku, Sopot
I Międzynarodowy Konkurs Duetów Organowych „Per organo a quattro mani”
15–20 kwietnia 2018, Nowy Sącz

recenzje książek (P)

A B C D E F G H I J K L M N O P R S T V W X Z Ł


Afanasjew Maciej

Pasaże jazzowe na skrzypce


Redaktor: prof. Bartosz Bryła

Wydawnictwo Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2014, s. 207

Pasaże jazzowe na skrzypce mają na celu wzbogacenie języka muzycznego wykonawcy oraz przełamanie barier w swobodnym wyrażaniu się w różnorodnych gatunkach muzycznych. Materiał w nich zawarty jest doskonałym wstępem do nauki improwizacji oraz stanowi uzupełnienie dotychczasowych propozycji w zakresie pasaży skrzypcowych. Zbiór ten przeznaczony jest dla skrzypków na każdym etapie rozwoju muzycznego.

Inspiracją do napisania niniejszej książki była, zgłaszana przez środowisko skrzypków, potrzeba stworzenia serii ćwiczeń na skrzypce pokazujących inne możliwości wykorzystania pasaży w grze na instrumencie. Dostępne materiały dotyczące tego zagadnienia skupiają się głównie na podstawowych akordach – chcąc wzbogacić repertuar pasaży postanowiłem zebrać te typowe dla muzyki jazzowej i rozrywkowej w jeden zeszyt. Mogą one stanowić bazę ćwiczeń technicznych, wykorzystywanych np. do rozgrywania się, jak i być swego rodzaju studium melodyczno-harmonicznym. Nazwa "pasaże jazzowe" nie ogranicza wykorzystania ich tylko w jazzie, ale rozwija zdolności do improwizowania w różnorodnych gatunkach muzycznych.

Maciej Afanasjew (2015)

 

Maciej Afanasjew – skrzypek i kompozytor. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie skrzypiec jazzowych oraz kompozycji i aranżacji. Studiował również na Universität für Musik und darstellende Kunst w Grazu. Doktorant na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie skrzypiec prof. Pawła Radzińskiego. Współpracował z czołowymi polskimi i zagranicznymi muzykami m.in.: Erickiem Allen, Susan i Martin Weinert, Krzysztofem Herdzinem, Cezarym Paciorkiem, Piotrem Biskupskim, Maciejem Sikałą, Piotrem Baronem, Januszem Skowronem, Karolem Szymanowskim, Joachimem Menclem, Grzegorzem Nadolnym, Jerzym Główczewskim, Uli Rennert czy Matúš Jakabčicem. Jest zdobywcą drugiej nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Młodych Muzyków w Bydgoszczy 2001 oraz wyróżnienia na Ogólnopolskim Konkursie Jazzowym w Elblągu 2001. Wraz z big bandem Akademii Muzycznej w Bydgoszczy zdobył drugą nagrodę na XVII Big Band Festiwal w Nowym Tomyślu. Jest laureatem 1. i 2. nagrody na Konkursie Kompozytorskim w Poznaniu organizowanym przez Polski Związek Chórów i Orkiestr Macierz. W 2013 z zespołem Kanaan zdobył pierwsze miejsce oraz nagrodę publiczności na III Festiwalu Chrześcijańskie Granie. Kompozycja Macieja Afanasjewa To co najlepsze była wykonywana podczas The New York Wind Band Festival w Carnegie Hall w 2011 roku. Wykłada na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy i Gdańsku.