polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
„Tak idzie się do Boga” – dramat muzyczny o św. Wojciechu
4 listopada 2017, Gdańsk
XXVII Międzynarodowy Festiwal Młodych Laureatów Konkursów Muzycznych
8–25 października 2017 roku, Katowice
„Mózg Festival”
XIII Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej i Sztuk Wizualnych
Recital wokalny w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina
25 października 2017 roku, Warszawa
XXV Festiwal Muzyki Kameralnej „Kwartet Śląski i jego goście”
15–26 listopada 2017 roku

recenzje płyt (T)

A B C D E F G H I J K L M N O P R S T V W X Z Ł


Krzysztof Meyer

Trio op. 90, Quintet op. 66


Trio na klarnet, wiolonczelę i fortepian op. 90 (1997/98)
Calmo
Precipitando
Grave

Kwintet klarnetowy op. 66 (1986)
Quieto
Con moto - Inquieto - Tempo I
Leggiero - Presto
Deciso - Poco più mosso - Precipitando - Feroce - Dolente

 

Wyk.: Eduard Brunner - klarnet, Ivan Monighetti - wiolonczela, Pavel Gililov - fortepian, Kwartet Wilanów (Tadeusz Gadzina - I skrzypce, Paweł Łosakiewicz - II skrzypce, Ryszard Duź - altówka, Marian Wasiółka - wiolonczela)

* DUX 2015 – DUX 1290, DDD 61’24”

Krzysztof Meyer, jeden z najważniejszych współczesnych kompozytorów polskich, od początku edukacji muzycznej i twórczej kariery szczególnie interesuje się formami kameralnymi. Dwa utwory zarejestrowane na płycie przeznaczone są właśnie na małe składy, w których szczególnie wyraźnie przejawia się styl Meyera, łączący koncepcję narracji muzycznej z wyjątkową dbałością o harmonię. Obie kompozycje, Trio na klarnet, wiolonczelę i fortepian oraz, w szczególności, Kwintet klarnetowy nawiązują do twórczości kameralnej Johannesa Brahmsa. Nagrań dokonano w udziałem światowej klasy instrumentalistów: Eduarda Brunnera, z myślą o którym oba utwory były pisane, Ivana Monighettiego i Pawła Giliłowa oraz Kwartetu Wilanów.

(tekst wydawcy)