Polmic - FB

opisy płyt (M)



Marek Raczyński

Media Vita – Marek Raczyński choral works


1. Spiritus Domini (2014)

2. Sicut lilium (2006)

3. Laudate Dominum (2011)

4. Dominus illuminatio mea (2011)

5. Ave Regina caelorum (2012)

6. Media vita (2014)

7. Gaudeamus omnes (2013)

8. Cantus psalmorum (2016): I. Exsultate Deo

9. Cantus psalmorum (2016): II. Bonum est confiteri Domino

10. Cantus psalmorum (2016): III. Cantate Domino

11. Cantus psalmorum (2016): IV. Venite exsultemus Domino

12. Cantus psalmorum (2016): V. Jubilate Deo

Wyk.: Poznański Chór Kameralny, Bartosz Michałowski - dyrygent; Zespół Wokalny Minimus, Sławomira Raczyńska - kierownik artystyczny; Media Vita Project Choir, Sławomira Raczyńska - dyrygent; Sołacki Chór Kameralny, Zesłóp instrumentalny studentów Akademii Muzyznej w Poznaniu, Maciej Kwasnikowski - tenor, Krzysztof Leśniewicz - organy, Marianna Majchrzak - dyrygent

*RecArt 2017 - RecArt 0022, Total time - 50:38

Płyta Media Vita – Marek Raczyński choral works, która ukazała się nakładem wydawnictwa RecArt, zawiera kompozycje o charakterze sakralnym autorstwa Marka Raczyńskiego. Na albumie znalazło się osiem utworów, w tym siedem przeznaczonych na chór a cappella w wykonaniu Zespołu Wokalnego Minimus kierowanego przez Sławomirę Raczyńską oraz Poznańskiego Chóru Kameralnego pod dyrekcją Bartosza Michałowskiego. Polichóralną kompozycję Meida Vita na trzy chóry a cappella, wyróżnioną I miejscem na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim Musica Sacra (Kolonia, Niemcy, 2015), zaśpiewał specjalnie na potrzeby tego fonogramu Media Vita Project Choir. Ostatni utwór płyty Cantus Psalmorum (2016) jest kompozycją wokalno-instrumentalną na tenor solo, chór, zespół instrumentów dętych blaszanych, perkusję i organy.

Marek Raczyński tak pisze o albumie: „Na płycie która trafiła w Państwa ręce znajduje się wybór z mojej twórczości chóralnej o charakterze sakralnym. Ich dobór oraz ułożenie kompozycji stanowi ilustrację moich artystycznych poszukiwań na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat. W ich centrum niezmiennie znajduje się piękno. Komponując, poszukuję go w nawiązaniach do muzycznej tradycji, w cytatach melodycznych i stylizacjach („Gaudeamus omnes”, „Sicut lilium”, „Ave Regina Caelorum”), w podążaniu za mądrością i głębią tekstu („Dominus illuminatio mea”), czy w operowaniu przestrzenią i czasem („Media vita”). W mojej twórczości dążę do piękna mając nadzieję, że słuchacz odnajdzie i poczuje je tam gdzie chciałem je zawrzeć”.