25 czerwca 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Amnestia polega na niepobieraniu naliczonych opłat za zwrot przetrzymanych książek, nut i czasopism

książka

dnia

Amnestia polega na niepobieraniu naliczonych opłat

za zwrot przetrzymanych książek, nut i czasopism

książki (M)
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Bielawski Ludwik, Dadak-Kozicka J. Katarzyna, Leszczyńska Agnieszka (red.)

Muzykologia wobec przemian kultury i cywilizacji


Instytut Sztuki PAN, Warszawa 2001, s. 202.
Niniejsza publikacja zawiera materiały z XXX Ogólnopolskiej Konferencji Muzykologicznej Związku Kompozytorów Polskich, która odbyła się w dniach 20-21 kwietnia w łódzkiej Akademii Muzycznej. Tematem konferencji była refleksja nad muzyką jako zjawiskiem odzwierciedlającym przemiany kultury i cywilizacji. "Temat przemian wydaje się być szczególnie aktualny ze względu na przełom epok, w którym przyszło nam żyć oraz niezwykłe ich przyspieszenie. Zwłaszcza zakres nowości (technicznych, genetycznych), które zmieniają nasze życie niemal z dnia na dzień, nie ma chyba w dziejach precedensu" - napisano w odredakcyjnym wstępie. W książce znalazły się wystąpienia dotyczące przemian zachodzących dziś, jak również tych, które miały wpływ na kształtowanie się muzyki i kultury muzycznej dawniej.

Referaty:

  • Ludwik Bielawski Muzyka wobec przemian kultury i cywilizacji

  • Regina Chłopicka Krzysztof Penderecki między sacrum a profanum

  • Ewa Kowalska-Zając Z archiwum XX wieku: muzyka polska w kręgu inspiracji kosmologicznych

  • Teresa Malecka Sfera inspiracji w twórczości Zbigniewa Bujarskiego czyli historia artysty niezależnego

  • Alicja Jarzębska Ideologia postępu a poglądy estetyczne Schönberga i Strawińskiego

  • Marta Szoka Współczesna sztuka wykonawcza wobec wyzwań nowej muzyki

  • J. Katarzyna Dadak-Kozicka Muzyka jako wyraz przemian kultury w świetle twórczości Zoltána Kodálya

  • Piotr Papla Elementy komizmu w twórczości orkiestrowej Stefana Kisielewskiego

  • Magdalena Dziadek Nowa muzyka jako objaw kryzysu kultury

  • Bogumiła Mika Liberalna wspaniałomyślność jako postawa odbiorcy muzyki w erze globalizacji

  • Ryszard Golianek, Dorota Niemczyk Bach i techno. Formy obecności muzyki klasycznej w repertuarze rozrywkowym końca XX wieku

  • Jarosław Mianowski Da Ponte-Mozart-Sellars. Opera w kulturze masowej?

  • Piotr Dahlig Wątki muzyczne w piśmiennictwie wczesnochrześcijańskim

  • Agnieszka Leszczyńska Muzyka Gdańska w 2. połowie XVI wieku wobec przemian konfesyjnych

  • Zbigniew Chaniecki Pierwsi Polacy na operach Lully'ego

  • Grzegorz Zieziula Kompozytorzy polscy wobec przemian w europejskim teatrze operowym drugiej połowy XIX wieku

  • Elżbieta Jasińska-Jędrosz Archiwum Kompozytorów Polskich u progu XXI wieku

  • Jadwiga Romana Bobrowska "Ka sie ty podziały co piyknie śpiywały?" czyli z badań nad ludowymi śpiwakami i muzykantami

  • Krystyna Turek Muzyka ludowa we współczesnym modelu edukacji ogólnokształcącej

  • Krystyna Juszczyńska Wychowanie artystyczne - założenia programowe a praktyka akademicka

  • Jacek Szerszenowicz Ponowoczesne perspektywy aksjologiczne
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information