27 maja 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Miłosz Bembinow, Bartosz Kowalski, Edward Sielicki, Paweł Łukaszewski, Anna Ignatowicz-Glińska, Marian Sawa, Jacek Grudzień Le Clavecin Moderne – współczesna polska muzyka na klawesyn solo

płyta

dnia

Miłosz Bembinow, Bartosz Kowalski, Edward Sielicki, Paweł Łukaszewski, Anna Ignatowicz-Glińska, Marian Sawa, Jacek Grudzień

Le Clavecin Moderne – współczesna polska muzyka na klawesyn solo

Nowości płytowe

Muzyka Polska Dzisiaj - kolekcja płyt

   

pfb

 

Warszawska Jesień 2014 na płytach

Warner2016

płyty ()
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Grażyna Bacewicz

-



Divertimento na smyczki
Pensieri notturni
Koncert na orkiestrę
Koncert na altówkę i orkiestrę
Koncert na 2 fortepiany i orkiestrę

Wyk.: Stefan Kamasa - altówka,
Jerzy Maksymiuk - fortepian,
Jerzy Witkowski - fortepian,
Orkiestra Kameralna Filharmonii Narodowej, dyr. Karol Teutsch,
Orkiestra Filharmonii Narodowej, dyr. Witold Rowicki, Stanisław Wisłocki.
* Olympia 1988 - OCD 311, AAD 69'14''
W ostatnim okresie swego życia Grażyna Bacewicz była niezwykle aktywna (zmarła w 1969 roku): wykładała kompozycję w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Warszawie, była członkiem jury wielu konkursów w kraju i zagranicą, pełniła funkcję wiceprezesa Związku Kompozytorów Polskich i komponowała. Ten ostatni okres zaowocował licznymi utworami, z których pięć, powstałych w latach 1961-68, zostało zarejestrowanych na niniejszej płycie. W Pensieri notturni z 1961 roku, jak w żadnym innym dotychczas skomponowanym dziele, Bacewicz uwypukla problematykę brzmienia kameralnej orkiestry. Podobnie w napisanym rok później Koncercie na orkiestrę tradycyjną formę wypełniają różnorodne efekty sonorystyczne. W Divertimento na smyczki z 1965 roku tylko częściowo powraca do stylistyki neoklasycznej; elementem wyróżniającym utwór i świadczącym o jego przynależności do ostatniego okresu twórczości kompozytorki pozostaje barwna, błyskotliwa instrumentacja.
Ostatnie dwa koncerty – Koncert na dwa fortepiany z 1966 roku i Koncert na altówkę z roku 1968 – przynależą również do nurtu określanego mianem sonoryzmu; w pierwszym przypadku Bacewicz zmierzyła się z brzmieniem dwu fortepianów na tle orkiestry, w drugim, dedykowanym wybitnemu polskiemu altowioliście Stefanowi Kamasowi, który jest również wykonawcą niniejszej płyty, z możliwościami kolorystyczno - wyrazowymi altówki. Interesującą ciekawostką jest udział w nagraniu wybitnego dyrygenta Jerzego Maksymiuka w charakterze pianisty. Maksymiuk zapowiadał się kiedyś na dobrego pianistę, ale porzucił fortepian na rzecz batuty.
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information