polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
XXV Festiwal Muzyki Kameralnej „Kwartet Śląski i jego goście”
15–26 listopada 2017, Katowice
XII Międzynarodowy Festiwal im. Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego
17 listopada - 3 grudnia 2017
Konferencja Naukowa „(Od)głosy współczesności. Muzyka wokalno-instrumentalna początku XXI wieku”
17 listopada 2017, Szczecin
Jubileuszowy AŻ Festiwal
24 listopada – 10 grudnia 2017, Łódź
Warszawska premiera oratorium „Znalezienie Świętego Krzyża” Feliksa Nowowiejskiego
24 listopada 2017, Warszawa
I Międzynarodowy Konkurs Duetów Organowych „Per organo a quattro mani”
15–20 kwietnia 2018, Nowy Sącz

recenzje płyt (U)

A B C D E F G H I J K L M N O P R S T V W X Z Ł


Grażyna Bacewicz

Utwory kameralne na obój



Trio na obój, harfę i perkusję
Sonatina na obój i fortepian
Sonata na obój i fortepian
Trio na obój, skrzypce i wiolonczelę

Wyk.: Mariusz Pędziałek - obój, Piotr Grodecki - fortepian, Barbara Stuhr - skrzypce, Agata Zając - wiolonczela, Anna Sikorzak-Olek - harfa, Jan Pilch - perkusja
* Acte Préalable 2001 - AP 0043, DDD 47'59''
Płyta stanowi nagranie prawie wszystkich (z wyjątkiem Tria na obój, klarnet i fagot) utworów kameralnych Grażyny Bacewicz, w których rolę instrumentu solowego pełni obój. Kompozycje te pochodzą z okresu aż 30 lat - 1935-65, dobrze ilustrują zatem przemiany stylu kompozytorskiego ich autorki: od nawiązującego do muzyki XIX wieku Tria na obój, skrzypce i wiolonczelę z 1935 roku, poprzez neoklasyczną Sonatę na obój i fortepian z 1937 i Sonatinę na obój i fortepian z 1955, aż po sonorystyczne Trio na obój, harfę i perkusję z roku 1965. Wszystkie zarejestrowane na płycie utwory dowodzą bardzo dobrego wyczucia przez kompozytorkę specyfiki oboju. Nagranie znakomitego oboisty Mariusza Pędziałka, któremu towarzyszą muzycy - absolwenci Akademii Muzycznej w Krakowie (z wyjątkiem harfistki Anny Sikorzak-Olek, która ukończyła uczelnię warszawską) uwypukla liryczny odcień jego barwy i eksponuje także możliwości wirtuozowskie oboju.