Festiwal Goldbergowski
lipiec-sierpień, wtorki, godz. 18.00
Co mi w duszy gra?
Nowowiejski 2017
Kalejdoskop form muzycznych
Sopot 2011

recenzje płyt (U)

A B C D E F G H I J K L M N O P R S T V W X Z Ł


Grażyna Bacewicz

Utwory kameralne na obój



Trio na obój, harfę i perkusję
Sonatina na obój i fortepian
Sonata na obój i fortepian
Trio na obój, skrzypce i wiolonczelę

Wyk.: Mariusz Pędziałek - obój, Piotr Grodecki - fortepian, Barbara Stuhr - skrzypce, Agata Zając - wiolonczela, Anna Sikorzak-Olek - harfa, Jan Pilch - perkusja
* Acte Préalable 2001 - AP 0043, DDD 47'59''
Płyta stanowi nagranie prawie wszystkich (z wyjątkiem Tria na obój, klarnet i fagot) utworów kameralnych Grażyny Bacewicz, w których rolę instrumentu solowego pełni obój. Kompozycje te pochodzą z okresu aż 30 lat - 1935-65, dobrze ilustrują zatem przemiany stylu kompozytorskiego ich autorki: od nawiązującego do muzyki XIX wieku Tria na obój, skrzypce i wiolonczelę z 1935 roku, poprzez neoklasyczną Sonatę na obój i fortepian z 1937 i Sonatinę na obój i fortepian z 1955, aż po sonorystyczne Trio na obój, harfę i perkusję z roku 1965. Wszystkie zarejestrowane na płycie utwory dowodzą bardzo dobrego wyczucia przez kompozytorkę specyfiki oboju. Nagranie znakomitego oboisty Mariusza Pędziałka, któremu towarzyszą muzycy - absolwenci Akademii Muzycznej w Krakowie (z wyjątkiem harfistki Anny Sikorzak-Olek, która ukończyła uczelnię warszawską) uwypukla liryczny odcień jego barwy i eksponuje także możliwości wirtuozowskie oboju.