polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
XXV Festiwal Muzyki Kameralnej „Kwartet Śląski i jego goście”
15–26 listopada 2017, Katowice
XII Międzynarodowy Festiwal im. Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego
17 listopada - 3 grudnia 2017
Konferencja Naukowa „(Od)głosy współczesności. Muzyka wokalno-instrumentalna początku XXI wieku”
17 listopada 2017, Szczecin
Jubileuszowy AŻ Festiwal
24 listopada – 10 grudnia 2017, Łódź
Warszawska premiera oratorium „Znalezienie Świętego Krzyża” Feliksa Nowowiejskiego
24 listopada 2017, Warszawa
I Międzynarodowy Konkurs Duetów Organowych „Per organo a quattro mani”
15–20 kwietnia 2018, Nowy Sącz

recenzje płyt (A)

A B C D E F G H I J K L M N O P R S T V W X Z Ł


-

Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi - Katedra Kompozycji Vol. 2


Kiesewetter Tomasz Opowieść o dziurawym bębnie
Grzeszczak Krzysztof Moment musical na orkiestrę smyczkową
Kaczorowski Sławomir Koncert na akordeon i orkiestrę kameralną
Bauer Jerzy Introdukcja i trzy modlitwy o pokój na orkiestrę smyczkową
Przybylski Bronisław Kazimierz Sinfonia anniversario

Wyk.: Bogdan Dowlasz - akordeon, Orkiestra Symfoniczna Akademii Muzycznej w Łodzi,
dyr. Zdzisław Szostak, Orkiestra Smyczkowa Akademii Muzycznej w Łodzi, dyr. Barbara Sobolczyk
* Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi 2002 - AM 0004, ADD 62'27''
Płyta prezentuje wybrane utwory orkiestrowe współczesnych kompozytorów łódzkich, związanych obecnie lub w przeszłości z Katedrą Kompozycji Akademii Muzycznej w Łodzi. Otwiera ją neoklasyczna uwertura do opery Opowieść o dziurawym bębnie Tomasza Kiesewettera. Kontrastuje z nią najnowsza kompozycja spośród wszystkich nagranych, napisany w 1998 roku sonorystyczny Moment musical Krzysztofa Grzeszczaka. Podobnie Koncert na akordeon i orkiestrę Sławomira Kaczorowskiego, dedykowany jego wykonawcy, znanemu polskiemu akordeoniście - Bogdanowi Dowlaszowi, również charakteryzuje uwypuklanie kolorystyki, ukazujące całe spektrum możliwości brzmieniowych i wyrazowych solowego instrumentu. Następująca po nim Introdukcja i 3 modlitwy o pokój Jerzego Bauera przynosi motywy o pogłębionym dramatyzmie, z przewagą brzmień ostrych, dysonujących, niepokojących. Płytę zamyka Sinfonia Anniversario Przybylskiego, w której klasyczne wzorce formalne (passacaglia, fantazja, fuga) w sposób niezwykle ciekawy zrealizowane zostały nowoczesnymi środkami, eksponującymi swoiste barwy instrumentów dętych i perkusyjnych.