polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
XXV Festiwal Muzyki Kameralnej „Kwartet Śląski i jego goście”
15–26 listopada 2017, Katowice
XII Międzynarodowy Festiwal im. Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego
17 listopada - 3 grudnia 2017
Konferencja Naukowa „(Od)głosy współczesności. Muzyka wokalno-instrumentalna początku XXI wieku”
17 listopada 2017, Szczecin
Jubileuszowy AŻ Festiwal
24 listopada – 10 grudnia 2017, Łódź
Warszawska premiera oratorium „Znalezienie Świętego Krzyża” Feliksa Nowowiejskiego
24 listopada 2017, Warszawa
I Międzynarodowy Konkurs Duetów Organowych „Per organo a quattro mani”
15–20 kwietnia 2018, Nowy Sącz

recenzje płyt (A)

A B C D E F G H I J K L M N O P R S T V W X Z Ł


-

Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina w Warszawie - Utwory kameralne


Maklakiewicz Jan Tryptyk
Szałowski Antoni Sonatina
Rudziński Witold Sonata Pastorale
Perkowski Piotr Niebo w Ogniu sześć pieśni do słów Elżbiety Szemplińskiej
Sikorski Kazimierz Sekstet smyczkowy

Wyk.: Kazimierz Wiłkomirski - wiolonczela, Maria Wiłkomirska - fortepian, Ludwik Kurkiewicz - klarnet, Jerzy Lefeld - fortepian, Roman Lasocki - skrzypce, Urszula Bożek-Musialska - fortepian, Bożena Betley - śpiew, Irena Zalewska - fortepian, Tadeusz Gadzina, Paweł Łosakiewicz, A. Paciorkiewicz, M. Marczyk, W. Walasak, J. Andrzejczak sekstet smyczkowy
* Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina w Warszawie 2002 - AMFC 002, ADD 71'54''
To druga płyta wydana przez Akademię Muzyczną w Warszawie. Po pierwszej, na której zostały zaprezentowane utwory orkiestrowe, tym razem przedstawiane są kompozycje kameralne wybrane z Archiwum Fonoteki uczelni w znakomitych, historycznych już dziś interpretacjach. Latami powstania obejmują długi okres - prawie 60 lat: najstarszy utwór - Sekstet smyczkowy Kazimierza Sikorskiego - został skomponowany w 1920 roku, najnowszy - Sonata pastoralna Witolda Rudzińskiego - w roku 1978. Wczesne utwory pozostają w kręgu stylistyki neoklasycznej o proweniencji francuskiej (Sekstet Sikorskiego, Tryptyk Jana Maklakiewicza, Sonatina Antoniego Szałowskiego). Późniejsze wykorzystują nowoczesne środki, głównie w zakresie brzmienia (Niebo w Ogniu Piotra Perkowskiego, Sonata Rudzińskiego).