polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
XXV Festiwal Muzyki Kameralnej „Kwartet Śląski i jego goście”
15–26 listopada 2017, Katowice
XII Międzynarodowy Festiwal im. Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego
17 listopada - 3 grudnia 2017
Konferencja Naukowa „(Od)głosy współczesności. Muzyka wokalno-instrumentalna początku XXI wieku”
17 listopada 2017, Szczecin
Jubileuszowy AŻ Festiwal
24 listopada – 10 grudnia 2017, Łódź
Warszawska premiera oratorium „Znalezienie Świętego Krzyża” Feliksa Nowowiejskiego
24 listopada 2017, Warszawa
I Międzynarodowy Konkurs Duetów Organowych „Per organo a quattro mani”
15–20 kwietnia 2018, Nowy Sącz

recenzje płyt (F)

A B C D E F G H I J K L M N O P R S T V W X Z Ł


Tadeusz Baird

Film Music



Fragmenty oryginalnych ścieżek dźwiękowych do filmów: Miejsce dla jednego, Warszawa w obrazach Canaletta, Wizyta u Królów, Rok pierwszy, Pasażerka, Naganiacz, Ludzie z pociągu, Kwiecień, Nieznany, Szorstka twórczość, Kiedy miłość była zbrodnią
* Olympia 1994 - OCD 604, ADD 76'42''
Muzykę Tadeusza Bairda, nieżyjącego już dziś wybitnego polskiego kompozytora XX wieku, spośród całej współczesnej twórczości muzycznej wyróżnia niewątpliwie jej głęboki liryzm, ekspresja i subiektywizm. Cechy te można odnaleźć zarówno w jego kompozycjach "poważnych", jak i w ilustracjach muzycznych do filmów. Zebrane na płycie tematy filmowe dobrze zdradzają upodobania estetyczne Bairda. Większość z nich to muzyka do dramatów oraz filmów psychologicznych i wojennych. Obok niepokojących, dramatycznych motywów z Miejsca dla jednego, Roku pierwszego, Pasażerki, czy Naganiacza, pojawia się też żołnierska ballada (Kwiecień), stylizacja muzyki barokowej (Warszawa w obrazach Canaletta), a także tematy wesołe, rytmiczne, miejscami wręcz żartobliwe (Ludzie z pociągu, Kiedy miłość była zbrodnią). Wszystkie zebrane fragmenty muzyczne potwierdzają wielkie mistrzostwo Bairda w zestrajaniu nastroju muzyki i klimatu obrazu.