27 maja 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Miłosz Bembinow, Bartosz Kowalski, Edward Sielicki, Paweł Łukaszewski, Anna Ignatowicz-Glińska, Marian Sawa, Jacek Grudzień Le Clavecin Moderne – współczesna polska muzyka na klawesyn solo

płyta

dnia

Miłosz Bembinow, Bartosz Kowalski, Edward Sielicki, Paweł Łukaszewski, Anna Ignatowicz-Glińska, Marian Sawa, Jacek Grudzień

Le Clavecin Moderne – współczesna polska muzyka na klawesyn solo

Nowości płytowe

Muzyka Polska Dzisiaj - kolekcja płyt

   

pfb

 

Warszawska Jesień 2014 na płytach

Warner2016

płyty (A)
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

-

Agnieszka Duczmal Vol. 2



Tansman Aleksander Tryptyk na orkiestrę smyczkową
Meyer Krzysztof Koncert kameralny na harfę, wiolonczelę i orkiestrę smyczkową op. 64
Panufnik Andrzej Koncert skrzypcowy
Kilar Wojciech Orawa

Wyk.: Karolina Jaroszewska - wiolonczela, Bożena Trendewicz - harfa, Konstanty Andrzej Kulka - skrzypce, Orkiestra Kameralna Polskiego Radia „Amadeus”, dyr. Agnieszka Duczmal
* Polskie Radio SA 2004 - PRCD085, DDD 77'56"
Druga płyta nowej serii płyt Orkiestry Kameralnej Polskiego Radia „Amadeus” i dyrygentki Agnieszki Duczmal – po nagraniu Wariacji Goldbergowskich Johanna Sebastiana Bacha w transkrypcji na orkiestrę autorstwa Józefa Kofflera (PRCD084) – w całości poświęcona została polskiej muzyce współczesnej. Cztery nagrane kompozycje reprezentują cztery różne oblicza naszej rodzimej twórczości XX wieku. Najwcześniejszy, otwierający płytę Tryptyk Aleksandra Tansmana z 1930 roku to modelowy przykład utworu neoklasycznego o przejrzystej fakturze, motorycznym charakterze i nawiązaniach do polskiej muzyki ludowej. Zamówiony w 1971 roku przez Yehudi Menuhina Koncert skrzypcowy Andrzeja Panufnika reprezentuje nowy rodzaj brzmieniowości, osiągniętej poprzez operowanie bardzo wyselekcjonowanym materiałem dźwiękowym, ograniczonym zaledwie do trzydźwiękowej komórki. Z kolei Koncert kameralny na harfę, wiolonczelę i orkiestrę smyczkową Krzysztofa Meyera z 1984 roku porusza przede wszystkim wielością odcieni ekspresyjnych – od fragmentów wyciszonych, lirycznych (początek I części), poprzez bardziej dynamiczne i motoryczne (II część), aż do refleksyjnych (część III). Zamykająca płytę słynna Orawa Wojciecha Kilara z 1986 roku to jeden z wielu utworów kompozytora związanych z Tatrami – żywiołowa muzyka inspirowana muzyką góralskiej kapeli.
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information