MUZYKA WSPÓŁCZESNA NIE GRYZIE. Spotkania z kompozytorami [seria 4] – Jarosław Siwiński

MUZYKA WSPÓŁCZESNA NIE GRYZIE. Spotkania z kompozytorami [seria 4] – Jarosław SiwińskiPierwsze spotkanie czwartej serii cyklu „Muzyka współczesna nie gryzie – spotkania z kompozytorami” odbędzie się w niedzielę, 5 października 2014 roku o godz. 9.40 w Wyższej Szkole Nauk Społecznych PEDAGOGIUM w Warszawie (w Auli 106). Gościem pierwszej rozmowy o muzyce współczesnej będzie Jarosław Siwiński - kompozytor i organizator życia muzycznego.

Odbywające się w ramach cyklu spotkania z polskimi kompozytorami mają na celu propagowanie muzyki współczesnej i jej twórców poprzez ukazywanie ich w szerszych kontekstach kulturowych i społecznych, przy zastosowaniu nowoczesnych technik prezentacji. Spotkania te przygotowują również słuchaczy do świadomego odbioru muzyki powstającej obecnie, a w Roku Oskara Kolberga pokazują związki muzyki współczesnej z twórczością ludową i tradycyjną. W tegorocznej serii spotkań o muzyce współczesnej opowiadać będą: Jarosław Siwiński (5 października), Agnieszka Stulgińska (11 października), Adam Sławiński (25 października), Romuald Twardowski (8 listopada) i Maciej Żółtowski (16 listopada).

Gość pierwszej rozmowy - Jarosław Siwiński - jest absolwentem Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Często podejmuje działania przekraczające tradycyjne granice muzyki, współpracując m.in. z poznańskim Centrum Sztuki Dziecka, a także z takimi artystami jak: Jan Lenica, Daniel Szczechura, Frederick Rzewski, Michelangelo Pistoletto, Viktor Lois, Yin Peet czy Grupa Azorro. Był stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, m.st. Warszawy, a także Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.

Jarosław SiwińskiTematy rozmowy z Jarosławem Siwińskim: Cisza i nie-cisza. Co jest muzyką?, Wycinanka. Montowanie sztucznych światów. Pieśni polskie. Czy muzyka ludowa jest do słuchania? Kompozytor zada publiczności proste, wydawałoby się, pytanie: kiedy mamy do czynienia z muzyką, a kiedy jedynie z hałasem czy odgłosami natury? Zaprezentuje m.in. utwory wycinane z innych utworów, Lokomotywę Juliana Tuwima w szalonym wykonaniu 4-latki i zanimowaną grafikę z lat 20-tych. Wyjawi też, czy muzyka tradycyjna wprowadzała w trans i czego może się obawiać operowa zjawa.

Spotkanie poprowadzi Małgorzata Kołcz - absolwentka klasy kontrabasu gdańskiej AM oraz filologii klasycznej poznańskiego UAM. Jest kameralistką i muzykiem orkiestrowym. Zajmuje się również wykonywaniem muzyki eksperymentalnej. Aktywnie działa na rzecz upowszechniania muzyki poważnej i jej twórców, projektując i organizując wydarzenia promujące kulturą wyższą. Jest współtwórcą m.in.: projektu scenicznego „Audio Stage”, warszawskich „Letnich Festiwali Nowego Miasta”, festiwalu „Muzyka Słów Zbigniewa Herberta”. Współpracowała m.in. z festiwalami „Warszawska Jesień” i „Audio Art”.

Wstęp wolny.

Patronat medialny nad projektem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

ZOBACZ: program cyklu