Valse – Impromptu Nr 1 na sekstet smyczkowy (1931)
Valse - Impromptu Nr 2 na kwintet smyczkowy (1931)
Heimatkundliche Ouvertüre na orkiestrę symfoniczną (1932)
Suite Nr 2 na dziesięć instrumentów blaszanych (1933)
Tanz der Wellen - Sinfonisches Bild Nr 1 (1933)
Walzer – Idyll na saksofon tenorowy i fortepian (1934)
Walzer – Episode na saksofon tenorowy i fortepian (1934)
Zigeuner Werbung - Czárdás na dwoje skrzypiec i fortepian (1934)
Schneeflocken foxtrott - intermezzo na orkiestrę jazzową i kwintet smyczkowy (1936)
Ein bunter Abend uwertura na orkiestrę symfoniczną (1938)
Tippmamsell musical w trzech aktach do tekstu Wilhelma Trzeji (1938)
Englischer Walzer na orkiestrę symfoniczną (1945)
Solo na pięć saksofonów na orkiestrę jazzową (1945)
Polka na cztery klarnety i zespół instrumentalny (1946)
Trzej weseli bracia solo na trzy puzony i zespół instrumentalny (1946)
Fantazja na temat „Traviaty” G.Verdiego na orkiestrę symfoniczną (1947)
Kantylena na temat „Melodii” A. Rubinsteina na orkiestrę symfoniczną (1947)
Lisi bieg polka na cztery klarnety i orkiestrę symfoniczną (1948)
Suita śląska na orkiestrę symfoniczną (1949)
Suita śląska na orkiestrę dętą (1949)
Na trasie W-Z fokstrot – fast na big band (1949)
Tempo, tempo galop na orkiestrę symfoniczną (1951)
O krasnoludkach i sierotce Marysi bajka muzyczna według Marii Konopnickiej (1953)
Wesoła wiadomość fokstrot na orkiestrę symfoniczną i big band (1954)
Emanuela na saksofon altowy i zespół jazzowy (1954)
Diabelski młyn bebop na big band (1955)
Groteska z fugą na temat „La Cumparsity” G.M. Rodrigueza na orkiestrę symfoniczną (1957)
Molo boogie swing-boogie na big band (1957)
Siup na księżyc komedia muzyczna w 3 aktach do libretta Józefa Prutkowskiego (1957)
Parafraza „Lekiej kawalerii” F.Suppe na orkiestrę symfoniczną i big band (1958)
Parafraza „Marsza florentyńskiego” J.Fučíka na big band (1958)
Suita polskich krakowiaków na orkiestrę symfoniczną (1959)
Appassionata „Oczy czarne” na orkiestrę symfoniczną i big band (1960)
Parafraza na tematy góralskie na orkiestrę symfoniczną (1960)
Parafraza na własny temat na orkiestrę symfoniczną (1961)
Frasquita parafraza według F. Lehára na orkiestrę symfoniczną i big band (1962)
Koncertowa parafraza „François” według A.Karasińskiego na orkiestrę symfoniczną i big band (1965)
Kolorowa karuzela fokstrot na big band (1966)
Wariacje na temat „Mein Hut, der hat drei Ecken” na trąbkę i orkiestrę symfoniczną (1967)
Gershwin parafraza części I i II na orkiestrę symfoniczną (1967)
Melodie świata parafraza części I,II i III na orkiestrę symfoniczną (1969)
Melodie, które chętnie słuchamy parafraza na orkiestrę symfoniczną (1969)
Hora staccato taneczna igraszka na orkiestrę symfoniczną i orkiestrę dętą (1971)
Saksofony na huśtawce solo na pięć saksofonów i orkiestrę dętą (1971 )
Fantazja na tematy góralskie na fortepian i orkiestrę symfoniczną (1972 )
Izabella passodoble Z.Kotila, opracowanie na orkiestrę dętą (1972)
Parafraza na temat „Perpetuum Mobile” J.Straussa na wielką orkiestrę dętą (1975)
Kálmán parafraza części I i II na orkiestrę symfoniczną (1978)
Boże coś Polskę Suita dla Jana Pawła II na orkiestrę symfoniczną, orkiestrę dętą i trzy chóry (1979)
Enkelin-Suite (Suita dla wnuczki) na orkiestrę symfoniczną (1984)
Englischer Walzer (Walc angielski) na orkiestrę symfoniczną i big band (1991)
Sinfonische Erzählung (Opowieść symfoniczna) (1998)
opracowania arii i pieśni na orkiestrę symfoniczną:
Zbiór pieśni E. de Curtisa na głos i orkiestrę symfoniczną (O nie zapomnij nnie, Dla ciebie Mario, Śpiewaj mi, Wróć do Sorrento, Kocham tak ogromnie i in.), Dwie pieśni C.A. Brixio na głos i ork. symf. (Desiderio, Dla ciebie Łucjo), Zbiór pieśni operetkowych na głos i ork. symf. (Pieśń Tasilla z operetki Hrabina Marica E. Kalmana, Pieśń Armanda z operetki Błękitna maska F. Reymonda, Pieśń Juana z operetki Clivia N. Dostala i in.), Arie i pieśni wybrane z operetek F. Lehara na głos i ork. symf. (Kraina uśmiechu, Wesoła wdówka, Paganini) i wiele innych (wśród nich: Ave Maria Ch.Gounoda, O sole mio E. Capui, Santa Lucia G. Coltrana, Valencia J. Padilli)
muzyka teatralna i filmowa:
Maż pognębiony (Molier), Dom otwarty (M.Balucki), Wesele Figara (Beaumarchais), Igraszki z diabłem (J.Drda), Nie trzeba się zarzekać ( A.Musset), Panna bez posagu (A.N.Ostrowski), Bajka muzyczna O krasnoludkach i sierotce Marysi (M.Konopnicka, reż. Z.Łozińska), Kiss me Kate (S.Spewack, muz. Cole Porter, reż. Jerzy Rakowiecki), Cień (W.Młynarski, reż. K.Dejmek), Między brzegami (reż. W.Lesiewicz) (i inne)
piosenki:
Boję się twojej miłości (J.Kondratowicz, Z.Zapert), Brazylio, Brazylio (A.Tylczyński), Coś się zaczyna (J.Dumnicka), Gdy ty sie smiejesz (T.Sliwiak), Jak przyjemnie maszerować (Em.Czerny), Już północ (A.Tylczynski), Meine Puppe heißt Marie-Luise (B.Czerny), Moja lala ma na imię Kasia (A.Tylczynski), Moja miłość to Warszawa (J.Dumnicka), Motyle w sweterkach (J.Dumnicka), Nasza miłość ma kolor jesieni (A.Tylczyński, Z.Zapert), Nietrudno zerwać kwiat (W.Skrzypiński), Marzenia dziewcząt (Z.Kaszkur, Z.Zapert), Pójdę wszędzie z tobą (A.Tylczynski), Uczucie stare jak świat (Em.Czerny), Graj, Sabało (J.Dumnicka), Nie trzeba marzeń (W.Skrzypiński), Tango pełne słońca (Em.Czerny) (i inne)
sygnały:
Sygnał Festiwalu Sopockiego, Sygnał Orkiestry Edwarda Czernego, Sygnał Orkiestry Tanecznej Polskiego Radia, Sygnał Orkiestr Związku Zawodowego Kolejarzy (x)
Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warsaw, Poland
e-mail:
tel: +48 785 370 000
The website was modernised thanks to the support of the Minister of Education and Science under the Science for Society II program.