Skip to main content

Czerny Edward

Czerny Edward

Navigation Compositions
  • Promoter, Composer, Performer

Compositions

Valse – Impromptu Nr 1 na sekstet smyczkowy (1931)

Valse - Impromptu Nr 2 na kwintet smyczkowy (1931)

Heimatkundliche Ouvertüre na orkiestrę symfoniczną (1932)

Suite Nr 2 na dziesięć instrumentów blaszanych (1933)

Tanz der Wellen - Sinfonisches Bild Nr 1 (1933)

Walzer – Idyll na saksofon tenorowy i fortepian (1934)

Walzer – Episode na saksofon tenorowy i fortepian (1934)

Zigeuner Werbung - Czárdás na dwoje skrzypiec i fortepian (1934)

Schneeflocken foxtrott - intermezzo na orkiestrę jazzową i kwintet smyczkowy (1936)

Ein bunter Abend uwertura na orkiestrę symfoniczną (1938)

Tippmamsell musical w trzech aktach do tekstu Wilhelma Trzeji (1938)

Englischer Walzer na orkiestrę symfoniczną (1945)

Solo na pięć saksofonów na orkiestrę jazzową (1945)

Polka na cztery klarnety i zespół instrumentalny (1946)

Trzej weseli bracia solo na trzy puzony i zespół instrumentalny (1946)

Fantazja na temat „Traviaty” G.Verdiego na orkiestrę symfoniczną (1947)

Kantylena na temat „Melodii” A. Rubinsteina na orkiestrę symfoniczną (1947)

Lisi bieg polka na cztery klarnety i orkiestrę symfoniczną (1948)

Suita śląska na orkiestrę symfoniczną (1949)

Suita śląska na orkiestrę dętą (1949)

Na trasie W-Z fokstrot – fast na big band (1949)

Tempo, tempo galop na orkiestrę symfoniczną (1951)

O krasnoludkach i sierotce Marysi bajka muzyczna według Marii Konopnickiej (1953)

Wesoła wiadomość fokstrot na orkiestrę symfoniczną i big band (1954)

Emanuela na saksofon altowy i zespół jazzowy (1954)

Diabelski młyn bebop na big band (1955)

Groteska z fugą na temat „La Cumparsity” G.M. Rodrigueza na orkiestrę symfoniczną (1957)

Molo boogie swing-boogie na big band (1957)

Siup na księżyc komedia muzyczna w 3 aktach do libretta Józefa Prutkowskiego (1957)

Parafraza „Lekiej kawalerii” F.Suppe na orkiestrę symfoniczną i big band (1958)

Parafraza „Marsza florentyńskiego” J.Fučíka na big band (1958)

Suita polskich krakowiaków na orkiestrę symfoniczną (1959)

Appassionata „Oczy czarne” na orkiestrę symfoniczną i big band (1960)

Parafraza na tematy góralskie na orkiestrę symfoniczną (1960)

Parafraza na własny temat na orkiestrę symfoniczną (1961)

Frasquita parafraza według F. Lehára na orkiestrę symfoniczną i big band (1962)

Koncertowa parafraza „François” według A.Karasińskiego na orkiestrę symfoniczną i big band (1965)

Kolorowa karuzela fokstrot na big band (1966)

Wariacje na temat „Mein Hut, der hat drei Ecken” na trąbkę i orkiestrę symfoniczną (1967)

Gershwin parafraza części I i II na orkiestrę symfoniczną (1967)

Melodie świata parafraza części I,II i III na orkiestrę symfoniczną (1969)

Melodie, które chętnie słuchamy parafraza na orkiestrę symfoniczną (1969)

Hora staccato taneczna igraszka na orkiestrę symfoniczną i orkiestrę dętą (1971)

Saksofony na huśtawce solo na pięć saksofonów i orkiestrę dętą (1971 )

Fantazja na tematy góralskie na fortepian i orkiestrę symfoniczną (1972 )

Izabella passodoble Z.Kotila, opracowanie na orkiestrę dętą (1972)

Parafraza na temat „Perpetuum Mobile” J.Straussa na wielką orkiestrę dętą (1975)

Kálmán parafraza części I i II na orkiestrę symfoniczną (1978)

Boże coś Polskę Suita dla Jana Pawła II na orkiestrę symfoniczną, orkiestrę dętą i trzy chóry (1979)

Enkelin-Suite (Suita dla wnuczki) na orkiestrę symfoniczną (1984)

Englischer Walzer (Walc angielski) na orkiestrę symfoniczną i big band (1991)

Sinfonische Erzählung (Opowieść symfoniczna) (1998)


opracowania arii i pieśni na orkiestrę symfoniczną:
Zbiór pieśni E. de Curtisa na głos i orkiestrę symfoniczną (O nie zapomnij nnie, Dla ciebie Mario, Śpiewaj mi, Wróć do Sorrento, Kocham tak ogromnie i in.), Dwie pieśni C.A. Brixio na głos i ork. symf. (Desiderio, Dla ciebie Łucjo), Zbiór pieśni operetkowych na głos i ork. symf. (Pieśń Tasilla z operetki Hrabina Marica E. Kalmana, Pieśń Armanda z operetki Błękitna maska F. Reymonda, Pieśń Juana z operetki Clivia N. Dostala i in.), Arie i pieśni wybrane z operetek F. Lehara na głos i ork. symf. (Kraina uśmiechu, Wesoła wdówka, Paganini) i wiele innych (wśród nich: Ave Maria Ch.Gounoda, O sole mio E. Capui, Santa Lucia G. Coltrana, Valencia J. Padilli)

muzyka teatralna i filmowa:
Maż pognębiony (Molier), Dom otwarty (M.Balucki), Wesele Figara (Beaumarchais), Igraszki z diabłem (J.Drda), Nie trzeba się zarzekać ( A.Musset), Panna bez posagu (A.N.Ostrowski), Bajka muzyczna O krasnoludkach i sierotce Marysi (M.Konopnicka, reż. Z.Łozińska), Kiss me Kate (S.Spewack, muz. Cole Porter, reż. Jerzy Rakowiecki), Cień (W.Młynarski, reż. K.Dejmek), Między brzegami (reż. W.Lesiewicz) (i inne)


piosenki
:
Boję się twojej miłości (J.Kondratowicz, Z.Zapert), Brazylio, Brazylio (A.Tylczyński), Coś się zaczyna (J.Dumnicka), Gdy ty sie smiejesz (T.Sliwiak), Jak przyjemnie maszerować (Em.Czerny), Już północ (A.Tylczynski), Meine Puppe heißt Marie-Luise (B.Czerny), Moja lala ma na imię Kasia (A.Tylczynski), Moja miłość to Warszawa (J.Dumnicka), Motyle w sweterkach (J.Dumnicka), Nasza miłość ma kolor jesieni (A.Tylczyński, Z.Zapert), Nietrudno zerwać kwiat (W.Skrzypiński), Marzenia dziewcząt (Z.Kaszkur, Z.Zapert), Pójdę wszędzie z tobą (A.Tylczynski), Uczucie stare jak świat (Em.Czerny), Graj, Sabało (J.Dumnicka), Nie trzeba marzeń (W.Skrzypiński), Tango pełne słońca (Em.Czerny) (i inne)


sygnały
:
Sygnał Festiwalu Sopockiego, Sygnał Orkiestry Edwarda Czernego, Sygnał Orkiestry Tanecznej Polskiego Radia, Sygnał Orkiestr Związku Zawodowego Kolejarzy (x)

Polmic

Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warsaw, Poland
e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

tel: +48 785 370 000

Project support

The website was modernised thanks to the support of the Minister of Education and Science under the Science for Society II program.

Logo Ministerstwa NiSW program Nauka dla społeczeństwa

Our social media


Join Our Newsletter


© All rights reserved. POLMIC
Go to top