books
Musica scripto. Kodeksy menzuralne II połowy XV wieku na wschodzie Europy Łacińskiej, Instytut Sztuki PAN, Warszawa 2001
articles & papers
Petrus Wilhelmi de Grudencz und die mitteleuropäische Musikkultur des 15. Jahrhunderts, w: Mittelalterliche Literatur und Kultur im Deutschordensstaat in Preussen: Leben und Nachleben (pod red. Jarosława Wenty), [w druku]
Origin, Repertory, and Context of „Lasso’s Autograph” from Gdańsk, w: Die Münchner Hofkapelle des 16. Jahrhunderts im europäischen Kontext (pod red. Theodor Göllner, Bernhold Schmid), [w druku]
Uwagi kodykologiczne o tabulaturze Jana z Lublina (1537-1548), „Muzyka” XLI 1996 nr 3
Uwagi o genezie śpiewnika głogowskiego (ca 1480), „Muzyka” XLIV 1999 nr 3
Cantus planus multiplex. Polifonia chorałowa w Polsce XIII-XVI wieku, w: Notae musicae artis. Notacja muzyczna w źródłach polskich XI-XVI wieku (pod red. Elżbiety Witkowskiej-Zaremby), Kraków 1999
Nieznane źródła polifonii chorałowej w Polsce XV wieku, „Muzyka” XLV 2000 nr 2
Twórczość Guillaume’a Dufaya i Waltera Frye’a w Europie Środkowo-Wschodniej, „Przegląd Muzykologiczny” I 2001
Cantus planus multiplex. Chant Polyphony in Poland from the Thirteenth to the Sixteenth Century, w: Notae musicae artis. Musical Notation in Polish Sources 11th-16th Century (pod red. Elżbiety Witkowskiej-Zaremby), Kraków 2001
Rękopis 1965 z Biblioteki Gdańskiej PAN jako źródło polifonii w Polsce II połowy XV wieku, „Muzyka” XLVI 2001 nr 4
Kodykologia, paleografia, tekstologia – nauki pomocnicze czy kanon współczesnej historiografii muzycznej?, „Muzyka” XLVII 2002 nr 3-4
„Cantus planus multiplex“ in Polen: von einer mündlichen Tradition zur Notenschrift, w: The Past in the Present. Papers Read at the IMS Intercongressional Symposium and the 10th Meeting of the CANTUS PLANUS. Budapest & Visegrád, 2000, t. II, Budapest 2003
Nieznane genealogie z rękopisu F22-90 Biblioteki Litewskiej Akademii Nauk w Wilnie, „Muzyka” XLVIII 2003 nr 2
Chansons w śpiewniku głogowskim, w: Europejski repertuar muzyczny na ziemiach Polski (pod red. Elżbiety Wojnowskiej et al.), Warszawa 2003
W sprawie obecności popularnego repertuaru włoskiego w Polsce XVI wieku: kompozycje dwugłosowe z „Liber sacerdotalis”, w: Muzyka wobec tradycji. Idee – dzieło – recepcja (pod red. Szymona Paczkowskiego), Warszawa 2004
Związki kodeksu Strahov z Austrią i dworem cesarza Fryderyka III, „Muzyka” XLIX 2004 nr 2
The Neapolitan Repertory in the Glogauer Liederbuch, w: Polish Musical Culture within the European Context ["Musicology Today" 1] (pod red. Zofii Helman), Warszawa 2004
W sprawie wysokości nakładów XVI-wiecznych druków muzycznych, „Polski Rocznik Muzykologiczny” IV 2005
W sprawie wysokości nakładów XVI-wiecznych druków muzycznych, „Polski Rocznik Muzykologiczny” IV 2005
Polifonia w Polsce do około 1500 roku: źródła i problemy ich interpretacji, „Muzyka” LI 2006 nr 1-2
Petrus Wilhelmi de Grudencz (b. 1392) – a Central European Composer, „De musica disserenda” [Ljubljana] II, 2006 nr 1
The Dating and Chronology of the Strahov Codex, „Hudební věda” XLIII 2006 nr 2
Druki muzyczne XVI-XVII wieku w Bibliotece Muzeum Narodowego w Warszawie, „Polski Rocznik Muzykologiczny” V 2006 [w druku]
Nieznane rękopisy liturgiczno-muzyczne XIII-XVII wieku w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie, „Muzyka” LII 2007 [w druku]
critical & collective editions
Petrus Wilhelmi de Grudencz – konteksty źródłowe, [„Muzyka” XLIX, 2004 nr 2], Warszawa 2004
lexicografic entries
Petrus Wilhelmi de Grudencz, w: Die Musik in Geschichte und Gegenwart. Personenteil, t. XIII, Kassel 2005
Szamotuły, Wacław aus, w: Die Musik in Geschichte und Gegenwart. Personenteil, t. XVI, Kassel 2006 [w druku]